svc » 04 Kasım 2011 11:15
Emre Bey öncelikle geçmiş olsun diyorum. Ben enjektör değiştiren biri olarak öncelikle yetkili serviste enjektörlere baktırmanı tavsiye ederim, aracımda bu arıza baş göstermeye başladığında motor düzensiz çalışmaya ve göstergelerden ilgili arıza ışığı yanmaya başladı.Ustaya götürdüm, kızdırma bujisi arızalı dedi, hepsini yenileri ile değiştirdim, arıza ışığı söndü, bir hafta kadar sonra tekrar yandı, aynı ustaya götürdüm, ejektörleri temizletelim dedi, temizlettik ışık söndü, on gün kadar sonra arıza ışığı tekrar yandı. Bu sefer yetkili servise gittim, orada özel bir makinaya bağlayıp bir süre motoru çalıştırıp, enjektörlerden yakıt deposuna ne kadar mazotu geri yolladığını ölçüyorlar.Dört tane cam tüp var, bu tüplerde her enjektörden yakıt deposuna geri yollanan mazotu bu cam tüplerde biriktirip, enjektörlerin verimli çalışıp çalışmadığına bakıyorlar. Yakıt deposuna geri yollanan mazotun belli belli bir oranı var, eğer o değerden fazla mazot bu tüplerde birikirse bu, o enjektörün mazotu verimli olarak püskürtmediğini ve dolayısıyla yakıt deposuna geri yolladığını kısaca arızalı olduğunu gösteriyor.Bana enjektörlerin değişmesi gerektiğini söylediler. Yaklaşık 1 sene önce 1635 tl nakit (taksit olursa 1800 tl ) değiştirdim. Yaklaşık 15000 km yaptım bir daha bu arıza ile karşılaşmadım. Benim size tavsiyem kesinlikle bu tür arızalarda yetkili servise gitmeniz, yetkili servise gidinceye kadar yaklaşık 300 tl harcadım ama yinede problemimi giderememiştim. Tekrar geçmiş olsun, hayırlı sürüşler dilerim.