Baskı balata değişimi ?

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 11 Ocak 2011 16:09

Dediğim gibi (dedim mi bilmiyorum da), ben 50bin'deyim ve sıkıntı yok şu an. Usta 100 ve üstü kilometrelerden bahsetti (en az). Bence rahat gider balatalar...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Sani » 11 Ocak 2011 20:30

elensi59 demiş ki:
Sani demiş ki:Ozan bey, turbo her zaman devrededir. Turbonuz çalışmazsa aracınız yürümez, süper bi syahlıkta duman atar egzoz. 1750devir bizim araçların maksimum torku, yani devriniz 1750'ye geldiğinde turbonuz maksimum dönüşünü yapıyor zaten. Ki bu da yaklaşık 10-15bin devir oluyor...


sürekli açık olduğunu sanmıyorum açık olsa bile 1900den sonraki turbo hareketiyle senkronizasyon içinde olması amacıyla ufaktan dönüuodur :) neden.aracın max torku.1900 devirde verdiği yazıyor.buda turbo açmasıyla ilgili bi olay.mesela düz yolda gazı bırakın araba rotantide yürürken gaza asılın devir saatibi takip edin.1900 den sonra gözle görülür şekilde artış var devir artımında.yada bu dediğimi hafif eğimli ıslak yolda yapın 1900 den sonra tekerler saracağından gazı bırakmak zorunda kalacaksınız (:

artı bizim araçlar zaten yürümüyor :) 65 bg i bile 4binkaç devirde gören bi araç sonuçta ki ben hariç o 65 beygiri kullanan yok gördüğüm kadarıyla :D
arabaya 5 kişi bindimi 2 dk içinde soğuyorum hele bide trafik oldumu eyvahh eyvahh :)
neyse ki 2 hafta sonra 5 cm yere bascam o zaman bindirmicem kimseyi :)))


65'likler yürümüyor, o ayrı :)
Ama turbo sürekli çalışır. Zaten turbo'da elektronik sadece içindeki pallerin basıncını kontrol eder. Gerektiğinde artmasına izin verir. Mantığı zaten dışarıdan aldığı 1birim havayı içerisinde küçülterek 10birim gibi motora basar. Karadenizden boğaz'a giren su gibi düşünün.
1750'yi yanlış hatırlıyormuşum, 1900'de o zaman maksimum devrine ulaşıyor turbo.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 12 Ocak 2011 00:15

:) doğrudur abicim max tork a bakarak öyle bi yorum yürüttm ama 1900 dan sonra ataklanıor araba. zaten bi işe yaradığı yok söküp atcam turboyu :P
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 12 Ocak 2011 00:17

Devrim demiş ki:Dediğim gibi (dedim mi bilmiyorum da), ben 50bin'deyim ve sıkıntı yok şu an. Usta 100 ve üstü kilometrelerden bahsetti (en az). Bence rahat gider balatalar...



peki abicim debriyaj durumu nasıl yani kavraması nasıl.benimki son 2 cm inde falan kavrıyor gerisi bomboş niye koymuşlarsa anlamadım :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 12 Ocak 2011 10:33

"Son 2 cm." derken, yukarı noktada diyorsan, kavramanın çoğunluğu yukarıya ait evet. Ama %40 ila %60'lık kısımdaki kavrama bölümü sayesinde bazı hassas hareketler yapılabiliyor. Tam kavrama daha yukarıda maalesef.

Yalnız, Clio'dan önce kullandığım Uno veya Tofaş vb. araçların debriyajlarından olsa gerek, Clio'da çok sıkıntı yaşamadım. Hayır bir de benim ayak uzun. Debriyaja basarken benim topuk sabit duruyor yerde. Bilekten basıyorum yani bacaktan değil. Hâl böyle olunca debriyajın nerede kavradığı sıkıntı olmuyor. Belki o yüzden hiç sıkıntı hissetmedim bu konuda şahsen.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 13 Ocak 2011 08:40

demek ki yukarda kavramanın baskı balatanın bitip bitmemesiyle alakası yok.bunu hem sizin yorumumunuzdan hemde dün sürdüğüm 2011 dizel cliodan çıkartıyorum.kendi arabamı sürer gibi sürdüm hiç sıkıntı olmadı.tabi kavraması daha iyi ama belirgin bi fark yok bide daha rahat tabi :)

ama başka araba sürdüğümde genelde ilk kalkşta clio gibi kalktıgm için stop ediyorum.fiorino ve focus bunlara örnek :D focusun kavraması o kadar çbkki 1 saat falan srdm sonra kendi arabamı geri kaçırmaya başladım :D ama clioların sürümü biçok arabadan rahat city direksiyon sağolsun.hangi arkadaşım sürdüyse hayran kaldı:)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti ERDAL5 » 31 Ocak 2011 21:14

Arkadaslar mrb
Aracim 108000 de 2000 km sonra bakimi var
Baski balatasida da degiscek baski balatasi 1000 tl mis
Bakim haric :(
ERDAL5
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 01 Aralık 2010 15:15
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80bg
Kilometre: 105000
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti semih89 » 31 Ocak 2011 21:27

baskı balatayı servis 650 liraya fiyat almıştım ben. dışarıda çok daha ucuza orjinal parçayla değiştirebilirsiniz. 600 60bin bakım için , 650 de baskı için fiyat almıştım. özel servisten aldıgım fiyat 850idi. tamamen orjinal parçalarla .
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti svc » 01 Şubat 2011 10:42

ozan arkadaşım merhaba.Benim araç 154 binde baskı balata değiştirdim, yaklaşık 2 ay önce özel serviste değiştirdim. Voleo marka debriaj seti 235 tl, 150 tl işçilik, 40 tl şansımaz yağı 425 tl bana maliyeti oldu.Yetkili serviste maliyeti baya yüksek.
svc
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 58
Kayıt: 13 Aralık 2010 14:47
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65HP
Kilometre: 163000
Yakıt: SHELL V-MAX
Lastik Markası: FALKEN
İsim ve Şehir: Serdar VELİ /AYDIN

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 05 Mart 2011 06:58

154 binde ilkkez mi değişiyor :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti ERDAL5 » 14 Mart 2011 14:52

arkadaşlar baskı balata değişti vitesler gecişleri arac ısınana kadar zorlanıyor ama havanın durumu 0 -1 -2 gibi sizdede aynı sorun varmı
ERDAL5
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 01 Aralık 2010 15:15
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80bg
Kilometre: 105000
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti RPDiFOR » 02 Nisan 2011 00:07

elensi59 demiş ki:Selam herkeze;

Baskı balatasını değiştiren arkadaşlar acaba kaç binde değiştirdi.Baskı balatanın belli bi ömrü olmadığı için fikir almak için soruyorum çünkü aracım 77bin (1.5dci 65) oldu ve merak içerisindeyim ortalama daha ne kadar kullanırım diye.çok dikkatli kullanıyorum genelde aragazıyla kalkıorum hatta arabaya biraz hareket verdikten sonra hiç gaza basmadan kavramayı yapıp gaza basıorum vites geçişlerindede önce debriyajı bırakıp sonradan gaza basıyorum fazla sürtünle olmasın diye :) 85 hatta 90 falan giderse benim için çok iyi olur :)

hatta km leri 70 80 90 bin civarında olup daha baskı balata değiştirmeyen arkadaşlar varsa ve bilgilendirirlerse oda bi fikir edinmeme yardımcı olabilir.


aracım 82 binde baskı balata değişmedim ama kalkışta ufak ufak titretmeye başladı özellikle yoğun trafikte ama trafik azken sorun yok aracım quick shift ve baskı balatası serviste 500 tl den yüksek bir fiyata satılıyor 30 000 ve 60 000 de hiç sebep ve zorlama yokken 2 kere koku aldım baskı balatadan quick shift şanzımanın baskı balatası düz şanzımandan ayrı bir ürün kodu ile daha pahalıya satılıyor değişimi esnasında serviste hidrolik yağ ayarı yapılması gerekiyor maliyet 1000 tl den yuksek araştırdıklarım bunlar
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti serkcakmak » 28 Nisan 2011 09:39

Şirkette kullandığımız clio 3'ümüzün baskı balatasını servis 120bin km'de değiştirmişti.
serkcakmak
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 03 Mart 2011 13:20
Marka & Model: ClioIII 2007
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 68999
Yakıt: Shell & Total
Lastik Markası: Dunlop Sport
İsim ve Şehir: Serkan İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti svc » 02 Mayıs 2011 09:35

elensi59 demiş ki:154 binde ilkkez mi değişiyor :)

Daha önceki sahipleri kesin değiştirmiştir,154 bin'de baskı balata değişmemesi mümkün değil diye düşünüyorum, ben fiyat açısından bir fikir edinin diye yazmıştım.
svc
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 58
Kayıt: 13 Aralık 2010 14:47
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65HP
Kilometre: 163000
Yakıt: SHELL V-MAX
Lastik Markası: FALKEN
İsim ve Şehir: Serdar VELİ /AYDIN

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti RPDiFOR » 10 Mayıs 2011 19:02

katılıyorum aracım 90 000 oldu 105 yada en gec 120 binde değişicem daha gitmez iyi biliyorum bitmese dahi sertleşiyor ve kaçırıyor parça ömrü o kadar
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist


ÖncekiSonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir