motorumdaki sorun!

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

motorumdaki sorun!

İleti LugaL » 21 Nisan 2009 13:04

arkadaslar merhaba.

ben 2006 model clio iii hb arac kullaniyorum.aracimda bi sorun olustu size sormak istedim
bugun aracimi calistirdigimda sorunsuzca calisti fakat bi sure sonra motorun rolantide neredeyse stop edecekmis calistigini farkettim
cok fazla titreme var,ayrica gaz verdigimde de eski model araçlar gibi motor hırlıyor sorun nedendir.yakit tuketimi de cok artti ayrica cekisi cok düştü aracımın
LugaL
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 21 Nisan 2009 13:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ankara


Re: motorumdaki sorun!

İleti filip34 » 21 Nisan 2009 15:18

Bencede servise git dışarıdaki servistekiler clio 3'leri pek bilmiyorlar. En azından bana öyle denk geldi...
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: motorumdaki sorun!

İleti Diablo » 21 Nisan 2009 15:34

LugaL demiş ki:arkadaslar merhaba.

ben 2006 model clio iii hb arac kullaniyorum.aracimda bi sorun olustu size sormak istedim
bugun aracimi calistirdigimda sorunsuzca calisti fakat bi sure sonra motorun rolantide neredeyse stop edecekmis calistigini farkettim
cok fazla titreme var,ayrica gaz verdigimde de eski model araçlar gibi motor hırlıyor sorun nedendir.yakit tuketimi de cok artti ayrica cekisi cok düştü aracımın


Bir şey söylemek zor çünki çok ihtimal var saymakla bitmez ayrıca araç ne dizelmi benzinlimi LPG mi takılı önce bunları belirtin iyi bir muayene ile problem anlaşılabilir.Size tavsiyem servisten önce tanıdığınız bir ustaya götürün baksın basit bir müdahale ile problem giderilebilir boğaz kelebeği kirlenmiş ve temizlenmesi gerekiyor olabilir rölanti kontrol valfi arızalı olabilir bunlar çok yüzeysel tahminler tabikide,tanıdığınız bir usta varsa ona gidin servis bu durumda dünya kadar masraf çıkarır haberiniz olsun.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: motorumdaki sorun!

İleti LugaL » 21 Nisan 2009 19:51

Diablo demiş ki:
Bir şey söylemek zor çünki çok ihtimal var saymakla bitmez ayrıca araç ne dizelmi benzinlimi LPG mi takılı önce bunları belirtin iyi bir muayene ile problem anlaşılabilir.Size tavsiyem servisten önce tanıdığınız bir ustaya götürün baksın basit bir müdahale ile problem giderilebilir boğaz kelebeği kirlenmiş ve temizlenmesi gerekiyor olabilir rölanti kontrol valfi arızalı olabilir bunlar çok yüzeysel tahminler tabikide,tanıdığınız bir usta varsa ona gidin servis bu durumda dünya kadar masraf çıkarır haberiniz olsun.


cevaplar için teşekkür ederim arkadaslar.
arac benzinli 1.4

soylediginiz gibi once bi tanidik ustaya goturucem yarin.
umarim buyuk bi sorun deildir :roll:
LugaL
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 21 Nisan 2009 13:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ankara

Re: motorumdaki sorun!

İleti LugaL » 22 Nisan 2009 13:06

Alper demiş ki:
LugaL demiş ki:cevaplar için teşekkür ederim arkadaslar.
arac benzinli 1.4

soylediginiz gibi once bi tanidik ustaya goturucem yarin.
umarim buyuk bi sorun deildir :roll:

Dostum daha sonra durumu bize bildir ben çok merak ettim acaba ne problemi olmuş.


bugun aracı tanıdık bi ustaya götürdüm.
fazla masraf çıkarmayalım diye servise gitmedim.

usta sorunu hemen anladı.
ateşleme bobinlerinden birinde sorun varmış,onu değiştirdik eskisinden daha iyi oldu :)
ben fiyatları bilmiyorum ama liste fiyatının 110 olduğunu söyledi,bana 100 tl'ye mal oldu.

bu arada çok basit bir işlemdi siz de böyle birşey ile karşılarşırsanız kendiniz çok rahat bi şekilde yeni bobin alıp takabilirsiniz ,bir de işçilik ödemeyin.
LugaL
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 21 Nisan 2009 13:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ankara

Re: motorumdaki sorun!

İleti tarcan » 05 Haziran 2009 11:11

Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandan beri sizlerden ayrı kaldım.

Benimde yaşamakta olduğum bi sorunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Aracım 2006 1.4 Benzinli.
Aracı belli bir süre kullanıp kısa süreli stop ettikten sonra tekrar çalıştırdığımda geri stop ediyor. Yani araç çalışır çalışmaz sanki rolenti görev yapmayıp stop ediyor. Bu sorun motor sıcakken ve ve kısa duruşlarda oluyor. Örneğin işten eve gelirken kısa süreli ekmek falan almak için bakkalda durup tekrar çalıştırdığımda geri stop ediyor. 2. veya 3. çalıştırmamda çalışmaya devam ediyor. Dediğim gibi bu sorunu motor sıcakken yapıyor. Motorun soğuyacak kadar bir süre geçerse sorunsuz bir şekilde tek seferde çalışıyor.
Bu sorun geçen yaz sonlarından beri var. Kışa girince sorun olmamaya başlayınca bende ihmal edip servise gitmedim. Ama şimdi tekrar havalar ısındı ve yine o sorunu yaşamaya başladım.

Bununla ilgili düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
tarcan
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Haziran 2009 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ersel / İzmit

Re: motorumdaki sorun!

İleti tarcan » 05 Haziran 2009 12:40

Alper demiş ki:
tarcan demiş ki:Arkadaşlar merhaba. Uzun zamandan beri sizlerden ayrı kaldım.

Benimde yaşamakta olduğum bi sorunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Aracım 2006 1.4 Benzinli.
Aracı belli bir süre kullanıp kısa süreli stop ettikten sonra tekrar çalıştırdığımda geri stop ediyor. Yani araç çalışır çalışmaz sanki rolenti görev yapmayıp stop ediyor. Bu sorun motor sıcakken ve ve kısa duruşlarda oluyor. Örneğin işten eve gelirken kısa süreli ekmek falan almak için bakkalda durup tekrar çalıştırdığımda geri stop ediyor. 2. veya 3. çalıştırmamda çalışmaya devam ediyor. Dediğim gibi bu sorunu motor sıcakken yapıyor. Motorun soğuyacak kadar bir süre geçerse sorunsuz bir şekilde tek seferde çalışıyor.
Bu sorun geçen yaz sonlarından beri var. Kışa girince sorun olmamaya başlayınca bende ihmal edip servise gitmedim. Ama şimdi tekrar havalar ısındı ve yine o sorunu yaşamaya başladım.

Bununla ilgili düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Ben bu sorunu ilk defa duydum.Ama sen vakit kaybetmeden servise danış derim.belki basit bir seydir ihmal ederrek daha buyuk bir sorun çıkabilir başına.


Evet haklısın Alper. Bu ay içinde servise gidip sorunu anlatacağım. Umarım servis sorunu görebilir.
tarcan
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Haziran 2009 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ersel / İzmit

Re: motorumdaki sorun!

İleti tarcan » 05 Haziran 2009 13:57

Diğer arkadaşlarında yorumlarını bekliyorum.
tarcan
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Haziran 2009 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ersel / İzmit

Re: motorumdaki sorun!

İleti Diablo » 05 Haziran 2009 14:57

tarcan demiş ki:Diğer arkadaşlarında yorumlarını bekliyorum.


Tarcan bey öncelikli olarak servise yada ustalığına kesinlikle güvendiğiniz bir yere götürün motor sıcak ken çalışmama ve zor çalışma durumu benzinli ve sıralı sistem araçlar için en illet problemlerden biridir kesinlikle tam bir muayene gerektirir.Problem büyük bir ihtimalle yakıt sisteminden kaynaklanır sebep motor sıcakken yakıt sisteminin boğulmaya sebebiyet vermesidir bu durum jikle devresinin ayarının bozulması veya jigle tertibatında bir arıza yada jigle devresini besleyen sigorta tertibatından ileri geliyor olabilir bu durumda motor sıcaken marj durumunda jigle açılmaması gerekirken açılır motor sanki soğukmuş gibi motora zengin karışım girmeye başlar buda motorun boğulmasına stop etmesine sebep olur.İkinci bir ihtimal enjektörlerin temizlenmesi gerektiğidir bunun içinde carbon clean yapılması gerekir motorun sıcak olduğu durumlarda enjektörler yeterince temiz değilse çalışmama problemleri meydana gelebilir.Zayıf bir ihtimalde buji lerden birisi hassaslaşmıs ve sıcakken motor ilk çalışırken görevini tam yapamıyor olabilir.Motoru servise yada özel servise götürdüğünüz zaman ilk olarak jikleyi devreden çıkarttırıp motor sıcakken deneme yaptırın çalışırsa problem jiglededir jigle tertibatı sağlam ve her hangi bir problem yoksa o zaman problem elektirik arızası olabilir sigortayı ve jiglenin besleme devrelerini kontrol ettirin.Ve mutlaka carbon clean yaptırın.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: motorumdaki sorun!

İleti Diablo » 05 Haziran 2009 17:46

Alper demiş ki:Ben bir kaç yere sordum güvendiğim kişilere bunlar renault mais servisindeki kişilere onlar bana carbon clear temizleme sistemini önermiyorlar nedeni aracın bu sistemle surekli devirdağim yaptığı için temizlenen pisliğin injektorlere tekrar verildiği için bunun yerine araca yağ değişimeden önce 5-10dak. lığına bir sıvı konuyor ilave ediliyor yağ içine ve çalıstırılıyor ve sıcak iken araç stop edilip yağ boşaltılıyor. Bu bahsetiğim sistemi öneriyorlar ben bu sitemi benim 2 el aldığım aracımda denedim gerçekten işe yaradı yalnı bu daha farklı bir uygulaması vardı aracın içinde ki yağ boşaltılıp o made konuyor 3 lt kadar sıcak iken ve 5-10 dak çalıstılırıyor boşaltıp tekrar koydum bu işlemi 3-4 defa yaptım ve tüm filtreleri değiştirip yani filtre ve yağ eklediğimde aracın sesi ve yağ basıncı göstergesi eskiden 1 bar gösteriyordu o işlemden sonra 3000-4000 devirde 2-3 bar a kadar çıktığını gördüm. Bu tip bir motor temizliği daha ii olduğunu düşünüyorum. tabii bu konu ile alakası yok tamammen carbon clear ile ilgili bir durum. Tabii birazda maliyetli bir olay :)
Bencek arkadasım sen bizim soylediklerimizi boş ver bir ustaya göster en ii si öyle olacak onlar sana tedavi şeklini açık açık anlatırlar. ;)


Alper bey aynı tıp taki gibi operasyon aynı ama yöntem olarak farklılıklar gösterebilir daha önceleri karışımı depodaki yakıta karıştırıp yapılan bir yöntemdi şimdi ise yakıt motor beslemesi kesilerek karışım ayrı bir kaptan veriliyor ve araç rolantide 40 dakika kadar çalıştırılıyor motor bu durumda ayrı kaptaki yakıt ve temizleyici karışımı kullanıyor her hangi bir devir daim söz konusu değil çözülen kurumlar ve pislikler egzoz vasıtası ile dışarı atılıyor kaptaki karışım ve çözücü madde gözle görüldüğü üzere temizse enjektörde herhangi bir tıkanmaya sebebiyet vermez ayrıca buradaki çözülen pisliğin o an basınç altında çalışan enjectörleri tıkaması mümkün değil.Ayrıca bu karışım kirin yoğunluğuna göre hazırlanır karışım birden bire kiri çözüp atmıyor kiri iyice yumuşatarak azar azar çıkarıyor o yüzdende 40 dakika kadar rolantide çalışıyor yani her hangi bir tıkanma riski taşımıyor.Enjektör temizlenmesi gerekiyorsa 2 yöntemi var birisi carbon clear diğeri ultrason bu işlemde enjectörleri sökmek ve makinaya bağlamak gerekiyor buda corbon clear kadar enjectör açısından riskli bir yöntem kirden dolayı temizlenmesi gerekiyorsa bu işlem yapılmalı ya ultrason yada corbon clear ikiside riskli.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: motorumdaki sorun!

İleti Arslan » 05 Haziran 2009 23:02

Ben, yaptığım gözlemlerimde, aldığım yakıtın markası ve yerinin, aracımın çalışmasında etkisini fark ettim. A markası benzin ile aracım bazen ilk çalıştırmada baygın çalışıyor veya stop ediyor. B markası benzin ile vuruntulu çalışıyor ve çekiş düşük, C markası benzin ile çevik. Bir de servise bakıma gittiğim zaman depoya yakıt sistemini temizleyen bir katkı koyuyorlar. Aracın rölantisi iyileşiyor. Yani diyeceğim benim de karşılaştığım çalışmama sorunu sanırım yakıttan. Ama sadece marka değil aldığınız istasyon da büyük bir faktör.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: motorumdaki sorun!

İleti Diablo » 06 Haziran 2009 00:14

Arslan demiş ki:Ben, yaptığım gözlemlerimde, aldığım yakıtın markası ve yerinin, aracımın çalışmasında etkisini fark ettim. A markası benzin ile aracım bazen ilk çalıştırmada baygın çalışıyor veya stop ediyor. B markası benzin ile vuruntulu çalışıyor ve çekiş düşük, C markası benzin ile çevik. Bir de servise bakıma gittiğim zaman depoya yakıt sistemini temizleyen bir katkı koyuyorlar. Aracın rölantisi iyileşiyor. Yani diyeceğim benim de karşılaştığım çalışmama sorunu sanırım yakıttan. Ama sadece marka değil aldığınız istasyon da büyük bir faktör.


Türkiyede satılan akaryakıtın %10 civarında kalitesiz olduğu bir gerçek ben kendi aracıma hep aynı yerden yakıt alıyorum ve hiç bir sorun yaşamadım güvendiğimden falan değil evime yakın olduğu için evden çıkarken gidip alıyorum yada eve dönerken.Yanlız işte kullandığım firmanın araçları için her yerden benzin veya dizel alabiliyorum marka olarak seçicide davranmıyorum istanbul içi dışı farketmiyor depoda az yakıt kaldıysa ilk gördüğüm yerden alıyorum çoğuda farklı istasyonlar ve büyük istasyonlar bu güne kadarda hiç bir fark iyi yada kötü gözlemlemedim.Arabamı sıfır aldıktan sonra çok araştırdım hangi isim marka olarak hangi istasyon daha iyidir hem katkı olarak hem performans olarak çoğu değişik yerden yakıt aldım ve hiç birinde de olumlu yada olumsuz hiç bir fark göremedim hepside aynıydı.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: motorumdaki sorun!

İleti Arslan » 06 Haziran 2009 07:16

Şikayet web sitelerini araştırırsak özellikle ben www.sikayetvar.com u takip ederim, yakıt firmaları araması yaptırın, total,opet,bp, po, shell,vs.. karşınıza birçok yakıttan kaynaklanan şikayet çıkar. Örneğin benim karşılaştığım sorunların aynısı:

http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-f ... 5022-.html
http://www.sikayetvar.com/svf-sikayet-f ... 1754-.html

Bu şikayetteki sorunları ben de birkaç kez yaşadım. Elbet bu markadan değil yakıtın alındığı istasyondan olma ihtimali yüksek. Markalar, çok ciddi önlemler almalı istasyonlarına karşı.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: motorumdaki sorun!

İleti Diablo » 06 Haziran 2009 19:27

Arslan demiş ki:Bu şikayetteki sorunları ben de birkaç kez yaşadım. Elbet bu markadan değil yakıtın alındığı istasyondan olma ihtimali yüksek. Markalar, çok ciddi önlemler almalı istasyonlarına karşı.


Evet özelliklede yakıtı sevk ederken ve depolarken uygulanan prosedürlere uymayan istasyonlara EPDK tarafından denetim sonrası yüklü miktarda ceza kesiliyor.Bu prosedürlere uyulmadığı zamada yakıt kalitesi düşüyor.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: motorumdaki sorun!

İleti tarcan » 08 Haziran 2009 13:35

Arkadaşlar açıklamalarınız için teşekkürler. Gelişmeler hakkında sizlere bilgi veririm. Tekrar teşekkürler.
tarcan
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Haziran 2009 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ersel / İzmit



Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 220 misafir