1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti sissil » 06 Aralık 2010 23:04

2500-3000 devirde vites değiştirip yokusta gaza basmazsan araba az yakar . Yokuştan kastım 100 le girdiysen ayagın aynı ayarda kalsın yokusta yavaslamaya baslayınca atıyorum 70 e dogru az az yavasladımı 70 de sabitle ondekine fazla yaklasma fren kullanmadıgın için arabayı yavaslatmaz hızlanmak içinde yakıt sarfetmezsin. Unutmadan sakın boşa atma.
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul


Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti ELT » 08 Aralık 2010 11:18

BVR aracım sakin kullanımda şehir içinde 2000-2100 devir arasında otomatik vites atıyor. Bence beyin ekonomi için bu devirleri uygun görüyor. Manuel kullanım için örnek alınabilir diye düşünüyorum..
ELT
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 24 Ekim 2010 20:44
Marka & Model: Clio III 2011
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85HP BVR
Kilometre: 100000
Yakıt: PO Vmax
Lastik Markası: Goodyear Ultragrip P
İsim ve Şehir: Sedat Çanakkale

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti Devrim » 08 Aralık 2010 15:11

Benim, şehir içinde vites yükseltmek için uygun gördüğüm devirler de bunlar (2000-2100). Sakin kullanım yani... Çünkü yeni viteste motorun devri, aracı götürebilecek bir seviyede başlıyor. Zorlanmıyor.

2500-3000 rakamlarını daha performans istediğimde kullanıyorum.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti muratt » 06 Ocak 2011 22:14

Vites değiştirmekle ilgili kafama takılan bir şey var, örneğin 1000 metrelik bir mesafede gaza yüklenerek hızlıca 2500 devirlere ulaşıp vites değiştirip
5nci vitese geldiğimizde 2000 devir civarında bu mesafeyi belli bir zamanda katetmiş olduğumuzu farzedelim.Sonra aynı mesafeyi bu sefer gaza
daha az basarak devir 2500 lere geldiğinde vites değiştirerek ve yine 5nci vitese geldiğimizde 2000 devirlerde yolu öncekine göre daha uzun bir zamanda tamamladığımızı düşünelim.Sizce iki sürüş arasında hangisi daha ekonomik olur.Kısaca gaza yüklenip birden devir yükseltip vites değiştirmekmi yoksa
yavaş yavaş devir yükseltip vites değiştirmekmi mantıklıdır.
muratt
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 105
Kayıt: 04 Aralık 2010 22:07
Marka & Model: Clio grand tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85 bg
Kilometre: 16000
Yakıt: total eurodiesel
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: izmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti MaYuCeL » 06 Ocak 2011 23:12

muratt demiş ki:Vites değiştirmekle ilgili kafama takılan bir şey var, örneğin 1000 metrelik bir mesafede gaza yüklenerek hızlıca 2500 devirlere ulaşıp vites değiştirip
5nci vitese geldiğimizde 2000 devir civarında bu mesafeyi belli bir zamanda katetmiş olduğumuzu farzedelim.Sonra aynı mesafeyi bu sefer gaza
daha az basarak devir 2500 lere geldiğinde vites değiştirerek ve yine 5nci vitese geldiğimizde 2000 devirlerde yolu öncekine göre daha uzun bir zamanda tamamladığımızı düşünelim.Sizce iki sürüş arasında hangisi daha ekonomik olur.Kısaca gaza yüklenip birden devir yükseltip vites değiştirmekmi yoksa
yavaş yavaş devir yükseltip vites değiştirmekmi mantıklıdır.


Bence ikinci kullanım tarzı daha ekonomiktir. Nitekim gaz pedalına daha az miktarda bsacagınız icin aracınız daha az miktarda yakıtla calısacaktır, motor devri yavasca yukseleceginden hızlanmanız yavas olacak ama harcadıgınız yakıt az olacaktır.
birinci kullanım tarzında gaza abanarak hızlıca vites degistirdiginizde motora yuksek miktarda yakıt gondereceksiniz, bu yakıtın belli bir kısmını aracı hızlandırmak icin kullanacaksınız ama belli bir kısmınıda haybeye motor devri icin harcayacaksınız. Burdan yola cıkarak ikinci kullanım tarzının birinciye nazaran daha ekonomik oldugunu soyleyebiliriz.
Zira benim kullanım tarzımda o sekildedir. birden hızlanmıyorum yavasca ( arkadaki trafigi de göz onunde bulundurarak ) hızlanıyorum. sabha evden cıkıp ise giderken 4-5 adet ısıkta duruyorum. Son 3 ısık arası mesafeler uzun ve sakin sakin gidiyorum, hızım yeri geldiginde ( radarın olmayacagı yerde ) 110 km/h kadar cıkıyor ve anlık ekranda yakıtım 3,7-2,8 arası bir degerde dolanıyor.
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti muratt » 07 Ocak 2011 00:10

MaYuCeL demiş ki:
muratt demiş ki:Vites değiştirmekle ilgili kafama takılan bir şey var, örneğin 1000 metrelik bir mesafede gaza yüklenerek hızlıca 2500 devirlere ulaşıp vites değiştirip
5nci vitese geldiğimizde 2000 devir civarında bu mesafeyi belli bir zamanda katetmiş olduğumuzu farzedelim.Sonra aynı mesafeyi bu sefer gaza
daha az basarak devir 2500 lere geldiğinde vites değiştirerek ve yine 5nci vitese geldiğimizde 2000 devirlerde yolu öncekine göre daha uzun bir zamanda tamamladığımızı düşünelim.Sizce iki sürüş arasında hangisi daha ekonomik olur.Kısaca gaza yüklenip birden devir yükseltip vites değiştirmekmi yoksa
yavaş yavaş devir yükseltip vites değiştirmekmi mantıklıdır.


Bence ikinci kullanım tarzı daha ekonomiktir. Nitekim gaz pedalına daha az miktarda bsacagınız icin aracınız daha az miktarda yakıtla calısacaktır, motor devri yavasca yukseleceginden hızlanmanız yavas olacak ama harcadıgınız yakıt az olacaktır.
birinci kullanım tarzında gaza abanarak hızlıca vites degistirdiginizde motora yuksek miktarda yakıt gondereceksiniz, bu yakıtın belli bir kısmını aracı hızlandırmak icin kullanacaksınız ama belli bir kısmınıda haybeye motor devri icin harcayacaksınız. Burdan yola cıkarak ikinci kullanım tarzının birinciye nazaran daha ekonomik oldugunu soyleyebiliriz.
Zira benim kullanım tarzımda o sekildedir. birden hızlanmıyorum yavasca ( arkadaki trafigi de göz onunde bulundurarak ) hızlanıyorum. sabha evden cıkıp ise giderken 4-5 adet ısıkta duruyorum. Son 3 ısık arası mesafeler uzun ve sakin sakin gidiyorum, hızım yeri geldiginde ( radarın olmayacagı yerde ) 110 km/h kadar cıkıyor ve anlık ekranda yakıtım 3,7-2,8 arası bir degerde dolanıyor.

Öncelikle ilginize teşekkür ederim,ama şu var her ikisinde de devir 2500 lere geldiğinde vites değiştiriyoruz 5nci viteste 2000 devirlerde yolu tamamlıyoruz birincide 5nci vitese daha çabuk geçip 2000 devirlerde 1000 metreye daha çabuk ulaşıyoruz diğerinde bu süreç uzuyor yani gaza az basarak 2500 deviri görmek için ayağımızı gaz pedalında daha uzun tutmuş oluyoruz.Aslında bende sizin gibi düşünüyorum ama bir yerde böyle bir yazı okumuştum yanlış anlaşılmasın.
muratt
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 105
Kayıt: 04 Aralık 2010 22:07
Marka & Model: Clio grand tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85 bg
Kilometre: 16000
Yakıt: total eurodiesel
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: izmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti sportoto » 14 Şubat 2011 12:39

BEN EŞİMİN ARABASINI KULLANIYORUM DAHA ÖNCE PALIO ONDAN SONRA DA UNO KULLANDIM ANCAK CLIO DA ZORLANIYORUM ..1.Sİ FREN KISMI DİĞER ARABALARA GÖRE HEMEN ALIYOR YAVAŞLAMAK İSTEDİĞİM YERDE İNCE AYAR ÇEKEMEM DİYE KORKUYORUM .2.Sİ KALKIŞLARDA ARABAYI STOP ETMEKTEN KORKUYORUM ÇÜNKÜ DEBRİYAJI ÇOK YUKARDAN KAVRIYOR BU TÜR Bİ SORUNLARIM OLDUĞU İÇİN DE TRAFİĞE ÇIKMAKTAN KORKUYORUM ..DİREKSİYON VE TRAFİK TAKİBİM İYİ BU SORUNLAR NEDENİYLE SİZCE YENİDEN DİREKSİYON EĞİTİMİ ALMALI MIYIM.. YA DA NE YAPABİLİRİM..
ADMiN: Lütfen sürekli büyük harflerle yazmayınız. Teşekkürler.
sportoto
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 12 Şubat 2011 10:51
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 120000
Yakıt: PETLİNE
Lastik Markası: HANKOOK
İsim ve Şehir: KADİR ANKARA

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti burak120320 » 15 Şubat 2011 01:31

direksiyon eğitimine gerek yok bence, sizin sorununuz arabaya alışamamak gibi görünüyor.. akşamları trafiğin az olduğu saat ve yerlerde biraz pratik yapıp tecrübe kazanırsanız kendi aracınızla, bu sorunu rahatlıkla aşarsınız.. kolay gelsin :)
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara


Önceki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 30 misafir