muratt demiş ki:Vites değiştirmekle ilgili kafama takılan bir şey var, örneğin 1000 metrelik bir mesafede gaza yüklenerek hızlıca 2500 devirlere ulaşıp vites değiştirip
5nci vitese geldiğimizde 2000 devir civarında bu mesafeyi belli bir zamanda katetmiş olduğumuzu farzedelim.Sonra aynı mesafeyi bu sefer gaza
daha az basarak devir 2500 lere geldiğinde vites değiştirerek ve yine 5nci vitese geldiğimizde 2000 devirlerde yolu öncekine göre daha uzun bir zamanda tamamladığımızı düşünelim.Sizce iki sürüş arasında hangisi daha ekonomik olur.Kısaca gaza yüklenip birden devir yükseltip vites değiştirmekmi yoksa
yavaş yavaş devir yükseltip vites değiştirmekmi mantıklıdır.
MaYuCeL demiş ki:muratt demiş ki:Vites değiştirmekle ilgili kafama takılan bir şey var, örneğin 1000 metrelik bir mesafede gaza yüklenerek hızlıca 2500 devirlere ulaşıp vites değiştirip
5nci vitese geldiğimizde 2000 devir civarında bu mesafeyi belli bir zamanda katetmiş olduğumuzu farzedelim.Sonra aynı mesafeyi bu sefer gaza
daha az basarak devir 2500 lere geldiğinde vites değiştirerek ve yine 5nci vitese geldiğimizde 2000 devirlerde yolu öncekine göre daha uzun bir zamanda tamamladığımızı düşünelim.Sizce iki sürüş arasında hangisi daha ekonomik olur.Kısaca gaza yüklenip birden devir yükseltip vites değiştirmekmi yoksa
yavaş yavaş devir yükseltip vites değiştirmekmi mantıklıdır.
Bence ikinci kullanım tarzı daha ekonomiktir. Nitekim gaz pedalına daha az miktarda bsacagınız icin aracınız daha az miktarda yakıtla calısacaktır, motor devri yavasca yukseleceginden hızlanmanız yavas olacak ama harcadıgınız yakıt az olacaktır.
birinci kullanım tarzında gaza abanarak hızlıca vites degistirdiginizde motora yuksek miktarda yakıt gondereceksiniz, bu yakıtın belli bir kısmını aracı hızlandırmak icin kullanacaksınız ama belli bir kısmınıda haybeye motor devri icin harcayacaksınız. Burdan yola cıkarak ikinci kullanım tarzının birinciye nazaran daha ekonomik oldugunu soyleyebiliriz.
Zira benim kullanım tarzımda o sekildedir. birden hızlanmıyorum yavasca ( arkadaki trafigi de göz onunde bulundurarak ) hızlanıyorum. sabha evden cıkıp ise giderken 4-5 adet ısıkta duruyorum. Son 3 ısık arası mesafeler uzun ve sakin sakin gidiyorum, hızım yeri geldiginde ( radarın olmayacagı yerde ) 110 km/h kadar cıkıyor ve anlık ekranda yakıtım 3,7-2,8 arası bir degerde dolanıyor.
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir