1.6 BVA Dynamique sahipleri...

Benzinli Motorlara dair...

Re: 1.6 BVA Dynamique sahipleri...

İleti abigun » 17 Haziran 2013 14:50

benim bva 12 litre yakıyor 100 km de full şehiriçi kullanılıyor. bana biraz çok geldi sizce?
abigun
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 05 Haziran 2013 15:23
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.6 110 bg
Kilometre: 40500
Yakıt: shell fuel save
Lastik Markası: bridgestone t001
İsim ve Şehir: ALİ İSTANBUL


Re: 1.6 BVA Dynamique sahipleri...

İleti semih89 » 17 Haziran 2013 16:54

o arabaya lpgsiz nasıl binmeye cesaret ediyorsunuz :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: 1.6 BVA Dynamique sahipleri...

İleti batuavran » 17 Haziran 2013 20:33

semih89 demiş ki:o arabaya lpgsiz nasıl binmeye cesaret ediyorsunuz :)


:)
batuavran
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 212
Kayıt: 19 Aralık 2011 12:04
Marka & Model: CAPTUR
Motor Tipi & Gücü: 1.5dc 90bg ICON EDC
Kilometre: 6000
Yakıt: shell
Lastik Markası: MİCHLEN
İsim ve Şehir: batuhan (adanalı ama denizlide)

Re: 1.6 BVA Dynamique sahipleri...

İleti asavaserol » 02 Temmuz 2013 23:40

merhaba, bütün 1.6 16v otomatik sahipleri aracın gidememesi hakklında ne düşünüyorsunuz? araç otomatik şanzımandan dolayı çok hantal, motor çok bağırıyor, 3500 civarında vites değiştiriyor ama araç biryere gidemiyor 110 bg' e göre gerçekten zayıf performans.
asavaserol
ER
ER
 
İleti: 5
Kayıt: 27 Haziran 2013 10:00
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.6 16V
Kilometre: 45000
Yakıt: PO
Lastik Markası: michelin energy +
İsim ve Şehir: ali savas erol bursa

Re: 1.6 BVA Dynamique sahipleri...

İleti Areme1949 » 04 Haziran 2025 03:06

hasmer demiş ki:Tercih meselesi , Tam otomatik şanzımanlar(Renault'daki BVA) konforludur ama yakıt tüketimini arttırırlar , bakım masrafları fazladır , manuel kullanım imkanı vermezler . Yarı otomatik yada robotize manuel şanzımanların(Renault'daki BVR) kullanım konforu daha kötüdür , yakıt tüketimleri aynı motor versiyonu manuel şanzımanları kadardır(hatta fabrika verilerine göre daha azdır) ,bakım masrafları tam otomatikten düşüktür , manuel kullanım imkanı verirler.Kendi adıma Renault'nun BVR sini birtakım eksikleri olmakla birlikte başarılı buldum.(Hillholder koyup vites geçişlerini biraz yumuşatabilselermiş mükemmel olurmuş). Bu arada, vakit buldukça kafa dağıtmak için cs2 kasa açma sitesine göz atıyorum. CS:GO severler için kasa açma deneyimi sunan bu platform, eğlenceli vakit geçirmek isteyenler için güzel bir alternatif. Gerçekten stres atmak için birebir. Genel kanı olarak robotize manuellerin en başarılısı VW'in DSG' si.Çift kavrama sistemi sayesinde geçeceği vitesi önceden hazılrladığı için tam otomatik konforunu ve yarı otomatik ekonomisini bir arada veriyor.

Oldukça dengeli ve detaylı bir değerlendirme olmuş. Gerçekten de şanzıman tipi seçiminde konfor, yakıt tüketimi ve bakım maliyetleri arasında bir denge kurmak gerekiyor. BVA’ların sunduğu konfor, özellikle şehir içi yoğun trafikte büyük avantaj sağlarken; BVR gibi robotize manuel şanzımanlar, maliyet ve ekonomi açısından daha makul bir alternatif olabiliyor.

Renault’nun BVR sisteminin özellikle ekonomik kullanım sunması ve manuel müdahale şansı vermesi birçok kullanıcı için cazip hale geliyor. Tabii ki, senin de dediğin gibi vites geçişleri biraz daha yumuşatılabilseydi çok daha iyi olabilirdi. Hillholder eksikliği de eğimli yollarda sıkıntı yaratabiliyor.

DSG konusuna da katılıyorum, çift kavrama teknolojisi sayesinde hem hızlı hem de sarsıntısız geçişler sağlıyor. Ancak uzun vadeli dayanıklılık ve yüksek bakım maliyetleri DSG için bazen soru işareti olabiliyor.

Sonuç olarak her sistemin artı ve eksi yönleri var; kullanıcı önceliklerine göre karar vermek en mantıklısı.
Areme1949
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 10 Nisan 2024 01:18
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Merke, Ankara


Önceki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir