Lastikler hakkında

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Re: Lastikler hakkında

İleti omeralemdar » 09 Haziran 2008 09:47

benim lastikler brigestone 165/65/15 lastik havalarını 4'ünede 32 hava basıyorum çok memnunum
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: Lastikler hakkında

İleti Bahadir » 09 Haziran 2008 12:24

Ben arabayı aldığımda lastiklerin tümünde 65 hava vardı gerisini siz düşünün. Lastik konusunda şanslıyım ben aracı aldığımda üzerinde michelin energy geldi. Acayip iyi bir lastik. Konfor mükemmel desem yeridir valla. Değiştirmeyi düşünenler varsa kesinlikle tavsiye ederim.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Lastikler hakkında

İleti Bahadir » 09 Haziran 2008 12:43

Murat abi cidden acayip konforlu. Seninde dediğin gibi cidden frene basınca ötüyor lastik. Ama onunda lastik yanakları diğerlerine nazaran biraz zayıf. Köşelere felan dikkat etmek gerek. Abim 2 tane lastiğini yardı o şekilde.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Lastikler hakkında

İleti omeralemdar » 09 Haziran 2008 13:32

renaultta özellikle sordum(hepsine 32 dedi o yüzden) en kısa zamanda dediginizi yapacagım
<önler 32, arkalar30 anlaşıldı sagolun>
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Lastikler hakkında

İleti DOGAN » 09 Haziran 2008 18:50

Murat demiş ki:
Bahadir demiş ki:Ben arabayı aldığımda lastiklerin tümünde 65 hava vardı gerisini siz düşünün. Lastik konusunda şanslıyım ben aracı aldığımda üzerinde michelin energy geldi. Acayip iyi bir lastik. Konfor mükemmel desem yeridir valla. Değiştirmeyi düşünenler varsa kesinlikle tavsiye ederim.

Vaaayyy süper bahadırcım.Çok şanslısın..Sıcak havalarda kırmızı ışıkta falan frene bastığında'da ötüyor dimi.Bizim diğer aracımızda Michelin energy var.Yumuşak hamurlu lastik olduğu için çok konforlu herkese tavsiye ederim. :shock:


aslında bendede turanza var ama dediğiniz gibi konfor olayı geri planda kalmış.
ama lastik değişim zamanı geldiğinde bende michelin energy düşünüyorum...
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Lastikler hakkında

İleti DOGAN » 09 Haziran 2008 19:43

turanza bu konuda oldukça iddalı
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Lastikler hakkında

İleti Bahadir » 10 Haziran 2008 16:09

Murat demiş ki:Turanzada Islak zeminden kuru zemine geçişler biraz tehlikeli oluyor haberiniz olsun...Hele bide viraj'sa...Şu sulama sistemlerinden dolayı avrupa yakasında sahil yolu baayaa tehlikeli oluyor aman DİKKAT!!!


Biz arkadaşın arabayla o yol üzerinde ve o sulama sistemi yüzünden geçen sene kaza yaptık. Allah'tan bişey yoktu ne bizde ne araba da. Orası gerçekten çok tehlikeli...
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Lastikler hakkında

İleti omeralemdar » 10 Haziran 2008 19:26

LASTİK
*LASTİK EBATLARINIZ
165 / 65 / 15 / 81 / T *Bridgestone ARABAMDAKİ
*DÜŞÜNDÜĞÜM *Michelin ENERGY
*LASTİKLER
Lastiklerin yeri, her altı ayda bir ya da her 10.000 km'de yer değiştirilerek aşınmalar denklenmelidir.
Lastiklerdeki ağırlık dengesinin bozukluğu demek olan balans oluşursa araçta titreşim oluşur. Bu titreşimler en çok direksiyon simidinde hissedilir.
Lastik değiştirilirken kriko takılınca el freni çekili olmalıdır.
Lastiklere normalden az hava basılırsa lastikler sürekli olarak ortadan aşınırlar ve araç titrer. Aracın lastikleri araca binileceği zaman kontrol edilir.
Dubleks lastik iç lastiği olmayan lastiktir.
Karlı havalarda zincir çekici tekerlerin ikisine de takılır.
Isınmadan dolayı lastik hava basıncı artmışsa hiçbir şey yapılamaz.
Lastiklerin üzerindeki rakamlar lastik ebatlarını belirtir.
Bir tekere dubleks, diğer tekere şamyelli lastik takılırsa araç bir tarafa çeker.
Bijonların temizliği kuru bezle yapılır.
*OTO LASTİKLERİ
OTOMOBİL LASTİKLERİ KULLANMA REHBERİ:
Lastiğin Görevleri:
*Araç yükünü taşımak.
*Direksiyon ile verilen yönü izlemek.
*Motordan gelen gücü ileri/geri hareket olarak yansıtmak.
*Emniyetli bir şekilde hem ıslak,hem de kuru zeminde aracı durdurmak.
*Amortisörlerde yardımcı olarak sürüş keyfini artırmak.
*Lastiğin Yapısal Özellikleri:
Tekerlek lastiklerinin yapılarında, gerek yüksek mukavemeti karşılamak üzere naylon,rayon,polyester gibi elyaf esaslı kordlarla, çelik kordlar bulunmaktadır. Topuk dayanımları ise çelik teller yardımıyla sağlanır. Birbirinden farklı karakterdeki bu elemanların bir arada tutulması ve hizmet anında zeminle temasın güvenle sağlanmasıyla, yanaklardaki esneme kabiliyetinin verilmesi görevini lastik karışımı üstlenir.Lastik karışımını doğal ve sentetik kauçuklarla, ana dolgu olarak karbon karaları oluşturur.Bunlara ilave olarak karbon karaları oluşturur. Bunlara ilave olarak vulkanizasyon elemanları bulunmaktadır.Karışımın işlenmesi ve homojenliği için kimyasal yağlar kullanılır.
*Çapraz Katlı Lastikler:
Lastik teknolojisinin başlangıcında kullanılan ilk gövde yapısıdır.Bu lastikleri gövdesini oluşturan tekstil esaslı "kord" iplikleri birbiri üzerine,lastik yönüne 35-40 derece açı yapacak şekilde çapraz olarak yerleştirilmiştir.Bu yapı dioganal veya konvansiyonel olarak da adlandırılır.Ölçü tanımında "-" veya "D"ile belirtilir.
*Radyal Lastikler:
Değişen ve gelişen otomotiv sektörünün,gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen bir yapıdır.Bu lastiklerde gövde yapısı,üstün özellikli rayon,naylon,polyester gibi tekstil esaslı kordların lastiğin dönüş yönüne 90 derecelik açı yapacak şekilde yerleştirilmeleri sonucu oluşan kuşaklarda,belirli açıda çelik kord kuşak katlarının tatbik edilmesi sonucu oluşan yapıdır.Aynı zamanda Radyal yapı,sadece tekstil esaslı ve lastiğin dönüş yönüne göre sıfır derece ve belli açıdaki kordlardan oluşan kuşakların tatbik edilmesiylede oluşabilir.Ölçü tanımında "R" harfi ile belirtilir.
Tubeless ve Tube-Type Lastikler:
Araçlarda yüke karşılık gelen tepki kuvvetini karşılayan,lastiklerde jant arasına sıkıştırılan hava basıncıdır.Lastikler sadece hava basıncının sıkıştırıldığı kılıflardır.Sıkıştırılmış hava basıncının tutulması,iç lastiklere veya dış lastiklerin iç kısmına tatbik edilen ve sızdırmazlık sağlayan liner tabaka yardımıyla sağlanır.İç lastikli kullanılan dış lastiklere Tube-type,iç lastiksiz kullanılan dış lastiklere Tubeless lastik denir.
"Pirelli (P) 185/60 R 14 82 H P6000 Tubeless" ölçü ifadesinde;
Pirelli Üretici firma
(P) Binek otomobil lastiği
P6000 Lastik desen kodu
185 Nominal kesit genişliği (mm)
60 Kesit oranı,seri(basıklık)
R Gövde yapısı (Radyal)
14 Jant çapı(inç)
82 Yük indeksi
H Hız sembolü
Tubeless İç lastiksiz
Hız sembolü,bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği maksimum hızı ifade eden bir kodlamadır.Hız sembolleri tablosunda ise harflerin belirttiği maksimum hızlar verilmiştir.
Yük indeksi,bir lastiğin hız sembolü ile belirtilen en yüksek hızda taşınabileceği azami yükü belirten bir kodlamadır.Yük indeksleri tablosunda ,farklı yük indekslerine tekabül eden,lastik başına taşınabilecek azami yük miktarları kg. cinsinden verilmiştir.
Lastiğin Üretim Tarihi:
DOT XJ J3 XJJX 208 ifadesinde
DOT :Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada onay sembolü
XJ:Lastiği üreten firma ve üretildiği fabrika kodu
J3: Lastik ölçüsünü belirten kod
XJJX :Lastik belirten kod
208Üretim tarihi,lastiğin 1998'in 20.haftasında üretildiğini göstermektedir.
Yara Tamiri:
Pratikte,tubeless otomobil lastiklerinin tamiri değişik malzemelerin kullanıldığı iki farklı yöntemle yapılır.Bunlar;her biri için farklı tipte malzeme ve teçhizat kullanılan,yara tamirinde en uygun ve tavsiye edilen bir yöntem olan Mantar Yama (PRP) ile lastiğin yara alan bölgesinin kuşingam adı verilen dolgu maddesiyle doldurulup pişirilmesi ve içeriye get konulması yöntemiyle yapılan Takviyeli Yara Tamiridir.
Harici bir darbe sonucu yara almış/delinmiş lastiklerin incelenmesi,uygun alet ve ekipmanla tamirinin yapılması,sadece bu işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır.
Tamir işlemi;bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.
*Lastikteki delinme,tabanda belirtilen bölgede ise mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.
*Lastik hız semboşü "H" (210 km/saat) ve altı ise delik çapı azami 6 mm. ve lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.
*240 km/saat ve üstü hız sembollü lastiklerin tamir edilmesi sakıncalıdır.
*Liner tabakada çatlama ve kesilme,kırılma ve aşırı deformasyon varsa,tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisiyle değiştirilmelidir.
*Tamirde temizlik çok önemlidir.Yara tamir malzemesi,sadece temiz yüzeye yapışır.Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşıyla iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının,elmas uçlu bir matkapla alınması gerekir.Bu işlem iyi yapılmazsa,ilerde çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek,lastiği hizmet dışı bırakabilir.
*Tamir malzemesinin kullanılacağı yerdeki kauçukla kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir.Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi,gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından,ayrılma yapar.
*Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması,lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır.Ütünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek,orijinal özelliklerinde bir bölümünü yitirir.Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.
*Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir.Çok kısa süre de olsa,havasız lastik üzerinde yürüme,karkastaki kordlara zarar verebilir.Liner'da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.
Lastiğin yara almış bölgesinin,fitil yamayla tamir edilmesi,ilerde sorun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.
KAYNAK http://www.sanalsurucukursu.com/FaydalıLinkler.htm
*BAZI LASTİK HASARLARININ SEBEPLERİ
Taban Merkezinde Çevresel Aşınma
İlk Omuzda Çevresel Erken Aşınma
Omuz / Yanak Bölgesinde Şişme (Balon)
Havasız Lastik Üzerinde Yürüme
http://www.direksiyonkursu.com/tr
*KARDA BUZDA HANGİ LASTİĞİ SEÇMELİ?
Karlı havalarda lastiklerin, aracın kontrolü ve kazaların önlenmesi bakımından hayati önem taşıdığını belirten yetkililere göre, öncelikle lastik diş derinliği 1.5 milimetrenin altındaki lastiklerin kullanılmaması gerekiyor. Yeni takılan lastiklerin ise ''yolu daha çok tutacağı'' yanlış inancıyla kesinlikle hava basınçları düşürülmemesi gerektiği ifade ediliyor.
Lastik havalarının düşürülmesinin aracın daha fazla kaymasına neden olacağını belirten uzmanlar, şayet kış lastikleri yoksa, karlı havalarda aracın çeker akslarına zincir takarak çekişinin arttırılabileceğini belirtiyor. Ancak arabaya zarar vermemesi için kar olmayan zeminde zincirin sökülmesi gerekiyor.
Buzlu zeminde kış lastiklerinin bile aracı kaydırabileceği belirtilirken, bu durumda çivili kış lastiklerinin kullanımının buzlu zeminde daha iyi yol tutuşu vereceği ifade ediliyor. Ayrıca lastiklerin 15 günde bir doğru ölçen bir hava saati ile ölçülmesinin, lastiklerden en iyi performansın alınmasında yardımcı olacağı belirtiliyor.
Rahat otomobil kullanımı gerekli!
Otomobillerde yapılacak kış şartları değişikliklerinin yanı sıra sürücülerin dikkat etmesi gereken noktaların başında rahat otomobil kullanımı geliyor. Yetkililer, kış aylarında sürücülerin soğuktan korunmak için kat kat giyindiğini ve araç içerisinde rahat hareket edemedikleri belirterek, hareketi etkilemeyecek kıyafet giyilmesini öneriyor. Ayrıca altı ıslak, kalın ve geniş ayakkabılarla araba kullanılmasının gaz-fren senkronizasyonu bozabileceğine işaret ediliyor.
Kış aylarında otomobillerde zincir, takoz, çekme halatı, ilk yardım malzemelerinin yanı sıra, yedek su bulundurulması, ilave paspas veya gazete serilmesi (ayak altında toplanmaması için gazete ve paspasın sabitlenmesi) ve farların sürüş esnasında açık bırakılması da tavsiye edilen konular arasında yer alıyor.
Trafik uzmanları, kazaları önlemeye yönelik bütün bu tedbirlerin başında yavaş gidilmesini ve hız kurallarına uyulmasını, özellikle karlı havalarda takip mesafesinin her zamankinden daha uzun tutulmasını öneriyorlar.
*”LASTİKLERİ KONTROL EDİN”
Karlı havalarda lastiklerin, aracın kontrolü ve kazaların önlenmesi bakımından hayati önem taşıdığını belirten yetkililere göre, öncelikle lastik diş derinliği 1.5 milimetrenin altındaki lastiklerin kullanılmaması gerekiyor. Yeni takılan lastiklerin ise “yolu daha çok tutacağı” yanlış inancıyla kesinlikle hava basınçları düşürülmemesi gerektiği ifade ediliyor. Lastik havalarının düşürülmesinin aracın daha fazla kaymasına neden olacağını belirten uzmanlar, şayet kış lastikleri yoksa, karlı havalarda aracın çeker akslarına zincir takarak çekişinin arttırılabileceğini belirtiyor. Ancak arabaya zarar vermemesi için kar olmayan zeminde zincirin sökülmesi gerekiyor.
Buzlu zeminde kış lastiklerinin bile aracı kaydırabileceği belirtilirken, bu durumda çivili kış lastiklerinin kullanımının buzlu zeminde daha iyi yol tutuşu vereceği ifade ediliyor. Ayrıca lastiklerin 15 günde bir doğru ölçen bir hava saati ile ölçülmesinin, lastiklerden en iyi performansın alınmasında yardımcı olacağı belirtiliyor.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Lastikler hakkında

İleti omeralemdar » 10 Haziran 2008 19:27

*LASTİKLER
Lastiklerin yeri, her altı ayda bir ya da her 10.000 km.de yer değiştirilerek aşınmalar denklenmelidir.
Lastiklerdeki ağırlık dengesinin bozukluğu demek olan balans oluşursa araçta titreşim oluşur. Bu titreşimler en çok direksiyon simidinde hissedilir.
Lastik değiştirilirken kriko takılınca el freni çekili olmalıdır.
Lastiklere normalden az hava basılırsa lastikler sürekli olarak ortadan aşınırlar ve araç titrer. Aracın lastikleri araca binileceği zaman kontrol edilir.
Dubleks lastik iç lastiği olmayan lastiktir.
Karlı havalarda zincir çekici tekerlerin ikisine de takılır.
Isınmadan dolayı lastik hava basıncı artmışsa hiçbir şey yapılamaz.
Lastiklerin üzerindeki rakamlar lastik ebatlarını belirtir.
Bir tekere dubleks, diğer tekere şamyelli lastik takılırsa araç bir tarafa çeker.
Bijonların temizliği kuru bezle yapılır.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Lastikler hakkında

İleti ufuk5414 » 10 Haziran 2008 23:04

ömer abi anladığım kadarıyla lastikler aynı bizim.ama sen yanlış yazmışsın herhalde 165-65-15 değil 185-65-15.benimde turanza er 300 memnumum valla.heppsine 30 basıyorum...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Lastikler hakkında

İleti Bahadir » 11 Haziran 2008 10:05

ufuk5414 demiş ki:ömer abi anladığım kadarıyla lastikler aynı bizim.ama sen yanlış yazmışsın herhalde 165-65-15 değil 185-65-15.benimde turanza er 300 memnumum valla.heppsine 30 basıyorum...


Bazı Clio'ların lastik ebatları 165/65/15, benimkilerde seninki gibi 185/65/15. Bende micheiln energy var benim önler 32 arkalar 30. Ama zamanı geldi bu hafta kontrol ettirecem. Nitrojen bastırabilirim lastiklere. Eski araçta kullanıyorduk iyi oluyordu hiç uğraşmıyorduk hava ayarı felan.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Lastikler hakkında

İleti vipsezgin » 11 Haziran 2008 19:31

vay ömer abım süpersın paylasım ıcın saol
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Lastikler hakkında

İleti DOGAN » 11 Haziran 2008 23:09

Bahadir demiş ki:
ufuk5414 demiş ki:ömer abi anladığım kadarıyla lastikler aynı bizim.ama sen yanlış yazmışsın herhalde 165-65-15 değil 185-65-15.benimde turanza er 300 memnumum valla.heppsine 30 basıyorum...


Bazı Clio'ların lastik ebatları 165/65/15, benimkilerde seninki gibi 185/65/15. Bende micheiln energy var benim önler 32 arkalar 30. Ama zamanı geldi bu hafta kontrol ettirecem. Nitrojen bastırabilirim lastiklere. Eski araçta kullanıyorduk iyi oluyordu hiç uğraşmıyorduk hava ayarı felan.


arkadaşlar orjinal lastik ölçülerimiz 15"de 185/60/15 olmalı..!
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Lastikler hakkında

İleti omeralemdar » 11 Haziran 2008 23:18

:arrow: benim anlamadıgım birşey vargeçen servise rica ettim lastikleri eskilerin deyimiyle çaprazlama yapalımı diye hayır hiç gerek yok dedi fakat bizim yollar kambur şeklinde degilmi yanlar su aksın diye daha çukur orta kısımlar kambur benmi öyle biliyorum?
neyse neticede lastikleri çaprazlama lazımmı degilmi? fikirlerinizi rica ediyorum....
not: ufuk arabamdaki lastikler brigestone 250modeli 165/65/15 81 T ( enderle konuştuk o lastik sektöründe çok bilgili sagolsun evet michelin çok iyi bir lastikmiş ancak yanakları nazikmiş (bana! göre degil kaldırımlar bizim çok kötü sokak dar sıfır yanaşmak gerekiyor!) bilgilerinize)
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Lastikler hakkında

İleti ufuk5414 » 11 Haziran 2008 23:19

lastik değişimi için bugün konuştum önler 5.5 mm benim arkalar 6 mm.yani normali 3mm olunca değişim yaparsanız iyi olur dedi.lastikler gayet ii dedi..yani değişim için sınır 3 mm
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA


Sonraki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir