Arkadaşlar aracımı alalı 6 ay oldu. (Clio 3 Grand Tour 2011 Model 1.5 DCİ 85 BG 63.000 km de). Aracım servis bakımlı olmasına rağmen son bakımları dışarıda yeni olarak yapılmasın rağmen içimin rahat etmesi için tüm bakımları baştan yaptım, öncelikle ağır bakım için tüm parçaları İnternetten alarak, işçiliğini yetkili servise yaptırdım, bu konuda fiyatlar: Triger Kayışı ve Rulmanı Orjinal : 149 TL
V kayışı ve seti Orjinal : 190 TL
Devir Daim pompası Orjinal : 145 TL
Servis bunun üzerine 1 LT Antifreeze, radyatör Tıkacı, ıvır zıvır sarf malzeme dahil 400 TL para aldı ve ağır bakımı bitirdim.
Ondan sonra yine İnternet üzerinden aracımın bakım malzemelerini almaya başladı fiyatları da şöyle
Hava Filtresi Orjinal : 45 TL
Mazot Filtresi Orjinal: 140 TL
Polen Filtresi Orjinal : 50 TL
Yağ Filtesi Orjinal : 25 TL
Bu parçaları aldıktan sonra, polen ve Hava filtresini kendim değiştirdim, diğerleri için yani mazot filtresi, yağ ve yağ filtresi değişimi için güvenilir yer ararken bir taraftan da yağ için uzun araştırmalar yaptım ve sonunda istediğim yağı bulup değiştirdim, bu konuda ki bilgilerimi size sunmak istiyorum.
Biliyorsunuz bizim araçlarda yağ standartı Euro 4 Motorlarda RN0700-RN0710 5-40, Euro 5 lerde ise RN0720 5-30. Benim aracım Euro 4 Motor DPF yok. Piyasa da bu standartı karşılayan bir çok yağ markası var, en çok kullanılan ELF, Mobil 3000 serisi, Castrol EDGE 5-40, Shell Helix HX 7- Hx-8, Ultra serileri, vb. Ama ben daha kaliteli bir yağ arıyordum ve karşıma iki marka çıktı LIQUE MOLY ve MOTUL. Bu yağlar daha pahalı olmalarına rağmen üst kalite bir yağ oldukları herkesçe hemfikir olunan 2 yağ markası. Bunun üzerine fiyatı aynı olandan bu iki markadan, kampanyaya girmiş MOTUL X-CESS 05-40 olanını 5 Litresi 126 TL den aldım. Değişim yapmadan önce arkadaşımla beraber herhangi bir şekilde psikolojik olarak etkilenmemek için aracın, rölantide ki çalışma sesi ve titremesini, değişik devirler de sesini özellikle 3.000 devir civarında sesini dikkatle dinleyip değişim tyaptırdık. Sonuç muazzam :shock: İlk önce aracın rölanti de çalışma sesi inanılmaz şekilde azaldı ve titreşim bariz bir şekilde azldı. Çeşitli devirler de özellikle 3000 devir civarında inanın araç benzinli gibi çalışmaya başladı, bu kadar büyük bir fark yaratacığını inanın tahmin bile etmiyordum, herkese tavsiye ederim. :good: