Otomobil lastikleri ile ilgili etiketleme yükümlülüğü hakkındaki 1222/2009 numaralı Avrupa Birliği-Yönetmeliği 1 Eylül de yürülüğe giriyor. Lastik etiketi 1 Temmuz 2012 tarihinden sonra üretilen tüm yeni lastikler için geçerlidir. Üç önemli performans özelliğini daha iyi tanıyabile ve katrşılaştırabilme konusunda bu size yardımcı olmalıdır. Islak zeminde fren tutuşu, gürültü oluşumu ve yakıt tasarrufu.
Yakıt tasarrufu
Yakıt tasarrufu esasen araca ve yol şartlarına bağlıdır. A sınıfı lastikle G sınıfı lastık kıyaslandığında aracın tüm donanımında %7,5 oranında aşınma azalımı mümkündür. Ticari taşıtlarda bu oran daha yüksek olabilir.
[ img ]
06,6 Litrelik bir yakıt tüketimde 100 km daha fazla (D sınıfı hariç.) A'dan (en fazla tasarruf) G'ye kadar (en az tasarruf)
Islak yol tutuş
Etki derecesi esasen araca ve yol şartlarına bağlıdır. Tam fren durumunda durma mesafesi A sınfı lastiğe sahip aracın tüm donanımında G sınfı lastiğe kıyasla % 30'a kadar kısalabilir. %80 hıza sahip normal bir araçta orta derecede uygun bir yol üzerinde durma mesafesi 18 metreye kadar kısalabilir.
[ img ]
durma mesafesi 80 > 0 km (D ve G sınıfı devre dışıdır.) F sınfından (en uzun durma mesafesi) A sınıfına kadar(en kısa durma mesafesi)
Harici dönme gürültüsü
Lastiklerin harici dönme gürültü değeri desibel olarak verilmiştir. Bunun yanında aracın iç kısmındaki gürültüyle lastiklerin harici dönme gürültüsünün kontrol edilmesine çok dikkat edilir.
Alıntı:www.kumho-eu-tyre-label.eu
Bizim aracın fabrika çıkışında üzerinde bulunan lastiğin değerlerine göre(185/60R15 84H) bazı lastiklerin değerleri.