samathana demiş ki:Aynı olaya ikiden bire alırken ben de yaşıyorum ama şunu fark ettim sanırım bu durum aracın hızıyla ilgili. Araç yavaşken hiç takılma olmazken belli bir hızın üzerinde takılıyor. Sizde de durum böyle mi?
ByOnder demiş ki:samathana demiş ki:Aynı olaya ikiden bire alırken ben de yaşıyorum ama şunu fark ettim sanırım bu durum aracın hızıyla ilgili. Araç yavaşken hiç takılma olmazken belli bir hızın üzerinde takılıyor. Sizde de durum böyle mi?
Araç hareket halindeyken 1. vitese geçiş yapılmaz yapılsada vites zorlanır bu zorlanma bu sebepten. diyelim 2 ile çok yavaş giderken rampada çukura veya kasis e denk geliyoruz ne yapmalı derseniz o yavaşlıkta 2 ile devam edemeyecek bir durum bana kalırsa aracı iyice durdurup tekrar kalkış yapmak gerekir. yada çok senkronize ve hızlı bi şekilde yokuş yukarı debriaj a bastığınızda araç durma noktasına zaten gelecektir o noktada 1 e düşüp devam etmeli. Kısacası 1 kalkış vitesidir araç hareket halindeyken 1 e atılmamalı
Soruya gelirsek yağdan olabilir ama yağdan olsa bu takılma bütün geçişlerde olurdu diye düşünüyorum, ama ustanın dediği gibide değiştirilmeyecek bir parça değildir şanzumanı vites kutusunu indirmek gereekir o en üstteki parçayı alabilmek için.
R 11 Flash S de başıma gelmişdi 1. vites dişlisi çatlamıştı ozaman 2000 li yıllar 5 10 liralık bir parçaydı ama kimse bu işi yapmaya yanaşmıyodu 5 liralık bir parçanın işciliğine 100 lira diemiyorlar ama işciliğide hakikaten zahmetli. Çok samimi arkadaşım olmasına rağmen ustam gittiği yere kadar böle git uğraşmayalım demişti dişli sadece çatlamış parçalanmamıştı ve öyle kullandım öyle sattım satarkende söyledim yanlış anlaşılmasın alan kişide gittiği yere kadar böyle kullanmanın bi sıkıntı olmayacağını düşündü. ama sorun aynı sorun değildir muhtemelen vites kutusunun şekli hakkındada pek bilgi sahibi değilim belki o bahsettiğiniz plastik beyaz parça flash da metaldi ozaman ismi sölenmiştide inananın hatırlamıyorum
sunset544 demiş ki:ben daha önce paylaşmıştım şanzıman hava hortumu yerinden çıkarsa şanzımana su kaçar ve bu gibi sorunlar meydan gelir hortuma dikkat edin
aydinkaragoz demiş ki:Bugün bu konuyla ilgili , aracı detaylı olarak iyi bir renault ustasıyla inceledik , şanzıman yağıyla ilgisi yok , ki bu yağın içine su veya başka bir madde girmediği sürece bozulma ve özelliğini yitirme olasılığı yokmuş , şanzıman ve dişlilerle de hiç ilgisi yokmuş , şanzımanda ve vites dişlilerinde en ufak bir sorun yok ve zaten normal kullanımlarda bu km.lerde sorun olması uzak ihtimal , baskı balatayla da hiç bir şekilde ilgisi yok , peki sorun nerde , arkadaşlar sorun şanzımanın içiyle ilgisi olmayan vites kumanda tertibatı dediğimiz parçada , o parçanın içinde vites telleri ve 2 adet kol bulunmakta , http://www.parcatreni.com/clio-3-vitesteli+kolu-komple-hb-2006-2009-72170.html ürün tam olarak bu sitedeki ürün , bu parçanın halatları ve mekanizmaları zamanla aşınıyormuş ve takılmalara neden oluyormuş , bu parçanın çoğu yerine gres ve wd40 kontak sprey sıktık ve takılma bir nebze geçmiş oldu , tabi tamamen mi geçti ben zannetmiyorum tamamen geçeceğini usta devam edecek olursa bu parçayı komple söküp gerekli olan halatları ve mekanizmaları yağlarız dedi fakat şunuda aktardı , bu sorunun şanzımanla uzaktan yakından ilgisinin olmadığını ve korkulacak veya ilerde sorun yaratacak bir sıkıntı olmadığını iletti.
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir