Triger kayışı

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Re: Triger kayışı

İleti samathana » 01 Mart 2012 14:35

karambol81 demiş ki:
samathana demiş ki:Merhaba, sonunda trigeri ben de değiştirebildim.
Trigeri sanayide daha önceden de aracın bakımlarını yaptırdığım ustaya yaptırdım. Konuşmak için gittiğim gün clio2 bir aracın değişimini yapıyordu, onu da izledikten sonra yetkili servis olayını kafamdan sildim. Ertesi gün benim trigeri değişirken başındaydım, ne yalan söyleyeyim öyle çok da zor gelmedi :)
Usta dişlilere eski kayışı sökmeden kalemle işaretler falan koydu bilmem ne ayarını tutturmak içinmiş...

Neyse çok uzattım parçayı orijinal aldık. İmal tarihine dikkat ederek
triger set: 185
V kayışı: 25
ikisini ustanın pazarlığıyla 180tl ye aldık.
Usta km düşük olduğu için devirdaime gerek yok dedi.
İşçilik 100 tl

Sökülen parçaları metal halide ışığında inceledik en küçük bir çatlak bile yoktu :)


Merhabalar,
Aracınızın Değişim K.M si Kaç binde oldu :
Aracınızın modeli trafiğe çıkış tarihi nedir.

Teşekkürler


Merhaba 33.800 Km'de şu an araç, 2006 model olduğu için değiştirdim trigeri. Epeyce geç kalmıştım aslında yaş olarak.

Ancak usta söktükten sonra çıkan kayışa baktığımızda iyi durumda olduğunu görsek de değişmesini uygun gördük. Otantik model araç...
samathana
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 177
Kayıt: 05 Nisan 2011 03:39
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 34000
Yakıt: Shell 95
Lastik Markası: Dunlop SP01
İsim ve Şehir: engin-istanbul


Re: Triger kayışı

İleti KAZIMYILMAZ » 01 Mart 2012 16:58

En iyisini yapmışsınız. 3 liralık şey yüzünden kafanızda soru işareti kalmamış...
KAZIMYILMAZ
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 510
Kayıt: 11 Kasım 2011 09:33
Konum: İzmir
Marka & Model: Megane III
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105 HP
Kilometre: 40
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: KY - İzmir

Re: Triger kayışı

İleti samathana » 01 Mart 2012 19:08

KAZIMYILMAZ demiş ki:En iyisini yapmışsınız. 3 liralık şey yüzünden kafanızda soru işareti kalmamış...


3 lira da değil sayılımaz :mrgreen: ama dediğiniz gibi kafam rahat artık.

3 bin lira da olabilirdi değişmezsek :)
samathana
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 177
Kayıt: 05 Nisan 2011 03:39
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 34000
Yakıt: Shell 95
Lastik Markası: Dunlop SP01
İsim ve Şehir: engin-istanbul

Re: Triger kayışı

İleti karambol81 » 29 Mart 2012 21:27

samathana demiş ki:
karambol81 demiş ki:
samathana demiş ki:Merhaba, sonunda trigeri ben de değiştirebildim.
Trigeri sanayide daha önceden de aracın bakımlarını yaptırdığım ustaya yaptırdım. Konuşmak için gittiğim gün clio2 bir aracın değişimini yapıyordu, onu da izledikten sonra yetkili servis olayını kafamdan sildim. Ertesi gün benim trigeri değişirken başındaydım, ne yalan söyleyeyim öyle çok da zor gelmedi :)
Usta dişlilere eski kayışı sökmeden kalemle işaretler falan koydu bilmem ne ayarını tutturmak içinmiş...

Neyse çok uzattım parçayı orijinal aldık. İmal tarihine dikkat ederek
triger set: 185
V kayışı: 25
ikisini ustanın pazarlığıyla 180tl ye aldık.
Usta km düşük olduğu için devirdaime gerek yok dedi.
İşçilik 100 tl

Sökülen parçaları metal halide ışığında inceledik en küçük bir çatlak bile yoktu :)


Merhabalar,
Aracınızın Değişim K.M si Kaç binde oldu :
Aracınızın modeli trafiğe çıkış tarihi nedir.

Teşekkürler


Merhaba 33.800 Km'de şu an araç, 2006 model olduğu için değiştirdim trigeri. Epeyce geç kalmıştım aslında yaş olarak.

Ancak usta söktükten sonra çıkan kayışa baktığımızda iyi durumda olduğunu görsek de değişmesini uygun gördük. Otantik model araç...

Benimde 2006 2. yarısı 2007 model.
Bir kaç ay sonra 60.000 km olduğunda düşünüyorum.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Triger kayışı

İleti murat611 » 19 Kasım 2012 09:59

2 ay önce2006mod. 66000 km 1.5 clio aldım. aldığımda 60 000 de triger değişimi yapıldığı söylendi. gerçekten yapılmıştı. özel servis kayıtlarından öğrendim. ancak araçta bazen anormal sarsıntı ve titreme oluyordu. kime gittiysem enjektör dediler. ancak onlarda da sorun bulunmadı ve kalbimin sesini dinledim gittim orjinal triger seti ve v kayışını aldım toplamda 150 tl ye. 100 de ustama verip trigeri değiştim. ustanın söylediği senteyi 1 diş yanlış takmışlar. değişimden sonra titreşimden eser kalmadı. triger değişimine azami gayret gösterin ustalığına güvendiğiniz kişilere emanet edin. ancak aklıma takılan bir konu oldu bu 10000 kmlik sürede araç yanlış sente ayarı ile kullanıldı. motorda herhangi bir sorun oluşturmuş mudur?
murat611
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 03 Ekim 2012 16:09
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 bg
Kilometre: 50000
İsim ve Şehir: murat trabzon

Re: Triger kayışı

İleti onurksk » 19 Kasım 2012 12:59

Benim trigerde 90.000 de değişmişti şimdi 125.000 deyiz.Değişim gerekirmi acaba ? yada sökülmeden kontrol edilme şansı yokmudur ?
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Triger kayışı

İleti levolution » 19 Kasım 2012 13:03

Triger yüzünden Sorun oluşsa yolda bırakır, 2000 lira civarında masraf açardı.
Yeni seti takan kişi bir aksilik olsa anlardı bence.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: Triger kayışı

İleti burak120320 » 19 Kasım 2012 13:04

Clio'ların trigerleri normal şartlarda 60bin km'de yada 4 yılda bir değişiyor, anormal bir durum yoksa daha 25bin km var senin trigere, yılını doldurmadıysa tabi..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Triger kayışı

İleti levolution » 19 Kasım 2012 13:11

onurksk demiş ki:Benim trigerde 90.000 de değişmişti şimdi 125.000 deyiz.Değişim gerekirmi acaba ? yada sökülmeden kontrol edilme şansı yokmudur ?


Sökmeden kontrol edebileni görmedim hiç, böyle bir kontrolün yapılabileceğini sanmıyorum. Çünkü
kayışı görseniz bile dişlerin durumunu görmek mümkün olamaz bence.
4 yıl falan gider deniyor kayış için. Bu süreyi aşmadiysa daha 25bin km var değişime.

(Burak, pişti olduk)
:-)
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: Triger kayışı

İleti burak120320 » 19 Kasım 2012 13:58

levolution demiş ki:(Burak, pişti olduk)
:-)

:lol:

levolution demiş ki: Sökmeden kontrol edebileni görmedim hiç, böyle bir kontrolün yapılabileceğini sanmıyorum. Çünkü
kayışı görseniz bile dişlerin durumunu görmek mümkün olamaz bence.


Ben 60 binde aracım 4 yaşındayken yetkili servisde değiştirmiştim. çıkan kayışı torbaya koyup vermişlerdi, inan bana sıfırından farksız görünüyordu, atmaya kıyamadım eve götürdüm, babamın kahkahalarından utanıp attım çöpe :D Görüntüden anlaşılabilecek bir durum değil Levent'in de dediği gibi..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Triger kayışı

İleti bilo46 » 29 Kasım 2012 16:33

benim arabanın trigerini dün değiştirdim.km 39000 de ama yıldan korktum.2006 model olduğu için 6 yıl olmuştu.deüiştirdiğim triger ile yenisi arasında hiç bir fark yoktu.neyse en azından aklımda bir şüphe kalmadı.6 yılda bişey olmadı.artık gelecekte 100000 olunca giderim.
bilo46
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 15 Kasım 2010 00:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98
Kilometre: 30000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: maraş

Re: Triger kayışı

İleti burak120320 » 29 Kasım 2012 20:02

Hocam 39000km 'yi 6 Yılda yaptıysan 100000km yi görmmen 13-14 sene yapar, motoru kucağında götürürsün servise söylemedi deme :D Şaka bi yana bende km dolmadan önce 4. yılında kampanyaya denk getirip değiştirmiştim. En güzelini yapmışsın aklın rahat trigerin sağlam, güle güle eskit :good:
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Triger kayışı

İleti karambol81 » 30 Aralık 2012 08:21

bilo46 demiş ki:benim arabanın trigerini dün değiştirdim.km 39000 de ama yıldan korktum.2006 model olduğu için 6 yıl olmuştu.deüiştirdiğim triger ile yenisi arasında hiç bir fark yoktu.neyse en azından aklımda bir şüphe kalmadı.6 yılda bişey olmadı.artık gelecekte 100000 olunca giderim.


Bende 64.000 Km de dün triger kayışı seti , V.kayışını değiştirdim.Hiç bir aşınma yoktu.Sadece V kayışı yıpranmıştı.
İşin ilginç tarafı Devirdaim kontrolünde usta ses geldiğini fark etti.İlave olarak devirdaim değişti.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Triger kayışı

İleti bilo46 » 30 Aralık 2012 09:51

teşekkür ederim burak120320 artık km dolmazsa yıldan gideriz ne yapalım.insanın kafası rahat oluyor en az 5 sene.yoksa km gelmeden gitmemek lazım.kazasız belasız arabalarımıza binmek dileğiyle.
bilo46
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 15 Kasım 2010 00:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98
Kilometre: 30000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: maraş

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 30 Aralık 2012 15:35

Arkadaşlar triger kayışını bende 25.500km'de sene'den dolayı değiştirmiştim
Evet eski kayışta yıpranma yoktu
Şöyle bir durum var
Lastiklerimide 32.000km civarına geldiğimde değiştirdim onlarda %50 bile diş seviyesi yarıya inmemişti ama yağmurlu bir günde ufak bir frenleme sonucu ABS devreye girince gittim ve değiştirdim
eski lastik ile yeni lastik arasında ciddi bir diş farkı yoktu ama artık ABS devreye girmiyor

Sonuç olarak malzeme dayanımı özelliğini yitirmeye başlamıştır
Evet bu işin ticari boyutuda vardır elbet ama ortada 4-5 yıl durmadan çalışan bir parçada var daha ne kadar kullanmak gerekir bu riski alan olurmu bu tercih meselesi
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul


ÖncekiSonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 121 misafir