Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de satışda

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de satışda

İleti ByOnder » 22 Temmuz 2012 10:58

Detaylı bir yazı okumaya değer araç baz versiyonu ile dahi gayet doyurucu bir donanıma sahip olacak fakat fiyat biraz yüksek olur sanırım Fransada benzinli 13700 euro dizel 16000 euro...

Yeni Renault Clio 4 ''Stop&start özelliği var, karbon salımı hibrid araç kadar''

Hürriyet Gazetesi- Vahap MUNYAR'ın Pazar Yazısı:
GEÇEN cuma günü saat 14.15’de Paris’e iner inmez Renault Square Com’a doğru yola koyulduk. Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, heyecanla günün öneminin altını çizdi:

- Yeni Clio 4’ü dünya basınından ilk kez siz görmüş olacaksınız. Sizinle birlikte ben de ilk kez göreceğim.
- Göreceğimiz Clio 4, Bursa’daki Oyak Renault tesislerinde üretilmedi mi?
- Evet...
- Fabrikada görme şansınız olmadı mı?
- Gördüm ama bitmiş, vitrine çıkacak şekliyle ilk kez araca dokunacağım.
Renault Mais’in basın iletişim biriminden Fulya Özkan’a da bize eşlik ederken, İbrahim Aybar yeni Clio 4’u dünya basınının eylül ayından itibaren görebileceğini, ekim ayında da Türkiye’de pazara sunulabileceğini vurguladı.
Saat 15.05’te Renault Squer Com’dan içeri girer girmez karşımızdaki dönen platform üzerindeki Clio 4 bizi karşıladı, Aybar rengine dikkat çekti:
- Clio 4’te en önemli renk seçeneklerinden biri “ateş kırmızısı” olacak. Renault, bu rengi ilk kez “DeZir” adlı konsept modelinde kullanmıştı. Clio 4’ün Tasarım Direktörü Laurens van den Acker, aracın kıvrımlarını da “DeZir”den esinlerek çizerken, ana renklerinden birini de oradan belirledi.
Hemen yeni Clio 4’ün fotoğraflarını çekmeye başladık, o sırada Fransız Renault’un basın iletişim birimi sorumlularından biri yanımıza geldi:
- Yardımcı olabilir miyim?
Madem Bursa’da üretilen Clio 4’ü ilk kez görmek üzere Paris’e kadar gitmiştik, aracı daha yakından görmemiz gerekirdi:
- Araçta direksiyon başına geçme şansımız var mı?
- Sizin için bir araç hazırladık. Test sürüşü dışında herşey olabilir...
Renault Square Com’un garaj bölümüne geçtik. Oradaki Clio 4, daha iyi fotoğraf çekmemizi sağlamak, içini de daha rahat incelemeye olanak vermek üzere dışarı çıkarıldı.
İbrahim Aybar, torpido gözünü açıp etiketi eline aldı:
- Bakın, aracın etiketi Bursa’daki fabrikamızda üretildiğini gösteriyor.
Biz aracı incelerken Clio Proje Direktörü Philippe Caillette yanımıza geldi:
- Clio 4’ün tasarımı öncesinde Fransa ve Türkiye’de müşteri taramaları yaptık, isteklerini tek tek not ettik. Clio 3’ün bütün iyi özellikleri bu aracımızda korundu. Renault’ta yaşanacak tasarım rönesansı ilk kez Clio 4’e yansıdı.
Clio 4’te ilk kez “kişiye özel” üretim seçeneğinin de olacağını vurguladı:
- Müşteri, bilgisayar başında almak istediği Clio 4’ün özelliklerini işaretleyecek. Müşterinin belirlediği özellikler siparişiyle birlikte Bursa’daki fabrikaya da anında yansıyacak. Böylece araç, kişiye özel olarak banttan inecek.
İbrahim Aybar araya girdi:
- Tüm bayilerimizin bilgisayar ağına kişiye özel siparişi de yükledik. Bayilerimiz böylece kişiye özel Clio 4 siparişine hazırlar.
- Kişiye özel sipariş verenler uzun süre beklemeyi göze alacak değil mi?
Philippe Caillette gülümsedi:
- 15 gün içinde araç hazır olur... Ama araca telp çok olursa o zaman süre biraz daha uzayabilir...
Fransa’nın kısa süre önce seçimi kaybeden Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’nin itirazlarına rağmen Renault, Clio 4 üretimini Fransa’daki Flins fabrikasıyla Bursa’daki tesisleri arasında paylaştırdı. Clio 4 için Bursa’ya 200 milyon Euro’luk yatırım yapıldı.
Bursa’daki Oyak Renault, ilk Clio 4’leri “Ateş Kırmızısı” olarak banttan çıkardı, “kişiye özel üretim”le de fark yaratacak...
İtalyanlar istedi, Bursa’da LPG’li Clio 4 üretilecek
CLIO Proje Direktörü Philippe Caillette, Türkiye’de üretilen Clio 4’ün ihracat pazarları arasında Japonya’nın da olacağını belirtip, yeni bir adımın daha altını çizdi:
- Bursa’daki fabrikada Clio 4’ün LPG’li versiyonu da üretilecek.
- Bursa’da şimdiye kadar LPG’li araç üretimi yok muydu?
İbrahim Aybar yanıtladı:
- Dacia ve Symbol’ün fabrika çıkışı LPG’li olan modelleri vardı. Clio 4’ün de LPG’li üretileceğini şimdi ilk kez sizinle birlikte öğrenmiş oldum.
Caillette, Clio 4’ün fabrikadan LPG’li seçeneğinin yer almasına yol açan nedeni açıkladı:
- İtalya’daki müşterilerimizden bu yönde bir istek geldi. Biz de Bursa’daki Oyak Renault’ta LPG’li Clio 4 üretilmesine karar verdik.

18 santimlik ekran standart oldu internete de girilecek
CLIO Proje Direktörü Philippe Caillette, Clio 4’deki R-Link sistemine dikkat çekti:
- Gördüğünüz 18 santimlik dokunmatik ekran Clio 4’te standard olarak yer alacak.
- Bu ekran sürücüye ne gibi kolaylıklar sağlayacak?
- Öncelikle navigasyon görevi görecek. Eko-sürüş fonksiyonlarının ekrana yansıması, sürücüye aracını en ekonomik şekilde kullanmasına dönük ipuçlarını verecek.
Ekranın diğer özelliklerinden bazı örnekler daha verdi:
- Radyo ve müzik sisteminin yanısıra bluetooth işlevi olacak. Araçta internete girilebilecek. Sürücü bir yandan isterse en yakın park yerini ekrandan görebilecek, diğer taraftan tweet de atabilecek.
Stop&start özelliği var, karbon salımı hibrid araç kadar olacak
CLIO Proje Direktörü Philippe Caillette, Clio 4’ün stop&start özelliğinin de bulunduğunu vurguladı:
- Kırmızı ışıkta durduğunuzda aracınız istop edecek. Işık yeşile dönüp gaza bastığınızda araç yeniden çalışmaya başlayacak.
- Bu özellik daha çok hibrid araçlarda kullanılıyordu.
- Clio 4, karbon salımı açısından hibrid araçlarla yarışacak. Yani, karbon salımı bir hibrid araç düzeyine indi.
Clio 4’te yeni dizel Energy dCi 90 motorun kullanıldığını kaydetti:
- Bu motorla Clio 4, 100 kilometreyi 3.2 litre yakıtla gidebilecek. Kilometre başına karbon salımı 83 grama inecek. Bu miktar, hibrid araçların saldığı karbonla aynı düzeyde bulunuyor.
- Benzinli araçta karbon salımı ne kadar olacak?
- Clio 4’ün benzinli versiyonu, yeni Energy TCe 90 motoruyla 100 kilometrede 4.3 litre yakıt tüketecek. Karbon salımı da kilometrede 99 grama düşecek.
Türkler otomatik vitese yöneldi

PHILIPPE Caillette, Clio 4’le ilgili müşteri yoklama çalışmalarına 2006’dan itibaren başladıklarını belirtti:
- Türk müşterilerimizin otomatik araç talepleri de çok öne çıktı. Clio 4’ün otomatik vitesli versiyonu da Bursa’da üretilecek.
- Müşterinin otomobil alırken en çok nelere baktığını belirlemiş olmalısınız?
- Birinci sırada tasarım geliyor.
- Sonra?
- Yakıt tüketim düzeyi ve aracın çevreci özellikleri seçimde ikinci sırada yer alıyor.
Fransa’daki fiyatı 13 bin 700 Euro’dan başlayacak
PHILIPPE Caillette’ye Clio 4’ün Fransa’daki fiyatını sordum, Renault’un merkezindeki basın sorumlusu listeyi gösterdi:
- Benzinli versiyonunun fiyatı 13 bin 700 Euro’dan başlayacak.
- Ya dizeli?
- O da 16 bin Euro’dan başlıyor.
İbrahim Aybar’a döndüm:
- Türkiye’de yeni Clio 4 kaç liradan vitrine çıkar?
- Henüz belirlenmiş değil. Bir kere Fransa’daki fiyatın üstüne bizdeki vergileri koymak gerekir. O şekilde yapılacak hesap bir fikir verse de fiyatı piyasaya çıkacağı ekim ayında ancak belli olur.
Öndeki ‘eğim’, çarpmada ölüm riskini azaltacak
PHILIPPE Caillette, Clio 4’ün Clio 3’e göre biraz daha uzun olduğunu belirtti:
- Aracın uzunluğu 4.05 metreye çıktı.
Yüksekliğine dikkat çekti:
- Üst kısımdan yüksekliği 5 santim indirdik.
Daha geniş lastik kullanıldığına işaret etti:
- Lastik araları da genişledi, bu da aracın yol tutuşunu artırdı.
Clio 4’ün ön kısmını gösterdi:
- Öndeki eğim, Clio 3’e göre biraz daha fazla oldu. Bu eğim, yayaya çarpma durumunda ölüm riskini aşağı çekecek.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun


Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti onurksk » 22 Temmuz 2012 13:11

Dizel 16.000 euro kur 2.2 Tl oda şu anda 35.200 yapar vergilerle ne kadar olurki ?
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti ByOnder » 22 Temmuz 2012 13:27

Valla araştırmak lazım sonuçta bu fiyatta fransanın vergili fiyatı araç Türkiyede üretilecek Türkiyede ÖTV KDV %35 leri buluyor sanırım fransa ile aramızda %20 fark olsa 40 45 bin arası olur benim tahminim bu yönde dediğim gibi baz donanım bile yeterli olacak gibi hatta bi güzellik yapsalarda motor seçenekleri haricinde tek donanım yapsalar ama illaki donanım farklarıda olur.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti Burock » 22 Temmuz 2012 13:38

45binden aşşağı olacağını sanmam. Tam donanımlısı 50'li rakamları görür.
Burock
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 356
Kayıt: 25 Mayıs 2010 01:54
Marka & Model: ClioIII Executive
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v
Kilometre: 0
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Brigstone
İsim ve Şehir: Brk

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti ByOnder » 22 Temmuz 2012 17:57

Tabi bu telafuz ettiğimiz rakamlar olursa insanın aklına hemen şu geliyor neden C segment bir araç parasına B segment bir alayım farklı düşünceler tabiki olabilir C segment boş bir araç almaktansa B segment dolu dolu bir araç alırım denilebilir. Herkez büyük araç sevmeyebilir. Bu arada araç çokta küçük değil megane den sadece 25 cm kısa Bu araç B segmentinin lideri olur bence şunuda düşünmek lazım Megane 4 geldiğinde onunda fiyatı daha yüksek olacak yani demek istediğim megane 3 hp ile fiyat kıyaslaması yapmamak gerekir diye düşünüyorum
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti alperenfatih » 23 Temmuz 2012 08:38

LPG li de çıkaracaklarmış
alperenfatih
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 17 Kasım 2011 13:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 14000
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: A. Fatih Elazığ

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti ByOnder » 23 Temmuz 2012 13:59

Evet lpg lide olacak dizel versiyona maddiyatı yetmeyenler için ideal olabilir satış başlasade gerçek fiyatları görüp ona göre konuşsak...
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti CHIEF » 24 Temmuz 2012 17:39

Eger 40-45 li fiyatları bulacak olursa bence çok satamaz.

Mutlaka alacaklar olur ama o kadar yüksek fiyatlarda insanlar bir üst segmenti düşünür.Böylece bu segmentte hyundai ve

ford belki fiat liderligi ele geçirir.(tabii söylendiği gibi symbol bundan sonra üretilmezse.)

Renault bence çok stratejik bir hata yapıyor......
CHIEF
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 126
Kayıt: 27 Eylül 2008 12:35
Konum: İZMİR
Marka & Model: Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1,2 Aut. LPG
Kilometre: 35
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Mıchelin
İsim ve Şehir: Bitki Hayvan

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti semih89 » 24 Temmuz 2012 18:27

30 civarında piyasaya girer.üst donanımlar 50ye yaklasır. donanımlı dizel bir clio 40 civarı alınabilir. araç fiyatları eskisi gibi değil. hyundai i20 bile 28.490 TL den baslıyor 44.780 TL ye kadar çıkıyor mesela kendı sitesindeki rakamlar. Ortalama 40lira diyorm suanki dynamic dizel modeline esdeğer aracı için
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti onur-d » 24 Temmuz 2012 18:38

en boşu max 32 lıra olmalı daha yukarısı satmaz
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti ByOnder » 24 Temmuz 2012 20:15

Ozaman şunu tartışmak gerekiyor B segment bir araç bukadar donanımlı olmalımı. Otomotiv sektörü durmak bilmiyor sahip olduğumuz Clio 3 leri birkaç dış değişikle çıkarıp Clio 4 deseydi memnun olacakmıydık. Tabiki merak ettiğim baz donanımda neler standart olacak. Beklenti arttıkça fiyatın artmasıda normal...

Bir üst segment ile kıyaslamak içinde bence kıyaslanacak aracında yeni kasası beklenmeli yani megane 3 hp ile kıyaslamak bence doğru değil
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti onur-d » 24 Temmuz 2012 20:26

b sınıfı araçtan beklentim standart donanım olarak anolog klima, abs, 4 hava yastıgı, 4 cam otomatık, opsiyon listesinde ise esp ve hız sabitleyici benim için yeterli

kasa olarakda her zaman albenisi olmalı yani clıo4 yukarıdaki saydıgım standart donanımla 30-32 binliradan satılırsa benim için güzel bir şeçenek olur, far sensoru yagmur sensoru falan bunları gereksız buluyorum
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti ByOnder » 24 Temmuz 2012 22:56

Onur zaten bu saydıkların baz donanıma yakın olur ve 1,2 motor seçeneğiylede söylediğin fiyatlara verilir... Bu arada profil resmindeki jantlara yakından bakma şansımız varmı forumda aracın resimleri varmı bbs mi o jantlar merak ettim : )))
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti onur-d » 25 Temmuz 2012 08:08

shop o jantlar yaa :D para nerde henüz alamadık jant lastik
[ img ]
[ img ]
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: Clio 4 e dair güzel bir yazı. Ekim ayında Türkiye de sat

İleti onurksk » 25 Temmuz 2012 10:12

Geçenlerdede konuşmuştuk en baz donanımı arkadaşların dediği gibi 30-32 civarı piyasa çıkarırlarsa eminim daha yüksek satış rakamlarına ulaşabilirer.Ekstra donanım isteyen authentique, expression, dynamique seçenekleri gibi isteğine göre rakamı yükseltebilir.Ama kafadan en baz için 40 bin tarzı rakamlar devreye girerse hayal kırıklığı yaşarlar
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir


Sonraki

Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir