Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti Devrim » 03 Temmuz 2008 23:33

Arkadaşlar, bugün akşam üstü güneşi akabinde aracı özenle yıkayıp ilk cila uygulamamı gerçekleştirdim. Çok keyifliydi...

:!: Öncelikle kullandığım ürünü tanıtayım. Renault servisinden edinmiştim aracı aldığımda. Sanırım 20YTL civarında idi (Bkz. foto#1). Devamdaki 6 fotoğraf, tatbikle ilgili kareler. Cila sıvısı biz davulcuların aslında kullandığı "zil temizleme sıvısına" çok benziyor. Sabian zillerinin de bu tip bir cila ürünü vardı. Sanki sütte ezilmiş bebe maması kıvamında -ya da krem kıvamında diyeyim- pütürlü pürüzlü bir şey. Daha önce altığım ÜSTÜPÜ'nün üzerine döküp veya tavan - motor kaputu gibi geniş yüzeylere dikret dökerek kullandım. Sıvı kullanımında çok cimri olmadım.

:idea: Cila işiyle uğraşmışlar vardır ama yine de yazayım dedim. Üstüpü ile kremsi sıvıyı yüzey üzerinde yayıyorsunuz. Sıvı çamur gibi kaporta yüzeyine yayılıyor. Dakikalar sonra o sıvı kuruyor ve tebeşir beyazı hâline geliyor. Resmen kurumuş beyaz toz gibi oluyor. Bir tutam temiz üstüpü ile ovalayarak temizliyorsunuz. Şunu unutulmamalıdır ki sıvı yüzeye eşit yayılmalıdır. Eğer dengesiz yoğunlukta tatbik edilirse kuruma işi de ona göre kararsız oluyor. Yani bir bölge kurumuş ve ovalanıp alınmaya hazırken bazı bölgeler henüz kremsi rengini terketmemiş oluyor. Yine bu durumu zillerden biliyorum. Santimetre-kare alanındaki bazı yerler kurumuyor ve sizi çok bekletiyor. Eşit kalınlıkta bir yayım yaparsanız her bölge aynı anda kuruyor ve temizlemeye başladığınızda sorun olmuyor...

:arrow: Ben, eşim ve kayınbirader, bölge bölge çalıştık. Motor kaputu ve ön tamponu yaptım. Oralar kururken ben sağ kapılara, eşim de sol kapılara cila sürmeye başladı. Eşim bagaja geçtiğinde ben ön tarafları temizliyordum şeklinde... Serii şekilde yaptık çıktık işin içinden. Tek başına da yapılır, biraz zaman alır ama her şekilde inanılmaz zevkli. Fakat kol yorgunluğu yapıyor! (Pazıların arkasındaki kaslar yoruluuyor, ismini bilemedim, bşi-seps idi :) ). Sıvıyı sürerken değil de ovalayıp çıkartırken doğal olarak, tüüm aracı santim santim ovalamış oluyorsunuz ve hâliyle oldukça yorucu. :)

:arrow: İlk denemelerimde motor kaputunun ufak bir bölgesini yapıp temizledim. Araç daha yeni yıkanmıştı. Ama sağ taraftaki cilalanmamış kısma elinizi (bir bebeğin tenine dokunur gibi) dokunduğunuzda normal yüzeyi hissediyorsunuz, sol tarafa tatbik ettiğim cilalı bölgeye dokunduğunuzda istemsiz bir sırıtma hakim oluyor yüzünüzde. --> :mrgreen:

:idea: Bir arkadaşım ön cama da yaptığını, bu yüzden yağmurda su tutmadığı için çok rahat ettiğini söylemişti. Ben yaptım evet su akıyor ama camda leke kaldı, memnun olmadım. Sabah tekrar temizleyeceğim camı...

:!: Tavsiye ederim. Dediğim gibi dokunuşta bile farkediyor. Ama ilk hâli - son hâli şeklinde fotoğraflamadım. Çünkü makinamın çözünürlüğü aradaki farkı göstermeye yeterli değil. Gözle farkediliyor ama.

:arrow: İşte fotoğraflar:


Kullandığım ürün.
[ img ]

Kullanım #1
[ img ]

Kullanım #2: Foto'nun orta tonlarıyla oynadım izler daha da belli olsun diye.
[ img ]

Kullanım #3
[ img ]

Kullanım #4
[ img ]

Kullanım #5
[ img ]

Kullanım #6: Aradaki fark için...
[ img ]

Aracı ovaladıktan sonra, nemli bezle sildim. Ama yetmeyince sadece duş aldırdım.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Cila Uygulaması

İleti omeralemdar » 04 Temmuz 2008 09:56

Devrim ellerine kollarına saglık tabiki <degerli yengeminde> canın anlatım ve resimlerdeki paylaşım için teşekkürler
araba yıkanıyor suları alınıyor hatta kuruyor gölge biryerde Cilalama işlemi başlıyor kademe kademe cilalama tamamen bittikten sonra sumu tutuluyor? ustüpi denilen aracı çizmiyormu pamuk bırakmayan bir bezde kullanılabilir degilmi?
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cila Uygulaması

İleti SAFAK SAHIN » 04 Temmuz 2008 12:54

yaaaa bende cila yaptım ama bu kadar sürdüğümü hatırlamıyorum.....Arkadaşlar doğrusu bumu .Eğer doğrusu buysa ben cila yaptığımı zannediyormuşum valla.
Bundan sonra cila yaparsam böyle bol bol süreyimmi.HAni azda sürmüyodum ama bu kadarda cilaya boyamamıştım arabayı.Valla teredütte kaldım.
Ellerine sağlık güzel gürünüyor.Bide ben cila yaptıktan sonra mesela yağmur yağdı diyelim.Yağmurdan sonra araş kuruyunca benek benek oluyo panter gibi.sanki cilanın bir yerde toplanması gibi.(iyide siliyorum cilalarken ama anlamadım valla)

Evet bu yazıdan sonra doğrumu yapıyorum yanlışmı yapıyorum öğrenecem inşallah.Merakla bekliyorum yazıları.(cila yapasım geldi valla)
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: Cila Uygulaması

İleti omeralemdar » 04 Temmuz 2008 17:02

ŞAFAK KARDEŞİM BUGUN CARFFOURDAN 8,90 YTL <SONAX HIZLI CİLA ALDIM SPRAY ŞEKLİNDE MUSAİT OLDUGUMDA DENEYECEGİM
-HER BOYA İÇİNMİŞ
-CARNAUBA CİLASI İÇERİYORMUŞ NE DEMEKSE
-LASTİK,PLASTİK AKSAMLARADA KULLANILABİLİYORMUŞ
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti Devrim » 21 Temmuz 2008 02:28

Merhaba...

Şimdi sanırım, bi' PASTA-CİLA var; sanıyorum iki özelliği içeren ürünler. Ki bunu sevmiyorum, ikisi de ayrı olsun, kendim detaylı çalışayım istiyorum. O yüzden ben ayrı ayrı PASTA ve CİLA ürünleri edindim. Mantıken de eğer cila yapılacaksa önce pasta yaparak boyadaki pürüzleri gidermek gerekir. Cilaladıktan sonra pasta yapmak, ürünün görevi ve kimyası gereği cilayı kaldırıyor... O yüzden önce pasta yaparlar sonra cila. Gerçi biliyorsunuzdur zaten bunu... Pasta-Cila ürünleri de pastalarken cilalıyor.

Ama dediğim gibi ben tüm aracı uzun uzadıya cilalamak istedim. Pasta yapacak bir durumu yok aslında aracın...

Şafak; ben de tekrar sorayım, fotoğraflarımı göstereyim bir iki tanıdığa. Belki ben de çok yoğun kullanmış olabilirim ama sanmıyorum şu an...

Bu arada, tatilde deniz kıyısında rüzgar sebebiyle toz altında kaldı araba. Kısmen de kum fırtınası yedi az miktarda. Bahçe hortumuyla yıkadığımda yine yukarıdaki fotoğraflardaki manzarayı görmek çok güzeldi. Cila gayet kalıcı bir şey; herkese tavsiye ederim... :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti omeralemdar » 21 Temmuz 2008 10:24

ZİEBART
*Soru: Çocuklar aldığımız yiyecek ve içeceği otomobilde yemeği seviyor. Tabii, arada bir koltuklara bir şeyler dökülüyor. Leke bırakmadan en iyi temizleme şekli nedir?
<Cevap: Aracınızda bol miktarda kağıt mendil veya havlu bulundurmanızı öneririz. Dökülen sıvıyı bol kağıtla emdirerek alınız. Kağıda sıvı gelmeyene kadar bu işleme devam ediniz. Lekelenen yeri ovuşturmayınız, eğer dökülen yerde iz hâlâ belirgin ise döşeme leke çıkarıcı bir madde ile temizleyiniz. Tabii ki size en yakın Ziebart istasyonu bu konuda yardımcı olacaktır.

*Soru: Yolda gelen bir taş ön camımda ufak bir çatlağa neden oldu. Büyümesini nasıl önleyebilirim?
<Cevap: Bir çok Ziebart istasyonumuzda bu çatlağı veya göz şeklindeki deliği dolduracak sistemimiz mevcuttur. Deneyimli elemanlarımız bu çatlak veya delikleri özel madde ile doldurarak büyümesini önleyebilir, eğer müdahalede geç kalınmamış ise hemen hemen görünmez duruma getirebilirler.
*Soru: Yeni bir otomobil almak üzereyim, satıcı, araç pasa karşı korumalıdır, başka bir korumaya gerek yoktur diyor. Bu doğru mu?
<Cevap: Aracınızın teknik el kitabını okumanızı öneririz. Bu kitapta da göreceğiniz üzere otomobil üreticileri çevre kirliliklerinin, atmosferden gelen atıkların, çamur, tuz vs.'nin yol açtığı paslanmaları garanti kapsamı dışı bırakmışlardır ve aracınızın altını periyodik bir şekilde yıkatmanızı önerirler. Paslanmamış aracın ikinci el değeri her zaman daha yüksektir. Pasa karşı önlemde Ziebart bir dünya lideridir ve otomobil yeni iken Pas Önleme Sistemi uygulandığında Ömür Boyu Garanti vermektedir.

*Soru: Bazı cam filmleri zamanla morumsu veya pembemsi bir renk alıyor, neden?
<Cevap: Bu tip filmler polyesterden üretilmiş olup sonradan boyanmıştır. U.V. ışınları bunlarda kullanılmış olan boyaları etkileyip rengini değiştirir. Renkli film yaptırmayı düşünüyorsanız, katlarının arasında alüminyum, titanyum, veya paslanmaz çelik olan yüksek kaliteli filmleri seçmenizi öneririz. Bir miktar fiyat farkı ödersiniz ancak sonradan karşılaşacağınız büyük sıkıntılardan kurtulursunuz. Ziebart'ın sunduğu metalize edilmiş filmlerde ayrıca çizilmeye dayanıklı bir dış tabaka da mevcuttur.

*Soru: Yeni aldığım otonun boyası vernikli denilen bir cins. Yani cila yaptırmama gerek yok mu?
<Cevap: Artık hemen hemen bütün otomobil üreticileri bu tip boya sistemi kullanıyor. Yani otomobil fabrikada boyanırken astar üzerine renkli boya tabakası, onun da üzerine şeffaf "vernik" katı uygulanıyor. Bu sistemde vernik tabakası boyanın güneşten oksitlenip çözülmesine engel olur. Ancak sonuçta kendisi de renksiz bir boya olduğundan asit yağmurundan, ağaç reçinelerinden, kuş pisliğinden sert deterjan ve sulardan etkilenir. Bizim tavsiyemiz boyanızın üzerine, gerçekten koruyucu özellikleri olan bir boya koruma ürünü uygulatarak bu etkenlerden de korumanızdır.
Bu konuda dünya lideri olan Ziebart'ın Türkiye'deki istasyonlarında bulunan uzmanlar otomobilinizin boyasının korunmasında size memnuniyetle yardımcı olacaklardır.

*Soru: Kuş pislikleri otomobilimin boyasında lekeler oluşturdu, nasıl düzeltebilirim?
<Cevap: Maalesef, kuşlar ne kadar sevimli yaratıklarsa pislikleri de o kadar tahrip edicidir. En çok da otomobillerin boyasına zarar verirler. Ph, yani asitlik-alkalilik derecesi bakımından, değişik kuşların pislikleri değişiklik gösterir. Bazı kuşların pislikleri alkali iken diğerlerininki asitlidir. Her iki durumda da kuş pisliği, özellikle kızgın güneş ışınları altında, çok hızlı bir reaksiyon yaratarak önce boyanın en üst tabakası olan vernik tabakasını tahrip eder, daha sonra da renkli tabakayı parçalar. Bu durum yaz aylarında bir gün gibi kısa bir süre içinde dahi oluşabilir. Hele, siz tatil veya başka nedenlerle evden uzak iseniz ve arabanızı da kuş pisliklerine maruz kalan bir yere bıraktıysanız, tatil dönüşü hiç de hoş olmayan sürprizlerle karşılaşmanız kaçınılmaz olacaktır.
Otomobilinizi ilk yıkamaya götürdüğünüzde kuş pislikleri temizlendiğinde, altlarındaki boyanın eriyip çatladığını ve düzelmeyecek şekilde tahrip olduğunu göreceksiniz. Bu noktadan sonra yapılabilecek tek şey otomobilin o panelinin tekrar boyanmasıdır. Bu yapılmazsa boyadaki çatlamanın derinliğine bağlı olarak bir süre sonra o bölgedeki boya dökülmeye başlayabilir, hâlâ müdahale edilmezse kaportada paslanma başlayabilir.
Ne Yapmalı?
Otomobil mümkünse her zaman kuş pisliği tehlikesi olmayan yerlere park edilmeli. Uzun süreli park etme gerektiğinde kuş pisliği tehlikesine karşı, bir kılıfla korunmalı. Bunlar mümkün olamıyorsa, size en yakın Ziebart İstasyonunda otomobilinizi kuş pisliği tehlikesine karşı kısa ya da uzun vadeli koruyacak sistemlerden birini yaptırmanız, en akıllı davranış olacaktır.

*Soru: Aracımı park ettiğim yerde ağaçlardan birşeyler damlamış. Yıkamacı bunları çıkaramadı. Nasıl temizlerim?
<Cevap: Doğadan gelen başka bir darbe daha… Cadde ve sokaklarımızın süsü, kentlerimizin akciğerleri ağaçlar, özellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında özsu ve reçine şeklinde sıvı boşaltımı yaparlar. Bu maddeler otomobilin boyasının üzerine yapışır, güneşli havalarda da ısı ile daha da aktif duruma girerek boyanın yüzeyinde küçük delikler açar. Normal yıkama ile çıkmayan bu atıklar genelde alkol (kolonya, tuvalet ispirtosu vs.) ile temizlenebilir. Temizlendikleri zaman ise geride tahrip olmuş bir boya yüzeyi bırakırlar. Bozulan bu boya yüzeyini, yeniden boyamanın dışında, düzeltme olasılığı yoktur.
Böyle bir durumla karşılaşmamak için ilk önlem, aracınızı ağaç altına park etmemektir. Oto kılıfı kullanmak bir başka çözümdür ancak her gün kılıfın takılıp çıkarılması çok sıkıntılı bir iştir ve bir süre sonra kullanmaktan vazgeçilir. Ağaç altına mecburen park edildiğinde bu sorunla karşılaşılırsa bu reçine ve özsuları derhal temizlenmelidir.
Aracınız yeni iken Ziebart istasyonlarında uygulatacağınız uzay çağı teknolojisi ürünü DIAMOND GLOSSTM SİSTEMİ, otomobilinizi Ömür Boyu Garanti ile bu soruna karşı koruyacaktır. Ziebart'ın yıllar süren araştırmalar sonucu geliştirdiği ve patentini aldığı DIAMOND GLOSSTM'un bir diğer özelliği ise boyayı asit yağmurlarına ve su lekelerine karşı %100 korumasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi elmas parlaklığında bir boya yüzeyi yaratan bu sistem güneşin zararlı U.V. ışınlarını da tamamen bloke ediyor.

Soru: Yaz aylarını güneyde geçiriyorum, arabamı seyrek olarak yıkattığım halde, üzerinde su lekeleri oluşuyor. Bunu nasıl engellerim.
<Cevap: Otomobili yıkadığımız suyun sertlik durumu çok önemlidir. Sert sular (kuyu suları gibi) içinde yüksek oranda kireç bulunan sulardır ve otomobil yıkamaya uygun değildir. Özellikle sıcak havalarda, hele kızgın güneş altında kireçli su ile yıkanan otomobilin üzerindeki su damlaları çok hızlı buharlaşır ve damlaların etrafında kireç kalıntıları bırakır. Yeni stop edilmiş otomobillerin hemen yıkanmaya başlaması durumunda da, motorun sıcaklığı ile fazlaca ısınmış motor kaputu üzerinde bazen bu sorun oluşabilir. Maalesef bu kireç kalıntılarını temizlemek oldukça zordur. Birçok durumda, bilinçsizce yapılan temizleme işlemi otomobilin boyasının, metal ve plastik kısımlarının cam çıtaları ve hatta camlarının çizilmesi ile sonuçlanabilir.
Böyle bir durumun meydana gelmesini engellemek için şunlara dikkat edilmelidir:
- Otomobilin yıkanacağı suyun kireçsiz olmasına dikkat edilmelidir, araç özellikle kuyu suları ile yıkanmamalıdır.
- Yıkamaya başlamadan önce kaputun sıcak olmamasına dikkat edilmeli, olmazsa kaputa uzunca bir süre akar su tutularak soğutulması sağlanmalıdır.
- Suyun kireçli olması kaçınılmazsa havanın daha serin olduğu sabah erken ya da akşam geç saatlerde yıkanmalıdır.
- Araç güneş altında kesinlikle yıkanmamalıdır.
- Yurdumuzun batı ve güney bölgelerinde bulunan "araç duşları"na suyun kireçsiz olduğundan emin olmadan itibar edilmemelidir.
Otomobilin üzerinde su lekeleri oluşmuşsa otomobili serin bir havada ve gölge bir yerde önce bol su ile ıslattıktan sonra bu lekelerin üzerine sirkeli bez koyarak kirecin çözülmesi sağlanmalı, ancak bunu yaparken 4-5 dakikada bir su ile yıkayarak sirkenin boyaya ve plastik kısımlara zarar vermesi önlenmelidir. Lekeler çıkmamışsa işlem tekrarlanmalıdır.
Tabii, böyle durumlarda Ziebart'ın profesyonel istasyonlarının sizlere her zaman hizmete hazır olduğunu unutmamak lazımdır. Ziebart'ın kullandığı özel temizleme maddeleri ile bu lekeler otomobilinize hiçbir zarar vermeden temizlenecektir.

*Soru: Geçenlerde kısa bir yağmur yağdı ve geçti. Hafta sonu arabamı yıkattığımda boyanın üzerinde su damlası izlerinin kaldığını ve çıkmadığını gördüm. Bunu nasıl giderebilirim?
<Cevap: Bu sorunla maalesef birçok otomobil sahibi karşılaşmaktadır. Boyanın üzerindeki bu izler "Asit Yağmuru" izleridir. Asit yağmuru, başta, kükürt giderme sistemi olmayan linyit kullanan elektrik santralleri olmak üzere çeşitli endüstriyel tesislerden ve evlerde yakılan kömür sobalarından atmosfere salıverilen kükürt dioksit gazının havadaki nemle birleşerek sülfürik asit oluşturması sonucu meydana gelmekte, yağan yağmurlarla da bu asit yeryüzüne inmektedir. Yaşadığımız bölgede bu tür elektrik santralinin bulunmaması da buna bir engel oluşturmamakta, yüzlerce kilometre uzaktaki linyit santrallerinden (örneğin Bulgaristan'dan veya Soma, Yatağan gibi kendi termik santrallerimizden) yükselen bu gazlar atmosferin yüksek seviyelerine çıkmakta, cephe sistemlerinin yarattığı rüzgarlarla bulunduğumuz bölgelere taşınmaktadır.
İşte bu asit yağmurları otomobilinin üzerine yağdığında boya yüzeyinde hem yaygın olarak aşınma ve yıpranma yaratmakta, hem de yağmur sonunda yüzeyde kalan damlaların altında derinlemesine bir aşınma yaratmaktadırlar. Bu boya yüzeyine bir büyüteçle bakıldığında su damlalarının altında kalan yerlerde vernik tabakasının aşınmış ve çevresine göre incelerek çukurlaşmış olduğu görülür.
Bu durumdaki araç bir servise veya boyacıya götürüldüğünde, boyaya pasta yapılması önerilecektir. Bu da, çukurlaşmış bölgenin çevresinin de aşındırıcı pasta maddesi ile çukurcukların seviyesine indirilmesi, yani boyanın vernik tabakasının büyük oranda inceltilmesi anlamına gelmektedir.
Bu tür boya hasarlarında Ziebart istasyonlarında boya yüzeyine aşındırıcılık seviyesi çok düşük maddeler uygulanmakta, bu şekilde asit yağmuru izlerinin sınırındaki keskin hatlar büyük oranda yuvarlatılarak izlerin göze batması engellenmektedir. Bu izlerin tümüyle giderilmesi için maalesef boyanın inceltilmesi gerektiğinden Ziebart istasyonlarında bundan kaçınılmaktadır.
Tabii en iyisi tedbiri baştan almak, otomobilde bu çeşit bir hasar oluşmadan Ziebart'ın boyayı asit yağmurlarına karşı koruyan "Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi'ni" ya da boyanın korunmasında en ileri teknoloji olan "Diamond GlossTM" sistemini yaptırarak bu sorunun oluşmasını engellemek otomobilini seven herkesin yapacağı en akıllı iştir.

*Soru: Otomobilimde açık renk deri döşeme var, geçenlerde eşimin oturduğu ön yolcu koltuğunun sırt dayanan bölgesinin siyahlandığını gördüm. Bu çıkar mı?
<Cevap: Biz de size "Eşinizin siyah bir deri ceketi veya montu var mı?" diye soralım. Cevabınız "Var, nereden bildiniz?" olacaktır. Biz size, "O lekeler oluşmadan önce eşinizle yağmurda şemsiyesiz, biraz ıslanmış mıydınız?" diye sormaya devam etsek cevabınızın yine "Evet" olacağından yine %100 eminiz.
İşte deri döşemeli otomobil kullanan kişilerin dikkat etmesi gereken önemli bir konu:
Deri giysiler ıslandığında deri koltuklara ve diğer deri döşemelere kendi boyalarını transfer ederler!
Aynı problemin bir başka versiyonu:
Jean kumaşlarının da birçoğu ıslandığında deri koltukları ve diğer deri döşemeleri boyarlar!
Böyle bir olayla karşılaşmamak için ıslak veya nemli jean giysilerle veya deri giysilerle otomobilinize binmeyiniz veya gerekli önlemleri alınız.
Deri döşemelerin yağmurlu havalarda ıslak giysilerden korunması gereklidir.
Yine de dalgınlıkla böyle bir boya transferi olayı ile karşılaşırsanız vakit geçirmeden ıslak ve yumuşak bir bezi, tuvalet sabunu ile çok hafif şekilde sabunlayarak, ovalamadan ve bastırmadan bu boyaları silmeye çalışın. Başarılı olduğunuzu görürseniz bezin temiz yerleri ile işleme devam edin. İşlem bittiğinde sadece ıslak ve yumuşak bir bezle sabunlu yüzeyi durulayın, sonra kurulayın. Deri yüzeylere kesinlikle bastırmayın ve ovalamayın.
Bu durum gözünüzden kaçmış ve lekelenmeyi daha sonra görmüşseniz size en yakın Ziebart'a gelin, sınırlı da olsa Ziebart'ın da yapabileceği bir şeyler olabilir…

*Soru: Arabamı korumak için kapalı otoparkta tutuyorum. Kışın bir haftalık tatilden döndüğümde bagajın üzerinde bembeyaz akıntı lekeleri ile karşılaştım. Tavanda duvar kenarından geçen kalorifer borularından su sızmış. Hiçbir şekilde çıkmıyor, otopark yıkayıcısı da temizleyeceğim diye boyayı feci şekilde çizmiş.
<Cevap: Maalesef bu birçok müşterimizin başına gelen bir durum. Nedeni ise kalorifer sistemlerinin içinde bulunan ve çeşitli kimyasallar içeren suların aynı zamanda eriyik halinde kireç de içermeleri. Bu sular boruların ek yerlerinden sızdığında araçların üzerinde profesyonel olmayan yöntemlerle boyaya zarar vermeden çıkarılması imkânsız lekeler meydana getiriyorlar.



YENİ OTOMOBİLLER İÇİN
KORUYUCU SİSTEMLER - DETAYLI İŞLEMLER

• Diamond Gloss™ Boya Koruma Sistemi
Otomobillerin boyasını uzay çağı teknolojisi ile korur.
Yeni otomobillerin boyasını mükemmel bir şekilde korumak üzere yaratılmış Diamond Gloss™, bir uzay çağı teknolo-jisi ürünüdür. Ziebart tarafından uzun AR-GE çalışmaları sonucu geliştirilmiş ve 2001 yılında patenti alınmış Diamond Gloss™ Sistemi, dünyada sadece Ziebart lisansörleri tarafından uygulanmaktadır. 2000''li yılların zorlu çevre şartlarını göz önüne alarak otomobillerinin boyasını gerçek anlamda korumak üzere hazırlanmış olan bu formül, sertifikalı Ziebart teknisyenlerince profesyonel yöntemlerle uygulanır. Boya yüzeyinde asit yağmurlarının ve tuzların, su lekeleri, bir çok kuş türünün pislikleri, hava kirliliği, böcek yapışmaları, ağaç reçinesi ile çamur ve kirin meydana getirdiği tahribatı önler. Ayrıca boyayı sarartıp solduran zararlı güneş ışınlarını bloke eden özel

bir ultra-viyole filtre maddesi içerir. Diamond Gloss™, otomobillere Ömür Boyu Garanti ile uygulanır. Diamond Gloss™ uygulamasına rağmen belirtilen maddelerden dolayı boyada bir tahribat olursa, uygulamayı yapan Ziebart bayii tercihine bağlı olarak ya uygulamayı tekrarlar, ya zarar gören yerin onarımını yapar, ya da müşterinin bu işlem için ödediği parayı geri öder.

Bu garantide, yılda bir defa çok daha az bir ücretle yapılan bakımlarla boyanın, adı geçen atık maddelerin tahribatından korunacağı ve parlaklığını Ömür Boyu muhafaza edeceği taahhüt edilir. Bu garanti sistemi, otomobil satıldığında aracın yeni sahibine de aktarıldığından otomobillerin 2. el satış değerini de büyük ölçüde arttırır.

ÖZELLİKLERİ ve YARARLARI:
• Diamond Gloss™, sadece otomobilin boyasının parlaklığını korumakla kalmaz, boyanın kendisini de korur.
• Diamond Gloss™, kışın boyayı çamur, tuz ve diğer minerallerin ve hava kirliliğinin içerdiği tahrip edici etkenlerden ve asit yağmurlarının yarattığı kalıcı tahribattan korur.
• Diamond Gloss™, yazın güneşin kavurucu ve molekülleri parçalayıcı U.V. ışınlarının boyaya ulaşmasını engeller.
• Diamond Gloss™, boyayı özellikle bir çok kuş türünün pisliğinin, ağaçlardan damlayan reçinelerin, yoldan gelen zift ve sinek-böcek yapışmalarının tahrip edici etkilerine karşı korur.
• Diamond Gloss™'un uygulandığı boya yüzeyi, araç yıkama talimatına uygun yıkandığında, garanti süresince hiçbir zaman matlaşmaz ve hiçbir zaman pasta cila gerektirmez.
•Diamond Gloss™, patenti Ziebart International Corporation firmasına ait bir üründür ve dünyada sadece Ziebart istasyonlarında uygulanmaktadır.
• Diamond Gloss™, uygulaması özel eğitilmiş teknisyenler tarafından profesyonel yöntemlerle yapılmaktadır.
• Diamond Gloss™, yeni otomobilinizin orijinal boyasını koruyarak ve güzelleştirerek ikinci el satış değerini korumaya büyük ölçüde katkı sağlar.
• Diamond Gloss™, uygulamasında boyanın parlaklığı bir yıldan önce kaybolursa ücretsiz olarak yenilenir.
• Diamond Gloss™'un, yıllık bakımı çok daha düşük bir ücretle yapılır.
•Diamond Gloss™, her yıl yenilenebilen Ömür Boyu Garanti ile uygulanır ve bu garanti belgesi ile sağlanan tüm haklar otomobil satıldığında yeni sahibine de aynen devredilir.
• Diamond Gloss™, yıllarca show-room yeniliğinde kalan otomobiller yaratır.

• Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi
Yeni otomobillerin boyasını yıllarca showroom parlaklığında korur.
Yeni otomobillerin boyasını korumak üzere tasarımlanmış Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi, tüm benzerleri içinde en mükemmel boya koruyucu sistemdir. Profesyonel yöntemlerle uygulanan patentli Ultra Boya Koruma Maddesi, günümüz otomobillerinin "metalik kat + şeffaf kat" boyaları için özel olarak formüle edilmiştir. Yaz aylarında boyayı sarartıp solduran zararlı güneş ışınlarını bloke eden özel bir ultraviyole filtre maddesi içerir. Kışın ise boyayı yağmur, çamur, hava kirliliği gibi aşındırıcı ve tahrip edici etkilerden korur, Ziebart''a ait özel formülü sayesinde asit yağmurlarını nötralize ederek bu yağmurların yarattığı tahribatı önler. Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi,

otomobillere Ömür Boyu Garanti ile uygulanır. Bu garantide, yılda bir defa cüzi bir ücretle yapılan bakımla boyanın parlaklığını yıllar boyu koruyacağı taahhüt edilir. Bu garanti sistemi, otomobil satıldığında aracın yeni sahibine de geçtiğinden otomobillerin ikinci el satış değerini de önemli ölçüde artırır.
ÖZELLİKLERİ ve YARARLARI:
Ziebart Ultra Boya Koruma Maddesi:
• Günümüzün şeffaf son kat boyalı otomobilleri için formüle edilmiş patentli bir kaplamadır. Opak boyalarda da aynı başarı ile uygulanır.
• Güneşin zararlı ışınlarını bloke ederek boyanın solmasını ve sararmasını önleyen ultraviyole filtre maddeleri içerir.
Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi:
• Boyayı kış ayları boyunca tahrip eden çamur, tuz ve diğer minerallerden, hava kirliliğinin içerdiği zararlı etkenlerden ve en önemlisi asit yağmurlarının yarattığı kalıcı tahribattan korur.
• Uzmanlarca eğitilmiş sertifikalı teknisyenler tarafından özel aletlerle profesyonel bir şekilde uygulanır.
• Pasta ve cila gereksinimini tamamen ortadan kaldırır. Bu sayede boya, pastanın aşındırıcı etkilerinden de korunmuş olur.
• Yeni otomobilin orijinal boyasını ilk günkü güzelliğinde koruyarak onu sürekli yeni tutar. Bu da aracın ikinci el satış değerini büyük ölçüde artırır.
• Boyanın parlaklığı bir yıldan önce kaybolursa ücretsiz olarak yenilenir, yıllık kontrol ve bakımı ise cüzi bir ücretle yapılır.
• Ömür Boyu Garanti ile uygulanır ve bu garanti belgesi ile sağlanan tüm haklar otomobil satıldığında yeni sahibine de aynen devredilir.

• Ziebart Döşeme, Halı ve Vinil Koruma Sistemi
Her zaman lekesiz ve yepyeni bir iç mekan sağlar.
Ziebart Döşeme, Halı ve Vinil Koruma Sistemi, otomobilin değerli iç döşemesini kalıcı lekelerden korumak üzere hazırlanmış özel bir sistemdir. Bu sistemde, koltuklara, kapılardaki kumaş döşemelere, yer ve bagaj halılarına uygulanan Ziebart''ın özel tekstil koruyucu maddesi, hem yağ, hem de su bazlı maddelerin kumaşın liflerine nüfuz etmesini önler. Bu koruyucu madde, kumaşın renginde, dokusunda, yumuşaklık ve esnekliğinde herhangi bir değişiklik yapmaz. Vinil yüzeylere uygulanan toz itici özellikteki vinil koruyucu ise, bu yüzeylere herhangi bir parlaklık vermeden toz ve kirin gözeneklere işlemesini önler, güneşten bozulmalarını engeller.
Ömür Boyu Garanti ile uygulanır ve bu garanti, otomobili ikinci el olarak satın alan kişiye tüm hakları ile devredilir.
ÖZELLİKLERİ ve YARARLARI:
• Ziebart Döşeme, Halı ve Vinil Koruma Sistemi, uygulandığı kumaş ve halı yüzeyleri yağ ve su bazlı lekelerden koruyan özel bir sistemdir.
• Ziebart döşeme ve halı koruma maddesi, koltuklara, halılara ve kapılardaki kumaş döşemelere, eğitimli teknisyenler tarafından, özel aletler kullanılarak profesyonel bir şekilde uygulanır.
• Ziebart döşeme ve halı koruma maddesi, kumaş ve halıların ipliklerini oluşturan elyafa nüfuz ederek her bir lifi koruyucu bir kaplama şeklinde sarar.
• Ziebart Döşeme, Halı ve Vinil Koruma Sistemi, tekstil yüzeyleri lekesiz tutarken, döşeme kumaşının zamansız aşınmasını da engeller. Bütün bunlar otomobilin ikinci el satış değerini büyük ölçüde artırır.
• Ziebart''ın vinil koruma maddesi ise toz itici özelliği sayesinde otomobildeki tüm plastik ve vinil yüzeylere toz ve kirin nüfuz etmesini önler, güneşten bozulmalarını
" engeller ve kuru olarak temizlenmelerini çok kolay hale getirir.
• Ziebart Döşeme, Halı ve Vinil Koruma Sistemi, her yıl yenilenilebilen Ömür Boyu Garanti ile uygulanır ve verilen garanti belgesi ile sağlanan tüm haklar, otomobil satıldığında yeni sahibine aynen devredilir.
(Deri Döşeme Bulunan Araçlarda)
ÖZELLİKLERİ ve YARARLARI:
• Ziebart Döşeme Halı ve Vinil Koruma Sistemi otomobilin iç mekanını korumak üzere uygulanan bir sistemdir.
• Bu sistemde üç değişik yüzey için üç değişik koruyucu sistem uygulanır.
• Önce deri koltuklar, kapı döşemeleri ve diğer bölgelerdeki deri yüzeylere Ziebart''ın DERİ BESLEYİCİ adlı özel bir ürünü uygulanır. Bu sistemin amacı, döşeme derilerinin yumuşaklığını ve esnekliğini zamansız kaybetmesinin ve kuruyup çatlamasının önlenmesidir. Ziebart''ın özel formülünün uygulandığı deri yüzeyler orijinal yumuşaklık ve esnekliklerini muhafaza eder, zamansız kuruyup çatlama riskinden korunur.
• Belli bir süre kullanılmış deri döşemelerde, önce Ziebart''ın deriyi tahriş etmeyen özel deri temizleyici maddesi ile temizlik yapılır. Sonra yukarıda belirtilen Ziebart''ın Deri Besleyicisi uygulanır.
• Taban halıları ile bagajın alt ve yan tekstil kaplamalarına ise Ziebart''ın özel kumaş ve halı koruyucu maddesi uygulanır.
• Bu koruyucu, halı ve diğer tekstil yüzeyleri oluşturan elyafı mikroskobik bazda sararak gerek yağ, gerekse su bazlı leke yapıcı maddelerin elyafa nüfuz etmesini engeller. Bu sayede halı ve bagaj kaplamalarında kalıcı leke oluşmaz. Toz ve kir gibi maddeler elyafa işlemez. Yüzeyde kalan katı maddeler süprülüp nemli bir bezle silindiğinde, bu yüzeyler kolayca temizlenir.
• Aynı sistem içinde, vinil -plastik- yüzeyleri koruyan bir uygulama da yapılır. Ziebart''ın geliştirdiği özellikle uzun ömürlü olan bu koruyucu, plastik yüzeyleri koruyup beslerken aynı zamanda toz itici özelliği sayesinde toz ve kirin bu yüzeylere yerleşmesini engeller. Bu uygulama sonunda bu yüzeylerin temizliği de çok kolaylaşır.
• Yılda bir kez bakım yaptırılması kaydıyla kumaş, halı ve diğer tekstil yüzeylerde kalıcı kir ve leke oluşmasına karşı ÖMÜR BOYU GARANTİ verilir.
Günümüz otomobil teknolojisinde yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla daha ince sac ve daha az ses emici malzeme kullanılması, yolculuk sırasında aracın kabinine daha çok yol ve tekerlek gürültüsü girmesine neden olmaktadır.
Ziebart Ses Yalıtım Sistemi bu gürültüyü marka
ve modele bağlı olarak hem %60 oranına kadar
azaltır, hem de gövde altındaki tüm yüzeyleri
yoldan gelen çamur, kum ve çakılın darbe
ve aşındırmasına karşı mükemmel bir şekilde
korur.
Otomobilin altında gözle görülen tüm yüzeyler,
patentli Ziebart Ses Yalıtım Maddesi ile kaplanır.
Ses emici özellikte minareler ve lifler içeren bu kalın ve süper dayanıklı kaplama, hem yol ve tekerlek sesini emerek kabine giren gürültüyü engeller, hem de gövde altındaki büyük sac panellerin titreşiminden doğan uğultuyu azaltır.
Ayrıca bagaj yan panellerine içerden uygulan özel ses emici plâkalar, yol ve tekerlek gürültülerinin bagaj içinde yankılanmasını önler.
Ziebart Ses Yalıtım Sitemi, az bir ücretle Her Yıl Yenilenebilen Ömür Boyu Garanti ile sunulur ve otomobili ikinci el olarak satın alan kişiye de aynen devredilir.


• Ziebart Ses Yalıtım Sistemi
Yol ve tekerlek sesini azaltır, aracın altını darbe ve aşınmalara karşı korur.
ÖZELLİKLERİ ve YARARLARI:
• Ziebart Ses Yalıtım Sistemi, esnek, aşınmaya dayanıklı, yol ve tekerlek gürültüsünü azaltıcı güçlü bir kaplamadır.
• Ziebart Ses Yalıtım Sistemi, otomobilin tüm altına, tekerlek yuvalarının içlerine ve bagaj yan panellerine uygulanır.
• Ziebart Ses Yalıtım Sistemi, uzmanlarca eğitilmiş sertifikalı teknisyenler tarafından özel aletler kullanılarak profesyonel bir şekilde uygulanır.
• Bağımsız laboratuar deneylerinde, Ziebart Ses Yalıtım Sisteminin, yolcu kabinindeki tekerlek ve yol gürültüsünü, otomobilin marka ve modeline bağlı olarak % 60 oranına kadar azalttığı belirlenmiştir.
• Ziebart Ses Yalıtım Sistemi, aynı zamanda otomobilin altını darbe ve aşınmalara karşı da çok iyi korur.
• Ziebart Ses Yalıtım Sistemi, az bir ücretle Her Yıl Yenilenebilen Ömür Boyu Garanti ile uygulanır ve verilen bir garanti belgesi ile sağlanan tüm haklar otomobil satıldığında yeni sahibine aynen devredilir.

• Ziebart Pas Önleme Sistemi
Otomobilin kaportasını ve tüm alt yüzeyini korozyona ve paslanmaya karşı korur.
Ziebart Pas Önleme Sistemi günümüzün olumsuz çevre koşullarında kullanılan otomobiller için hazırlanmış bir sistemdir. Bu sistem otomobilin kaportasını paslanmaya karşı içerden koruma altına alır. Sistem, bir yaşından küçük otomobillerde Ömür Boyu Garanti ile uygulanır ve bu garanti, otomobili ikinci el olarak alan kişiye aynen devredildiğinden otomobilin ikinci el satış değerini büyük ölçüde artırır. Yıllık kontrol ve bakım sırasında tüm kaporta kontrol edilir ve gerekli bölgelere yenileme maddesi uygulanır.
ÖZELLİKLERİ ve YARARLARI:
Ziebart Pas Önleme Sistemi''nde kullanılan patentli pas önleyici madde, Amerika Birleşik Devletleri Federal Hükümet şartnamelerinin de üstünde niteliklere sahip bir formüldür. Bu madde, punto kaynaklı birleşim bölgelerine ve kapalı bölmelere tümüyle nüfuz ederek kaportayı paslanmaya karşı ömür boyu koruma altına alır.
• Bu sistemde kaportanın paslanabilen tüm iç yüzeyleri, kapı ve çamurluk içleri, bagaj içi ve kapağının çevresi, motor kompartmanı içi ve kaput çevresi, tabandaki tüm görünen yüzeyler, tekerlek yuvaları, marşpiye profillerinin içleri ve taşıyıcı sistem profil içleri Ziebart''ın kendi buluşu olan patentli Pas Önleme Maddesi ile kaplanır.
• Otomobilin gözle görünen pasa duyarlı bölgelerinde ise, Ziebart tarafından özel olarak formüle edilmiş şeffaf koruyucu madde kullanılır. Bu şekilde paslanabilecek bütün kapalı ve görünen yüzeylere erişilmiş olur.
• Ziebart Pas Önleme Sistemi, eğitimli ve sertifikalı teknisyenler tarafından özel aletler kullanılarak profesyonel bir şekilde uygulanır; bu da kaliteyi ve hatasız uygulamayı garanti altına alır.
• Ziebart Pas Önleme Sistemi, Ömür Boyu Garanti ile uygulanır ve yılda bir kez bakım yaptırıldığında verilen bu garanti belgesi ile sağlanan tüm haklar otomobil satıldığında yeni sahibine de aynen devredilir.

• Ziebart Gövde Altı Koruma Sistemi
Otomobillerin paslanma ve çürümeye en açık olan alt yüzeylerini korur.
Otomobillerin en çabuk paslanıp ve çürüyen yüzeylerini korur.
• Ziebart’ı bugünlere getiren dünyanın en etkili patentli pas önleme maddesi ile yapılır.
• Kışın yollara atılan tonlarca tuz, aracın altına yapışan ve zamanla biriken çamurların içerdiği mineraller, otomobilin altındaki yüzeylere ve kapalı bölmelere saldırır ve zamanla paslanmaya neden olur.
• Tüm otomobil üreticileri, kullanma talimatlarında otomobilin bütün alt yüzeylerinin yılda birkaç kez basınçlı su ile yıkanmasını şart koşar.
• Ziebart’ın alt koruma sistemi ile kaplanan otomobillerde bu gereksinim tamamen ortadan kalkar.
• Gözle görülen bütün yüzeyler ve marşpiye profilleri ile taşıyıcı sistem profillerini içi kaplanır.
• Yeni otomobillere uygulandığında paslanmaya karşı ÖMÜR BOYU GARANTİ verilir

• Ziebart Altın Zırh Tam Koruma Paketi
Aracın içini, dışını ve kaportasını tam koruma altına alır, yol ve tekerlek gürültüsünü azaltır.
Aracın içini, dışını, kaportasını koruma altına alır, yol ve tekerlek gürültüsünü azaltır.
Otomobil yeni iken uygulanan bu paket aşağıdaki koruyucu sistemleri içerir:

• Pas Önleme Sistemi
Otomobilin kaportasını ve tüm altını korozyona ve paslanmaya karşı korur.

• Ultra Boya Koruma Sistemi
Otomobilin boyasını ilk günkü showroom parlaklığında korur.

• Döşeme, Halı ve Vinil Koruma Sistemi
Otomobilin iç mekânını kalıcı kir ve lekelerden korur, ilk günkü yeniliğini sürdürür.

• Ses Yalıtım Sistemi
Kabine giren yol ve tekerlek gürültüsünü büyük oranda azaltır, aracın altını darbe ve aşınmalardan korur.


Paket içindeki tüm sistemler Her Yıl Yenilenebilen Ömür Boyu Garanti’ye sahiptir.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti omeralemdar » 21 Temmuz 2008 16:18

meral hanım izmirde mutlaka servisi vardır onu orada fiyatını sorabilirsiniz bende kocaman bir güvercin lekesi var o felaket birşey kuş pisligindeki asit çok yüksek oldugundan dolayı cilanın geçirecegine inanmıyorum ama araçlarımızın renklerinin solmaması için cila şartmış diyorlar
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti Devrim » 21 Temmuz 2008 23:45

Tolga demiş ki:...ama boyanın pıslıgını alan pasta boyadanda bırseyler alır yenı araclara ben tavsıye etmıyorum...
Doğrudur. Pasta, mikron düzeyde iyileştirmeler yaparken boyayı ve öncesinde mevcut cilayı da dağıtıyor. Araç yeni de olsa belki bölgesel uygulamalar yapılabilir ama bence, hani ihtiyaca göre. Dediğim gibi kendi aracıma pasta gerekli değil şu an ama kapı kolları altında veya yan taraflarda ufak tırnak izleri, tırnak sürtünlemeleri veya bisiklet gidon izleri giderilebilir...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti omeralemdar » 22 Temmuz 2008 23:52

bilği paylaşımı için sagolun ne çekiyorsam kuşlardan çekiyorum bayılıyorlar temiz araca yapmaya bir şey geldi aklıma benimkini kardeşi falanmı sanıyorlar yoksa başka aralarında bir sorunmu var clioııı ile?????? :?:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 00:28

tavanda 1 ytl büyüklüğünde çok kötü birde bugun dikkatimi çekti yarın fırsat olursa bir bak :!: arka kapının tam bitiminde yukarıda birleşme noktasında çatlama veya boya dökülmesi gibi bir şey dikkatimi çekti sendede varmı oguz1 <murat eklem yerinde oldugunu söylemişti orasıda akra kapı arası ile bagajın arasında kalan nokta>
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti Devrim » 23 Temmuz 2008 00:55

omeralemdar demiş ki:...çatlama veya boya dökülmesi gibi bir şey
Ömer abi, şöyle, katman eksilmesi gibi mi? Sanki biri boyadan milimetreden de ince bir katman kesmiş gibi mi?

Benim sol kapı kolu civarında bir kuş pisliği vardı ama belli ki aracı sıyırmış geçmiş. Önemsemedim ve koşturmaca içindeydim o ara. Daha büyüklerini biliyordum bi kaçgün sonra temizlemiştim bir şey olmamıştı. Ama bunu temizlediğimde şaştım kaldım. İnnncecik bir katman soyuldu gibi tuhaf bir şey oldu. Böyle bir şey mi acaba kuş pisliğinin boyaya zarar vermesi???...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 00:58

göstersem her halde boya sürerler başka ne yapa bilirler bilmiyorum geçen günü gördüm servise gitmeden önce görseydim sorardım ama aklımda sezginde demişti çok mu ince bizim araçlardaki boyalar tırnagınla çızsen zedelenecek gibi geliyor tampon berbat zaten en ufak taş mahvediyor
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti Serdar » 09 Temmuz 2009 21:36

Arkadaşlar geçenlerde dikkatimi çekti de cliomun kaportasında özellikle güneşte daha belirgin olan yıkamadan kaynaklı dairesel çizikler oluşmuş. Bunun için geçen hafta yaptığım küçük bi araştırma sonrasında aşağıdaki ürünleri aldım.

-Turtle Wax scratch&swırl remover çizik giderici,
-Turtle Wax platinium car wax cila
-Turtle Wax extreme nano tech wash&wax şampuan

Ayrıca evde (arabayı ilk aldığım zamanlarda almıştım) yine "turtle wax ın gloss guard top coat sealer" cila korucu ve "carpex all whell cleaner" jant temizleyicisi vardı.

Hafta sonu uygulamayı düşünüyorum. Öncelikle Extreme nano tech wash&wax şampuan ile yıkamayı sonra da scratch&swırl remover çizik gidericiyle dairesel çizikleri yok etmeyi düşünüyorum ama bu ürün bildiğimiz pastalar gibi boyayı incelterek mi yoksa yeni bi ürün olduğundan boyadaki çizikleri doldurarak mı kapatıyor bilmiyorum ama inceltiyor olsa bile bu işlemi sürekli yapmadığımdan çokta önemli değil gibime geliyor. Sonra platinium car wax ile cilayı ve gloss guard top coat sealer cila korucuyu uygulamayı düşünüyorum.
Bu ürünlerden kullandıysanız uygularken nelere dikkat etmeliyim şu an aklıma pek bişey gelmiyor.
Serdar
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 10 Haziran 2008 08:00
Marka & Model: CLIO III 2007 - Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v - 98bg
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell V-Max / LPG
Lastik Markası: Continental CPC2
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Cila Tercihlerimiz ve Uygulamalar

İleti Serdar » 11 Temmuz 2009 16:21

Serdar demiş ki:Arkadaşlar geçenlerde dikkatimi çekti de cliomun kaportasında özellikle güneşte daha belirgin olan yıkamadan kaynaklı dairesel çizikler oluşmuş. Bunun için geçen hafta yaptığım küçük bi araştırma sonrasında aşağıdaki ürünleri aldım.

-Turtle Wax scratch&swırl remover çizik giderici
-Turtle Wax platinium car wax cila
-Turtle Wax extreme nano tech wash&wax şampuan

Ayrıca evde (arabayı ilk aldığım zamanlarda almıştım) yine "turtle wax ın gloss guard top coat sealer" cila korucu ve "carpex all whell cleaner" jant temizleyicisi vardı.

Hafta sonu uygulamayı düşünüyorum. Öncelikle Extreme nano tech wash&wax şampuan ile yıkamayı sonra da scratch&swırl remover çizik gidericiyle dairesel çizikleri yok etmeyi düşünüyorum ama bu ürün bildiğimiz pastalar gibi boyayı incelterek mi yoksa yeni bi ürün olduğundan boyadaki çizikleri doldurarak mı kapatıyor bilmiyorum ama inceltiyor olsa bile bu işlemi sürekli yapmadığımdan çokta önemli değil gibime geliyor. Sonra platinium car wax ile cilayı ve gloss guard top coat sealer cila korucuyu uygulamayı düşünüyorum.
Bu ürünlerden kullandıysanız uygularken nelere dikkat etmeliyim şu an aklıma pek bişey gelmiyor.


Bugün uygulamayı yaptım ama fotoğraf makinesini yanıma almayı unuttuğumdan dolayı malesef fotoğraf hiç yok.
Dün akşam cliomu zift temizliğine hazırlamak için güzelce yıkadım bugün ilk olarak mazotla zift temizliği yaptım kapı çıtaları altlarında ve bagaj kapağında yoğun olduğu için bu kısımların tamamını diğer yerlerde ise küçük bölgeler halinde sildim. Zift lekelerini ve suyla çıkmayan sinek izlerinin tamamını temizledikten sonra bu defa cilaya hazır hale getirmek için tekrar yıkadım. Gerçi bu haliyle bile çok güzel görünüyordu hatta bi ara ciladan atmaktan vazgeçmeyi bile düşündüm.
Sonra plastik kısımları ciladan etkilenmemesi için bantla güzelce kapladım.

Ciladan önce kaportadaki dairesel çizikleri yok etmek için Turtle Wax scratch&swırl remover çizik giderici uyguladım. Devrim' in bahsettiği gibi kaportaya mümkün olduğunca eşit dağıtarak dairesel hareklerle ve biraz kuvve uygulayarak sürdüm kuruduktan sonra ayrı bi pamuklu bezle parlattım. Daha arabanın yarısındayken parlatma bezi resmen tebeşir tozuna bulanmış gibiydi o yüzden bezi yenilemek zorunda kaldım. Çizik gidericiyi heryere uygulamam yaklaşık 2 saat sürdü ve sonuç olarak kabaca çizikleri 2/3 si gitti ve kaportadaki kendi yansıma görüntüm biraz daha netleşti diyebilirim . Tamamı için belkide daha fazla kuvvet uygulama gerekiyordu ama zaten çok yorucu bi işlem olduğundan ikinci kez uygulama gereği duymadım.
Sonra asıl bomba olan Turtle Wax platinium car wax cilaya sıra geldi. Çizik giderme işleminden sonra biraz vakit geçsin istedim fakat ilk işlem yaptığım parça üzerinden yaklşık 2 saat geçtiği için sorun olmaz diyerek aynı parçadan başlamak suretiyle cilayı uyguladım. Uygulama şekli çizik gidericiyle aynı fakat çizik giderici uygulanmış kaportanın kaygan olmasından dolayı daha az yorucu oldu. Sonuç olarak yaklaşık 1 saat sürdü harika oldu ve çok eğlenceliydi yukarda bahsettiğim kaportadaki kendi yansıma görüntüm artık netleşmiş yani resmen ayna gibi diyebilirim. :Yahoo!:

Carpex all whell cleaner jant temizleyicisini kullanmaya gerek kalmadı çünkü zaten mazotla ilk günkü gibi tertemiz olmuştu.
Turtle wax ın gloss guard top coat sealer cila koruyucuyuda haftaya uygulamaya kara verdim çünkü çooook yoruldum özelliklede kollarım. :unknown:

Kullanılan Malzemeler
-Turtle Wax scratch&swırl remover çizik giderici (yarım kutu)
-Turtle Wax platinium car wax cila (çeyrek kutu)
-Turtle Wax extreme nano tech wash&wax şampuan (2 kapak)
-Bez (1 adet zift temizliği için, 2 adet uygulama için, 3 adette parlatmak için)
-Koruma bantı
-İçme suyu 1,5lt
Serdar
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 10 Haziran 2008 08:00
Marka & Model: CLIO III 2007 - Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v - 98bg
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell V-Max / LPG
Lastik Markası: Continental CPC2
İsim ve Şehir: İzmir


Sonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir