1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti Charlotte » 23 Kasım 2011 16:06

Merhaba,

1.2 Quickshift clionuzu park ederken N konumuda mı bırakıyorsunuz? Ya da duruma göre geri ya da 1. viteste mi? Viteste kalmışsa zaten frene basmadan çalışmıyor. Frendeyken de N'den başlıyor, ama park halinde N'de bırakılırsa kayma riski olur mu?

Mantık olarak düz vitese benziyor aslında.

Bir de hararet olayı biraz sakat gibi; aşırı trafikte dur-kalklarda beklerken 1.viteste ise kısa sürede hararet yükselip orta seviyeyi geçiyor. Bu durumda beklerken N'ye atılmalı.
Bu şekilde hararetten yolda kalan var mı peki? Bayram öncesi meşhur cuma akşamı 3 çeyreği gördü ve korktum =@ ...
Charlotte
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 31 Ekim 2011 18:53
Marka & Model: ClioIII FazII EXP.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 19800
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: Istanbul


Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti ratig » 23 Kasım 2011 21:19

yazın n de bırakıp el frenini çekiyorum.kışın 1.viteste bırakıp el frenini çekmiyorum donuyor.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti Sani » 24 Kasım 2011 00:14

Hararetten kastınız, motorun harareti mi??
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti Oktay ACAR » 24 Kasım 2011 01:37

Yazdıklarınızın hepsi hayal...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti levolution » 24 Kasım 2011 14:47

annemin evi çok dik yokuşta, el frenini çeksem de araba arka tekerlekler kilitli halde kaymaya devam ediyor. arabayı geri viteste bıraktığımda şanzımana da yük biniyor ama en azından kaymıyor.

ışıklarda falan beklerken N konumuna almak bu tarz şanzıman için gerekli değil, zaten ayak frendeyken duruyorsanız araba N konumundaki gibi beklemede kalıyor. ama tam otomatik BVA şanzımanda bu dediğinizin yapılması gerek çünkü D konumunda araba gitmeye çalışırken frenle o gücü engellemiş oluyorsunuz. BVA şanzımanda ışıklarda falan beklerken D konumundaki ayak frende motorun çalışması ve N konumundaki çalışması çok farklıdır. ama quickshift şanzımanda devir saati ya da motorun sesinde bir değişiklik olmuyor N ya da viteste beklerken.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti Charlotte » 27 Kasım 2011 11:10

levolution demiş ki:annemin evi çok dik yokuşta, el frenini çeksem de araba arka tekerlekler kilitli halde kaymaya devam ediyor. arabayı geri viteste bıraktığımda şanzımana da yük biniyor ama en azından kaymıyor.

ışıklarda falan beklerken N konumuna almak bu tarz şanzıman için gerekli değil, zaten ayak frendeyken duruyorsanız araba N konumundaki gibi beklemede kalıyor. ama tam otomatik BVA şanzımanda bu dediğinizin yapılması gerek çünkü D konumunda araba gitmeye çalışırken frenle o gücü engellemiş oluyorsunuz. BVA şanzımanda ışıklarda falan beklerken D konumundaki ayak frende motorun çalışması ve N konumundaki çalışması çok farklıdır. ama quickshift şanzımanda devir saati ya da motorun sesinde bir değişiklik olmuyor N ya da viteste beklerken.


Evet, devir saati aynı.
Işıklarda beklerken değil de, trafikte 15 dak. hiç ilerlemeden 1.viteste bekleyip sonra 5cm gidip 20 dak. daha vs vs.durunca sıkıntı oluyor. Bu durumda motor harareti ortanın üzerine yükseliyor.
Bu tarz bir trafik yokuş yukarı bir yolda olursa ve bekleme boyunca frene gerektiği gibi de basılmazsa vites kutusu hararet uyarısı da vermeye başlayabilir. Bir keresinde aşırı dik bir yokuşta 2 arabanın arasına(bir kaç menevrayla) el freni yardımıyla geri geri park yaparken de vites kutusu uyarısını verdi+ Bir kere de köprü trafiğinde oldu. Kontak kapatıp açtık, uyarı devam etti. Beynini sıfırlamak gerekiyormuş; herşeyi kapattık, arabayı kilitledik, sonra açıp çalıştırdık ve geçti..
Charlotte
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 31 Ekim 2011 18:53
Marka & Model: ClioIII FazII EXP.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 19800
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti diplomali_amele » 28 Kasım 2011 14:59

Oktay ACAR demiş ki:Yazdıklarınızın hepsi hayal...


BUNU yazmışsınız ama istanbulda hiç trafikte kaldınızmı SANİ hocam birde rampada trafikde bekledinizmi hepsi hayal diyorsunuz birgün sizi çağlayandan 1. köprü trafiğine bir girin yada yıldız katılımdan köprüye girmeye çalışın o zaman haylmi değilmi göreceksiniz....

birde bu durumda arkadaşlar hararet yükselince klimayı açarak camlara yada ayağa veriseniz 1. kademede çalışınca 15dk hararet normale dönüyor ama mutlaka aracı dinlendirmemiz gerekecek en kısa zamanda yoksa vites kutusu hararetine dönüyor zorlamaya devam edince...
diplomali_amele
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 220
Kayıt: 04 Ağustos 2011 03:43
Konum: istanbul
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 evr 4ab
Kilometre: 7000
Yakıt: full benzin/lpg
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: Yücel İSTANBUL

Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti levolution » 28 Kasım 2011 15:19

Charlotte demiş ki:Işıklarda beklerken değil de, trafikte 15 dak. hiç ilerlemeden 1.viteste bekleyip sonra 5cm gidip 20 dak. daha vs vs.durunca sıkıntı oluyor.

bu kadar uzun beklemeyi kastetmemiştim ben, başımıza gelmeyince anlamıyoruz bu tip uzun beklemeleri. size hak veriyorum şimdi. bu uzunlukta bir bekleme zorunluluğum olsa boşa alır el frenini çeker kafamı yaslar beklerdim herhalde.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: 1.2 Quickshift için park konumu ve yüksek hararet

İleti Oktay ACAR » 28 Kasım 2011 17:12

İstanbul trafiğine eyvallah diyorum...İzmirlilere uzak şeyler bunlar. :)
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR



Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 19 misafir