Clio HB; silecekler ve diğer konular

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Charlotte » 02 Kasım 2011 14:04

Merhaba,
Yetkili serviste değiştirdiğim ve üzerinden 6 ay bile geçmeyen silecekler yine ses yapmaya başladı!!! Sessizce çalışması için ya 3 ayda bir yenisi takılacak ya da sadece sağanak yağışta açılacaklar...
Piyasada da benzer tipte birşeyler göremedim, acaba sanayide daha uygun fiyata hallolur mu? Değiştirmesi bi dert, denemiyeceğim, %90 kırarım.

Araç expression versiyon ve koltukta kriko yok. Uzun yol için hiç konforlu değil. Clio almayı düşünenler bunu kontrol etmeli,bir üst versiyonda varmış mesela, ama satış öncesi kimse bu konuda uyarmıyor, bu kadar standart bir özelliğin olmayacağı da müşterinin aklına gelmiyor.
Koltuk kafalıklarının yükseklik ayarı da bi tuhaf, geçen serviste de güç bela başardılar. Ne kadar girişseniz nafile. Artık nasıl özel bir ayarı varsa...

Direksiyondan kumandalı radyo/CD çalar--bunu seviyorum. Bundan sonraki arabalarımda da vazgeçmem.

Yaz mevsimine geçişte havaların aniden ısınmasının ardından camlar seyir anında çıtırdamaya, direksiyonu döndürürken de hafif tıkırtılar gelmeye başlamıştı. Cam sorunu çözüldü ama direksiyon normalmiş..

Veee gelelim 1.2 quickshift şanzımana:
Evet az yakıyor ve otm. vites rahatlığı sunuyor. Araba doluyken ve yokuşlarda bayılıyor. hatta yokuş çok dikse bazen vitesi 1'e atsa bile 1-2 sn. gitmiyor(örn. Flyinn otopark çıkışı). Çok yokuşlarda el frenine fazla abanmayın, ya da hafif yokuşlu dur-kalklarda duruyorken frene basın, yoksa "vites kutusu hararet" mesajı veriyor(Köprü trafiğinde başıma geldi)

Bu araç TR'de üretilmiş, acaba Fransa'ya da satılıyor mu? :?
Charlotte
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 31 Ekim 2011 18:53
Marka & Model: ClioIII FazII EXP.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 19800
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: Istanbul


Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Bayram » 02 Kasım 2011 15:56

2006 expression kullanıcısıyım
Koltuk yükseklik ayarı bende var
Koltuk kafalık ayarları diğer marka ve modellerden farksız neyi güç bela ayarladılar anlamadım
Silecekler 6 ayda normalde bozulmaz servis hangi marka taktı bakmışmıydınız 10TL'ye satılan ürünlerden olabilir.
Yokuşlarda bayılma elbette olacak motor gücü belli ama ben hiç problem etmedim onuda belirteyim
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Sani » 02 Kasım 2011 20:35

Quickshift'ler kronik olarak problemli. Kesinlikle alınmamalı. Siz bu arabayı almadan araştırmadınız mı?
Bugün manavdan bile elma alırken diğer elmalarla beğendiğinizi karşılaştırırsınız sonuçta...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti caps » 02 Kasım 2011 20:40

alıntı( Araç expression versiyon ve koltukta kriko yok. Uzun yol için hiç konforlu değil. Clio almayı düşünenler bunu kontrol etmeli,bir üst versiyonda varmış mesela, ama satış öncesi kimse bu konuda uyarmıyor, bu kadar standart bir özelliğin olmayacağı da müşterinin aklına gelmiyor.
Koltuk kafalıklarının yükseklik ayarı da bi tuhaf, geçen serviste de güç bela başardılar. Ne kadar girişseniz nafile. Artık nasıl özel bir ayarı varsa...)


aynı sorunlar bendede mevcut özellikle sileceklerden carttt diye ses gelmesi beni sinir ediyor bu kadar küçük detayları renault neden eklemiyor araç daha 5.000 kmde bununla ilgili konu acmıştım koltukta kriko olmamasıyla ilgili
caps
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 30
Kayıt: 27 Temmuz 2011 22:57
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65 hp
Kilometre: 500
Yakıt: full Eurodiesel
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Charlotte » 02 Kasım 2011 23:01

Silecekleri kontrol ettim. 9 ay kadar olmuş. Günahını almışım:) ama yinede eski arabamda hiç bu kadar çabuk bozulmuyordu, üstelik Metrodan alıp kendim değiştirmiştim.
Kafalıkta yanda bir nokta var, oraya kalem vs gibi bir şeyle bastırıp itmeyi başarmışlardı. Kafalıklar da duvar gibi düz tasarlanmış. Kafamızın arkası düz mü?:)) Bu aracın motor performansından ziyade bu tarz şeyleri can sıkıcı. Aksamları daha kaliteli olmalı.
Bir de keşke torpido gözünde de aydınlatma olsaydı..
Bu arada 1.2 Quickshift artık üretilmiyor mu?
Charlotte
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 31 Ekim 2011 18:53
Marka & Model: ClioIII FazII EXP.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 19800
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti levolution » 03 Kasım 2011 00:31

Sani demiş ki:Quickshift'ler kronik olarak problemli. Kesinlikle alınmamalı. Siz bu arabayı almadan araştırmadınız mı?
Bugün manavdan bile elma alırken diğer elmalarla beğendiğinizi karşılaştırırsınız sonuçta...


hocam siz kaç km ve ne kadar süreyle BVR kullandınız ve kötü tecrübeleriniz nelerdir? bu kadar kesin konuşabildiğinize göre belirli bir tecrübeniz vardır diye düşünüyorum.
ben bu arabayı almadan önce bu site başta olmak üzere bir çok kaynaktan araştırdım bvr vites kutusunu, düz viteslerden ya da diğer markaların bvr ya da bva vites kutularından ekstra bir problem göremedim.
6 aydır bvr kullanıyorum, 15bin km oldu, görev gereği defalarca il dışına gittim, tatilde de yurt dışına gittim arabamla, şu ana kadar kullanım tecrübesizliği dışında arabadan kaynaklanan bir sorun yaşamadım.
bvr vites kutusu ile yaşadıklarınızı paylaşır mısınız?
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Oktay ACAR » 03 Kasım 2011 08:53

10.000 km.oldu BVR 1.2 Quickshift kullanıyorum ve ilk otomatik vitesli aracım ve hiçbir sıkıntı yaşamadım limitlerinde kullanırsanız hiçbir sorun yok ve güzel bir araç,yazılanlara şaşırıyorum...Bu aracı herkese tavsiye ederim ve düz vitesli araçlarda geçen 36 yılıma acıyorum keşke daha önceleri otomatik vitesli araç kullansaymışım...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Charlotte » 03 Kasım 2011 10:54

Quickshift kronik problemli değil bence. Bunu 1.6 BVA ile kıyaslamak yanlış. Ben 1.6 tam otomatikten geçtim bu araca üstelik. Ama şehirdışında bir depoyla nerdeyse 900km gitmesi, düşük MTV ödemek SÜPER.
Charlotte
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 31 Ekim 2011 18:53
Marka & Model: ClioIII FazII EXP.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 19800
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Bayram » 03 Kasım 2011 13:11

Charlotte demiş ki:Silecekleri kontrol ettim. 9 ay kadar olmuş. Günahını almışım:) ama yinede eski arabamda hiç bu kadar çabuk bozulmuyordu, üstelik Metrodan alıp kendim değiştirmiştim.
Kafalıkta yanda bir nokta var, oraya kalem vs gibi bir şeyle bastırıp itmeyi başarmışlardı. Kafalıklar da duvar gibi düz tasarlanmış. Kafamızın arkası düz mü?:)) Bu aracın motor performansından ziyade bu tarz şeyleri can sıkıcı. Aksamları daha kaliteli olmalı.
Bir de keşke torpido gözünde de aydınlatma olsaydı..
Bu arada 1.2 Quickshift artık üretilmiyor mu?

Aracınız experession ve torpido lambası yokmu ?

Bu durumda benim araç özel üretim oluyor sanırım :D
Eski aracımda parklar yanıkken torpido aydıtlatması çalışırdır
2006 expression'umda torpido açılınca yanan fabrikasyon bir aydıtlama var :D
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Oktay ACAR » 03 Kasım 2011 22:37

2012 Vergileri bu gün açıklandı,
Maliye Bakanı, 2012 yılı yeniden değerleme oranı yüzde 10.2 olarak açıkladı.
1.2 Cliolarımıza herkes imrenerek bakıcak...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Oktay ACAR » 03 Kasım 2011 22:46

1.6’lık otomobilin yıllık vergisi 769 TL oluyor

Yeniden değerleme oranının belirlendiği haliyle uygulanması durumunda, 1-3 yaş grubunda yer alan ve motor silindir hacmi 1300 cm3’e kadar olan otomobillerin halen 436.2 TL olan MTV tutarı, 480.7 TL’ye çıkacak.

Motor silindir hacmi 1301 cm3 ile 1600 cm3 arasındaki otomobillerin vergisi de 697.9 liradan, 769 TL’ye yükselecek. Motor silindir hacmi 4001 cm3 ve üstünde otomobili bulunanlar ise yeni yılda 15 bin 821.5 TL yerine 17 bin 435.3 TL vergi verecek.

Harçların da aynı oranda zam görmesiyle birlikte 1 yıllık pasaport harcı 102.3 TL’den 112.7 TL’ye çıkacak. B sınıfı sürücü belgesi harcı 252.36 TL’den 278 TL’ye yükselecek.

Silah taşıma vesikası bulunanlar her yıl için 467.8 TL yerine 515.5 TL harç ödeyecek, silah bulundurma vesika harcı da 748.42 TL’den 824.75 TL’ye yükselecek.

Ehliyet için 252 TL yerine 278 TL ödenecek, ehliyetsiz araç kullanmanın cezası 290 TL’den, 320 TL’ye, alkollü otomobil kullanmanın cezası ilk defasında 650 TL’ye, ikinci defasında 814 TL’ye çıkacak. Kırmızı ışıkta geçen ise 140 TL yerine 154 TL ödeyecek.

BİLGİ: http://www.motorlutasitlarvergisi.com/y ... -orani-102
Sitesinden alınmıştır,adı geçen siteye teşekkür ederim.
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti Charlotte » 04 Kasım 2011 10:08

Bayram demiş ki:
Charlotte demiş ki:Silecekleri kontrol ettim. 9 ay kadar olmuş. Günahını almışım:) ama yinede eski arabamda hiç bu kadar çabuk bozulmuyordu, üstelik Metrodan alıp kendim değiştirmiştim.
Kafalıkta yanda bir nokta var, oraya kalem vs gibi bir şeyle bastırıp itmeyi başarmışlardı. Kafalıklar da duvar gibi düz tasarlanmış. Kafamızın arkası düz mü?:)) Bu aracın motor performansından ziyade bu tarz şeyleri can sıkıcı. Aksamları daha kaliteli olmalı.
Bir de keşke torpido gözünde de aydınlatma olsaydı..
Bu arada 1.2 Quickshift artık üretilmiyor mu?

Aracınız experession ve torpido lambası yokmu ?

Bu durumda benim araç özel üretim oluyor sanırım :D
Eski aracımda parklar yanıkken torpido aydıtlatması çalışırdır
2006 expression'umda torpido açılınca yanan fabrikasyon bir aydıtlama var :D


2010 model expression, "look paket". Şu an piyasadaki son kasa. Sağ 2 kapının arasındaki orta direkte içte "Türk Malı" stickeri var:)(Buna hiç dikkat etmişmiydiniz?)
Artık expression ya da 1.2 BVR motor falan göremiyorum 0kmlerde??

Evet vergimiz düşük :D . Bir de ön plastik çamurluğa çok teşekkürler...biri gelip çarptığında ve çamurluk değiştiğinde insan hiç gocunmuyor.
Charlotte
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 31 Ekim 2011 18:53
Marka & Model: ClioIII FazII EXP.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 19800
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: Clio HB; silecekler ve diğer konular

İleti cemx » 23 Kasım 2011 22:08

Charlotte demiş ki:Silecekleri kontrol ettim. 9 ay kadar olmuş. Günahını almışım:) ama yinede eski arabamda hiç bu kadar çabuk bozulmuyordu, üstelik Metrodan alıp kendim değiştirmiştim.
Kafalıkta yanda bir nokta var, oraya kalem vs gibi bir şeyle bastırıp itmeyi başarmışlardı. Kafalıklar da duvar gibi düz tasarlanmış. Kafamızın arkası düz mü?:)) Bu aracın motor performansından ziyade bu tarz şeyleri can sıkıcı. Aksamları daha kaliteli olmalı.
Bir de keşke torpido gözünde de aydınlatma olsaydı..
Bu arada 1.2 Quickshift artık üretilmiyor mu?


Kafalıkların duvar gibi olması pek önemli olmamalı zira kafalıklar başınızı koyup tabiri caiz ise mayışmış bir şekilde baygın baygın araba kullanmak için yapılmamıştır, daha ziyade kaza ya da çarpışma anında boynunuzun kırılmaması için düşünülmüş bir ayrıntıdır. Ve tabi çoğu arabada da üç aşşağı beş yukarı aynı şekilde ve mantıktadır. Üstelik kafamıza uygun yapılsaydı bile zorlasanız da kafanızı oraya koyup araç kullanmanız çok uzun sürmez diye düşünüyorum. Evet çok kaliteli olmayabilir ama öyle sanıyorumki birçok aracınkinden de iyidir.

Doğru yolu değil belki ama naçizane bir fikrimi söylemek isterim;Kafalığın inip kalkmasını sağlayan o duğmenin kenarlarından WD-40 sıkarsanız mekanizmanın hafif yağlanmasını sağlayabilirsiniz. Bu şekildeki birçok aksam sesini kesebilir ve yağlanıp daha iyi çalışmasını sağlayabilirisniz,
wd-40 ın mucizevi bir ürün olduğunu düşünüyorum. :)

Saygılarımla..
cemx
ER
ER
 
İleti: 9
Kayıt: 11 Kasım 2011 22:25
Marka & Model: ClioIII Exp. 2006
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80bg
Kilometre: 109000
Yakıt: Shell GTL
Lastik Markası: Petlas
İsim ve Şehir: Cemal/istanbul



Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 52 misafir