levolution demiş ki:annemin evi çok dik yokuşta, el frenini çeksem de araba arka tekerlekler kilitli halde kaymaya devam ediyor. arabayı geri viteste bıraktığımda şanzımana da yük biniyor ama en azından kaymıyor.
ışıklarda falan beklerken N konumuna almak bu tarz şanzıman için gerekli değil, zaten ayak frendeyken duruyorsanız araba N konumundaki gibi beklemede kalıyor. ama tam otomatik BVA şanzımanda bu dediğinizin yapılması gerek çünkü D konumunda araba gitmeye çalışırken frenle o gücü engellemiş oluyorsunuz. BVA şanzımanda ışıklarda falan beklerken D konumundaki ayak frende motorun çalışması ve N konumundaki çalışması çok farklıdır. ama quickshift şanzımanda devir saati ya da motorun sesinde bir değişiklik olmuyor N ya da viteste beklerken.
Evet, devir saati aynı.
Işıklarda beklerken değil de, trafikte 15 dak. hiç ilerlemeden 1.viteste bekleyip sonra 5cm gidip 20 dak. daha vs vs.durunca sıkıntı oluyor. Bu durumda motor harareti ortanın üzerine yükseliyor.
Bu tarz bir trafik yokuş yukarı bir yolda olursa ve bekleme boyunca frene gerektiği gibi de basılmazsa vites kutusu hararet uyarısı da vermeye başlayabilir. Bir keresinde aşırı dik bir yokuşta 2 arabanın arasına(bir kaç menevrayla) el freni yardımıyla geri geri park yaparken de vites kutusu uyarısını verdi+ Bir kere de köprü trafiğinde oldu. Kontak kapatıp açtık, uyarı devam etti. Beynini sıfırlamak gerekiyormuş; herşeyi kapattık, arabayı kilitledik, sonra açıp çalıştırdık ve geçti..