ByOnder demiş ki:Turbo dizellerde siyah dumanın ilk haberi turbonun can çekiştiğidir. ne kadar düzgün kullanırsanız kullanın 100 bin km den sonra turbonuzun bitmesini anormalmiş gibi görmeyin...
Ben katılmıyorum buna. Siyah dumandan kasıt tam olarak nedir ve ne derece siyah dumandan bahsediyoruz? Yani hafifçe atılan bir siyah duman vardır, bir de (abartıyorum) yeri boyayacak kadar atılan siyah duman vardır...
Bu turbo meselesini de hemen her serviste her ustaya mutlaka açıyorum. Genel söylem hep aynı; Genelde hep filo araçlarında erken bozuluyor turbolar. Ya da hafif ya da tam hoyrat kullanan gençlerin araçlarınınki. Bana göre periyodik bakımını düzenli yapan, kalkış-duruş sekanslarını doğru yerine getiren sakin bir sürücü, "100bin'den sonra turbonun iflas etmesi" düşüncesini normal karşılamaz.
Hele, şu "bedel" olayına hiç katılmıyorum. Turbo değişimi hakkında 1000 TL. gibi rakamlar dönerken, bir yandan da değişmenin gereksiz olduğunu, turbonun (kanatçık kopmadıkça) açılıp gerekli tamir işlemin yapılabileceğini ve bunun maliyetinin fazla olmayacağını belirten ustalar var.