Selam... Bu sabah, aracım 61163. kilometredeyken özel servise gittim. Şanslıydım ki pek iş yoktu ve hemen aracı lift'e aldılar. Bir eleman yağı boşaltırken, diğer biri de lastikleri söktü. Bir usta da aracın altını detaylı şekilde inceledi.
[ img ]
[ img ]
Zurnanın zırt dediği trigger seti değişimine geldiğimizde olayı yakından incelemeye çalıştım ama elemanlara rahatsızlık vermemek için çok da yakın duramadım. Fotoğraflarda da gördüğünüz gibi motorun sol kısmındaki (ve aşağı taraftaki) metal parçalar söküldü. Yağ konulan kapağın solundaki plastik koruma da kaldırılınca kayış seti ortaya çıktı (ilk defa gördüm). İlk tepede görülen trigger kayışı. Alternatör kayışı daha aşağıda.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Aşağıdaki fotoğrafta sağ tekerlekten içeriyi görüyoruz. Oradan da bir ton işlem yaptı. Bu arada; Motorun tam altına kriko getirip dayadı. Sanırım motorun sağ tarafındaki onu sabit tutan desteği söktü. Zaman zaman krikoyu yukarı-aşağı ayarlayarak işlemleri bitirdi. Trigger kayışından sonra şu bilya denilen şeyi (sanırım bir aşağıda fotoğrafı olan parça) yeniledi. En son olarak da alternatör kayışını yerleştirdi.
[ img ]
[ img ]
Aşağıda eskimiş alternatör kayışını görüyorsunuz. Trigger kayışını fotoğraflamadım. Görsel olarak çok bir yıpranmışlık olmasa da, alternatör kayışı endişe vericiydi.
[ img ]
Arka frenler daha önce hiç açılmamıştı. Açtılar ve temizliğini yaptılar. İçinden öyle abartılacak kadar balata tozu çıkmadı.
[ img ]
[ img ]
Ustayla son bir kez test sürüşüne çıktık. Çünkü bu kayış seti değişimiyle ilgili endişelerimi çok kez konuştuk. Gerçekten ne motor performansında ne de sesinde bir değişiklik oldu. Eskisi gibi, bildiğim böcüğümüz aynı çalışıyordu. Düzgün yapılamayan operasyonlarda olabilen senaryoları konuştuk falan. İçim rahat şekilde teslim aldım aracımı.
Son işlemlerden biri de motoru temizlemekti. Fotoğraf çekmeyi unuttum (eklerim). Tertemiz oldu motor.
Dışarıda da araç yıkandı. Oh, mis...
[ img ]
Bu arada; Son zamanlarda frenlemeyle ilgili tuhaf hislerim oluşmuştu. Ayakkabı değişimindendir diye düşünmüştüm. Ustaya ilettim; Bazen basınca freni olması gerektiği gibi hissederken, bazen de sanki pedalda boşluk olduğu hissi alıyorum gibi... Fren sistemini inceledi usta. Test sürüşü yaptık. Boşluğu farketti ama sistemin sağlıklı çalıştığını belirtti. Benim "zaman zaman" frenleme gücü değişiyor demem üzerine hidroliği komple değiştirdik. Aslında hidroliğin ömrü 90bin kilometre imiş. Hatta son dönemlerde 120bin'e bile çıkmış.
Kullanılan ürünlere gelince. Daha önce (önceki sayfada) yetkiliyle yaptığım diyaloğu aktarmıştım sizlere. Kullandıkları ürünler Delphi ya da Bosch marka. Zaten oradan yana sıkıntı yok. Sadece üzerlerinde Renault baskısı olmadığı için yetkili servis fiyatlarına göre ucuzlar. Fakat kayış seti tamamen üzerinde Renault damgası olan ürünler. Aracıma takılacağında da hepsini gözlerimle görüp inceledim. Fiyatlar daha da düşebilir tabii ki. Fakat o zaman ürünlerin kalitesini vesairesini iy kontrol etmelisiniz. Maalesef bu sektörde değiliz ve ürünlerden tam olarak anlamıyoruz. Bu işi gerçekten bilen biri tabii ki işi mümkün olan en ucuz fiyata hâlledebilecektir...
***
BİLANÇO: :D
- Alternatör Kayışı: 26,02 TL.
- Egzantrik Kayış Kiti: 174,70 TL.
- Klima Komp. Gergi Rulmanı: 45 TL.
- Yağ Filitresi: 8 TL.
- Mazot Filtresi: 110 TL.
- Polen Filtresi: 30 TL.
- Hava Filtresi: 20 TL.
- Motor Yağı (Elf 5/40) 5LT.: 90 TL.
- Fren Hidroliği: 10 TL.
- Karter Tapa Contası: 1,14 TL.
- Genel Bakım (İşçilik?): 90 TL.
- Ara Toplam: 604,86 TL.
- Yekün (Net ödediğim): 560 TL. (Sonrasında taksit maktit işleri işte...)