Eksentrik dişlisi

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Eksentrik dişlisi

İleti alper » 29 Haziran 2011 10:35

Arkadaşlar,
Forumda araştırdım bulamadım ;bir yakınımda benim aracın aynısından var.80.000 km'de şu an .15,000 km önce triger seti vs.değiştirmiş.Önceki gün araç ile yolda kalmış.Kendi açıklaması ; eksentrik dişlisi sorun çıkartmış ve takım dağılmış.Bir yığın masraf çıkmış.Bana,"triger değiştirirken eksentrik dişlisini de muhakkak değiştir" diye tavsiyede bulundu.Ustama sordum, o da "gerek yok orada daha bir yığın faklı dişlilerde var,araç 200.000-300.000 lerde ihtiyaç duyulur "dedi.
Benzer bir durum yaşayan veya tecrübe edinen var mıdır ?
Selamlar.
Alper
alper
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 25 Ekim 2010 13:43
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65 bg
Kilometre: 110000
Yakıt: bp
Lastik Markası: michelin
İsim ve Şehir: Bayrampaşa/İSTANBUL


Re: Eksentrik dişlisi

İleti elensi59 » 29 Haziran 2011 11:37

normalde egzantrik dişlisi değişmiyor heralde hiç duymadım daha önce.Arkadaşınız şanssızmış biraz
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Eksentrik dişlisi

İleti Devrim » 30 Haziran 2011 13:05

Valla geçen akşam otururken aklıma geldi. Konuyu görünce tuhaf oldum. :)

Düşündüğüm şey ise şuydu; Bu kayış setini değiştirirlerken dişliler ve miller arasındaki senkron vaziyeti korumaya özen gösteriyorlar mıdır yoksa kayışları takarken pozisyonu bozulan (dönen/yer değiştiren) dişli ve miller için ayrı bir ayar (senkron) yaparak mı takıyorlardır?

Bu düşünceden hareketle, Alper'in tanıdığının aracında bir sıkıntı olmuş olabileceğini düşünüyorum...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Eksentrik dişlisi

İleti levolution » 30 Haziran 2011 13:55

triger eskimesinden kaynaklanan değişimde yapıyorlar mıdır bilmiyorum ama triger kopunca ve valfler eğilince bilyaların, pistonların ve yanlış hatırlamıyorsam egzantrik milinin pozisyonu yerinden kaçtığı için parçaları gerekli pozisyona alıyorlar ve bu işleme akort diyorlar. (bunu 2 önceki arabam 1.4 16v clio2'de gördüm)

bu işi gördüğüm özel servis elemanları bazı demirleri ve anahtarları ilginç bir şekilde kaynak yaptırmış ve kendilerine sıfırlama anahtarı dedikleri bir araç yaptırmışlar.

ayrıca eğer triger kayışı yerine tam oturmazsa-buna sente atması deniyor- aracın çalışmasında sıkıntılar oluyor, çok vuruntulu çalışıyor, performans çok düşük oluyor ve çok yakıt harcıyor. (bunu annemin 97 model corsa'sında gördüm)
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: Eksentrik dişlisi

İleti Sani » 30 Haziran 2011 18:09

Devrim demiş ki:Valla geçen akşam otururken aklıma geldi. Konuyu görünce tuhaf oldum. :)

Düşündüğüm şey ise şuydu; Bu kayış setini değiştirirlerken dişliler ve miller arasındaki senkron vaziyeti korumaya özen gösteriyorlar mıdır yoksa kayışları takarken pozisyonu bozulan (dönen/yer değiştiren) dişli ve miller için ayrı bir ayar (senkron) yaparak mı takıyorlardır?

Bu düşünceden hareketle, Alper'in tanıdığının aracında bir sıkıntı olmuş olabileceğini düşünüyorum...


Düzgün takılmadığı durumlarda oluşabilecekler; pistonlar zamansız inen subaplara vurarak önce subapları eğer, sonrasında piston başları ezilir çizilir. Ortalama masraf 2-3bin tl'leri bulur... Bu sebeple triger değişimi bence her zaman yetkili veya gerçekten usta kişilerce değiştirilmelidir.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Eksentrik dişlisi

İleti semih89 » 30 Haziran 2011 19:55

geçen bi arkadaş motor değiştirmiş. biz de mi değiştirsek :) onun başına geldi diye herkese gelicekse vayy milyonca üretilen motorun haline
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Eksentrik dişlisi

İleti turker » 03 Temmuz 2011 01:06

Okuyunca acayip tırstım bu trigerden :) (zaten bu konuyu arıyordum,şimdi tam oldu) kilometrem şuan 63binde,cliommu aldığım 15 yıllık servis elemanı (aracı şahıs) trigeri 80binde değiştirmemi söyledi. Ama burda görüyorumki 60-65binde değiştirilmesi gerekiyor.. Bu konuyla ilgili sağlam bilgisi olan varmı,yada trigerin durumunu bir ustanın gözle kontrol edilebilmesi mümkünmü?
turker
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 13 Haziran 2011 23:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 68000
Yakıt: PO Eurodizel
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: Türker Akkaya BİLECİK

Re: Eksentrik dişlisi

İleti Sani » 03 Temmuz 2011 12:59

turker demiş ki:Okuyunca acayip tırstım bu trigerden :) (zaten bu konuyu arıyordum,şimdi tam oldu) kilometrem şuan 63binde,cliommu aldığım 15 yıllık servis elemanı (aracı şahıs) trigeri 80binde değiştirmemi söyledi. Ama burda görüyorumki 60-65binde değiştirilmesi gerekiyor.. Bu konuyla ilgili sağlam bilgisi olan varmı,yada trigerin durumunu bir ustanın gözle kontrol edilebilmesi mümkünmü?


Triger hiç bir şekilde gözle kontrolde anlaşılamaz. TR'de belirlenen km 60bin. Sizinki tam 65bin de kopsa, 80bin'e kadar bekle diyen servis elemanı motorun masrafını karşılayacak mı?
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Eksentrik dişlisi

İleti turker » 03 Temmuz 2011 22:50

Zaten bende bu durumdan şüpheli olduğum için araştırma içindeydim..Elbette işimizi şansa bırakmayacağız artık,65binde değiştiricem..
turker
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 13 Haziran 2011 23:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 68000
Yakıt: PO Eurodizel
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: Türker Akkaya BİLECİK

Re: Eksentrik dişlisi

İleti yasar34 » 18 Şubat 2012 20:58

trigeri değişirken kayışı kaçık takıyorlar motor sentesini ayarlıyamıyorlar ve eksantrik dişlisine miline zarar veriyorlar.yaptırdığınız ustaya dikkat edin.triger değişirken başınıza iş almayın aracınızı ustanız bozmasın.
yasar34
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 48
Kayıt: 07 Şubat 2010 12:44
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 85bg
Kilometre: 60000
Yakıt: shell
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: yaşar-istanbul

Re: Eksentrik dişlisi

İleti levolution » 18 Şubat 2012 23:59

aynen katılıyorum. 2 önceki arabamda triger değişimini sanayide yaptırdım ve il dışında kayış koptu valfler eğildi ve 1500 lira masraf çıkardı.
bu yüzden şimdi yetkili servise yaptırıyorum bakımları. 300-400 lira fazla verdim sırf içim rahat olsun diye çünkü gurbet elde yolda kalmak kadar sıkıntılı bir şey yok. eğer o triger değişimini o zaman daha fazla paraya kıyıp serviste yaptırsaydım başka ilde başıma dert açılmayacaktı, ya da triger yüzünden bir sıkıntı olsaydı oradaki yetkili servise gidip hakkımı arayacaktım ama başka ilde buradaki mustafa-ahmet-mehmet vs usta'nın bayisi yok.

başlıkla ilgili olarak; bu dişlinin değişimini hiç bir arabamda görmedim henüz.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara



Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir