DrNo » 14 Haziran 2011 11:08
Arkadaşlar bu forumun beğendiğim taraflarından biri de herkesin kendi görüşlerini belli bir saygı çerçevesinde sunuyor olması, ancak burada bazı yanlış anlaşılmalar olmuş sanırım, kimsenin ne markaya ne modele ne de halkımıza yanlış bir ifadesi yok ancak ben kendi adıma burada bir pazarlama hatası yapıldığını düşünüyorum Renault Avrupa'da ve Türkiye'de güçlü bir marka, Clio da bu markanın özellikle son yıllardaki tüketici trendlerindeki değişimleriyle her yaştan her kesime hitap ettiği bir modeli ancak Renault Türkiye'de ben ucuz araç satarım bu ihtiyacı da sedan Symbol ve hatchback Dacia Sandero ile karşılarım diyerek hata ediyor ve elindeki güçlü bir silah olan Clio HB 'i yeterince kullanamıyor. Avrupa'da satışlarda 2010 toplamında 4. ve 2011 ilk beş ayında 6. olan bir araçtan bahsediyoruz, ben ucuz model satılmasın demiyorum aksine gerekirse en baz model 3 kapılı olarak daha da ucuza satılabilir diyenlerdenim (tabi ki belli bir kaliteden ödün vermeden) ama bunun yanında executive, night & day, XV, privilage gibi seçenekler yurtdışı donanımlarla (esp, tam sunroof, anahtarsız çalıştırma, viraj aydınlatma, modele özel çelik jantlar(yani bizdeki gibi extreme ile aynı olan alışımlılar değil), içi bej döşemeler) getirilmeli bu bile insanların gözünde aracın imajını yukarıya taşır, tamam belli bir kesim bu aracın Symbol ve Sandero 'dan daha iyi olduğunun farkında ama Renault Türkiye'de bunu vurgulamaya yönelik adımlar atmadığı için insanlarda böyle bir algı oluşuyor. Ufak tefek parçaların olmaması benim için çok elzem değil, gerçi yukarıdaki araçta olduğu gibi ön tarafta çamurluk altı koruma olsa fena olmaz ama kısaca benim demek istediğim bu araca yurtdışında Renault önem veriyor ama Türkiye'de bu durum yok.
Not: Son öğrendiğim kararıyla "Night & Day" modeli Türkiye'ye getirilmiş ama bakalım yurtdışındaki gibi sedefli siyah ve beyaz, özel gt jantı, faklı iç döşemeler ve konsol bize gelen modellerde olacak mı... herkese iyi günler