Triger kayışı

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Re: Triger kayışı

İleti umitsen21 » 18 Şubat 2011 09:37

korkulu rüya görmektense uyanık yatarım daha iyi
umitsen21
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 127
Kayıt: 28 Kasım 2010 10:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara


Re: Triger kayışı

İleti semih89 » 18 Şubat 2011 15:38

Sani demiş ki:
semih89 demiş ki:bugüne kadar kmsinde normal zamanında değişip kopan triger duydum ama yıldan dolayıı değişmeyip kopan triger duymadım :)


O zaman yıllardır bu işe kafa yoran mühendisler nasıl bu kanıya varmışlar?
X bir marka, bakım prosedürü uyguluyorsa, illa sebebi vardır. Nasıl ki havacılıkta saçma sapan kurallar vardır ama tecrübelerden dolayı koyulmuştur, burada da aynı durum söz konusu...

200-300tl 3 ay daha geç vereceksiniz diye 3000tl'nizden olmak var... Alınabilir bir risk değil bence...



o dediğiniz aletlere bakım yapan biri olarak yeterince biliyorum o kuralları :)
ben triger değişmesin demiyorum. demem de teknik bir eleman olarak. ama bir şirket bir parçaya 40bin diyorsa kusura bakmayın da ticari bir kuruluş bu ve satış sonrası gelirlerinin çok büyük kısmı bakımlardan gelir. aynı araç istanbulda 10binde yapılıp fransada 20binde yapılıyorsa yerim o mühendisi de vatandaşı soyan firmayı da :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Triger kayışı

İleti Sani » 18 Şubat 2011 21:33

semih89 demiş ki:
Sani demiş ki:
semih89 demiş ki:bugüne kadar kmsinde normal zamanında değişip kopan triger duydum ama yıldan dolayıı değişmeyip kopan triger duymadım :)


O zaman yıllardır bu işe kafa yoran mühendisler nasıl bu kanıya varmışlar?
X bir marka, bakım prosedürü uyguluyorsa, illa sebebi vardır. Nasıl ki havacılıkta saçma sapan kurallar vardır ama tecrübelerden dolayı koyulmuştur, burada da aynı durum söz konusu...

200-300tl 3 ay daha geç vereceksiniz diye 3000tl'nizden olmak var... Alınabilir bir risk değil bence...



o dediğiniz aletlere bakım yapan biri olarak yeterince biliyorum o kuralları :)
ben triger değişmesin demiyorum. demem de teknik bir eleman olarak. ama bir şirket bir parçaya 40bin diyorsa kusura bakmayın da ticari bir kuruluş bu ve satış sonrası gelirlerinin çok büyük kısmı bakımlardan gelir. aynı araç istanbulda 10binde yapılıp fransada 20binde yapılıyorsa yerim o mühendisi de vatandaşı soyan firmayı da :)


şehire ltba yazmanızdan, havacılık sektöründe çalıştığınızı anlayabiliyorum. Mutlaka bakım onarım kısmında falan olmanız lazım. Bu sebeple teknik bilginizden şüphem yoktur.
Ancak fransa trafiği ile güzel ülkemin trafiği bir değil. Mesela istanbul'da motor çalışır ama kilometre durur.
Bu sebeple sanıyorum ki, fransa'da 120bin km ama yine 4 yıl olabilir mesela değişim periyodu.

Mesela 90'lı yıllarında ford'lar ilk ülkeye geldiğinde 120bin km'de değişim periyodu vardı. sonra 90bin e düşürdüler...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti burak120320 » 19 Şubat 2011 03:14

arkadaşlar triger kayışı performansı etkilermi?? trigeri değiştikten sonra sanki daha bi seri oldu arabam!!
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Triger kayışı

İleti umitsen21 » 19 Şubat 2011 10:21

semih89 demiş ki:
Sani demiş ki:
semih89 demiş ki: aynı araç istanbulda 10binde yapılıp fransada 20binde yapılıyorsa yerim o mühendisi de vatandaşı soyan firmayı da :)

bu bilgiye merden ulaştınız.yani tr deki clio ile fr deki clio bakım zamanları farlklımı?
umitsen21
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 127
Kayıt: 28 Kasım 2010 10:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: Triger kayışı

İleti bilo46 » 19 Şubat 2011 10:59

almanyada tamircilik yapmış bir tamirciye arabamı götürmüştüm.adam mercedes marka arabalarda uzmanmış.triger seti ne zaman değişmeli diye sordum.tamirci arabamın modelini ve km sini sordu.arabam 2006 model ve 29000 de dedim.adam bilgisayarı açtı ve almanca olarak yazılı ekranda clio 3 motor gücü ve benzinli olduğunu girerek.120000 DE YA DA 5 YIL DA BİR DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ.BEN DE BU ADAMIN VERDİĞİ BİLGİLERE GÖRE 2011 ARALIK TA DEĞİŞTİRİLMESİ KANISINA VARDIM.AMA YİNE DE RİSKE ATMADAN 4,5 SENE SONRA DEĞİŞTİRECEĞİM.YANİ BU YAZA...BİLGİLERİNİZE...KOSKOCA RENAULT 5 SENE DİYORSA KM VE YIL GELMEDEN DEĞİŞTİRMEM ARKADAŞ...
bilo46
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 15 Kasım 2010 00:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98
Kilometre: 30000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: maraş

Re: Triger kayışı

İleti Sani » 19 Şubat 2011 14:25

bilo46 demiş ki:almanyada tamircilik yapmış bir tamirciye arabamı götürmüştüm.adam mercedes marka arabalarda uzmanmış.triger seti ne zaman değişmeli diye sordum.tamirci arabamın modelini ve km sini sordu.arabam 2006 model ve 29000 de dedim.adam bilgisayarı açtı ve almanca olarak yazılı ekranda clio 3 motor gücü ve benzinli olduğunu girerek.120000 DE YA DA 5 YIL DA BİR DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ.BEN DE BU ADAMIN VERDİĞİ BİLGİLERE GÖRE 2011 ARALIK TA DEĞİŞTİRİLMESİ KANISINA VARDIM.AMA YİNE DE RİSKE ATMADAN 4,5 SENE SONRA DEĞİŞTİRECEĞİM.YANİ BU YAZA...BİLGİLERİNİZE...KOSKOCA RENAULT 5 SENE DİYORSA KM VE YIL GELMEDEN DEĞİŞTİRMEM ARKADAŞ...


Yazılım almanca ise, sistem almanya'ya göre düzenlenmiştir. ALmanya'nın trafik ve iklim şartları farklıdır. Demekki orada 120bin km.'de buradaki 60bin km yıpranmayı yapıyor kayış. Demekki TR'de 4 senelik yıpranmayı, orada 5 sene yapıyor.

Arkadaşlar, bu tip araştırmalar lokale göre yapılır. Çin'deki Almanya'daki, Amerika'daki bakım süreçlerini ülkemize göre uygulayamazsınız. Tabiiki bu bir seçim olmakla beraber bence yapılması gerekendir.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 20 Şubat 2011 01:27

Bende çok kararsızdım aslında değiştirme taraftarı değildim.
ara. 4.5 yaşında 25.500km'de
sonra baktım ben bu arabaya daha 3-4 sene binerim
Renault kayış değişimine 4 sene garanti veriyor
o zaman neden 6. senesinde değiştireyim 1 yıl sonra satayım sattığım kişi yeni triğerli araca binerken bunun farkını verecekmi vermeyecek
Bende değiştirdim
eğer uzun süre aracı kullanmayı düşünüyorsanız bence değiştirin
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti sissil » 20 Şubat 2011 01:54

almanyada tamircilik yapmış olan burdakilerden daha iyimi biliyo işi ?
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: Triger kayışı

İleti bilo46 » 20 Şubat 2011 11:22

Daha iyi bilmiyordur belki ama bizde arabaların modellerine göre triger kayışının kaç km de değişeceğini bilmeyen tamirciler var.servis dersen hemen değiştir diyor.hep para tuzağı yani.ben o yüzden bu örneği vemek istedim.belki iske atıyorum,benim kararım bu.size kalmış.
bilo46
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 15 Kasım 2010 00:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98
Kilometre: 30000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: maraş

Re: Triger kayışı

İleti engnyldz » 22 Şubat 2011 00:04

Selam arkadaşlar,
Bende 2006 model aracımın 50.000Km bakımını geçen hafta %30 indirimli 205TL KDV dahil yaptırdım.
Aracımın işlemlerini yapan yetkili triger setinin değişmesi gerektiğini hatırlattı .Bende km dolmadığı için değişmtirmek istemedim.Kendisine şahsi fikrini sordum ilk olarak pek yorum yapmak istemedi ama ısrarcı olunca bu zamana kadar 4 yıldan sonra ki zaman aşımından dolayı triger kayışı kopan bir araca raslamadığını söyledi.Bu cevap beni rahatlattı.
Benim şahsi fikrim ise 4 yıl olayının ticari bir kural olduğudur.Ben aracımın trigerini ancak seneye bu zamanlar 60.000km'de değiştiririm,o zaman da 5,5 yıl olmuş olacak.
Bana göre aracın Km'si öncelikli unsurdur.çünkü hava şartları değişkendir (aşırı sıcak,aşırı soğuk,aşırı nem,ani hava değişiklikleri v.s) ve kayışı ne kadar etkileyeceği öngörülemez...
engnyldz
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 30
Kayıt: 22 Aralık 2009 23:25
Marka & Model: clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.5Dci 65Hp EXPR.
Kilometre: 43000
Yakıt: shell V power
Lastik Markası: Pirelli
İsim ve Şehir: engin istanbul

Re: Triger kayışı

İleti Sani » 22 Şubat 2011 21:38

engnyldz demiş ki:Selam arkadaşlar,
Bende 2006 model aracımın 50.000Km bakımını geçen hafta %30 indirimli 205TL KDV dahil yaptırdım.
Aracımın işlemlerini yapan yetkili triger setinin değişmesi gerektiğini hatırlattı .Bende km dolmadığı için değişmtirmek istemedim.Kendisine şahsi fikrini sordum ilk olarak pek yorum yapmak istemedi ama ısrarcı olunca bu zamana kadar 4 yıldan sonra ki zaman aşımından dolayı triger kayışı kopan bir araca raslamadığını söyledi.Bu cevap beni rahatlattı.
Benim şahsi fikrim ise 4 yıl olayının ticari bir kural olduğudur.Ben aracımın trigerini ancak seneye bu zamanlar 60.000km'de değiştiririm,o zaman da 5,5 yıl olmuş olacak.
Bana göre aracın Km'si öncelikli unsurdur.çünkü hava şartları değişkendir (aşırı sıcak,aşırı soğuk,aşırı nem,ani hava değişiklikleri v.s) ve kayışı ne kadar etkileyeceği öngörülemez...


Zaten bu yüzden kayış etkilenmeye başlamadan değişim öngörülür.
Kayışınız kopsa, motorunuzda 3000tl hasar oluşsa, servisteki eleman mı karşılayacakmış, bunu da sordunuz mu mesela :?:
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti Cihan55_T » 22 Şubat 2011 23:59

bence triger isinde herkez ya kendi bldigini yada ustasina biraksin benim standartir 45 binde degistiririm bunu da babamdan gelen bilgi diye yaparim babam deseydi bna oglum 60 binde degistir ole yapardim ama 45 bin dedi bizde ole gorduk ole yapioruz herkezede saygi duyuyorum fikrine
Cihan55_T
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 37
Kayıt: 27 Ocak 2011 03:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v
Kilometre: 44000
Yakıt: opet yada shell
Lastik Markası: prelli
İsim ve Şehir: cihan istanbul

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 23 Şubat 2011 00:11

Cihan55_T demiş ki:bence triger isinde herkez ya kendi bldigini yada ustasina biraksin benim standartir 45 binde degistiririm bunu da babamdan gelen bilgi diye yaparim babam deseydi bna oglum 60 binde degistir ole yapardim ama 45 bin dedi bizde ole gorduk ole yapioruz herkezede saygi duyuyorum fikrine


Babanız sanırım TOFAŞ bir araca sahipti.
Evet o markada sanırım 40.000km^de değişiyordu.

Gene aynı cümleler dolaşacak ama 2.el veya 5.el alıp triger kaç km yapmış kimse dikkate almazdı ama kopanıda ben duymadım.

Ama bu bir risk bu riski almak isteyen için diyecek çok birşey yok
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 23 Şubat 2011 00:15

burak120320 demiş ki:arkadaşlar triger kayışı performansı etkilermi?? trigeri değiştikten sonra sanki daha bi seri oldu arabam!!


Triger kayışı performası sadece 1 şekilde etkiler.
Daha önce sente ayarı 1 diş kaçıktır takan usta doğru takmıştır veya tam tersi performans düştü diyorsanız sente ayarını 1 diş yanlış yapılmıştır.

Senete ayarı için sanırım google yardımcı olacaktır.
Cümleye nasıl dökeceğim uzun iş :D
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul


ÖncekiSonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir