ESTETİK-BAKIM-KORUMA

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti omeralemdar » 24 Haziran 2008 13:46

MERAL HANIM TEŞEKKÜRLER
*RENAULT ESTETİK
Renault Estetik'le aracınız pırıltısını korusun!!!
Renault Estetik nedir?
Renault Estetik, Otomobil temizliği, bakımı, yenilenmesi ve korunması kapsamında profesyonel ürün, ekipman ve tecrübeli Renault personelleri tarafından uygulanan özel bir araç bakım, yenileme ve koruma metodudur.
Renault Estetik uygulamalarında anti bakteriyel ve çevreye uyumlu Renault markası ürünler kullanılmaktadır.
Yaygın hizmet noktaları ve her ihtiyaca uygun uygulama paketleriyle Renault Estetik ; aracına özen gösterenlerin tercihi!! *Standart Estetik paketi uygulamasıyla araç iç (döşeme, tavan ve koltukları)ve dış aksamları (cam, çamurluk ve jantlar) temizlenmektedir.
*Dış Estetik paketi uygulamasıyla aracın dış aksamını oluşturan çamurluklar, jant, camlar ve aynalar detaylı olarak temizlenmektedir.
* İç Estetik paketi uygulamasıyla aracın içi, yer ve tavan döşemeleri, koltuklar, paspaslar, kapı içleri, havalandırma ızgaraları, torpido gibi iç aksamlar detaylı temizlenmektedir.
*Detay Estetik paketinde; aracın dış aksamları, çamurluk ve jantları detaylı temizlenir; zift ve yağ lekelerinden arındırılır.Tavan, koltuk ve yer döşemeleri temizlenir.Deri döşemeler için özel ürünler kullanılır.Dış aksamlar, aracın boyasına zarar verebilecek fırça ve sünger gibi malzemeler kullanılmadan profesyonel ekipman ve ürünler kullanılarak temizlenir ve parlatılır.
*Motor Estetik paketi uygulamasında, zamanla aracın motor bölgesindeki parçaların aşınmasına neden olan yağ, katran ve kirler temizlenmekte ve özel aksamlar koruma altına alınarak motor koruma ürünü ile motorunuz koruma altına alınmaktadır.
*Full Estetik Paketi uygulamasında aracın komple iç ve dış aksamları ve motoru detaylı temizlenmektedir.Aracın; çamurluk ve jantları detaylı temizlenir; zift ve yağ lekelerinden arındırılır.Tavan, koltuk ve yer döşemeleri temizlenir.Deri döşemeler için özel ürünler kullanılır.Dış aksamlar aracın boyasına zarar verebilecek fırça ve sünger gibi malzemeler kullanılmadan profesyonel ekipman ve ürünler kullanılarak temizlenir ve parlatılır.Motor bölümü temizlenip,koruma altına alınır.Bu paket; Detay Estetik ve Motor Estetik Paketlerinin birleştirilmesiyle oluşmuştur.
* Hava kirliliği, asit yağmurları, araca yapışan yağ ve katran; güneş ışınları, toz çizikleri gibi dış koşullar aracın boyasının zarar görmesine neden olmaktadır.Renault Estetik Boya Koruma paketi uygulamasında aracın dış detaylı temizliğinin yapılması,parlatılması ve boyanın dış etkenlere karşı uzun süreli korumaya alınması sağlanır.
*Renault Estetik Döşeme Koruma Paketi Uygulaması ile aracın döşemeleri temizlenir; kalıcı leke ve kirlere karşı koruma altına alınır.
* Full Estetik Koruma Paketi, aracın iç ve dış detaylı demizliği,motor koruma,döşeme ve boya koruma uygulamalarını içeren komple uygulama paketidir. Aracın; çamurluk ve jantları detaylı temizlenir; zift ve yağ lekelerinden arındırılır.Tavan, koltuk ve yer döşemeleri temizlenir.Deri döşemeler için özel ürünler kullanılır. Dış aksamlar aracın boyasına zarar verebilecek fırça ve sünger gibi malzemeler kullanılmadan profesyonel ekipman ve ürünler kullanılarak temizlenir, parlatılır.Motor bölümü temizlenip koruma altına alınır.Boya ve Döşeme Koruma uygulamaları yapılır.
RENAULT ESTETİK PAKET UYGULAMALARI ÖNERİLEN FİYAT LİSTESİ

STANDART ESTETİK 100 YTL* 120 YTL*
DETAY ESTETİK 235 YTL* 280 YTL*
DIŞ ESTETİK 200 YTL* 235 YTL*
İÇ ESTETİK 130 YTL* 155 YTL*
M0TOR ESTETİK 55 YTL* 65 YTL*
FULL ESTETİK 245 YTL* 290 YTL*
BOYA KORUMA 265 YTL* 310 YTL*
DÖŞEME KORUMA 140 YTL* 170 YTL*
FULL ESTETİK KORUMA 330 YTL* 380 YTL*
YENİ ARAÇ BOYA KORUMA 100 YTL* 115 YTL*
YENİ ARAÇ DÖŞEME KORUMA 60 YTL* 72 YTL*
YENİ ARAÇ FULL ESTETİK KORUMA 140 YTL* 160 YTL*

-Hava Filtresi + İşçilik 16 YTL + KDV
-Polen Filtresi + İşçilik 34 YTL + KDV
-Motor Yağı, Karter Tapa Contası, Yağ Filtresi + İşçilik 62 YTL + KDV
(Güvenlik)
-Amortisör Ön Tek+ İşçilik 147YTL+KDV
-Amortisör Arka Tek + İşçilik 58 YTL+ KDV
Fren Balata
Ön +İşçilik 72 YTL +KDV
Arka +İşçilik 65YTL +KDV
Fren Disk
-Arka Fren Disk Takımı Fren balata + İşçilik 245 YTL +KDV
-Ön Fren Disk Takımı Fren balata + İşçilik 192 YTL +KDV
-Arka Fren Disk Takımı+ İşçilik 171 YTL +KDV
-Ön Fren Disk Takımı + İşçilik 116 YTL +KDV
Kayış (Triger)
-Triger Kayış + işçilik 138YTL + KDV
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti omeralemdar » 24 Haziran 2008 13:57

*ARACINIZ TEMİZ Mİ?
Bakım kadar periyodik temizlik de önemlidir. Camları, farları, lambaları, aynaları kirli bir araç görüş durumumuzu da olumsuz etkiler.
Araç temizliği konusunda size bir kaç önerimiz var:
*Aracınızı kendiniz yıkamak istiyorsanız gölgeye park etmenizde yarar var. Böylece, temizlik malzemeleri araç üzerinde hemen kurumaz.
*Yıkamada sabun ya da oto şampuanı kullanın. Fırça yerine de gözeneksiz sünger. Fırça ve gözenekli sünger, kum ve tozlarla dolar. Dolayısıyla aracın boyasını çizer. Paspaslar yağlanmışsa yıkayın. Islak olarak yerleştirirseniz aracın tabanında çürümeye yol açarsınız. Dış yıkamaya tavandan başlanmalıdır. Kovanın dibindeki pisliği süngere bulaştırmamak için köpükle yıkamak gerekir. Kurulama temiz bir bezle yapılmalıdır. Yıl boyunca arcınızı zaman zaman tümüyle yıkatmakta yarar vardır. Yıkama sırasında frenler ıslanacağı için tamamıyla kuruyana kadar aracı yavaş kullanmak gerekir.
*GENEL BAKIMLAR
Günlük bakımda motorun yağına, suyuna, fren hidroliğine, yakıtına, lastik hava basınçlarına, ışık ve ikaz sistemlerine bakılır.
Haftalık bakımda vantilatör kayışı gerginliği, akü bakımı yapılır.
Akü bakımı yaparken akü dış yüzeylerinin ve kutup başlarındaki oksitlerin sodalı su ve sıcak su ile temizlenmesine, plakaların 1 cm üzerine kadar saf su ilave edilmesine, eleman kapak deliklerinin açık tutulmasına, kışın akü donmasın diye akü tam şarj ettirilir, dijital göstergeli araçta asla akü takviyesi yapılmaz.
Akü kendiliğinden boşanıyorsa akünün üst kısmında pislik birikmiştir.
Kısa devreden dolayı yangın olursa akü kutup başları çıkarılır.
Akü 2 kutup başı arasında her iki kutup başına değen bir madeni parça konsa akü kısa devre olup patlar.
Yağlı tip hava filtresinin bakımı yapılırken sökülen parçalar gaz yağı ile temizlenir.
Yeni bir araçta 0-2000 km arası ilk kullanım süresine Rodaj denir. Rodaj süresi çalışan parçaların birbiriyle alışma süresidir. Rodaj süresince aşırı sürat yapılmaz, ani duruş kalkış yapılmaz, motor tam güç konumunda çalıştırılmaz, uzun süre sabit hızda gidilmez.
*BAKIM KIŞ
*OTOMOBİLİNİZİN KIŞ BAKIMI
* V Kayışına dikkat
Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder.Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın,aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir.Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler,vantilatörün devir daimini yavaşlatır.Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.
* Antifrizi mutlaka ölçtürün
Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır.Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz,kışın soğutma sisteminin donmasını önler.
* Hava filtresine bakın
Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.
* Fıskiyeleri ayarlayın
Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir.Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.
* Silecekleri kontrol edin
Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir.Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir..Silecekleriniz aşınmışsa,kendinizden kolayca değiştirebilirsiniz.Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.
* Lastikleri dış deliklerini kontrol edin
Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin 3 mm olması gerekir.Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız,mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.
* Elektrik sistemini gözden geçirin
Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla,buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir.Onun için elektrik sistemini kontrol edin.
* Periyodik bakıma rağmen yağa sık sık bakın
Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir.Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.
* Silecek suyunu ihmal etmeyin
Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı,cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar,donmaktan koruyabilir.Buzlu havalarda camınızı temizlemek istiyorsanız,dikkat.
* Kışın rezistansa ihtiyacınız daha fazla
Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi,eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir.
* Üşümemek için kalorifere baktırın
Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir.Klimalı otomobillerde polen filtresi değiştirilir.Kalorifer hortumları kontrol edilir.
*Otomobil Bakımıyla İlgili Önemli İpuçları
Tüm otomotiv imalatçıları, belirli aralıklarla normal bakım ve kontrollerin yapılmasını önermektedirler. İyi ve zamanında yapılan bakım size para ve zaman kazandıracağı gibi, aracınızın ömrünü de artıracaktır. Periyodik bakımla, birçok tamirat masrafından kurtulabilirsiniz. Periyodik bakım özellikle motorun yakıt, ateşleme ve emisyon kontrol sistemlerini içermelidir.
*BAKIM YAPTIRMAKLA SAĞLANACAK KAZANÇLAR:
*Az tamir masrafı.
Tamir masrafları azalır. Hasarlı bir parçanın zamanında belirlenmesi ve daha büyük problemlere yol açmadan değiştirilmesi, önemli para tasarrufu sağlar.
*Güvenlik.
Bakımsız araç, ciddi kazalara sebep olabilir. Güvenli sürüş için frenlerinizi, direksiyon ve süspansiyon sisteminizi kusursuz durumda tutunuz.
*Daha iyi performans.
Bakımlı araç, daha iyi yakıt ekonomisi ve sürüş demektir.
*Çevre koruma.
Bakımsız araçlar önemli ölçüde hava kirliliğine neden olmaktadır.
*İkinci el satış değeri.
Bakımlı araçlar, bakımsızlara oranla iki üç katına kadar fazla değer etmektedir.
*Kullanım kolaylığı.
Bozuk tekerlek ayarları, aşınmış süspansiyon elemanları ve lastikler kötü sürüşe sebep olmaktadır.
*Geleceği planlama yeteneği.
Kontrol sonucunda, bir parçanın ileride değiştirilmesi gerekeceği anlaşılırsa, bütçenizi ona göre ayarlayabilirsiniz.
*Vefakarlık.
Bakımlı bir araç kolay çalışır, sizi yolda bırakmaz. Bakımsız araçla ise zor durumda kalabilirsiniz.
*Sürüş zevki.
Yola iyi oturan ve isteklerinizi yerine getiren bir aracı kullanmak zevktir.
*Sahiplik gururu.
Aracınız sizin kişiliğinizin bir devamıdır. Ona iyi bakmaya devam etmelisiniz.
Aşağıda (imalatçıların önerilerinin yokluğunda) kolayca uygulayabileceğiniz, size zaman, para ve güven kazandıracak bazı ipuçları açıklanmıştır.
*Günlük Bakım
Fren, dönüş ve dörtlü acil sinyal lambalarınızın çalıştığından emin olunuz. Lambaları her zaman temiz tutunuz.
*AYLIK BAKIM
Motor yağ seviyesini kontrol ediniz.
Soğutma sisteminden sızıntı olup olmadığını gözle muayene ediniz. Radyatör antifriz/soğutucu seviyesini kontrol ediniz. Yeni otomobillerde seviye işaretli şeffaf depolar bulunmaktadır. 50/50 kalıcı antifriz ve su karışımı ile doldurunuz. Dikkat: Motor sıcakken basınç kapağını açmayınız.
Cam silecek suyu deposunu dolu tutunuz. Doldurma işleminden sonra, silici lastiklerini, üzerine bir miktar çözücü döktüğünüz bir bezle siliniz.
Kayışları ayda bir kontrol ediniz. Aşınmış, yüzeyi camlaşmış veya kavrulmuş kayışları değiştiriniz veya iyi durumda iseler gerginliklerini kontrol ediniz. Kayış gerginliği, kasnaklar arasından baş parmağınızla bastırdığınızda 10-15 mm esneyecek düzeyde olmalıdır. Esnemiş, şişmiş veya çürümüş hortumları değiştiriniz. Kelepçeleri sıkınız.
Fren hidroliğini ve varsa kavrama hidroliğini kontrol ediniz. Kapağı açmadan önce fren merkez silindirini temizleyiniz. Hidrolik eklemeniz gerekiyorsa, onaylanmış tipte hidrolik ekleyiniz ve muhtemel sızıntı yerlerini kontrol ediniz.
Güç direksiyonu yağını ayda bir kez kontrol ediniz. Seviyesi düşük ise yağından ekleyiniz.
Motor çalışır ve sıcak durumda, park freni çekili iken transmisyon yağı seviyesini kontrol ediniz. Gerekli ise ekleyiniz. Gereğinden fazla yağ doldurmayınız.
Lastik basınçlarını kontrol ediniz ve önerilen basınçta tutunuz. Lastik yüzey ve dişlerindeki kesikleri, diğer hasarları ve düzenli düzensiz aşıntıları inceleyiniz. Düzensiz aşıntı, tekerlek açı ayarlarının veya balansının bozuk olduğunu gösterir.
Motor ve transmisyon yağlarını ve yağ sızıntıları olup olmadığını kontrol ediniz. Yağ çubuğunu çıkarıp silerek tekrar yerine takınız ve tekrar çıkararak yağ seviyesini kontrol ediniz. Gerekli ise ekleyiniz. Gereğinden fazla yağ doldurmayınız.
Bir iki ayda bir hava filtresini kontrol ediniz. Kirili ise değiştiriniz.
Akünüzü soğuk havalarda ayda bir, sıcak havalarda haftada bir ve uzun yolculuklarda her gün kontrol ediniz. Kabloların sıkı ve oksitlenmemiş olduğundan emin olunuz. Eğer kapaklı tipte ise, sıvı seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise saf su ekleyiniz. Dikkat: akünün yakınında sigara içmeyiniz, kibrit veya çakmak yakmayınız.
*6 AYLIK VEYA 10 000 KM'LİK BAKIM
Motor yağını ve uygulanabilirse yağ filtresini değiştiriniz.
Mekanik vites kutusu yağ seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise tamamlayınız.
Diferansiyel yağ seviyesini kontrol ediniz. Eksilmiş ise tamamlayınız.
Fren balatalarının aşıntı kontrolünü yapınız.
*12 AYLIK VEYA 20 000 KM'LİK BAKIM
Motoru ayarlayınız, bujileri değiştiriniz (Platin bujiler imalatçının önerisi doğrultusunda değiştirilmelidir).
Kavrama pedalı boşluk ayarını yapınız (mekanik transmisyonlularda).
Tekerlek balansı yaptırınız.
Ön düzen ayarı yaptırınız.
Amortisörlerde yağ sızıntısı olup olmadığına bakınız. Amortisörün çalışıp çalışmadığını test etmek için, aracı yukarı aşağı sallayınız. Sallamayı bıraktığınızda araç hemen sallanmayı bırakmalıdır. Aşınmış veya sızdıran amortisörler daima çift olarak değiştirilmelidir.
*24 AYLIK VEYA 40 000 KM'LİK BAKIM
Soğutma sisteminizi boşaltıp yıkadıktan sonra önerilen antifriz ve su karışımı ile doldurunuz.
Fren hidroliğini değiştiriniz
Hava filtresini değiştiriniz.
Cam sileceklerini değiştiriniz. Aşınmış veya sertleşmiş lastiklerde sıvama veya gevşeklik görülür.
Otomatik transmisyon sıvısını boşaltarak yenileyiniz, filtresini temizleyiniz veya değiştiriniz, bantları ayarlayınız (uygulanabiliyorsa).
Aracın altından, delik kırık veya gevşek egzoz borusu, susturucu ve bağlantıları olup olmadığını kontrol ediniz. Hasarlı parçaları değiştiriniz.
NOT: Modern taşıt motorlarının çoğunda lastik kam mili kayışı (trigger kayışı) kullanılmaktadır. Bu kayışın imalatçının önerileri doğrultusunda değiştirilmesi önemlidir. Aksi halde kayış kopabilir ve motor hasarına yol açabilir. Önerilen değiştirme periyotları 40 000 km...100 000 km veya 4...5 yıl arasındadır.

*BAKIM YAZ
*OTOMOBİLİNİZİN YAZ BAKIMI
Yazın sıcağı, tozu, duruş-kalkışlı trafiği arabanızı belirli ölçülerde mutlaka etkileyecek, güzelliklerinin bedelini bir şekilde ondan alacaktır. Geçen kışın etkilerini de buna ekleyebilirsiniz. Periyodik bakım, sizi sıkıntılardan kurtulabilirse de, huzurlu bir tatil için, yola çıkmadan önce almanız gereken bazı önemli önlemleri burada vurgulamayı yararlı buluyoruz.
Bu önerilerden bazıları sizin yapabileceğiniz, diğerleri ise oto teknisyenini gerektiren uyarılardır. En iyi planlama kılavuzu, aracınızın katalogudur. Katalogu okuyarak, imalatçının önerilerine ve servis takvimine uyunuz.
*Klima (Air Conditioning) Normal koşullarda sorun çıkarmayan bir sistem sıcak havada çalışmayabilir. Sistemi kalifiye bir teknisyene kontrol ettiriniz.
*Soğutma Sistemi Yaz seyahatlerinin başta gelen sorunu motorun hararet yapmasıdır. Soğutma sistemi iki yılda bir tamamen boşaltılıp yıkanarak tekrar doldurulmalıdır. Soğutma sıvısının seviyesi, durumu ve konsantrasyonunu kontrol ediniz ve eksilmişse ilave ediniz. (Genellikle 50/50 antifriz/su karışımı önerilmektedir.) Motor tamamen soğumadan radyatör kapağını açmayınız! Kayışların, kelepçelerin ve hortumların sıkılık ve durumlarını kontrol ediniz veya ettiriniz.
*Yağ Motorun yağını ve yağ filtresini katalogda belirtilen sürelerde (10 000...15 000 km de bir) değiştiriniz. Değişim tarihi yakınsa, değişimi seyahat öncesinde yapınız. Aracınız treyler çekiyor, bagaj yükünüz biraz abartılı veya seyahatiniz uzunca ise, yağ değişim süresini kısaltabilirsiniz. Bagajınızda, motorunuzun yağ eksiltmesine karşı mutlaka bir miktar yağ bulundurunuz.
*Motor Performansı Diğer filtreleri de (hava, yakıt, PCV, vb.) katalogda belirtilen sürelerde (tozlu koşullarda daha da kısa sürelerde) değiştiriniz. Motorun zor ilk hareket, bozuk rölanti ve avans ayarı, düşük güç gibi sürüş problemleri varsa iyi bir serviste ayarlattırınız.
*Cam Silecekleri Yaz tatili hava koşulları bakımından da sürprizlerle doludur. Yağmurlu, çamurlu yollarda araç kullanmanız da gerekebilir. İyi silmeyen silecekler görüşünüzü bozarak gözünüzün yorulmasına ve güvenli sürüşünüzün de tehlikeye girmesine sebep olurlar. Aşınmış, sertleşmiş sileceklerinizi değiştirerek, yanınıza yeterli miktarda cam silecek suyu almayı da ihmal etmeyiniz.
*Tekerlek ve Lastikler Eski lastiklerle yola çıkmayınız. Yedek lastiğinizi de kontrol ederek iyi ve hazır durumda olmasını sağlayınız. Lastik basınçlarınızı ayda bir kontrol ediniz. 8 000...10 000 km' de bir öndekiler arkaya, arkadakiler öne olmak üzere lastiklerinizin yerlerini mutlaka değiştirmelisiniz. Değişim tarihi yakınsa, değişimi seyahat öncesinde yapınız. Rahat bir yolculuk için tekerlek balansı yaptırmayı da unutmayınız.
*Kriko Krikonuzun iyi durumda olduğundan emin olunuz.
*Frenler Frenleri katalogda belirtilen sürelerde veya sarsıntılı, gürültülü ve uzun mesafede durma durumlarında daha önce kontrol ettiriniz.
*Akü Aküler yılın herhangi bir döneminde arızalanabilir. Yola çıkmadan önce akünüzü kontrol ettiriniz. Sizin yapabilecekleriniz, kutupları ve kablo başlarını tel fırça ile fırçalamak, tüm yüzeyleri temizlemek, bağlantıları sıkmak olabilir. Eğer kapakları açılıyorsa akünün içerisindeki sıvı seviyesini kontrol edebilir, eksikse saf su ekleyebilirsiniz. (Akü sıvısı asitlidir cildinize ve üzerinize sıçramamasına özen gösterin sıçraması halinde derhal bol su ile yıkayın. Akü yüzeyindeki artıklara dokunmayın, akü ile çalışırken gözlük ve lastik eldiven giyin.)
*Lambalar Tüm lambaları kontrol ediniz. Kir ve böcek artıklarını ıslak bir bezle temizleyiniz. Farlarınızı ayarlattırınız.
*Acil Durum - Aracınızda küçük bir tamir çantası, ilk yardım çantası, seyyar lamba, yedek ampul ve fener ile mümkünse bir cep telefonu ve pilli radyo bulundurunuz.

*OTOMOBİLİNİZİN DİLİNDEN ANLAMAK
Otomobiller komplike makinelerdir, güvenli ve dayanıklı olması için bakmanız gerekir. Aşağıdaki hususlara dikkat ederseniz, otomobiliniz daha verimli ve sorunsuz olur Problemleri es geçmeyin, kontrol edin, tamir edemiyorsanız servise gidin.
-Aracınızın bakımını üreticinin tavsiye ettiği şekilde, yetkili kişilerce ve düzenli yaptırın.
-Otomobilinize muayene yapılınca güvenli olacağını sanmayın.
-Far ve kuyruk lambalarını düzenli kontrol edin.( Duvara karşı kontrol edebilirsiniz.) Ayarsız farlar, hem diğer sürücüleri rahatsız ederek gözlerini alacak ve tehlike yaratacak hem de sizin görüşünüz yetersiz olacaktır.
-Lastiklerinizi ayda en az bir kere kontrol edin. Basınçlarını üretici firmanın uygun gördüğü değerlerde tutun. Lastik dişlerinin 2 mm nin altına düşmesine izin vermeyin.
-Motor yağı, fren hidroliği, silecek suyu, soğutma suyu, hidrolik direksiyon ve debriyaj sıvılarının eksik olmamasına dikkat edin. Uyarı ışıklarını beklemeyin.
-Yağ seviyelerini ölçerken düz bir zemine park edin, yağ çubuğunu silin ve seviyeyi öyle kontrol edin.
-Cam sileceklerinizin yeni olmasına dikkat edin.
-Ön camınızdaki yağlı, yapışkan veya uzun süre kalmış kiri, sileceklerinizle temizlemeyin. Bu, durumu daha da kötü yapar.
-Silecek suyu fıskiyelerinizi bir iğne ile, hep ayarlı tutun
*ARACINIZIN ÖMRÜNÜ UZATACAK 10 ÖNERİ
Otomobiller komplike makinelerdir, güvenli ve dayanıklı olması için bakmanız gerekir. Aşağıdaki hususlara dikkat ederseniz, otomobiliniz daha verimli ve sorunsuz olur. 1-Problemleri es geçmeyin, kontrol edin, tamir edemiyorsanız servise gidin.
2-Aracınızın bakımını üreticinin tavsiye ettiği şekilde, yetkili kişilerce ve düzenli yaptırın.
3-Otomobilinize muayene yapılınca güvenli olacağını sanmayın.
4-Far ve kuyruk lambalarını düzenli kontrol edin.( Duvara karşı kontrol edebilirsiniz.) Ayarsız farlar, hem diğer sürücüleri rahatsız ederek gözlerini alacak ve tehlike yaratacak hem de sizin görüşünüz yetersiz olacaktır.
5-Lastiklerinizi ayda en az bir kere kontrol edin. Basınçlarını üretici firmanın uygun gördüğü değerlerde tutun. Lastik dişlerinin 2 mm nin altına düşmesine izin vermeyin.
6-Motor yağı, fren hidroliği, silecek suyu, soğutma suyu, hidrolik direksiyon ve debriyaj sıvılarının eksik olmamasına dikkat edin. Uyarı ışıklarını beklemeyin.
7-Yağ seviyelerini ölçerken düz bir zemine park edin, yağ çubuğunu silin ve seviyeyi öyle kontrol edin.
8-Cam sileceklerinizin yeni olmasına dikkat edin.
9-Ön camınızdaki yağlı, yapışkan veya uzun süre kalmış kiri, sileceklerinizle temizlemeyin. Bu, durumu daha da kötü yapar.
10-Silecek suyu fıskiyelerinizi bir iğne ile, hep ayarlı tutun.
ŞİMDİLİK BENDEN BU KADAR
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti dafkanat » 24 Haziran 2008 22:20

ben de iki haftaya kadar full bakım yaptıracağım ama renaulta yaptırmayacağım izra çok pahalı. bakalım dışarıdan ne kadar fiyat alacağım.
dafkanat
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 496
Kayıt: 08 Haziran 2008 23:56
Konum: Uşak
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: Benzin+LPG(LR)
Kilometre: 120000
Yakıt: Lukoil
Lastik Markası: Michelin Energy Save
İsim ve Şehir: Doğan-UŞAK

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti vipsezgin » 25 Haziran 2008 08:03

hayırlısı olsun bakım dısardada yapılsa parcalara garantı verıyolar
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti omeralemdar » 26 Haziran 2008 23:20

:) meral hanım vazelin bence tozu üstünde tutar onun yerine torpido cilası adı altında slikon cila katkılı ürünler var ben kullanıyormuyum hayır nemli bezle siliyorum o kadar ben araçta sigara içmedigimden sadece carrfour'dan 2 ytl oda ve çamaşır parfümü <okyanus ferahlıgı>koku aldım sıvı o yetiyor mis gibi......
not: meral hanım sakın MOTORA SU TUTTURMAYIN , SİLECEKLERİN ORADAKİ IZGARALARI TEMİZ TUTMANIZI ÖNERİRİM esen kalın :lol:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti omeralemdar » 27 Haziran 2008 08:54

*ARAÇ TEMİZLİĞİ
*Araç Temizliği Nasıl Yapılmalıdır, Araç Nasıl Yıkanır

Araç temizliği denilince aklımıza ilk gelen konu aracın yıkanmasıdır. Tepeden tırnağa yıkanan bir araç temizliğin en büyük parçasıdır ama acaba aracımızı düzgün yıkıyor muyuz?
Öncelikle araç yıkanması ile ilgili önemli bazı maddeleri size bir kez daha hatırlatarak konumuza başlayalım;
- Aracınızı güneş ışığında yıkamayınız,
- Aracınızı yıkamak için sabah erken saatleri yada öğleden sonra serin olmasını bekleyin,
- Aracınızı yıkarken sabun olarak bulaşık deterjanı kullanmaktan sakının,
- Aracınızı ılık su ile yıkayın,
- Aracınızı yıkarken yumuşak bir bez kullanın,
- Aracı sık sık suyla ıslatın,
- Aracın tamamını bir seferde yıkamaktan, fırçalamaktan sakının. Aracın üstü, önü, arkası ve yanları olarak ayırdığınız bölgeleri sırasıyla yıkayın,
- Aracınızın cilasını ihmal etmeyin. Araçların yılda 2 sefer cilalanması aracın dış yüzey koruması için tavsiye edilirken sürücülerin % 48 ‘i bu tavsiyeye uymamakta.
Gelelim aracımızı nasıl yıkayacağımıza. Öncelikli olarak aracı yıkamadan evvel tekerlek ve jantları yıkamaya, çamurlarını akıtmaya dikkat etmeliyiz. Bu şekilde aracımızın gövdesini ve boyasını tekerlek ve jantlardan çıkabilecek çamur gibi zarar verebilecek maddelerden sakınmış oluruz. Beyaz şerite veya üzerinde beyaz yazıya sahip olmayan lastiklerimizi sert bir fırça ile temizleyebiliriz. Jantımızın tipine göre yumuşak veya sert bir fırçayla jantlarımızı temizledikten sonra gövdeyi yıkamaya başlayabiliriz.
Aracınız için oto şampuanı kullanabileceğiniz gibi boyayı koruyan özel katkılardan da yararlanabilirsiniz. Aracın tepesinden yıkamaya başladığınızda size tavsiye edilen yıkama biçimi yıkadığınız alanın işini bir seferde bitirmek, yani hem sabunlamayı hem durulamayı peş peşe yapmak. Tepeyi yıkadıktan sonra aracın yıkayacağınız bölümleri ön, yanlar ve arka olmalı, en az ayda 1 sefer de kapı içlerini temizlemelisiniz. Durulama esnasında suyu yukarıdan aracın tüm yüzeyine dağılacak şekilde tatbik etmelisiniz.
Aracınızı duruladıktan ve yumuşak bir bezle kuruladıktan sonra dilerseniz aracınıza cila yapabilirsiniz. Cila için dikkat etmeniz gereken en büyük husus aracın yüzeyindeki yabancı maddelerden aracınızı kurtarmanız. Bunun için gelişmiş bir araç temizlik ürünü kullanabilirsiniz. Cilayı nasıl kullanmanız gerektiği cila kutusunun üzerinde açıklanmıştır, bu uyarıları dikkate alarak aracınızın cilasını yapabilirsiniz. Cila yaparken dikkat edeceğiniz hususlardan en önemlileri güneş ışınlarından aracınızı sakınmanız ve aracınızın temiz olduğundan emin olmanızdır.
Kaynak: http://www.araconline.com
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti burak120320 » 17 Şubat 2011 00:37

Konuyu hortlatcam sanırım.. yetkili servisde iç estetik yaptıran varmı aramızda ?? benim arabanın döşemeler bej ve oldukca kirli, uzun zamandır aklımda temizletmek vardı, bugün servisde reklamını görünce sordum servis danışmanı yüzde yüz memnuniyet garantisi veririm dedi. tüm koltuklar sökülüymuş önce aracın yer döşemelri sonra kapılar sonra tavan özel bir ilaçla temizleniomuş, koltuklar içinde ayrı bi ilaç varmış onlarda temizleniomuş falan filan.. 175tl dediler dışarda 100tl ye yaptırırım çok fazla dedim dışarda hiç bir firma bizim kadar ii yapamaz diye çok iddalı konuştular ve 140tl ye indiler. kafam karıştı!!!
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti Sani » 17 Şubat 2011 20:39

Sonax veya ziebart'tan daha iyisini kimsenin yapabileceğine inanmıyorum. Sonuçta elektrikçiye su tesisatı verirseniz, ne kadar başarılır olur?
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti burak120320 » 17 Şubat 2011 21:35

aynı fikirdeyim ama sonax 300 ziebart 320 tl fiyat verdi iç temizlik için. Renault koltukları sökücez falan demişti diğer iki firmaya sordum onlar böyle bi işlem yapmıoruz dediler. sırf döşeme temizliği için bu kadar para vermem sanırım 140tl bile çokmu diye düşünüorum.. havalar biraz ısınsın kendim uğraşcam beceremezsem o zaman renault estetik düşünürüm.
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti hmnumanoglu » 18 Şubat 2011 11:42

Geçen sene renault kaskonun hediyesi olarak İstanbul Kemal Tepretoğullarından renault estetik hizmetini aldım. Aracımı teslim aldığımda şaşırıp kaldım, cantları bile temizlemişlerdi. Ve ilk önce bunun poliçemde yazmadığını söylediler, sonra baktıklarında hataları olduğunu ve aracımı alıp tekrar götürünce, bana yolda bayiye gelirken kirlenmiş olabileceğini söylediler :) Sonrada temizleyince aradaki fark belli oldu, hiç yapmamışlar. Dışarıda 15 lira verip iç-dış yaptırdığım temizlik inanın renault estetik bakımdan daha iyi. Kimseye tavsiye etmem.
hmnumanoglu
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 30
Kayıt: 03 Temmuz 2010 09:06
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 65000
Yakıt: PO
Lastik Markası: Continental PreCont5
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti umitsen21 » 18 Şubat 2011 19:29

bir günümü ayırsam halı yıkama makınasıyla her tarafı ter temız yaparım 100 lira cepte(memur hesabı böyle)
umitsen21
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 127
Kayıt: 28 Kasım 2010 10:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti aykutk » 13 Temmuz 2011 15:02

Renault full estetik koruma tam bir rezalet yaptıkları pastayla gri kapı kollarını siyah yapmışlar, taş ciziklerine de parmakla rötuş yapılmış şaka gibi bursa renault mais, birde biz yapmadık geldiğinde böyleydi demezler mi şikayet edicem, yaptıkları temizlik bir arkadaşın dediği gibi dışarda işi bilen bir yıkamacıya verin inanın daha iyi temizler kesinlikle ve kesinlikle önermiyorum işi bilen birine gösterdim adam birde bu kadarcık işe 330 tl para mı verdin deyince iyice moralim bozuldu.
aykutk
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 15
Kayıt: 23 Şubat 2011 23:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 DCI 80bg Dynamic
Kilometre: 55000
Yakıt: Euro Dizel
Lastik Markası: Dunlop SP Sport01
İsim ve Şehir: Bursa

Re: ESTETİK-BAKIM-KORUMA

İleti bluesky2621 » 08 Ocak 2012 14:02

Döşeme tamiri konusunda tavsiye edeceğiniz bir yer var mı acaba???
Sigara yanığı vs...
bluesky2621
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 28
Kayıt: 16 Mart 2010 17:48
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65hp
Kilometre: 90000
Yakıt: OPET
Lastik Markası: DUNLOP 185/60/15
İsim ve Şehir: DİYARBAKIR


Sonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 87 misafir