Baskı balata değişimi ?

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 08 Ocak 2011 23:49

Selam herkeze;

Baskı balatasını değiştiren arkadaşlar acaba kaç binde değiştirdi.Baskı balatanın belli bi ömrü olmadığı için fikir almak için soruyorum çünkü aracım 77bin (1.5dci 65) oldu ve merak içerisindeyim ortalama daha ne kadar kullanırım diye.çok dikkatli kullanıyorum genelde aragazıyla kalkıorum hatta arabaya biraz hareket verdikten sonra hiç gaza basmadan kavramayı yapıp gaza basıorum vites geçişlerindede önce debriyajı bırakıp sonradan gaza basıyorum fazla sürtünle olmasın diye :) 85 hatta 90 falan giderse benim için çok iyi olur :)

hatta km leri 70 80 90 bin civarında olup daha baskı balata değiştirmeyen arkadaşlar varsa ve bilgilendirirlerse oda bi fikir edinmeme yardımcı olabilir.
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 09 Ocak 2011 02:16

Benim usta, "dikkatli kullanım" çerçevesinde bu konuda çok iyimser. 100bin'i bulur geçersin diyor. O yüzden endişe etmez oldum. Unutmuştum hatta. :)

elensi59 demiş ki:...vites geçişlerindede önce debriyajı bırakıp sonradan gaza basıyorum fazla sürtünle olmasın diye :) ...

Eğer aklımda yanlış canlandırmadıysam bu davranış bana çok doğru gelmedi. Siz gaz desteğini keserseniz motor devri düşecek ve volan dönüşü yavaşlayacaktır. Debriyajdan çekerken de volan noktasında fazla sürtünme yaşanacaktır diye düşünüyorum. Aracın hızından kaynaklanan vites kutusu dönüşü, volan noktasında motoru yukarı devirde dönmeye zorlayacaktır. Araçta ufak bir öne-arkaya sarsıntı yaşanmaz mı?...

Yani yeni vites sonrası debriyajdan çekerken gaz desteğiyle motorun (dolayısıyla volanın) doğru/uygun devirde dönmesini sağlamak gerek ki vites kutusundan gelen dönümle benzeşsin. Ben ancak bu şekilde "kusursuz" vites değişimleri gerçekleştiriyorum.

Hatta bir ara paronayak derecede takmıştım bu işe. Kayınbiraderle yarış hâlindeydik, "Kim daha pürüzsüz vites değiştiriyor bakalım" diye. :) Yani araçtakiler vites değişimlerini kat'iyen hissetmemeliler. İş güç yok oyun yapıyoruz işte. :p
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 09 Ocak 2011 10:42

ama şöyle bişey var.genelde sokak aralarında 2000 d civarı vites değiştiriyorum hatta bazen turbo açmasın diye daha düşük devirde vites değiştiriyorum.düşük devirde vites değiştirince gaza basında 1-2 saniye kavramıyo boşa çeviriyo yani yarım debriyajda gaza basarmış gibi oluyo onun için önce bırakıp snra basıorum biraz titreme oluyor tabi ama alıştım.bence çok kafa yoruyorum bu işe mesela düz yolda 1 den 2 ye geçerken 2500 devir civarı vites geçişleri hiç kusursuz oluyor fakat 3 e atmak için 3000 e yakın bi aralıkta vites atıyorum yoksa vuruntu yapıyor biraz.ama 4000 4800 gibi devirlerde hiç sıkıntı yok :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti semih89 » 09 Ocak 2011 10:46

4800 da dizel araçda vites mi değişir ? en ölü tork ve beygir devirleri neredeyse. turbo açması ne demek bu arada ? açmayınca iyi birşey mi oluyor yani :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 10 Ocak 2011 08:36

nadirde olsa arkadaşlarla kalkış yapıoruz o zamanlarda 4800 de vites değiştiriyorum zaten kaçırdınmı kesiciye giriyor ölüyor araba :)
dün değişiklik olsun diye 2008 di sanırım 5 20d ile denedik :D 1 de yürürüz 2 de ayırırsın dedim tahmin ettiiğim gibi oldu 1 bitene kadar kafa kafaya gidiyoruz 2 ye attıgım gibi 4-5 boy fark açılıo 4 kere denedk hepsinde aynı sonuç :D turbo açması demek araba belli devirlerden sonra turboyu kullanır.mesela bizim araçlar yanılmıyosam 1900 civarı turbo açıyo arabada tek isem turboya gerek duymuyorum :) 1600 1700 civarı geçiriyorum vitesleri hele hafif eğim buldummu 1500 :)
turbo açmamasıda yakıt tasarrufu sağlam diye tahmn ediyorum :)))
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 10 Ocak 2011 10:38

Yalnız Ozan Bey; Benim kafa, sizin araç kullanma tarzınız sebebiyle oldukça karışık şu an. Ya da ben tümüyle yanılgı içindeyim.

Öncelikle hemen yazayım, 4800 d/d rakamı, benim ancak ve ancak otobanda 170-180 km/s hızda dört nala giderken gördüğüm bir değer. Benim vites değiştirirken gördüğüm en düşük de 1800 civarıdır, o da 1'den 2'ye geçerken. Diğer viteslerde (sakin kullanımda) 2000'de, şehirler arası veya performans istediğimde ise taş çatlasa 2500-2750'dir.

Ortalama yakıt tüketiminizi çok merak ettim şu an. Bir de, turbo daima devrede. Yani düşük bir hızda bile olsa dönüyor. Dediğiniz gibi 1750-2000 gibi devri yükseliyor. Bu arada (başka bir şey) gaza yüklenip, aracın sonradan şahlanmasını sağlıklı bulmam. Sakin bir ivmeyle gaza basarım ki turbo da benimle beraber (acele etmeden) hızlansın...

Bence "turbo açmasın diye" şeklinde düşünerek daha düşük devirlere inmeyin. O titreme vb. belirtilerin oluştuğu an, (yanlış bilmiyorsam) biyel kolu ve yakıt sistemine fazlaca yükleniyoruz. Dizel motorlarının (en azından benzinlilere göre) yüksek basınçta çalışmaları sebebiyle o kadar da düşük devirlerde zorlanmamalılar diye düşünüyorum. Yani yakıt ekonomisi yapalım diye daha büyük bir masrafa girmeyelim.

Bakın benim şu anki kullanım tarzıma göre ortalama 4.6Lt. oldu. (Gerçi şehirden şehire değişir bu değer.)

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 10 Ocak 2011 13:06

4800 devri 5 viteste görebiliyosanız sizin aracınızda bi güzellik vardır derim ki normalde e5de 130 u geçmem 1 ay önce falan denk geldi istanbulda yaşayanlar bilir optimumun ordan yol bi aşağa salınıyor denk geldi yol bomboştu bastım 170 e yaklaşık 4 bin devirde ulaştım 180 olurmuydu bilmiyorum babam yanımdaydı 170 olunca konuşmaya başladı bıraktım :) 5.viteste 4800 devire gelmesi bilmiyorum olur mu ilk boş vaktimde denicem :)

ortalama yakıt tüketimi 1 haftadır okula gitmediğim için hep mahallede dolandığım için 10 civarıydı dün sıfırladım sonra arkadaşla kalkış yaptık en son 7.6 civarıydı ama okula gittiğim zamanlarda 5.6 yı geçmiyorum dönüşte sahil yolunu kullanırsam ışıklarada kalmazsam 5.vites 2000 d sabit 5.2 5.4 olduguda oluyor eve geldiğimde:)

istanbulda şehir içi 4.6 yı yakalayanın ellerinden öperim :) zaten anlamadığım bişe araç durduğu yerde çalışırken ortalama yakıt tüketimi sürekli artıyor benim problemimde o aslında.araba soukken en az 4-5 dk rolantide çalıştırıp yola çıkıyorum kısa süreli in binlerdede motoru kapatmıyorum tabi arabada biri varsa :)
takip ediyorum sürekli artıyor :)

valla tek başıma iken gayet güzel yürüyor araba zorladığımıda düşünmüyorum benim dediğim titreme baskıdan kaynaklı bi titreme yani avans vurması gibi bişey oluşmuyor arabada :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 10 Ocak 2011 13:21

Benimki biraz lafın gelişi. 4500'lü devir gördüm ama hızım oldukça yüksekti demek istediğim. Gerçi siz de "nadir de olsa" demişsiniz. Benim kafada devamlı kullanımınız şeklinde kalmış. Ama nadir de olsa dikkati mi çekti. Hani 3000 vs. tamam da... :) Bu arada bir fotoğraf çekmiştim yüksek hızda. Ama bulamadım. Devir saatimi merak ettim...

Evet İstanbul'da bir iki, Ankara trafiğinde ise çok defa bulunan biri olarak 4.6 ortalama mümkün değil. Kesinlile hibrit araçlar lazım İstanbul ve Ankara gibi yerlere. Bu arada bence 4-5 dakikaya gerek yok. 1 dakikayı aştıktan sonra kalkış yapılabilir. Yani ben öyle yapıyorum. Ama ısı göstergesinde bir hareketlilik olmadan 2bin devri geçmiyorum.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 10 Ocak 2011 15:02

Bu arada, buldum fotoğrafı:

[ img ]

elensi59 demiş ki:4800 devri 5 viteste görebiliyosanız sizin aracınızda bi güzellik vardır derim ki normalde e5de 130 u geçmem 1 ay önce falan denk geldi istanbulda yaşayanlar bilir optimumun ordan yol bi aşağa salınıyor denk geldi yol bomboştu bastım 170 e yaklaşık 4 bin devirde ulaştım...

Benim motorda bir güzellik yok. Ben böyle zaman zaman fotoğraflarım. Örneğin aracı ilk aldığım bir tarihte 2000 ve 3000 devirdeyken kaç kilometrede gidiyorum diye belgelemişim. Bugünküyle karşılaştırıyorum, fark yok. Hâl böyle olunca diğer 65'lik araçlarla aynı değeri gösteriyor benim kadran. Fotoğrafa göre 180 km/s hızda (ki navigasyona göre 180 değil) 4500'ün biraz üzerinde devir yapıyor motor. Belki siz sizin kadranı yanlış hatırlıyor olabilirsiniz. Zira araçlar arası 500+ devir farkı çok fazla.

Bu arada konudan saptık sanırım sayemde. (Gerekirse aynı konuya alırım ilgisiz mesajları.)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 10 Ocak 2011 16:49

Ve bunlar da daha düşük devirler.

[ img ]
[ img ]

Valla böyle peş peşe verince tuhaf oldu. Konu iyice saptı. Foto'lara denk geldikçe yayınlayasım geldi. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Sani » 10 Ocak 2011 20:14

Ozan bey, turbo her zaman devrededir. Turbonuz çalışmazsa aracınız yürümez, süper bi syahlıkta duman atar egzoz. 1750devir bizim araçların maksimum torku, yani devriniz 1750'ye geldiğinde turbonuz maksimum dönüşünü yapıyor zaten. Ki bu da yaklaşık 10-15bin devir oluyor...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 11 Ocak 2011 09:18

2.resim için konuşuyorum.170 le giderken devir 4250 civarı.gerçi benimki tam 170 olmuştu orası 168 falan .p neyse sanıyorumki yokuş indiğim için daha düşük devirde 170 e ulaştım.düz olsa belki 160 falan giderdi ancak o devirde.
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 11 Ocak 2011 09:29

Sani demiş ki:Ozan bey, turbo her zaman devrededir. Turbonuz çalışmazsa aracınız yürümez, süper bi syahlıkta duman atar egzoz. 1750devir bizim araçların maksimum torku, yani devriniz 1750'ye geldiğinde turbonuz maksimum dönüşünü yapıyor zaten. Ki bu da yaklaşık 10-15bin devir oluyor...


sürekli açık olduğunu sanmıyorum açık olsa bile 1900den sonraki turbo hareketiyle senkronizasyon içinde olması amacıyla ufaktan dönüuodur :) neden.aracın max torku.1900 devirde verdiği yazıyor.buda turbo açmasıyla ilgili bi olay.mesela düz yolda gazı bırakın araba rotantide yürürken gaza asılın devir saatibi takip edin.1900 den sonra gözle görülür şekilde artış var devir artımında.yada bu dediğimi hafif eğimli ıslak yolda yapın 1900 den sonra tekerler saracağından gazı bırakmak zorunda kalacaksınız (:

artı bizim araçlar zaten yürümüyor :) 65 bg i bile 4binkaç devirde gören bi araç sonuçta ki ben hariç o 65 beygiri kullanan yok gördüğüm kadarıyla :D
arabaya 5 kişi bindimi 2 dk içinde soğuyorum hele bide trafik oldumu eyvahh eyvahh :)
neyse ki 2 hafta sonra 5 cm yere bascam o zaman bindirmicem kimseyi :)))
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti Devrim » 11 Ocak 2011 10:54

Orası doğru. 65 beygir bana da hantal geliyor ama işte yine de seviyoruz böcükleri. Benim araç da tam doluyken Volvo tır edasıyla kullanıyorum zaten.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Baskı balata değişimi ?

İleti elensi59 » 11 Ocak 2011 12:57

konu nerdenn nereleree geldii :) sonuç olarak tahminlerime göre bu baskı balata beni 90 bin e kadar götürür diyebilirim tabi oda en az belki fazlası olur :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Sonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir