ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti SAFAK SAHIN » 25 Ekim 2008 10:18

tolga bü işin doğrusu ne biliyomusun .ORDA 4-5 TANE VİDA VAR.AL ELİNE 12-13 anahtarı sökebildiğin tüm vidaları sök.Sökemediklerini devrime sor o kesin biliyodur.söktükten sonra boyanacak varsa onuda metine sorarız.Biz herhalde motoru açsak açsak böyle açarız.Varmı başka fikri olan. ;) :) :D .....

ben 1-2 devfa 170-180 lerde gazı kesildiğini hissetim .Sonratedirgin oldum bidahada denemedim .benim beyin problemli bari arabanınki sağlam kalsın . ;)
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel


Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti Devrim » 26 Ekim 2008 16:10

SAFAK SAHIN demiş ki:tolga bü işin doğrusu ne biliyomusun .ORDA 4-5 TANE VİDA VAR.AL ELİNE 12-13 anahtarı sökebildiğin tüm vidaları sök.Sökemediklerini devrime sor o kesin biliyodur.söktükten sonra boyanacak varsa onuda metine sorarız.Biz herhalde motoru açsak açsak böyle açarız...
Abi bu benim espirimdi. :mrgreen: Ben yazacaktım!... :)

Açıkcası ben, benim aracın motorunu açtım açmadım mı bilmiyorum. Ama "açma" adına tek yaptığım, şu rodaj denilen dönemi aracın kılavuzuna göre atlattıktan sonra, Mersin'e giderken Pozantı otobanında 155'lere çıkmak oldu. Takibindeki kış sonu istanbul'a giderken yaptım bi 155 daha. Geçen ay yine Mersin'e giderken bir 155 daha. Ama hoş; hepsinde de 3bin küsürlü devirlerde bulundu araç. Daha fazla değil!.

Eh artık açılmadıysa yapacağım bir şey yok...

Ama mantığıma göre, illâ yolda - seyir hâlinde motor açılacak diye bir şey yok. Araç durduğu yerde de "bağırtılmak" süretiyle (etrafa rahatsızlık vermeden ve kademeli olarak) açılabilir diye düşünüyorum. Bilmem yanlışım var mı... Maksat motorun yüksek devir yapması değil mi?...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti SAFAK SAHIN » 26 Ekim 2008 19:39

e hep senmi yapacan ince espiriler.Ama senden esinlenmedim değil.Aklıma hemen sen geldin.Devrim cevap yazssa böyle yazar herhalde dedim ve ekledim.Beğendiysen ne mutlu bana .DEmeki bişeyler öğrenmişiz.
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti QWERTY » 16 Kasım 2008 17:46

ARKADAŞLAR BENİM ARAÇLA ÇIKTIĞIM MAXİMUM HIZ SAATTE 185 KM OLDU BUNUDA OTOBANDA PAZAR GÜNÜ FUARA GİDERKEN BAHÇEŞEHİR TARAFINDA YAPTIM AMA GENELDE BENİM ANLIK 130 KM HIZLANMALARIM VATDIR BUNUNDA SAYISI BELLİ DEĞİLDİR NE OLDU DİYE SORARSANIZ EĞER ORGİNAL TEKERLEKLERİ DEĞİŞTİRMEDEN ÖNCE ARAÇ FİŞEK GİBİYDİ KİMDE DİESEL OLDUĞUNA İNANMIYORDU ARAÇIN AMA 17 İNÇ LASTİKLERİ TAKINCA ŞU AN İLK ANA GÖRE %30 PERFORMANSI DÜŞTÜ
QWERTY
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 53
Kayıt: 02 Kasım 2008 17:24
Konum: RAHMANLAR / KARTAL
Marka & Model: '08 RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65 KW
Kilometre: 38000
Yakıt: OPET
Lastik Markası: PRELLİ
İsim ve Şehir: MURAT/İSTANBUL

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti oguz1 » 17 Kasım 2008 10:42

Arkadaşlar motorun açılması ne demek?Pistonların sekmanların krank ve eksantrik mili gibi parçaların yataklarına ve birbirine alışmasıdır yani yol açmasıdır.Buda rodaj süresince yani ilk 1500 ila 3000 km arasında olur.Kısacası motorun fabrikadan açık gelebilmesi için en az 1500 km yapması gerekir.Ha bizim insanımız napıyor bu süreyi hızlandırmak için basıyor yani yeni motora hem yük hem güç hemde aşırı devir bindiriyor.Sonucu ise motora farkına varılmadan harabiyet veriyor.....
Ne yapmak lazım:
-Rodaj süresince ani duruş ve kalkış yapmayın
-Motoru yüksek devirlere çıkarmayın
-Aşırı süratli gitmeyin(Max 100-120)
-Sabit hız ve devirde çok fazla yol katetmeyin
ve en önemlisi servis ve kitapçık gerek yok desede bu kmler sonunda motor yağını ve filtresini değişin ve bundan sonra motora yüklenin tabir-i caizse motoru açın.......... Buda otobanda hız yada düşük viteste yüksek devir demek.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti aragon1979 » 08 Ocak 2011 21:39

dün yeni clio3 üme kavuştum arabanın performansı ve yakıt tüketimi gerçekten çok ii şimdiden ortalama 5,2.aracın zevk vermesi için bence biraz donanımlı olması gerekiyor.bugün servise gidip biraz bilgi edindim.çok ii bir usta herkes öve öve bitiremiyor adamı.sorduğum sorular:
1)hangi devirler arası vites değiştireyim::2000 devirde vites değiştir 1500 altına düşüncede vites düşür dedi
2)aracı stop etmeden biraz rolantide çalıştırıp sonramı stop ediyim::gerek yok dedi sadece gaza basarak yani araç durmuş vaziyette iken 3000 devire kadar gaza basıp motoru stop etme dedi
3) rodaj dönemi bittikten sonra yağını değiştireyim mii:: adam bana güldü senin dediğin olay ta brodwaylarda vardı ondan sonra teknoloji çık değişti şimdi motoru baya bir deneyerek fabrikadan gönderiyorlar.kesinlikle gerek yok dedi olan parana olur dedi
4)2011 de teslim edilen araçların yağ değişim süreleri 20.000 km olmuş.31.12.2010 da fabrikadan çıksaydı 15000 olurdu dedi gerçekten buna çok sevindim arabaya baya biniyorum 5 ayda bir yağ değiştiriyordum (tabi eski arabamda 10000 de bir yağ değiştiriliyordu) bu baya işe yarayacak :lol: :lol: :lol:
aragon1979
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 22
Kayıt: 10 Aralık 2010 21:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: CLİO HB EXECUTİVE
Kilometre: 80
Yakıt: dci
İsim ve Şehir: TOKAT

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti vipsezgin » 08 Ocak 2011 21:46

Yeni aracınız hayırlı olsun :)
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti aragon1979 » 08 Ocak 2011 21:51

vipsezgin demiş ki:Yeni aracınız hayırlı olsun :)

tşk ederim sezgin beyyy allah kimseye kaza bale vermesin inşallah
aragon1979
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 22
Kayıt: 10 Aralık 2010 21:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: CLİO HB EXECUTİVE
Kilometre: 80
Yakıt: dci
İsim ve Şehir: TOKAT

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti aragon1979 » 08 Ocak 2011 21:52

sezgin bey sizin araçta bakıma kalan süre kaçtan düşmeye başlamış
aragon1979
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 22
Kayıt: 10 Aralık 2010 21:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: CLİO HB EXECUTİVE
Kilometre: 80
Yakıt: dci
İsim ve Şehir: TOKAT

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti semih89 » 09 Ocak 2011 00:17

aragon1979 demiş ki:dün yeni clio3 üme kavuştum arabanın performansı ve yakıt tüketimi gerçekten çok ii şimdiden ortalama 5,2.aracın zevk vermesi için bence biraz donanımlı olması gerekiyor.bugün servise gidip biraz bilgi edindim.çok ii bir usta herkes öve öve bitiremiyor adamı.sorduğum sorular:
1)hangi devirler arası vites değiştireyim::2000 devirde vites değiştir 1500 altına düşüncede vites düşür dedi
2)aracı stop etmeden biraz rolantide çalıştırıp sonramı stop ediyim::gerek yok dedi sadece gaza basarak yani araç durmuş vaziyette iken 3000 devire kadar gaza basıp motoru stop etme dedi
3) rodaj dönemi bittikten sonra yağını değiştireyim mii:: adam bana güldü senin dediğin olay ta brodwaylarda vardı ondan sonra teknoloji çık değişti şimdi motoru baya bir deneyerek fabrikadan gönderiyorlar.kesinlikle gerek yok dedi olan parana olur dedi
4)2011 de teslim edilen araçların yağ değişim süreleri 20.000 km olmuş.31.12.2010 da fabrikadan çıksaydı 15000 olurdu dedi gerçekten buna çok sevindim arabaya baya biniyorum 5 ayda bir yağ değiştiriyordum (tabi eski arabamda 10000 de bir yağ değiştiriliyordu) bu baya işe yarayacak :lol: :lol: :lol:



alakası yok. ne kadar teknoloji artmış olsa da kitapçılarda da yazıyor birçok araçta bu. sonuçta hiçbir araçta parçalar sıfır toleransla üretilmiyor. hee istense olur ama bu kadar seri üretim olan araçlarda maliyet çok çok fazla artar.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti Devrim » 09 Ocak 2011 01:58

Rodaj sonrası yağ değişimi konusunda çoğu usta "değiştirirsen iyi olurdu ama sıkıntı değil" diyor. Bizim servisteki usta, 10bin bakımında yağı gösterdi bana. Dizellerin eskimiş yağı siyah olur ama öyle bir siyah görmedim ben. Diğer değişimlerde de o kadar kötü bir yağ görmedim. Bugünkü aklım olsa, 5bin ya da 6bin'de yağ değiştirirdim.

Bir de; Bizim usta, "sen de artık 15bin'de bir gel" demişti ama valla kıyamadım araca. 10bin'de bir gidiyorum halâ. "20bin'de bir gel dese" dalga geçtiğini düşünürdüm herhalde.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti semih89 » 09 Ocak 2011 02:40

20bin bence son derece normal. aynı araba aynı motor benımkı 15bin :) ki bunda ticari şeyler de olduguna göre 20bin normal bence. 10bin sayesinde servisler paraya para demiyor.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti oguz1 » 09 Ocak 2011 13:57

20 000 Km bencede fazla

Dizel motorlarda yakıt yağlama işleminede yardımcı oluyor dolaysıyla yağ çok fazla kirleniyor.Buda yağın erken özelliğini kaybetmesi demek. Kirli olması demek motorun çekişten, ömrünün uzamasına ve az arıza vermesine veya arıza oranının düşmesine kadar birçok konuya etki edebilir.

Bunun yanında turbonun millerinin yağlanmasıda direk olarak motor yağından yapılıyor. Temiz olması demek turbonun temiz yağ kullanıp ömrünün uzun olması demek.

Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti ByOnder » 09 Ocak 2011 15:01

ben aslında mecburiyetten hayırlı bi iş yaptım bana kalsa yapmazdım mesela ilk yağ değişimimi 5 bin km de yaptım yıl dolduğu için valla ne yalan sölim zeytinyağ gibiydi çıkan mübarek utanmasam alayım ben o yağı derdim

ama bu motoru açmamışım yada yağ iyiymiş kötüymüş anlamına gelmezki çok kullanmadığım için yeterince kirletememişim yağı bunun açıklaması budur devrim hocam a binayen sölüyorum çok kararmış yağ da özelliğini kaybetmiş anlamına gelmez

ben flash a kıyaslarsam oho buna el bebek gül bebek bakıyorum :)
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: ARABANIN MOTORU NASIL ACILIR?

İleti emreclio » 09 Ocak 2011 15:03

selam,
2001 de "0" clio 1.4 rxt düz vites bir clio almıştım.İstanbul dan bodrum a gittim motoru açayım hemde gezme olsun diye. yağ değişimi 10,000 km demişlerdi. ben bodruma gittim biraz orada gezdim dönerken 1500 km de bodrum renault serviste yağı zorla değiştirttim. İstanbula dönüp 10,000 km de servise gittiğimde bunu anlattım ve onlarda o ilk yağın rodaj dönemine özel bir yağ olduğunu ve yaptığımın hata olduğunu söylediler. Dumra uğradım. :( Açma işine gelince 1000 km belki biraz dvire dikkat etmek lazım ama sonra bence nasıl alıştırırsan öyle gidiyor motor. yani sağır devirsiz kullanırsan öyle kalıyor, seri devirli canlı kullanırsan da öyle bence. bugüne kadar "0" kullanıp açtığım motorlar (ki bunların 5 adedi değişik model renault) hep çok seri ve az yakıt yakan motorlar oldular buda bir gerçek. ama motor açma ile ilgili bir bilimsel makale de vardı bende onuda bulursam yüklerim buraya.
iyi pazarlar.
emreclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Aralık 2010 19:24
Marka & Model: 2011 clio extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16v 75bg bvr
Kilometre: 0
Yakıt: opet full force
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: emre istanbul


Sonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir