TURBO

Bu alt bölümde, özellikle sadece dizel araçlarla ilgili bakım konuları yer alır.

TURBO

İleti ozlumurat » 21 Aralık 2010 15:29

Aracımın turbo olduğunu nasıl anlayacağım. 2008 Authentic 1.5 dci 65 Bg clio III
ozlumurat
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 11
Kayıt: 01 Eylül 2009 16:24
Marka & Model: RENAULT CLIOIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 48000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: mishlen 185/60/15
İsim ve Şehir: ozlumurat ankara


Re: TURBO

İleti svc » 21 Aralık 2010 16:23

1.5 dci motor doğası gereği turbo dizel bir motordur.1. vitesten 2.vitese attığın zaman gaza biraz yüklendiğinde aracın ani olarak ivmelenmesi bu turbo sayesinde olur.
svc
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 58
Kayıt: 13 Aralık 2010 14:47
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65HP
Kilometre: 163000
Yakıt: SHELL V-MAX
Lastik Markası: FALKEN
İsim ve Şehir: Serdar VELİ /AYDIN

Re: TURBO

İleti Sani » 21 Aralık 2010 23:48

Yaklaşık olarak 2004'ten beridir üretilen tüm DCI motor tipli renault'lar turboludur. Ha bir de intercooler olsaydı, o zaman tadından yenmezdi :)
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: TURBO

İleti Devrim » 22 Aralık 2010 00:02

Motor kapağını açtığınızda motorun arka tarafında yer alan metalik renkteki parçadır. Akünün arkasında bulunan hava filtresinden çıkan boruyu takip ediniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: TURBO

İleti ozlumurat » 22 Aralık 2010 09:51

Hepinize Teşekkür ederim.
ozlumurat
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 11
Kayıt: 01 Eylül 2009 16:24
Marka & Model: RENAULT CLIOIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 48000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: mishlen 185/60/15
İsim ve Şehir: ozlumurat ankara

Re: TURBO

İleti oguz1 » 23 Aralık 2010 17:09

65 liklerde turbolarda motora verdiği hava ve basıncı düşüktür. 80-85 liklerde turbonun dönüş hızı , verdiği hava ve basıncı daha yüksektir. chiplede bu değerleri artırıyorlar, yalnız şöyle bir püf noktası var 65 ler 80-85 olabiliyor. 80-85 liklerde 100-105 olabiliyor. Turbonun kapasitesi bunlara engel oluyor.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: TURBO

İleti vipsezgin » 23 Aralık 2010 17:38

zararı varmı acaba sonradan yapılan bu tarz modıfıyelerın
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: TURBO

İleti Sani » 23 Aralık 2010 20:11

Tabiiki var. Her şeyden önce 65hp'liklerin dışındaki araçlarda intercooler mevcut. E bizim turbo buna göre basıncı ayarlanmış, boyutu buna göre tutulmuş. Gereğinden çok ve yüklü çalıştırırsanız, bi süre sonra çuff...
Sadece yazılım ile HP'lerle oynanmıyor arkadaşlar. Araçlarımızda genellikle turboları büyütüyor renault...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: TURBO

İleti oguz1 » 24 Aralık 2010 16:36

oguz1 demiş ki:65 liklerde turbolarda motora verdiği hava ve basıncı düşüktür. 80-85 liklerde turbonun dönüş hızı , verdiği hava ve basıncı daha yüksektir. chiplede bu değerleri artırıyorlar, yalnız şöyle bir püf noktası var 65 ler 80-85 olabiliyor. 80-85 liklerde 100-105 olabiliyor. Turbonun kapasitesi bunlara engel oluyor.




Sani demiş ki:Tabiiki var. Her şeyden önce 65hp'liklerin dışındaki araçlarda intercooler mevcut. E bizim turbo buna göre basıncı ayarlanmış, boyutu buna göre tutulmuş. Gereğinden çok ve yüklü çalıştırırsanız, bi süre sonra çuff...
Sadece yazılım ile HP'lerle oynanmıyor arkadaşlar. Araçlarımızda genellikle turboları büyütüyor renault...



Kırmızıyla belirttiğim kapasite tubonun büyüklüğüydü. Turbonun kapasitesinin bir limiti var en fazla 13-20 arasında artırabiliyorlar. Ne kadar zorlarsan o kadar sorun çıkma olasılığı artar. Ama şuda var renault 85 lik intercolor turboyu 85 likte yapıyor 105 bg de yapıyor. Önemli olan turboyu doğru kullanmak.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: TURBO

İleti serdr » 24 Aralık 2010 18:25

Sani demiş ki:Tabiiki var. Her şeyden önce 65hp'liklerin dışındaki araçlarda intercooler mevcut. E bizim turbo buna göre basıncı ayarlanmış, boyutu buna göre tutulmuş. Gereğinden çok ve yüklü çalıştırırsanız, bi süre sonra çuff...
Sadece yazılım ile HP'lerle oynanmıyor arkadaşlar. Araçlarımızda genellikle turboları büyütüyor renault...


arkadaşımın dediği gibi 65 likte 80 likte 105 likte aynı motor sadece ufak bi yazılım değişikliği birde turbo farklılığla bu beygirler elde ediliyor ben mesela haftaya yazılım yüklettircem aracıma yaklaşık olarak 100 ila 103 beygir civarı güç elde ederiz bide turbonun basıncınıda ufak bi dürtüp hava filitresinide ya kutu içi spor filitre yada açık spor filitre ile yaklaşık 110 beygirleri görüceğimizi umuyorum.. yapılan modifikasyonlar bilen ellerde doğru şekilde yapıldığında hiç bir sorun olmaz yeterki sınırını iyi belirliyebilin
serdr
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Aralık 2010 08:37
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 80+22
Kilometre: 55110
Yakıt: Shell gtl
Lastik Markası: michelin exealot17''
İsim ve Şehir: serdar antalya

Re: TURBO

İleti sissil » 01 Ocak 2011 15:25

benim o arkadaki borunun uzerinde renault f1 yazıyor bi manası varmı acaba yoksa bütün dci larda aynımı ?

[ img ]
[ img ]
[ img ]
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: TURBO

İleti Devrim » 03 Ocak 2011 11:57

Fotoğrafların pixel genişliği çok fazla. 1024 px. yaparsanız daha iyi netice alabiliriz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: TURBO

İleti sissil » 03 Ocak 2011 18:41

sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: TURBO

İleti oguz1 » 03 Ocak 2011 19:24

serdr demiş ki:
Sani demiş ki:Tabiiki var. Her şeyden önce 65hp'liklerin dışındaki araçlarda intercooler mevcut. E bizim turbo buna göre basıncı ayarlanmış, boyutu buna göre tutulmuş. Gereğinden çok ve yüklü çalıştırırsanız, bi süre sonra çuff...
Sadece yazılım ile HP'lerle oynanmıyor arkadaşlar. Araçlarımızda genellikle turboları büyütüyor renault...


arkadaşımın dediği gibi 65 likte 80 likte 105 likte aynı motor sadece ufak bi yazılım değişikliği birde turbo farklılığla bu beygirler elde ediliyor ben mesela haftaya yazılım yüklettircem aracıma yaklaşık olarak 100 ila 103 beygir civarı güç elde ederiz bide turbonun basıncınıda ufak bi dürtüp hava filitresinide ya kutu içi spor filitre yada açık spor filitre ile yaklaşık 110 beygirleri görüceğimizi umuyorum.. yapılan modifikasyonlar bilen ellerde doğru şekilde yapıldığında hiç bir sorun olmaz yeterki sınırını iyi belirliyebilin

Bende geçen senelerde araştırmış ve kafaya koymuştum. Sonradan 1-2 sebepten vazgeçtim. İlk olarak yazılımın ücreti 20-25 beygir için 900-1300 arası istediler. 2.si motorun ve akasamının 2 katı yıpranma olasılığı, olasılık diyorum bu konuda net bir bilgi yok, ne kadar güç o kadar aktarmalara yük. Benim gibi tam şehir içinde yaşayan birisine o kadar güce gerek olmaması. Zararları konusunda nette epeyce bilgi var merak eden arkadaşlar araştırabilir.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: TURBO

İleti sissil » 03 Ocak 2011 20:09

65 standart turbo
85 standart turbo+intercooler+yazılım
105 daha buyuk turbo +intercooler+yazılım
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul


Sonraki

Dizel Periyodik Bakımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir