Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti msaltik » 24 Aralık 2009 18:43

aynen abi

bak dikkat et, Shell önümüzdeki sene de bişe buldum diye çıkacak ortaya... Düşük ppm istiyorsan PO... Onun dışında ben Total kullanıyorum ve memnunum
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON


Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopin

İleti rcnkl » 05 Temmuz 2010 22:46

izmirde hangi istasyonlarda var acaba izmirli arkadaşlar dan bilen varsa yazabilirmi denemek istiyorum
rcnkl
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 08 Nisan 2010 20:19
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 42000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: ercan izmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopin

İleti MertDeniz » 20 Aralık 2010 18:34

Ben arabayı aldığımdan beri bu yakıtı kullanıyorum. Bu yüzden bir karşılaştırma yapamıyorum. Ama ortalama 16 kuruş yakıyor. Performans aracın motoruna göre oldukça iyi. Daha önce Symbol kullanmıştım. Aynı motor vardı araçta. Symbol bizim araçlardan daha hafif olmasına rağmen performansı daha azdı. Aracın yakıtı BP den alınmıştı. Yani bana sorarsanız öneririm bu yakıtı. Pahallı ama motor ömrünü uzatıyor, ekonomi sağlıyor ve performansı arttırıyor.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopin

İleti oguz1 » 20 Aralık 2010 19:16

oguz1 demiş ki:Arkadaşlar yukarıdaki alıntıdan sonra görüşlerimi deneyimimi paylaşmak istedim burada http://forum.donanimhaber.com/m_3246533 ... ey_/tm.htm bir tartışma var ama oraya yazmadım ilk olarak buraya yazayım.

Aracın deposunu 3 yıldır ilk defa yakıt azaldı sinyalini duyana kadar boşalttım (bunu hiç yapmadım depodan ağır ve partiküllü yakıtı çekmesin diye) depoyu fulledim shell istasyonundan,( ilk defa 3 yıldır başka bir istasyona uğruyorum, bu konudaki titizliğimi bazı arladaşlar bilir, Ankarada sadece 2 adet totalden alırm ikiside total doco) araçla 300-500 metre gittikten sonra aracın gaza tepkisi değişti biraz daha ataklaştı, çok alakalı olacağını düşünmüyorum ama vites geçişleride yumuşadı, araç önceden 2500 devirde düz yolda 4.5 lt/100 gösteriyorsa anlık tüketim şimdi 4.0 civarı göstermeye başladı, motorun bir nebze rahatladığını hissetim. Hızlanmalar çok güzel lemansı bir dizel aracın 2 sefer üst üste nasıl kazandığını biraz olsun anlamama yardımcı oldu. Ses konusunda bir fark hissetmedim. Tüketim konusunuda ilerleyen zamanlarda net olarak burada belirteceğim.Bazı kullananlar tüketimin arttığından bahsetmekte ama ben azalacağı taraftarıyım veya değişmeyeceği bunu zaman gösterecek.

Yukardaki konulardan çok daha önemli bir konu arkadaşlar, GTL(Gas to likit) tamamen 3 ayrı bileşimden oluşuyor bu bileşimlerin hiçbiri sıvı olarak yer altından çıkarılan bir fosil yakıt değil o yüzden kükürtün sıfır olduğu iddasındalar.Buda şu demek kurumlanma yok. Bir başka dişe dokunur iddaa 4 depo sonra motordaki karbonların temizleneceği. Bu devrim niteliğinde bir haber bana göre üretim tesisleri devasa boyutlarda Manhatın adası büyüklüğünde bir alandan bahsediyorlar ve binlerce çalışan var bu GTL üretiminde. İlk tesis malezyada, şu ana satılan yakıt tamamen buradan ithal geliyor. İkinci tesisi katara açıyorlar işte buranın büyüklüğü çok fazla üretim kapasiteside 10 kat fazla olacak malezyaya göre.

Bana göre denenmesi gereken bir yakıt, ne kadarda bazı sözler pazarlama taktiği olsada . 2 haftadır bakmadığım site kalmadı, en son olarak değerli clioIII ümün motorunu bu yakıta emanet ediyorum bakalım sonuç güzel olur inşallah.

Kazasız günler.




oguz1 demiş ki:İlk olarak aramıza hoşgeldiniz.

Opet temiz yakıt satan şirketlerden birisi, Renault EN 590 standartlarını sağlayan totali öneriyor, tabi illa oradan alacağız diye bir durumda yok.

Yalnız bende kendi aracımda şunu gözlemledim opette biraz araç ses yapıyor ve güçte birmiktar kayıp var gibi.Siz hiç GTL yi kullandınızmı inanın aracınızdaki değişikliği farkedeceksiniz, sanki arkadan tutan birisi aracı bırakmış gibi bir izlenime kapılıyorsunuz. Buradaki bilgilerde reklam amaçlı değil tahmin edersiniz sadece motorumuzun ömrü uzun olsun, az yakıt harcayalım ve motor gücündede kayıp olmasın. Bu kriterleri sağlayan şu ana kadar totali kullanmıştım 27 000 km şimdi ise GTL yi deniyorum bakalım şimdilik sorunsuz, en güzelide sıfır kükürt iddası.


MertDeniz demiş ki:Ben arabayı aldığımdan beri bu yakıtı kullanıyorum. Bu yüzden bir karşılaştırma yapamıyorum. Ama ortalama 16 kuruş yakıyor. Performans aracın motoruna göre oldukça iyi. Daha önce Symbol kullanmıştım. Aynı motor vardı araçta. Symbol bizim araçlardan daha hafif olmasına rağmen performansı daha azdı. Aracın yakıtı BP den alınmıştı. Yani bana sorarsanız öneririm bu yakıtı. Pahallı ama motor ömrünü uzatıyor, ekonomi sağlıyor ve performansı arttırıyor.




oguz1 demiş ki:Murat şunu düzeltiyim GTL kesinlikle 0 ppm değil. Şöyleki GTL saf olarak bize sunulmuyor V pover euro dizel+GTL diye sunuluyor yani BELLİ oranda karıştırlıyor bu BELLİ oaranı kimse bilmiyor. V pover ın 50 ppm olduğunu düşünürsen bunu 10 ppm e getirene kadar GTL yi bir arkadaşın hesabıyla 100 de 80 GTL koyması lazım diye hesap etmişti buda maliyeti şu an 2.95 bunu bize o zaman 3.50 falan satması lazımki kar edebilsin. O yüzden ben 5 depodan fazla kazıklanmaya dayanamayıp Total doco ya geçtim.

Birde şu konuyu aydınlatıyım totaller 2 türlü ilk totaller fransa kökenli firma olan totalin kendisi işlettiği DOCO lar diğerleri bayi usulü ile işletilen bayi totaller. Bayi totaller euro dizeli kırıkkale rafineriden alıyorlar yani yerli euro dizel kullanıyorlar. DOCO lar ise euro dizeli İthal alıyorlar. Bu sebepten 2006 da aracı almadan 1 ay araştırmıştım ve bu yüzden Ankaradaki iç anadolu bölge müdürlüğünü pompasını yol edindim.

Ankarada 2 tane doco var 2 side birbirine bağlı. Diğer illeride sormak lazım veya intenet sayfasından bir raştırmak lazım. Zira docolar kesinlikle diğer totalleri sevmiyorlar, her sohbet edişimde bir karalamadır gidiyor.



Benim denemelerim ve Temmuz 2009 dan beri düşüncelerim yukarıda,

http://forum.donanimhaber.com/m_32465339/tm.htm buradada otomobil uzmanı vezir hocamlada yazışmalarımız ve önemli paylaşımlarımız oldu. Oradada aynı nici kullanmaktayım. Başından sonuna dikkatli olarak göz gezdirirseniz, V-power euro dizel+GTL konusunda donanımlı olacağınız kesindir. Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopin

İleti DrNo » 25 Ocak 2011 15:12

Shell Fuel Save Dizel "eurodizel" mi yoksa "katkılı kırsal motorin" gibi birşey mi? cevaplarsanız sevinirim.
DrNo
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 10
Kayıt: 26 Nisan 2010 18:02
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ankara


Önceki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 47 misafir