1.2 motor ve tüp

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti Leon_01 » 08 Aralık 2010 11:15

broke demiş ki:lpg taktırırsan arabanın şuanki durumuyla %50 farkedebilir, bu artı durumu ama birde eksi yönleri var, lpg otomobilin tehlikesi daha fazla, kapalı otoparklara girememek çok kötü bi durum ve prestij açısındanda ''tüplü araba'' durumu var, lpg li araba mercedes bile olsa benim için o araba tüplü arabadır, bu sebeple sana tavsiyem ya olduğu gibi 1,2 benzinli kullan, tasarruf etmeye ve az kullanmaya gayret et yada hemen sat dizel al =)

prestijle ne alakası var bunun kasıntı kasıntı dolaşacam diye dünyanın en pahalı benzinini mi kullanalım
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA


Re: 1.2 motor ve tüp

İleti ladyclio » 08 Aralık 2010 13:10

prestijden kasıtları alım satım durumları ne yazıkki ülkemizde insanlar etikete çok önem veriyor. özellikle bu araba piyasası böyle herkes kulaktan dolma bilgileriyle bana hep wosvagen al öbürleri konserve kutusu vss demiştir . ne kadar garip bir yaklaşım değilmi sanki ww kaza yapınca içindekiler kesin kurtulur gibi. sonuçta hepsinin sonu aynı . ki bir arabanın kalitesini belirleyen pek çok faktör varken araba piyasası tamamen alman malı iyidir söylentisi hakimiyetinde ilerliyor. arkadaşların kastettiğide bu bence . tüp takmak da aynen bunun gibi toplum içinde bir araba için eksi bir özellik şu anda. aracım garanti kapsamında olduğundan tüp taktıramıycaM ve sakin sürmeye gayret edicem .piyasadaki araçlar bunun kadar temiz değilse vereceğim paraya da çok üzülmekten korkuyorum çünkü satarsam dizelde ancak 2008 modele yeter gücümüz. hiç değilse bu aracın 2013 e kadar muayenesi yok bu bile bir artı olabilir . bilemiyorum artık zaman ne getirir görücez. açıkcası ben arabamı şu an için satmaktan vazgeçtim :)
ladyclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 25 Kasım 2010 21:08
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 3000
Yakıt: petrol ofisi
Lastik Markası: kumho kw17185/15/60
İsim ve Şehir: canan kaçar ankara

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti impossible » 08 Aralık 2010 14:09

Leon_01 demiş ki:
impossible demiş ki:
maxximuss demiş ki: ben kimseye zorla lpg taktırın şöyle yapın böyle yapın diyemem sadece memnuniyetimi dile getiriyorum performans kaybını da kullanan bilir dedim hissedilebilir bi kayıp yok benzine göre en az yüzde 30 karım varken olup olmadığı belli olmayan performans kaybından gocunmak da mantıksız olur zaten


Leon_01 demiş ki:
broke demiş ki:lpg taktırırsan arabanın şuanki durumuyla %50 farkedebilir, bu artı durumu ama birde eksi yönleri var, lpg otomobilin tehlikesi daha fazla, kapalı otoparklara girememek çok kötü bi durum ve prestij açısındanda ''tüplü araba'' durumu var, lpg li araba mercedes bile olsa benim için o araba tüplü arabadır, bu sebeple sana tavsiyem ya olduğu gibi 1,2 benzinli kullan, tasarruf etmeye ve az kullanmaya gayret et yada hemen sat dizel al =)

prestijle ne alakası var bunun kasıntı kasıntı dolaşacam diye dünyanın en pahalı benzinini mi kullanalım


kardes tepkilerini ayarında tutarsan seviniriz forum olarak, keskin sirke küpüne zarar derler, burada bilgi paylaşımını en sağlıklı biçimde yapmaya çalışıyoruz, herkes kendi fikrini savunacak tabii ama usulune ve kullanacak kelimelere uygun olarak..

biz orada prestijle alakalı birseyden bahsetmedik, benim bahsettigim o kadar parayı verip benzinli alıp lpg takacagına dizelini al, olay budur..
ve evet dogru, aracı satmaya çıkardıgında cok cok daha zor satılır, adam lpg'li kullanacak olsa bile benzinlisini alıp lpg taktırmak istiyor, genelde bu durum böyledir (tabii uzun süre kullanacaksa alıcı)
konuyu açan arkadaş da kısa süre sonra dizele geçmeyi planlıyorken niye lpg takıp hem arabasının garantisini,vizesini ve senin deyiminle prestijini delsin?

en mantıklısını yazmışsın, bu haliyle kışı geçirip baharda değerinde satıp dizelini almak
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti akres » 08 Aralık 2010 16:12

Benim de 1.2 lpg'li -hem de otomatik vites- 2008 model clio III araç kullanıcısı olarak sanırım yazma vaktim geldi.

- Arabayı alır almaz ilk haftada lpg taktırdım. İyi yapmışım.
- Araç km de 100 kuruş daha az yakıyor.
- Bu pahalı benzinde daha büyük motorlu araç almayı düşün(e)mediğimden buna epey bineriz.
- Dizel aracın tasarrufuna inanmıyorum. 100 bin km sonra değerden oldukça düşüyor (ki lpli araç benim için öyle değildir) Eğer motor yaptırırsanız 4-5 bin lira verirsiniz. Yani satarsanız veya motor yaptırırsanız da sizden o tasarrufu alır. Benzinli araç kullanmayı bilirsen bayağı bir km gider, ve en kabası 1500 liraya yaptırılır.
-
akres
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 09 Kasım 2010 20:13
Marka & Model: Nissan Almera
Motor Tipi & Gücü: 1.5 98bg
Kilometre: 83000
İsim ve Şehir: Ahmet Kurt Erzurum

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti akres » 08 Aralık 2010 16:14

Yani: Kardeş hiç değiştirmeyi düşünme bence... hemen git ve iyi bir lpg taktır. Ben uzun yol da yaptım. Çok aşırı dik bir yol olmadıkça 90 dan aşağı düşmedim ve yakıt oldukça düşük.
akres
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 09 Kasım 2010 20:13
Marka & Model: Nissan Almera
Motor Tipi & Gücü: 1.5 98bg
Kilometre: 83000
İsim ve Şehir: Ahmet Kurt Erzurum

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti impossible » 08 Aralık 2010 22:02

tercih meselesi.............
2006 model 15000 km'de clio III aracımı 2009da satın aldım, cok aşırı temizdi, toros rampalarında 3.vites yemiyor, 2.viteste cok devirlendiği oluyordu..
daha diyecek bisi yok yani, kullanmayan neyse de kullanan bilir..
ayrıca konu acan arkadas performans olarak da tatmin etmesini istiyor, yani dizelden başk bi motor ya da yakıt seceneginde clio III'de bu tadı alamaz, 2x2=4
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti ladyclio » 08 Aralık 2010 22:33

eğer dizel kullanmassam kendime çok kızıcam o kesin:( bu aracı biraz kullanıp aldığım değerden yaza doğru satmaya çalışıcam giderse inş ver elini dizel . gerçekten dizeli kullanan bilir motorları çok güçlü vitesler seri . benim 1.2 kendine gelsin diye ayağımı hiç gazdan çekemiyorum . dizelde öylemi dokunmak yetiyor . o konforu yaşamak bence dizelin herşeeyine katlanmak demektir çünkü bakımları vs. devenin yanında kulak kalır derecede önemsiz kalır bu sürüş keyfi yANINDA .
bu arada aldığınız dizel aracın km si yaşına göre çok iyiymiş. bnde temizini bulursam kaçırmam inş
ladyclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 25 Kasım 2010 21:08
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 3000
Yakıt: petrol ofisi
Lastik Markası: kumho kw17185/15/60
İsim ve Şehir: canan kaçar ankara

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti Leon_01 » 09 Aralık 2010 01:06

impossible demiş ki:
Leon_01 demiş ki:
impossible demiş ki:
maxximuss demiş ki: ben kimseye zorla lpg taktırın şöyle yapın böyle yapın diyemem sadece memnuniyetimi dile getiriyorum performans kaybını da kullanan bilir dedim hissedilebilir bi kayıp yok benzine göre en az yüzde 30 karım varken olup olmadığı belli olmayan performans kaybından gocunmak da mantıksız olur zaten


Leon_01 demiş ki:
broke demiş ki:lpg taktırırsan arabanın şuanki durumuyla %50 farkedebilir, bu artı durumu ama birde eksi yönleri var, lpg otomobilin tehlikesi daha fazla, kapalı otoparklara girememek çok kötü bi durum ve prestij açısındanda ''tüplü araba'' durumu var, lpg li araba mercedes bile olsa benim için o araba tüplü arabadır, bu sebeple sana tavsiyem ya olduğu gibi 1,2 benzinli kullan, tasarruf etmeye ve az kullanmaya gayret et yada hemen sat dizel al =)

prestijle ne alakası var bunun kasıntı kasıntı dolaşacam diye dünyanın en pahalı benzinini mi kullanalım


kardes tepkilerini ayarında tutarsan seviniriz forum olarak, keskin sirke küpüne zarar derler, burada bilgi paylaşımını en sağlıklı biçimde yapmaya çalışıyoruz, herkes kendi fikrini savunacak tabii ama usulune ve kullanacak kelimelere uygun olarak..

biz orada prestijle alakalı birseyden bahsetmedik, benim bahsettigim o kadar parayı verip benzinli alıp lpg takacagına dizelini al, olay budur..
ve evet dogru, aracı satmaya çıkardıgında cok cok daha zor satılır, adam lpg'li kullanacak olsa bile benzinlisini alıp lpg taktırmak istiyor, genelde bu durum böyledir (tabii uzun süre kullanacaksa alıcı)
konuyu açan arkadaş da kısa süre sonra dizele geçmeyi planlıyorken niye lpg takıp hem arabasının garantisini,vizesini ve senin deyiminle prestijini delsin?

en mantıklısını yazmışsın, bu haliyle kışı geçirip baharda değerinde satıp dizelini almak

cevap sert olduysa kusura bakmayın amacım kimseyle tartışmak değil.yalnız prestijle alakalı bişeyden bahsetmedik demişsiniz ama bu cümle de size ait, "kapalı otoparklara girememek çok kötü bi durum ve prestij açısındanda ''tüplü araba'' durumu var".
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti akres » 09 Aralık 2010 09:30

Ben prestiji çevreyi daha az kirletmekte, doğaya saygıda buluyorum. Tüplü arabalardan bu yönüyle daha az vergi alan Avrupayı da prestijli buluyorum. Avrupa'da tüplü araçla kapalı otoparka giremezsin diye bir şey yok. (Geçenlerde bir gazeteye konu olmuştu.) Bizimkiler nereden çıkardıysa işte :)

Yani; inanın arkadaşlar prestij dediğimiz şey kafamızda. Adamların prof.'larına bakıyorsunuz, giydiklerini bindiklerini para verseler kullanmazsınız... Son söz: Arabam ve yakıtı bana değer/prestij katmaz, katmamalı.... (Sözüm kimseye değil, fikir teatisi babından söyledim.)
akres
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 09 Kasım 2010 20:13
Marka & Model: Nissan Almera
Motor Tipi & Gücü: 1.5 98bg
Kilometre: 83000
İsim ve Şehir: Ahmet Kurt Erzurum

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti ByOnder » 09 Aralık 2010 10:26

LPG şu an senin için en güzel çözüm...

Biraz fikrimi paylaşacağım öncelikle aracı çok iyi fiyata almışsın kesinlikle zarar etmeyeceksin lpg yi de taktır memnun kalmazsan yaza satarken lpg nin parasını dahi çıkarır o araç şimdi eğer model düşürmem dersen 2010 dizel i 26 27 den aşşa alamassın elimdeki paraya bi dizel alim desen 2007 2008 model 30 40 bin km. den aşşağı araç bulamassın yılda 20 bin km yapıyormuşsun dizelde bu bence 2 defa bakım demek (turboda yağ değişimi çok önemli )

Bende 1.2 kullanıcısıyım ama çok az km yapıyorum (2007 model aracım daha 17 bin olmadı bile ) bu yüzden henüz lpg taktırmadım ama şu anda yakıt tasarrufu yapmayı düşünecek olsam satıp dizel almak yerine mutlaka lpg taktırırım aracınızın şu anda biraz fazla yakmasıda henüz yeni olması rodaj dönemini (3 bin 5 bin arası ) ve ilk bakımı yaptıktan sonra değerler dahada düşecektir araçlarımız aslında yakıt konusunda çok cimri ama malum benzin fiyatı çok uçuk

Kesinlikle bukadar km yapıyorsanız daha fazla benzine para vermeden lpg taktırın performans konusundada kaygınız olmasın kayıp %5 ile 10 arasını geçmez bunuda farketmessiniz 3. vitesle bugünde çıkamadığınız bi yokuşu lpg taktırıncada zaten 2 ile çıkacaksınız değişen çok fazla bişi olmayacak. :)
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti ladyclio » 09 Aralık 2010 13:26

ByOnder demiş ki:LPG şu an senin için en güzel çözüm...

Biraz fikrimi paylaşacağım öncelikle aracı çok iyi fiyata almışsın kesinlikle zarar etmeyeceksin lpg yi de taktır memnun kalmazsan yaza satarken lpg nin parasını dahi çıkarır o araç şimdi eğer model düşürmem dersen 2010 dizel i 26 27 den aşşa alamassın elimdeki paraya bi dizel alim desen 2007 2008 model 30 40 bin km. den aşşağı araç bulamassın yılda 20 bin km yapıyormuşsun dizelde bu bence 2 defa bakım demek (turboda yağ değişimi çok önemli )

Bende 1.2 kullanıcısıyım ama çok az km yapıyorum (2007 model aracım daha 17 bin olmadı bile ) bu yüzden henüz lpg taktırmadım ama şu anda yakıt tasarrufu yapmayı düşünecek olsam satıp dizel almak yerine mutlaka lpg taktırırım aracınızın şu anda biraz fazla yakmasıda henüz yeni olması rodaj dönemini (3 bin 5 bin arası ) ve ilk bakımı yaptıktan sonra değerler dahada düşecektir araçlarımız aslında yakıt konusunda çok cimri ama malum benzin fiyatı çok uçuk

Kesinlikle bukadar km yapıyorsanız daha fazla benzine para vermeden lpg taktırın performans konusundada kaygınız olmasın kayıp %5 ile 10 arasını geçmez bunuda farketmessiniz 3. vitesle bugünde çıkamadığınız bi yokuşu lpg taktırıncada zaten 2 ile çıkacaksınız değişen çok fazla bişi olmayacak. :)


çok haklısınız bu sene 20.000 yapamıycam gibi görünüyor çünkü geçen sene hergün 40 km yol gidip geliyordum minimum, bu sene sadece haftada bir gün 40 km yapıyorum ve durum bu senenin sonuna kadar böyle . aracın garantisinin dolmasını bekliyeceğim tüp için çünkü başka bir problemi çıkarsa yarı yolda kalmak istemem . yaza doğru aracı 24 den tekrar satışa çıkarıcam eğer giderse ya 1.4 benzinli alıp tüp taktırıcam yada dizel almaya çalışıcam . çünkü seneye istanbula taşınıyoruz ve dur kalkları çok olan bir trafik beni bekliyor olacak . kalkışları seri olan bir araba sanki kullanım açısından istanbul trafiğnde daha rahat olur. bilkemiyorum tabi zaman ne getirir göreceğiz ama şimdilik 6 aylık arabamın keyfini çıkarmayı düşünüyorum :) her gün daha çok alışıyorum kerataya :lol:
ladyclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 25 Kasım 2010 21:08
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 3000
Yakıt: petrol ofisi
Lastik Markası: kumho kw17185/15/60
İsim ve Şehir: canan kaçar ankara

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti ByOnder » 09 Aralık 2010 15:20

Kendine has sürüş keyfi olan bi araç Clio larımız garanti dolmadan lpg taktırmam demişsiniz fakat bu uzun bi süreç bence yetkili servisle konuşun bunun tam prosedürünü bilmiyoruz. Mesela lpg taktırırsanız araç lpg den kaynaklandığı tespit edilen sorunlardamı garanti dışı kalacak yoksa tamamenmi mesela diyelimki silecekleriniz fabrikasyon bi nedenle arızalandı. ( olmasın işallah tabiki ) garanti dışı sizin aracınız lpg li çünkü demezler sanırım.

Tabiki tercih sizin ama 1.2 Clio lpg li tadından yenmez yani.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti ladyclio » 09 Aralık 2010 17:11

ByOnder demiş ki:Kendine has sürüş keyfi olan bi araç Clio larımız garanti dolmadan lpg taktırmam demişsiniz fakat bu uzun bi süreç bence yetkili servisle konuşun bunun tam prosedürünü bilmiyoruz. Mesela lpg taktırırsanız araç lpg den kaynaklandığı tespit edilen sorunlardamı garanti dışı kalacak yoksa tamamenmi mesela diyelimki silecekleriniz fabrikasyon bi nedenle arızalandı. ( olmasın işallah tabiki ) garanti dışı sizin aracınız lpg li çünkü demezler sanırım.

Tabiki tercih sizin ama 1.2 Clio lpg li tadından yenmez yani.

en kısa zamanda servisle görüşeceğim ozaman ;)
ladyclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 25 Kasım 2010 21:08
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 3000
Yakıt: petrol ofisi
Lastik Markası: kumho kw17185/15/60
İsim ve Şehir: canan kaçar ankara

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti broke » 13 Aralık 2010 17:51

prestij den kasıt, eziklik durmu değildi aslında, yanlış anlaşılma olmuş =/
fevri tepkiler vermek de doğru değil tabiki, prestij dediğin kalite, estetik, ergonomi, konfor vesayre gibi birçok unsuru içinde barındırır, clio da bunlar var, o halde mütevazi yaşayalım arabamızı satıp şahin doğan felen alalım dimi =/
broke
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 29
Kayıt: 20 Kasım 2010 14:08
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 65
Kilometre: 25000
Yakıt: dizel
İsim ve Şehir: istanbul

Re: 1.2 motor ve tüp

İleti ladyclio » 13 Aralık 2010 22:55

[quote=], o halde mütevazi yaşayalım arabamızı satıp şahin doğan felen alalım dimi =/[/quote] :ROFL:
çok güldüm ya ;)
ladyclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 25 Kasım 2010 21:08
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 3000
Yakıt: petrol ofisi
Lastik Markası: kumho kw17185/15/60
İsim ve Şehir: canan kaçar ankara


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 193 misafir