DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti kralyengec » 03 Aralık 2010 22:28

Selamlar yaklaşık 1 senedir clio 3 kullanıyorum aracıma 10 puan üzerinden 7 - 8 puanı çok görmezdim 1 - 2 ay öncesine kadar kırdığım 3 puanın çoğunluğu debriyajın çooooook yukarıda kavraması sert kullanımı filan idi.Çalıştığım sirkete kullanmam için yeni ford fiesta alındı araç mükelmmel arkadaşlar tek kelimeyle, bizim araçlara haksızlık etmek istemem ama fiesta gerek işçilik gerek PERFORMANS gerek yakıt sarfiyatı olarak cliolardan çok üstün araçlar.Biz konumuza dönecek olursak kavrama işi cdden çok canımı sıkıyor sırf bu yüzden aracı satıcam galiba bakın şunu çok samimiyetle söylemek isterim akşam eve geldiğimde eşimin kullandığı clio'yu park etmek için 100 metre kullandım ve çokkkkkk canım sıkıldı çokkk farkı gördüm ... üzgünüm clio canım performans ve işçiliğinden dolayı çok sıkılıyooooooooo
kralyengec
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 07 Ocak 2010 22:16
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 v 75 bg
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
İsim ve Şehir: hakan izmir


Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Leon_01 » 03 Aralık 2010 22:58

debriyaj ayarını yaptırabilirsiniz yanlış bilmiyosam,bu yüzden araba satılmaz ki
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Sani » 03 Aralık 2010 23:01

Fiesta'ların debriyajları da hidrolik ancak ayarlanabilirler. Bizimkiler bildiğim kadarıyla ayarlanamıyorlar. Ancak, emin olduğum şey, fiesta'ların turbo basıncı daha yüksek, bu yüzden kalkışlarda ve 2000-2500 devir aralığında çok seriler. Ancak bunların sonucu, bizim araçlarla onları aynı derecede hor kullanırsak, turboları tek tek patlıyor. Bazıları pallerini kırıyor motora kaçan metal parçalar...
Tabi diğer bi eksileri, biz şehir içi 900-1000km yapabiliyorken onlar 800-850 yapınca seviniyorlar :)
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti MaYuCeL » 03 Aralık 2010 23:59

Valla cliom var diye demiyorum ama aracımız fiesta ile karsılastırılamaz bence. Viraja girip çıkan bir fiesta gördüm önümde gidiyordu... Az kalsın bariyerleri arka koltuga koyacaktı.

Ayrıca sanayide turbo cu bir dostumu ara sıra ziyarete gittiğimde clio almakla en iyisini yaptıgımı söylüyor.

Bende kendimi seviyorum bunun içiin...
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Burock » 04 Aralık 2010 02:38

MaYuCeL demiş ki:Valla cliom var diye demiyorum ama aracımız fiesta ile karsılastırılamaz bence. Viraja girip çıkan bir fiesta gördüm önümde gidiyordu... Az kalsın bariyerleri arka koltuga koyacaktı.

Ayrıca sanayide turbo cu bir dostumu ara sıra ziyarete gittiğimde clio almakla en iyisini yaptıgımı söylüyor.

Bende kendimi seviyorum bunun içiin...


Acımasız olmamak lazım, fiyat performansta ne olur bilmiyorum ancak fiesta yol tutuşu ile ünlüdür. Özellikle ford'un araçları iyi yol tutuyor. Dizeli nasıl derseniz 68hp olanda bana göre hiç iş yok, ancak 95hp 1.6 olan güzel gidiyor. Dış tasarımı da güzel ancak o 3310'a benzer iç tasarımı sevemedim gitti. Donanımlı bir dizel fiesta parasına focus collection dizel alınabiliyor, en erken 2'ay sonrasına gün vermeseydiler belki bende fiesta alırdım. ESP'yi ops.'de olsa seçebiliyor bunda en büyük etkendi. ;)
Burock
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 356
Kayıt: 25 Mayıs 2010 01:54
Marka & Model: ClioIII Executive
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v
Kilometre: 0
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Brigstone
İsim ve Şehir: Brk

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti mosengul » 04 Aralık 2010 10:55

Fiestaların içi dar ben rahat sığamıyorum. Sığamadığım arabayı kıyaslamam bile.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Leon_01 » 04 Aralık 2010 15:09

özellikle arkası çok rahatsız fiestanın.ama estetik olarak güzel araba
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Devrim » 05 Aralık 2010 01:22

Kusura bakmayın ama;

1) Demek ki (açacağımız) konumuz ne ise ona odaklı şeyler yazmamız gerekiyormuş. Ben şimdi çok rahat bu konunun başlığını "Clio vs. Fiesta" diye değiştirebilirim. Bakın ileti yazan herkes konunun "karşılaştırma" kısmına ilgi duymuş.

2) Konumuz debreyaj aslında.

3) Bu mevzunun geçtiği her yerde yazdım, tekrar yazayım; Bizim araçların kavrama noktası çok yukarıda değil ki. Çok yukarıda olan debriyajdan ayak temasımızın bittiği nokta. Oysa kavrama çok aşağıda zaten gerçekleşiyor. Ben de ablamın Ford Fusion'ını kullandım. Toplam debriyaj pedalı hareket mesafesi çok kısa. Bu yüzden kavrama da rahat, ayağı çekme olayı da... Evet bizim araçlarda pedalın işi yukarıda bitiyor ama kavraması aşağıda bence.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti impossible » 05 Aralık 2010 01:26

debriyaj balatasını yenileyin olsun bitsin?
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti sissil » 08 Aralık 2010 21:44

debriyaj ayarı olmaz olurmu üstadım bizim ustaya git yapsın.

ayrıca arkadasımda 2010 fiesta var sanırım 34bin liraya almıstı gecen arkasına oturayım dedim kapı kapanmadı = ) onu geçtim benim arabadan daha hantal denedik çünkü onuda geçtim arkadaşlarıma verdim benim arabayı ve diger arabayı kullandıktan sonra bana soyledikleri senin arabanın direksiyonu daha yumusak araban daha geniş ve en önemlisi araba gibi araba dediler = ) tabi gonlun fiestadaysa onuda bilemem. Bide sunu soylemek gerek yukarda debriyajlı arabaları acemi iseniz yokusta falan daha rahat kaldırırsınız bence iyi bisey ;)
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti umitsen21 » 19 Aralık 2010 10:46

renault un debriyajı hep yukarda zaten.bizde sırasıyla renault-12,brodwey,megan2 vardı hepside öbür araçlara göre daha yukardan kavrıyor.anlaşıldığı üzere biz renaolt cuyuz.:)
umitsen21
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 127
Kayıt: 28 Kasım 2010 10:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti dilek_cekirdekci » 14 Ocak 2011 00:27

Bende bir bana mı bu debriyajın gıcığı diyordum. Aracım dizel,fiyat ve yol tutuşu süper sırf debriyajı yüzünden renault edc otomatik vites sistemi taktırabilirmiyim diye araştırıyorum, kendimden şüphe etmeye başlamıştım bende ulan ben mi araba kullanamıyorum acaba dedim:))))
dilek_cekirdekci
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 11 Ocak 2011 00:22
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,dcı 75
Kilometre: 4500
Yakıt: total eurodiesel
İsim ve Şehir: konya

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti ByOnder » 14 Ocak 2011 01:12

aslında bi çoğumuzun sorun olarak gördüğü bu durum bi sistem yani yanılmıyosam yarım otomatik debriaj bu ve debriaj balatası bittikçe ayarını kendisi yapıyor o sebeple böyle yukarda kavrıyor normal debriaj a ayağı çok alışmış olanlar için sorun olabilir ama bana aksine daha basit geldi otomatik araba gibi nerdeyse yani
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Leon_01 » 14 Ocak 2011 02:23

dilek_cekirdekci demiş ki:Bende bir bana mı bu debriyajın gıcığı diyordum. Aracım dizel,fiyat ve yol tutuşu süper sırf debriyajı yüzünden renault edc otomatik vites sistemi taktırabilirmiyim diye araştırıyorum, kendimden şüphe etmeye başlamıştım bende ulan ben mi araba kullanamıyorum acaba dedim:))))

o sistemin sonradan taktırılması gibi bi ihtimal olduğunu hiç sanmıyorum öyle bişey varsa bile çok büyük bi maliyeti var zaten
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti elensi59 » 14 Ocak 2011 07:44

araba sürmeyi öğrendiğim araç fiesta 2008 collection.araç kuzenimindi baya kullandım.45 binde baskı balata bitirdi 90 civarı bi daha değişti ki kuzenm 20 yıllık şoför acemibiri değil.sonra vitesinde sorunlar çıktı zart oldu zurt oldu çok problem çıkardı.kötü demiyorum ama parasının arabası olmadığıda bi gerçek.ikisinize uzun zaman kullanan biri olarak derimki fiestanın tek avantajı yol tutuşu yüksek hızlarda bile çok güzel yürüyo ah bide döşemeler gıcırdamasa :) ankaraya gidip geldim gerçi 170 son ama o hızda bile viraj çizgisi yakalamaya dkkat ediyodum güven veriyodu ama araçta 195 55 15 f1 lastk vardı onun etkisi illaki vardır.

neyse.geçenlerde bi sürüyim dedim inanın çok uyuz geldi cliomdan sonra çok sert hantal geldi kim ne derse desin clionun daha rahat olduğu ortada bence :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Sonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 40 misafir