Triger kayışı

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Re: Triger kayışı

İleti maxximuss » 08 Eylül 2010 03:27

Ne olursa olsun bence renault servisine gitmeyin bosch servisine gidin, tanıdık ustaya gidin, namı duyulmuş özel servise gidin ancak renault servisi allaha yakın olsun.Servis zamanı arabaya audi muamelesi yapıyorlar.Gereksiz harcama çıkarıyorlar.
maxximuss
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 49
Kayıt: 28 Temmuz 2009 00:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 bg
Kilometre: 40000
Yakıt: benzin&LPG
Lastik Markası: brigstone er3oo
İsim ve Şehir: kocaeli


Re: Triger kayışı

İleti ratig » 11 Eylül 2010 20:34

Alıntı yapmadanda bir iki arkadaşa cevap vereceğim İkaz ışığı konusu söndürmek için servise ihtiyaç yok yol bilgisayarının yukarı aşşağı butonlarının ikisine birden 15 sn ve üzeri basılı tuttuğunuzda ( zaman aşımından ve yağ değişiminden yandıysa eğer ) ikaz lambası söner yağ km si sıfırlar
Birde kayışlı değilde zincirli olsa denilmiş 80 öncesi çok vardı zincir şimdide var ama her artınında bi bedeli var değişimi daha pahalı zincirin mesela şu an hatırladığım doblo da zincir var kayış gibi değil hiç şaşmaz 100 bin değişim ister 450 lira sırf malzemesi[/quote]

Bendede ''bakım zamanı yaklaşıyor''yazısı çıkmaya başladı.ikisine birden basılı tuttum ama gitmiyor.bizim bakımlar 15000 de.ben 10000 de yaptırmıştım yılı dolduğu için .şimdi 15000 ' e yaklaştığı için onu kabul ediyor.bizim 10000 de yaptırdığımız bakımı görmüyor.ne yapmam lazım.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: Triger kayışı

İleti ByOnder » 13 Eylül 2010 11:14

bakım zamanı yaklaşıyor dediğin böle bi yazımı var yoksa şekildenmi bahsediosun.

yağ km si göstergesi üzerindeyken yapılır bu işlem birde eğer servise gitmeyecekseniz siz yapın bu işlemi mesela 5000 km yol yapmışsınızdır yağ değişimine gitmessiniz ama ikaz ışığı yanar bu arada sıfırladıktan sonra tekrar 15 bin km değil 10 bin km re kullanmanız gerekio
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Triger kayışı

İleti ratig » 13 Eylül 2010 19:21

yazı şeklinde çıkıyor bende.makyajlı clıo benimki.dediğiniz gibi yağ seviyesi normal yazdığı anda basayım ikisine birden belki yazı gider.tşk.
servislerde yazılım güncelleniyormuş daha az yakıyormuş bilgisi olan var mı?
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: Triger kayışı

İleti MaYuCeL » 13 Eylül 2010 21:14

Yazılımla daha az yakmasının arasında bir baglantı olacagını sanmıyorum. Hem ne yazılımıymıs ki bu motorun daha az yakmasını saglayacak. Eger öyle bisey olsa aracı satmadan once koyarlardı diye dusunuyorum.
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Triger kayışı

İleti ByOnder » 14 Eylül 2010 12:57

yazılımla yakıtın alakası olmaz olurmu tabiki var ama aracın zaten 2010 model daha güncel bi yazılım olacağını zannetmiyorum

Şimdi yücel de dicekki ne alakası var şimdi en basitinden yazılımla nasıl modifiye yapılıyorsa performans arttırmaya yönelik aynı şey düşürmeye yönelikte yapılır ve bu işte en etkili eleman yakıttır subap ların yakıt püskürtme olayıda yazılımla alakalı olduğu için bu mümkün fakat araçlarımız zaten alt limitlerde olduğu için pek fazla ayar aralığının olacağını zannetmiyorum.

ama mesela 4000 cc lik bi 7 serisi BMW de sadece subab ayarları ile oynanarak %35 %40 a varan yakıt tasarrufları yapıldığını biliyorum tabiki aracın performansının düşmesi koşuluyla aynı şekilde yükseltebiliyorsunuzda
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Triger kayışı

İleti MaYuCeL » 14 Eylül 2010 19:52

Aslında şimdi düşündümde aracın şuanki sisteminin çoğu yazılım zaten. Yazılımla bu işllemler olur ikna oldum yani :)
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Triger kayışı

İleti ByOnder » 17 Eylül 2010 14:28

tabiki şu anda modifiye chip tuning işlemlerinin %70 i yazılım ve bu işlemleri kendileri yapan çılgın herifler var tabiki mekanik de var işin içerisinde sanayide yeni trend iyi bi bilgisayar yazılımcısyla bi mekanikçinin bi araya gelip tuning shop lar açtığını iyi biliyorum...

Bir zamanlar bizde planlarını yapmıştık ama tabiki sermayede gerektiriyor sadece hayellerde kaldı o günler :)
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Triger kayışı

İleti sissil » 08 Aralık 2010 18:43

tam hatırlamıyorum ama 3-4 yıl yada 60bin kmde bir triger degistirilmesi tavsiye edilir ancak 120 bin kmde gidebilir. AMA !!! 200 liralık kayış için 70 binde kuzenim gibi gidip arabanızın siboplarını yamultup yarım rektifiye yaptırıp 1500 lirada para harcayıp üstüne bir bardakta su içebilirsiniz = ) benim aracım daha 1.5 yasında ve 65binde değiştirdim şakaya gelmez.
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: Triger kayışı

İleti ORELİUS » 04 Şubat 2011 11:29

otostart.com dan triger seti kayış+germe makarası+saptırma kılavuz makarası=215 tl sevis üceretide bosch car'da 90 tl
ürünler ina marka alman markasıymış.
http://www.otostart.com/index.php?optio ... 009210-INA
uygunmu arkadaşlar ne dersiniz?
ORELİUS
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 102
Kayıt: 01 Aralık 2010 12:20
Marka & Model: ClioIII Faz I Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ
Kilometre: 63000
Yakıt: EURODİESEL
İsim ve Şehir: bursa

Re: Triger kayışı

İleti alper » 17 Şubat 2011 17:12

Arkadaşlar,
Triger fiyatını özel piyasada öğrenip, yetkili servislerle karşılaştırmak için aksaray-İstanbuldaki parçacıları gezdim ;

Belkide Türkiye'nin yedek parçacıların en yoğun olarak faliyet gösterdiği bir yer.Triger fiyatı set olarak 100-120 TL arası.Ancak hepsinin ayrı bir satış stratejisi var.Bir dükkanda triger'in sahtesinin üzerine satılamaz yazıp,yanına da kendine göre/sözüm ona orjinal trigeri koymuş.Diğer dükkanda "abi bunların türlü türlüsü var,aldanma bak matbaada bastırıyorlar orj.reno ambalajını" dedi, "Adresini bile veririm matbaanın" dedi.Diğer dükkan aynı ürün için "orjinal ,git servise götür olmazsa para iade " dedi.Bir de trigerle beraber klima kayış ve gergi sisteminide değiştirilmesi gerekmekte olduğu için bunlarıda çok ciddiye almadan araştırdım, fiyatıda 50-60 tl civarında.
Tüm girdiğim dükkanlarda özellikle triger bilya üzerindeki simge ve noları aklıma yazdım,İnanırmısınız hiç biri biri ile tutmuyor harfi ile rakamı efendim siyah şeridi ile hepsi farklı.Sonuç olarak ;

triger set : 100
klima kayış/gergi : 50
Sanayideki isçilik : max 70
toplamda 220 tl'ye çıkılacak. (ama triger parçasına güvenmiyorum bu piyasada)

Ertesi gün ;telefonda istanbuldaki yetkili servislerden fiyatlar aldım.3 servis ile görüştüm. 500 700 arası fiyatlar aldım.En uygun aldığım yerdeki detayı vermek istiyorum size ;

triger set : 172
klime kayış/gergi : 197 (bu kalemi önemsemiyordum ama çok fiyat verdiler bence.)
isçilik : 150
toplamda 520 tl'ye çıkılacak. parça ve işçilik garantisi verdiler.


Bunun yanında şu bizim meşhur "mazot filtresi" ninde fiyatını araştırdım.Filtre ile ilgili forum sayfamızda önerilen mazot filtresinin aynısını burada çok uygun fiyata buldum 65 TL.(1 ay önce aracıma 110 TL alıp sanayide taktırmıştım.Delphi)Değiştirecek arkadaşlar bundan kullanabilirler gönül rahatlığı ile.
Reno servislerde de bu marka kullanılıyor,tek farkı birinde Delphi diğerinde hem Delphi hem renault yazıyor.Elime her ikisini alıp uzun uzun incelemiştim hatta.

Ben mazot filtresinde kafam rahat. fakat triger için kararsız kaldım.Tamam işlevi önemli biliyorum,riske girilmez ama ne bileyim 2 katından fazla fiyat farkı var.Yetkili servisten bir şekilde orjinalini elime alıp parçacılarla karşılaştırmak çok isterdim.Ama bu da mümkün değil gibi gözüküyor.
Konu ile ilgili bildiğim tavsiyelerden farklı bir yönlendirme yapacak var mı ? Benim durumuma düşen bir arkadaş varsa lütfen benimle/bizlerle paylaşsın derim.
Saygılar
alper
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 25 Ekim 2010 13:43
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65 bg
Kilometre: 110000
Yakıt: bp
Lastik Markası: michelin
İsim ve Şehir: Bayrampaşa/İSTANBUL

Re: Triger kayışı

İleti bilo46 » 17 Şubat 2011 22:11

ben aracı 13000 de aldım.şu an 31000 de 2006 model ama hangi ay çıkışlı olduğunu bilmiyorum.tamircime gittim yazık hocam daha 30000 de demişti.boşu boşuna değiştirmeyelim dedi.bu yaza triger setini değiştirmeyi düşünüyorum.en son bunda kadar kıldım.bilmiyorum riske mi atıyorum ama ne yapalım hayırlısı arkadaşlar.
bilo46
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 15 Kasım 2010 00:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98
Kilometre: 30000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: maraş

Re: Triger kayışı

İleti Sani » 18 Şubat 2011 00:21

Trigeriniz yaşından dolayı sertleşip lif lif ayrıldığında, motorunuza yazık olmayacak mı?

"Şimdi para harcatmayayaım, bana bağlansın müşteri" diye düşünen ustacıklar yüzünden....
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti semih89 » 18 Şubat 2011 00:35

bugüne kadar kmsinde normal zamanında değişip kopan triger duydum ama yıldan dolayıı değişmeyip kopan triger duymadım :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Triger kayışı

İleti Sani » 18 Şubat 2011 00:50

semih89 demiş ki:bugüne kadar kmsinde normal zamanında değişip kopan triger duydum ama yıldan dolayıı değişmeyip kopan triger duymadım :)


O zaman yıllardır bu işe kafa yoran mühendisler nasıl bu kanıya varmışlar?
X bir marka, bakım prosedürü uyguluyorsa, illa sebebi vardır. Nasıl ki havacılıkta saçma sapan kurallar vardır ama tecrübelerden dolayı koyulmuştur, burada da aynı durum söz konusu...

200-300tl 3 ay daha geç vereceksiniz diye 3000tl'nizden olmak var... Alınabilir bir risk değil bence...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul


ÖncekiSonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 39 misafir