Triger kayışı

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 11 Ağustos 2010 08:01

matushella demiş ki:Resmen adamı kekliyor bunlar. Renault eskiden böyle değildi. Son zamanlarda servis ve yedek parça konusunda çok kazık.

Clio 3 için debriyaj seti değişimi ile ilgili yetkili servisi aramıştım. 1200 lira demişti. Bende adama arabayı yeniden yapacaksınız heralde dedim. Bunlar nasıl fiyatlar böyle. Eski clio sümbülümüzde sadece 150 liraya işçilik dahil değişrdi bu parçalar.

Bu triger kayışı işide 4 sene falan yalan. 100.000 i bulmadan dokundurmayın kayışınıza bence.

100.000Km'de çok iddalı olmuş yahu.
Ha ben şunu gördüm
Sene 1993 veya 1994 araç 2 veya 3 yaşında Mazda E2200 Minibüs sahibi Alptekin abimiz o dönemde servis işiyle uğraşıyor.
Mazda 100.000km olduğunda triger kayışı değişmeli diyor.
Alptekin abimiz 140.000km kullanıyor serviste kayış sökülüyor
Kayışta bir miktar uzama meydana gelmiş biraz daha uzasa diş kaçıracak ve bahsedilen motor zararları meydana gelecek
Ama %40 daha fazla kullanım söz konusu.

3000deviri geçmem diyebilirim
Mümkün olan en yüksek viteste giderim.
Neredeyse hiç trafige girmem

Şimdi ortalama 4000 devir kullanan hatta uzun yolda 5000 devirlerde seyir eden veya sürekli tarafikte düşük viteste kullanan ile benim triger kayışının durumu aynımıdır
Buna bakan yok zaten kızdığımda bu ezbercilik
60.000km veya 4 yıl o kadar koşullar önemli değil
Sonuçta para kendilerinden çıkmıyor.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul


Re: Triger kayışı

İleti vendetta01 » 13 Ağustos 2010 16:05

benimde bu konuda kafam çok karışmıştı. 24.000 km de değiştirmek saçma gelmişti. ama riske atmamak için değiştirdim. bir sürü para bayıldık. böyle önemli bir parçayı niye kayışlı yaparlar anlamıyorum. mesela zincirli olsa çok uzun ömürlü olur.
vendetta01
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 26 Mayıs 2009 12:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg Aut.
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: Adana

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 14 Ağustos 2010 07:50

Zircirli sesli çalışır derler ama
Bir önceki aracım Renault 19 zincirliydi hani öyle aman aman ekstra bir ses hatırlamam
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti vendetta01 » 14 Ağustos 2010 12:09

arkadasımda toyota var.aracı triger kayıslı degil zincirliymis.aracta normal motor sesi dışında oyle zincirden kaynaklı ses yok.zincir 300 bin km de değisiyormus.farka bakın.
vendetta01
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 26 Mayıs 2009 12:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg Aut.
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: Adana

Re: Triger kayışı

İleti Devrim » 16 Ağustos 2010 20:05

vendetta01 demiş ki:benimde bu konuda kafam çok karışmıştı. 24.000 km de değiştirmek saçma gelmişti. ama riske atmamak için değiştirdim. bir sürü para bayıldık. böyle önemli bir parçayı niye kayışlı yaparlar anlamıyorum. mesela zincirli olsa çok uzun ömürlü olur.
N'aptınız yahu?.. Hadi siz yaptınız, namuslu ustanın o kayışı değiştirmemesi gerekirdi. 24bin kilometredeki araç sıfırdır neredeyse. Size söylemesi ve kayışı değiştirmemesi gerekirdi ustanın. Benim araç 46binde halâ aklımda bile değil kayış mayış...

Yazık olmuş.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Triger kayışı

İleti rcnkl » 16 Ağustos 2010 20:56

guida demiş ki:Benim aracımda 2006 model ve 47000'inde. Servis ışığı yandı geçenlerde, gittim servise.

Bi pakete sokacaklarmış beni, paket ne kadar dedim, Triger kayışı ve aksesuarı değişimi dahil ve diğer yağ ve hava filitreleri vs. vs. 980 TL. Dedim sen yanlış telafuz ediyorsun herhalde, yoksa yanlış mı geldim BMW servisi galiba burası.
Çakıl taşı değil dedim istediğin para. Triger kayışı göye 60.000 yada 4 yılmış. Dedim sadece yağını değiştir birde hava filitresini, ayrıca ışığı söndür göstergeden yeter dedim. Kayış koparsa Triger Kayışı ( 402 TL ) + Aksesuarı ( 270 TL ) bunlardan kaçarsınız motor da ciddi hasar meydana gelir kayış koparsa bu sefer 6 Milyar civarında masraf edersiniz diyor servis yetkilisi. Sen dedim dert etme, ben o zaman satarım aracı.
Syg.

yağı değiştirirken muhakkak yağ filtresini de değiştirin derim ben zira eski yağdaki pislikler yeni yağada karışıp özelliğini yitirecektir triger konusuna gelince bence 60000 uygundur değişim için benim eski arabamda koptu o hale düşmenizi istemem rezaletti
rcnkl
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 08 Nisan 2010 20:19
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 42000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: ercan izmir

Re: Triger kayışı

İleti Devrim » 17 Ağustos 2010 04:38

rcnkl demiş ki:...triger konusuna gelince bence 60000 uygundur değişim için benim eski arabamda koptu o hale düşmenizi istemem rezaletti
Ercan, eski arabandaki trigger kaç kilometrelikti ve kopunca neler oldu?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Triger kayışı

İleti vendetta01 » 18 Ağustos 2010 12:10

Devrim demiş ki:
vendetta01 demiş ki:benimde bu konuda kafam çok karışmıştı. 24.000 km de değiştirmek saçma gelmişti. ama riske atmamak için değiştirdim. bir sürü para bayıldık. böyle önemli bir parçayı niye kayışlı yaparlar anlamıyorum. mesela zincirli olsa çok uzun ömürlü olur.
N'aptınız yahu?.. Hadi siz yaptınız, namuslu ustanın o kayışı değiştirmemesi gerekirdi. 24bin kilometredeki araç sıfırdır neredeyse. Size söylemesi ve kayışı değiştirmemesi gerekirdi ustanın. Benim araç 46binde halâ aklımda bile değil kayış mayış...

Yazık olmuş.


haklısınız. birçok arkadaşımda aynı yorumu yaptı. 4 yıl dolunca riske girmek istemedim. hadi km olarak sınırı anladık ta bu süre hikayesini anlamadım. yani araç garajda yatsa da 4 yıl geçti diye parça değiştirmek saçma geliyor. insanın içine kurt düşürüyorlar sonra da söğüşleniyoruz.
vendetta01
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 26 Mayıs 2009 12:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg Aut.
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: Adana

Re: Triger kayışı

İleti Devrim » 18 Ağustos 2010 12:30

Ha, pardon. Yani araç 24binde olup da uzun yıllar seyrek kullanılmışsa, bilemiyorum durum başka olabilir. Çünkü sonuçta her maddenin moleküler bir yapısı var ve her maddenin dayanımı çok farklı. Yani üretici faal olarak kullanılan kayışa 60-70 belki 100.000 km'lik ömür biçmiştir ama kayış kullanılmıyorsa da zamana karşı olan bir sınırı vardır.

Hatırlarım, yaz aylarında kullanmıyoruz diye babam mutfak kapısını söküp arka balkona kaldırmış, duvara dayamıştı. Kışa doğru takalım dediğimizde kapının yerine oturmadığını, çünkü yamulmuş olduğunu gördük. Ki kayışın moleküler yapısı ağaca göre daha gevşek diye düşünüyorum.

Yani kayış kullanılmasa da diriliğini ve kararlılığını yitirecektir. Eğer sizin araç da sene sınırını aşmışsa benim verdiğim tepki doğru olmayabilir.

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Triger kayışı

İleti ilcado » 06 Eylül 2010 21:31

servise gittim yağ değişimi için. araç 32800 km civarında ve 2006 temmuz çıkışlı. 4 yaşında ve triger kayışını da hesaplayın dedim. 960 fiyat verdi servis. kasım gibi %20 indirim kampanyası olur dedi. o zaman da 760 civarı bir fiyat oluyor. yetkili servisteki görevli "ya koparsa" şeklinde cümleleri ile aracı hemen almaya iknaya çalıştı. beni de aldı bir korku bugün. artık dualar eşliğinde süreceğim şu kampanya tarihine kadar.
ilcado
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 08 Haziran 2010 20:35
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4
Kilometre: 30600
Yakıt: Opet Benzin
İsim ve Şehir: Bursa

Re: Triger kayışı

İleti rcnkl » 06 Eylül 2010 23:13

Devrim demiş ki:
rcnkl demiş ki:...triger konusuna gelince bence 60000 uygundur değişim için benim eski arabamda koptu o hale düşmenizi istemem rezaletti
Ercan, eski arabandaki trigger kaç kilometrelikti ve kopunca neler oldu?

devrim hocam eski arabam 96 doğandı haliyle km si baya vardı tam olarak hatırlamıyorum ama aldığım adam yeni dğiştiğini söylemişti sanırım değiştirmemiş alalı 3000 km olmamıştıki çeşmeden dönerken koptu aracı orda bıraktık otobüsle eve döndük ertesi gün sanayiden ustayı alıp gittik aracı tamiraneye çektik motorun üst kapağı bi söküldü ki bi baktık pistonlar sübaplara çarpmış haliyle kırılan sübap parçaları silindiri mahvetmiş nihayetinde silindirler,pistonlar,sübaplar,üstkapak komple triger seti değişti araş tofaş ve ustada tanıdık olduğu için pek abartılacak bi masraf çıkmadı ama reno nun parça konusundaki ve işçilikteki maliyeti düşününce değil 60 000 bence 50000 bile drse değiştiririm dediğim gibi garanti süresi dolmuş araçlar için çok uygun servisler var boch bence uygun illa reno servislerine gitmek zorunda değilsiniz zaten 60000 km yi gören araç muhtemelen garantisi dolmuştur bilgilerinize
rcnkl
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 08 Nisan 2010 20:19
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 42000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: ercan izmir

Re: Triger kayışı

İleti vendetta01 » 07 Eylül 2010 12:59

rcnkl demiş ki:
Devrim demiş ki:
rcnkl demiş ki:...triger konusuna gelince bence 60000 uygundur değişim için benim eski arabamda koptu o hale düşmenizi istemem rezaletti
Ercan, eski arabandaki trigger kaç kilometrelikti ve kopunca neler oldu?

devrim hocam eski arabam 96 doğandı haliyle km si baya vardı tam olarak hatırlamıyorum ama aldığım adam yeni dğiştiğini söylemişti sanırım değiştirmemiş alalı 3000 km olmamıştıki çeşmeden dönerken koptu aracı orda bıraktık otobüsle eve döndük ertesi gün sanayiden ustayı alıp gittik aracı tamiraneye çektik motorun üst kapağı bi söküldü ki bi baktık pistonlar sübaplara çarpmış haliyle kırılan sübap parçaları silindiri mahvetmiş nihayetinde silindirler,pistonlar,sübaplar,üstkapak komple triger seti değişti araş tofaş ve ustada tanıdık olduğu için pek abartılacak bi masraf çıkmadı ama reno nun parça konusundaki ve işçilikteki maliyeti düşününce değil 60 000 bence 50000 bile drse değiştiririm dediğim gibi garanti süresi dolmuş araçlar için çok uygun servisler var boch bence uygun illa reno servislerine gitmek zorunda değilsiniz zaten 60000 km yi gören araç muhtemelen garantisi dolmuştur bilgilerinize


mesajınızı okuyunca bosch servis alternatif olabilir diye aklımdan geçmişti. sikayetvar.com da bosch servisle ilgili şikayetleri görünce iyi bir alternatif olmadığını düşündüm. bakınız : http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/ ... +Automotiv
vendetta01
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 26 Mayıs 2009 12:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg Aut.
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: Adana

Re: Triger kayışı

İleti Devrim » 07 Eylül 2010 14:00

rcnkl demiş ki:devrim hocam eski arabam 96 doğandı haliyle km si baya vardı...
Teşekkürler cevap için.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Triger kayışı

İleti ByOnder » 07 Eylül 2010 16:04

kendi adıma konuşayım aracım şu an 17 binde 4 yıl dolunca olmaaz ya hadi olsun 25 bin Renault başıma değil usta bütün mühendisleri toplasa o trigeri değiştirmem aga kendiniz anlamıyorsanız gidin adam gibi bi ustaya esnaf olsun ama eşiniz dostunuz tanıdığınız vardır birileri size sölesin ne olduğunu minimum 60 bin 100 bine kadarda yolu var.

tabiki servise gelince onlar işin resmi prosedüründeler olduki kullanımdan dolayı değil fabrikasyon bi sebepden dolayı kayış koptu ve siz kayışı değiştirmediyseniz hiç bir mesuliyet kabul etmezler burda insiyatif size kalmış mesela benim ilk bakımımda bile ( garanti kapsamı sebebiyle mecburi bakım ) klimada oluşabilecek problemlerden ben sorumluyum gibisinden yazılı beyanda bulunarak bakım yaptırmıştım klima bakımı ve polen filtresi değişmediğim için.

Alıntı yapmadanda bir iki arkadaşa cevap vereceğim İkaz ışığı konusu söndürmek için servise ihtiyaç yok yol bilgisayarının yukarı aşşağı butonlarının ikisine birden 15 sn ve üzeri basılı tuttuğunuzda ( zaman aşımından ve yağ değişiminden yandıysa eğer ) ikaz lambası söner yağ km si sıfırlar
Birde kayışlı değilde zincirli olsa denilmiş 80 öncesi çok vardı zincir şimdide var ama her artınında bi bedeli var değişimi daha pahalı zincirin mesela şu an hatırladığım doblo da zincir var kayış gibi değil hiç şaşmaz 100 bin değişim ister 450 lira sırf malzemesi
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Triger kayışı

İleti rcnkl » 07 Eylül 2010 21:15

Devrim demiş ki:
rcnkl demiş ki:devrim hocam eski arabam 96 doğandı haliyle km si baya vardı...
Teşekkürler cevap için.

rica ederim hocam gerçi biraz geç oldu ama :D
rcnkl
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 08 Nisan 2010 20:19
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 42000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: ercan izmir


ÖncekiSonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir