25 Temmuz'u 26'ya bağlayan gece, saat 2-3 gibi Konya'da Silifke'ye yolculuğa çıktım. Sevdiğim mp3'ler eşliğinde Karaman civarında 140 Km/s gibi hızlara eriştikten sonra Mut'un virajlı ve rampalı yollarına tırmanmaya başladım. İlk rampa aşağı inişimde, beşinci viteste ve 2500 d/d civarlarında ve cut-off hâlindeyken birden bir uyarı sesi ve lambalarıyla karşılaştım. Yakıt ikaz sesinden daha kısa ve yumuşak bir sesti. Panele baktığımda enjeksiyon ikaz (içinde Stop yazılı motor ikonu) ile STOP lambaları yanıyordu!.
Özellikle STOP ile yanan ikazların, ivedi olarak aracı durdurup motoru stop etmek anlamına geldiğini biliyordum. Ama o viraj ve rampada bunu yapamazdım. İlk refleks olarak debriyaja bastım, devir rölantiye düştü. 1-2 saniye içinde bu ikazlar söndü. Fren desteğiyle rampayı iniyordum. Kısa süre sonra tekrar denemek istedim. Vitesi 5'e geçirip debriyaj pedalından yavaşça çektim ayağımı. 1-2 kilometre içerisinde yine aynı ikazı aldım!. Bu beni oldukça rahatsız etti ve gerdi.
Artık uygun bir yerde aracı sağa çektim. 2-3 dakika rölantide çalıştırdıktan sonra aracı stop ettim ve suyundan hidroliğine kadar bakabileceğim neyi varsa baktım. Seviyelerde sorun yoktu. Motor sıcaklığı da normal seviyede idi, hararet görünmüyordu. Aracın altına baktım, yağ da damlatmıyordu. Aracın kitapçığında bu ikaz için "Enjeksiyon sisteminde bir arıza olduğunu bildirir"den başka bir bilgi yok. "Derhal aracı durdurunuz, kontağı kapatınız ve yetkili servisi çağırınız" diyor sadece.
Dikkatimi çeken durumlar şunlar oldu:
- 1) Bu ikaz, sadece 2500 d/d civarında cut-off hâlindeyken geliyor. Devir 2000 d/d civarında bu ikazı almadım.
2) Rampa tırmanırken, hatta dik rampaları 12-16 Lt./100Km. anlık tüketimiyle tırmandığımda bile ikaz almadım.
3) Hareket ettikten sonra rampa aşağı inerken son kez ikaz aldığımda, debriyaja basıp motoru rölantiye almak yerine hafif gaza bastığımda (anlık tüketimin 0.7-1.5 Lt./100Km. olacağı kadar) az süre sonra ikazın söndüğünü gördüm.
Yani, motoru devirli hâldeyken gazsız bırakırsam ikaz alıyordum. Çok az miktarda (hatta 0.4 Lt./100Km gibi rölantiye bile yetecek kadar) gaz gönderdiğimde ikaz sönüyordu. Benim yürütebildiğim tek fikre göre; özellikle gece vakti, Karaman'dan Mut'a doğru aldığım yolculukta motorun karşılaştığı aşırı nem miktarı buna sebep oldu.
Bu arada, yakıt konusuna gelince; 20 Temmuz'da Konya'da depoyu tam doldurup Silifke'ye gittim tatil için. 24'ünde bir iş için geri geldim ve 26'sı tekrar dönmem gerekti. Depoya ekleme yapmadım. Yani depoyu doldurup, gidiş-geliş yaptım. Ve tekrar gidiyordum (aynı mazotla). O yüzden kötü mazot ihtimalini çok zayıf tutuyorum. Ama yine de belli olmaz bu işler...
Randevu aldım, pazartesi servise gideceğim. Bakalım ne diyecekler. Bilmem, sizin bir fikriniz var mı?