Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti RPDiFOR » 18 Mayıs 2010 03:55

Alfie demiş ki:Dizel'de nasıldır, benzinlide nasıldır? Merak ettiğim, vites geçiş devirler ne olmalıdır? Hem motor sağlığı hem yakıt tasarrufu olarak nasıl yapılmalıdır.

Ben vites geçişlerimi hep 3000 gördükten sonra yapıyorum. Bu ise 130km kadar gelmeme ama sonra yavaş yavaş yükselmemi sağlıyor. Fakat düşük viteste yüksek devirde geçiş yapmak daha yüksek hız almamızada neden oluyor. Merak ettiğim, forumda 190-200 yapanlar vites geçişlerini kaç bin devirde yaptığıdır.

Teşekkürler,

Tuncay,



75 hp benzinli bi araçta vitesleri minimum 4250 d den yukarı değiştirmelisin en verimli devir budur bizim araclarda 160 km nin ustunde o yuzden araclarımız hız kaybetmez devire dikkat edin 4000 5000 arası
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist


Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti umurcak » 18 Mayıs 2010 21:29

RPDiFOR demiş ki:
Alfie demiş ki:Dizel'de nasıldır, benzinlide nasıldır? Merak ettiğim, vites geçiş devirler ne olmalıdır? Hem motor sağlığı hem yakıt tasarrufu olarak nasıl yapılmalıdır.

Ben vites geçişlerimi hep 3000 gördükten sonra yapıyorum. Bu ise 130km kadar gelmeme ama sonra yavaş yavaş yükselmemi sağlıyor. Fakat düşük viteste yüksek devirde geçiş yapmak daha yüksek hız almamızada neden oluyor. Merak ettiğim, forumda 190-200 yapanlar vites geçişlerini kaç bin devirde yaptığıdır.

Teşekkürler,

Tuncay,



75 hp benzinli bi araçta vitesleri minimum 4250 d den yukarı değiştirmelisin en verimli devir budur bizim araclarda 160 km nin ustunde o yuzden araclarımız hız kaybetmez devire dikkat edin 4000 5000 arası

yanlız benzinide derin yara acılmıs bi canlıdan akan kan gibi oluk oluk giderrr :D :D
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti RPDiFOR » 18 Mayıs 2010 21:44

umurcak demiş ki:
RPDiFOR demiş ki:
Alfie demiş ki:Dizel'de nasıldır, benzinlide nasıldır? Merak ettiğim, vites geçiş devirler ne olmalıdır? Hem motor sağlığı hem yakıt tasarrufu olarak nasıl yapılmalıdır.

Ben vites geçişlerimi hep 3000 gördükten sonra yapıyorum. Bu ise 130km kadar gelmeme ama sonra yavaş yavaş yükselmemi sağlıyor. Fakat düşük viteste yüksek devirde geçiş yapmak daha yüksek hız almamızada neden oluyor. Merak ettiğim, forumda 190-200 yapanlar vites geçişlerini kaç bin devirde yaptığıdır.

Teşekkürler,

Tuncay,



75 hp benzinli bi araçta vitesleri minimum 4250 d den yukarı değiştirmelisin en verimli devir budur bizim araclarda 160 km nin ustunde o yuzden araclarımız hız kaybetmez devire dikkat edin 4000 5000 arası

yanlız benzinide derin yara acılmıs bi canlıdan akan kan gibi oluk oluk giderrr :D :D


eski aracımla 75 hp clio hb otantikti istanbuldan cıktım devir 5000 e nadiren dusmustur 3 saat 40 dk sonra ankaradaydım 190 kusur gordum 160 170 ten asagı dusmedim taki benzin ısıgı yanana kadar ankaraya 50 km kala isık yandı depo fulldu :))))) soora yavasladım hey gidi genclik
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti umurcak » 19 Mayıs 2010 10:04

biz birbucuk depo ile hataydan izmire gittik sen ne yapmısın :D :D aracı tavan yaptırmısın..peki aractaki izlenimlerin nasıl ses bakımından yol tutusu bakımından motorda herhangibir hararet gibi bi durum olmadımı kısaca anlatırmısın?
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti RPDiFOR » 19 Mayıs 2010 16:50

Hatırladıgım kadarıyla hiç hararet yukselmemişti özellikle kararlı virajlarda arkamdan sıkıstıran sedanlar geride kalıyodu bende gulumsuyodum abartısız son limitlerde viraja girdim izmit tunelinden önceki bi viraj var 160 la döndüm :S simdi olsa asla yapmam o zaman bekardım çoluk çocukta yoktu sadece audi a 6 gecmisti beni varana kadar hiç durmadım devri dusurmedim 8.6 yakıt tuketimi gordum bi ara yolun yarılarında sonralarda göstergeye bakmadım :) 458 km de ışık yanmıştı full depo ankaraya varmama az kalmıstı açıkçası aracı açmak için yapmıştım o otantik cliom şimdiki extreme den daha seriydi aşırı zorladıgım için yalnız 20 000 de baskı balatası bitmişti ilgimi çeken 6000 devirle 10 15 dk gittikten sonra gostergede bişiler yanıyodu 5500 devirlere dusuyodum ayrıca motor hiç şişmedi serin bi hava vardı ondan sanırım lütfen yazdıklarıma bakıp denemeler yapmayın tekrarlıyorum çok tehlikeli bi durumdur
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti umurcak » 19 Mayıs 2010 23:23

yok zaten deniyecegimden dil zaten denemeye cesaretim olmaz okdar hani tırsarım sonucta kcük araba diye ama siz sınırları baya zorlamısıınız demekki istenince bu arac marifetlerini gösteryo yol tutusu olsun hız olsun falan..
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti MaYuCeL » 19 Mayıs 2010 23:28

Benim kannımca hangi arac olursa olsun 120-140 tan sonrası emanet sürüşü... Aşırı dikkat, şans. Başka bişey değil valla...
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti TheTez54 » 20 Mayıs 2010 01:42

Abi siz ne yaptınız yaa 4. vites dizel clio 160 ta değiştiriyo vitesi ben 200 ü de gördüm red line a ulaşınca değiştirdi hep vitesleri en seri tarzda o şekilde olucağını düşünüyorum 90 dan 200 e 5le çıkmayı hiç denemedim 130-140 gibi minimum değiştiriyorum..Dizel araç devirli kullanımı sever diyorlar kulaktan gelen bilgim bu bende o yüzden devri biraz yüksek tutuyorum
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti Devrim » 20 Mayıs 2010 10:58

Hangi dizel Clio III o? 160'ta 200'de 4'üncü viteste giden? Ayrıca kaç bin devirde bulunuyor o ara?

Yazık ya motora. "Dizelin devirli kullanılması" olayı o değil ki. O kadar yüksek devir için düşünülmemiş ki bizim motorlar. Ondan sonra da "100bin'e gelmşi dizel ölüdür" derler.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti RPDiFOR » 20 Mayıs 2010 14:56

Dizel araç hız için deği ekonomi için tasarlanmıştır benim aracım benzinliydi dizel olsa 150 yi gecmezdim ayrıca dizel motor tamiri çok pahalıdır riske girmeye değmez yakınttan yaptıgınız ekonomiyi bi anda mazot pompası yada turboya verebilir moral bozukluğuyla ortada kalabilirsiniz
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti TheTez54 » 21 Mayıs 2010 00:52

4.6-4.7 devir gibi 160 civarında değiştiriyor vitesi tam sıkıştırdığınızda..O araç 1.5 dCi 85 bvr olan araç..her zaman yapılan bişey değil zaten deneme amaçlı yapmıştım..3000 3500 değiştirmek sağlıklı olmaz mı..ben öyle kullanıyorum..olmassa daha düşük değiştireyim..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti RPDiFOR » 21 Mayıs 2010 02:23

TheTez54 demiş ki:4.6-4.7 devir gibi 160 civarında değiştiriyor vitesi tam sıkıştırdığınızda..O araç 1.5 dCi 85 bvr olan araç..her zaman yapılan bişey değil zaten deneme amaçlı yapmıştım..3000 3500 değiştirmek sağlıklı olmaz mı..ben öyle kullanıyorum..olmassa daha düşük değiştireyim..


dizelde sanırım 5000 lerde kırmızıya giriyor devir saati benzinlilerde 6000 gibi benim aracım benzinli 5000 5500 deviri gecirmemem acil durumlar dısında zaten aracı çok zorladıgında yanma odalarına giden yakıt miktarı çok fazla olacagından yakıtın bir kısmını yakamadan egzozstan atar aracım diesel olsa 4000 4500 deviri gecirmezdim servise gidince mazot pompası ve turbonun fiyatını bi sor sende geçirmezsin :)
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti TheTez54 » 22 Mayıs 2010 00:28

Biliyorum o kadarını..Çünkü turbo yiyen tanıdıklarım oldu..ama 3-4 devir o kadar kasmıyor araba,hatta rahat nefes alıyor gibi..motoru kısa zamanda yemem..hatta motoru küçük devirlerde boğan enjektörleri tıkayan daha masraflı çıkar..genede sağlıklısı 3000 gibi geliyor bana ne aşağısı nede yukarısı bi fayda sağlar..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti umurcak » 22 Mayıs 2010 12:02

zaten dizel aracların torku düşük devirlerde saglanıyo bu nedemek yüksek devire getirilmemesi düşük devirlerde rahatca kullanılması hatta genel olarak dizel arabaları 6 vites yapıyolar cunku yüksek hız olup düşük devir saglanıyo..biz benzinli araclar hele ki arac 1.2 ise rampalarda 4.devirlerde cıkmalıyız cunku aracın verimli devri yüksek tork ordan saglanıyo dizellerde öle dil...yani sunu demek istyrum dizel araclar yüksek devirde kullanılacak araclar dil sıkıstırmaya gelmez maksimum hızına ulasıcam diye redlıne yapmak bence cok kötü sonuclar dogurur..
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Clio III' de maksimum hıza nasıl ulaşılır?

İleti TheTez54 » 22 Mayıs 2010 13:42

Tork belli devirlerde yüksek oluyor doğru hatta maksimum tork 1900 devirle başlıyor diye biliyorum (yanlışım olabilir) ve 3.5 lere kadar gayet yüksek seyrediyor ve bu 3.5 devir dizel için yüksek devir demek..redline sağlıklı demiyorum ama bence düşük devirli kullanım motoru daha çok yorar..Yanlışım varsa biri beni düzeltsin lütfen :D
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 202 misafir