sezgin bey demiş ki:Sevgili arkadaşlar hepinizin yeni araçları hayırlı uğurlu olsun. Bir kaç sorum olacak;
3-) Arka cam silecekleri akıllı cam sileceği fonksiyonu ne anlama geliyor.
5-) Renonun orjinal park sensörü fiyatları ne kadar.
.
sezgin bey demiş ki:...2-) Bütün camlar açıkken aracı uzaktan kilitleyince bütün camlar kendiliğinbden kapanıyormu. Süper kilitleme fonksiyonu varmı. Kapılar kapanıyor ama camlar kapanıyormu kendiliğinden.
...
4-) Aracın yanında verilen portatif küllüğün yanında başka bir portatif bardak tarzı bir parça oluyormu.
...
6-) Torpido kapağının açınca aşağı düşmeden yavaşça açılmasını sağlamak için yaptığınız bir çalışma varmı.
7-) Clio-3 dcilerde motor üst koruma kapağı olmadığı için bu kapağın orjinalinden yada yan sanayisinden bulan varmı. sitede bazı arkadaşlar megane-2 dci kapağı uyuyormuş dedi deneyeyiniz varmı?
8-) Kitapçıkta lastik patladığı zaman bir pompadan bahsediyor bu bizim modellerde yokmu acaba?
9-) Aracın motoru rodaja kadar 1500 km ye kadar 2500 rpm devrin üstüne çıkılmaması, vites geçişlerinin 2000 rpm devrin üstünde olmaması, 6000 km de motorun performasının alınması gibi detaylı kullanım bilgileri varmı. Ve aracın 1500 km rodajı dolunca servise götürmek gerekiyormu.
Sevgili arkadaşlar değerli yorumlarınızı bekliyorum.
2, 4 & 8) Yok. Yani bildiğim kadarıyla yok. Büyük ihtimalle de yoktur. :)
6) Böyle bir çalışmamız henüz yoktur.
7) Evet bu konuda çeşitli laflar sözler edildi. Kapağı bulanlar olmuştu sanırım ama takıp da "Aha taktım! Nasıl olmuş?" diyen olmadı sanırım...
9) Bu tip konular konuşuldu ama hangi konularda olduğunu hatırlayamadım şu an. Fakat aynen yazdıklarınıza dikkat etmeniz durumunda sıkıntı olmayacaktır zaten. Hatta motor performansının 6bin'den sonra da "yakıt cimriliği" anlamında iyileştiğini göreceksiniz.
Rodaj zamanı dolduktan sonra servise gitmeyle ilgili pek bir şey söylenmez. Zamanında gitmedim ama bugün olsa giderdim. Çünkü her ne kadar fabrikada motorun testleri vesaireleri yapılsa da motorun araca takılması sonrasında, yük altında çalışmasıyla mutlaka aşınan ve yağa karışan metal partikülleri olacaktır. Bu pisliklerden kurtulmak ve motoru rahatlatmak adına serive gidip bir yağ değişimi yapılabilir. Muhtemelen gerek yok diyeceklerdir ama şu anki bilincim olsaydı ben gider yağı yenilerdim!.
sezgin bey demiş ki:...[1]Çok ufak kapı sürtmelerinde rotüş gerekirmi... ...[2]6000 rpm den sonra yakıt yakışının azalacağına ve performasın bariz hissedilebilcek seviyede yükseleceğini umuyorum... ...[3]Sevgili arkdaşlar bizim execuivelerde 85 dci lerde interccoler varmı... ...[4]Sıfır araçlara illaki boya koruma yapılması gerekiyormu... ...[5]Cam sileceklerinin her ikisinin birden en iyi açıldığı konum nedir... ...Yolcu tarafı ise kaputa sürtüyor... ...[6]Ben Executivelerin arka frenlerini kampana diye biliyordum. ama disk frenmiş. Pekala Dynamiclerin kampanamı diskmi.
Ben yukarıda alıntıladığım, fikir sahibi olduğumu düşündüğüm noktalarda cevap yazmak istedim. Sırasıyla:
[1] Aracınız yeni ise hiç dokunmayın derim. Lokal rötuşlar sonucunda aracın cilası ile genel görünümü arasında fark oluşması kötü olur. Ya da bunu profesyonelce yapacak bir yere yaptırın. Ben ufak iki-üç pasta rötuşum olmuştu. Ardından güzel de bir cilalama yapmıştım. Aracı yıkattığım yerdeki eleman farketti. Ben hâlâ nasıl farkettiğini anlamış değilim...
[2] Sanırım bir yazım hatası olmuş. Aslında 6000 KM. mi demek istediniz? :)
[3] Sanırım 85 HP demek istediniz. 85'liklerde motor gücü nedeniyle intercooler'ın var olduğu yönünde bir bilgim var. Yani öyle olması gerek.
[4] Aracımın yıkama vs. bakımını yaptırdığım yerdeki usta sıfır araca da boya koruma yapılabileceğini belirtmişti. Yeni boyaların "dayanıklı" olduğu düşüncesi doğru değil diyordu. Boya eskimez sadece mikro çiziklerle dolar. Kuş pisliği yeni boyaya da eski boyaya da kötü etki eder. O yüzden boya koruma her zaman yapılmalıdır diyor. Ama halen boya korumanın ne kadar faydası olduğu noktasına kendim bile inanmış değilim. Yani özetle, "illâ" diye bir şart yok. Arzu ederseniz yaptırabilirsiniz. Ama boya koruma işlemi yapacağız diye sıfır boya üzerinde kılcal çizik oluşturmasınlar...
[5] Sİleceklerin "açıldığı konum"dan kastınız, silecekleri camdan ayırdığımız pozisyon mudur? Eğer öyleyse maalesef öyle bir şey yok. Sürücü tarafındaki sileceğin çentiği olduğundan 1-2 santimden daha fazla açılamıyor. Sürücü tarafındakiyse -tespitiniz doğrudur- motor kaputuna sürtüyor. Bu sebeple, dinlenme tesislerinde, otoparklarda veya sileceklerle oynanma ihtimali olan yerlerde aracınızı bırakırken silecekleri dik pozisyonda bırakın; Aracı stop etmeden önce silecekleri çalıştırın. Tam dik pozisyondayken kontağı kapatın. Adam olan, sürücü tarafı sileceği zorlamaz. Yolcu tarafındaki ise kaputa temas etmeden sağlıklı şekilde açılacaktır bu pozisyonda.
[6] Dynamique'lerdeki frenleme sistemiyle ilgili donanım sebebiyle arka frenler disk diye biliyorum.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler
Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 23 misafir