1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti nazmi28 » 18 Nisan 2010 01:50

Kafama takılan bişeyi sizlerle paylasmak istedim aracım su an ort yakıtı 5.3 olarak gosterıyor ve bu yakıtın buyuk bı kısmını gebze pendık arası kullanıyorum trafık pek olmayan saatlerde...5.3 luk oran normalmı yoksa oran bırz daha dusebılırmı,
Bu oranın yuksekse neden yuksek olusunun nedenlerı,
Birde arkadaslar 2 gundur netten bakıyorum bu dızel araclarda devır ve vıtes degıstırme olayını cok farklı gorusler var ve ınsan muammada kalıyor
bunu tam anlamıyla anlatırsanız benım gıbı takılanlarda sorunu çözülmüş olur....şimdiden tesekkurler...
nazmi28
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 30
Kayıt: 03 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCi 65bg
Kilometre: 74000
Yakıt: total eurodiesel
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: nazmi-kocaeli


Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti dikmenibo » 18 Nisan 2010 13:00

yol bilgisayarından anlık tüketim ekranını açın, ona göre bi sürüş yapın bide.. oraya bakarak sürünce gazı daha sakin kullanırsınız.
motor devrinin 1500 ün altına düşmemesine dikkat edin, 5. viteste de 2500 lere çok çıkmayın..
vitesi boşa atmayın, vites takılıyken ayağınızı gazdan çekince motora hiç yakıt gitmez, yokuş aşağı inişlerde bunu kullanın..
o yol için bence ideali 4.5-4.7lt dir ortalama :good:
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti Devrim » 18 Nisan 2010 20:46

Vitesleri 2000-2250 arası değiştiririm ben. Ama uzun yolda 2500'e kadar çıktığım olur. Ya da riskli sollamalarda 3000'e yaklaşırım.

Vites küçültmelerde ise 1500 ile 1250 arasında düşürürüm. Ama ayağı debriyajdan nazik çekmek gerek.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti semih89 » 18 Nisan 2010 21:05

valla dikkatli kullanınca artıyor , basınca azalıyor benımkı bu aralar :) özellikle cutoff olayını ve vites değiştirme olayını kullanın. devir önemli. ideal devir aralığında kullanın. 1000devirle gitmek daha az yakıt anlamına gelmez aksine araç daha fazla yakar. rampalarda araca gaz vermeyin pedal aynı kalsın. anlık yakıt göstergesini kullanıp istanbul çorlu 3.7lt ile egldim ortalama hızım 100dü. aracım lastiklerini değiştirdim ve bakımdan çıktım. şu aralar 6 civarıydı ama günden güne düşüyor şuan 5.3 şehir içi .
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti bluesky2621 » 18 Nisan 2010 21:24

ben 2000 devirde kullanıyorum.. 4.vites 60km felan... şehiriçi 5,3- 5,4
bluesky2621
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 28
Kayıt: 16 Mart 2010 17:48
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65hp
Kilometre: 90000
Yakıt: OPET
Lastik Markası: DUNLOP 185/60/15
İsim ve Şehir: DİYARBAKIR

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti oguz1 » 18 Nisan 2010 22:02

nazmi28 demiş ki:Kafama takılan bişeyi sizlerle paylasmak istedim aracım su an ort yakıtı 5.3 olarak gosterıyor ve bu yakıtın buyuk bı kısmını gebze pendık arası kullanıyorum trafık pek olmayan saatlerde...5.3 luk oran normalmı yoksa oran bırz daha dusebılırmı,
Bu oranın yuksekse neden yuksek olusunun nedenlerı,
Birde arkadaslar 2 gundur netten bakıyorum bu dızel araclarda devır ve vıtes degıstırme olayını cok farklı gorusler var ve ınsan muammada kalıyor
bunu tam anlamıyla anlatırsanız benım gıbı takılanlarda sorunu çözülmüş olur....şimdiden tesekkurler...

Dizel motor genel itibariyle düşük devirde yüksek tork verebilen bir motordur. Bu ataklık onun vites oranlarınada yansır ve vitesi sık değiştirmek gerekir. Bizim motor için en uygun ve ekonomik vites aralığı 2300 de vites yükseltmek ve 1500 devirdede vites küçültmek tir.

Aşağıdaki topiklerde detaylıı olarak yakıt ve motor konusunu konuşmuştuk yeni katılan arkadaşlar faydalanabilir.

http://clioiii.com/ClioIII/FORUM/viewto ... =55&t=2037

http://clioiii.com/ClioIII/FORUM/viewto ... f=55&t=118

http://clioiii.com/ClioIII/FORUM/viewto ... f=55&t=507
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti dikmenibo » 19 Nisan 2010 15:44

oğuz1@
renault un eco2 programında daha farklı bahsediliyor..
http://www.renault.co.uk/cars/environment/tips.aspx

türkçe çeviri:
"
vites değişimlerinizi geliştirin:
-yaklaşık 1000 devir de vites düşürün
-dizellerde 2000, benzinlilerde 2400 devirde vites yükseltin
-50km/s hızda 4.(5 vitesli araçlar) yada 5.(6 vitesli araçlar) e çıkmış olmalısınız

sakin kullanın:
-40km/s den sonra sabit bir hızda sürün
-motor freninden yararlanın, aracın doğal yavaşlaması motora yakıt akışını keser
-50km/s hızda 5. viteste, ışıklara 100m kala ayağınızı gazdan çekin

nasıl hızlanacağınızı düşünün:
-50km/s hıza kadar, hızlıca 5. vitese çıkılması tercih edilmeli
-50km/s hızdan sonra, hızlanmanın yavaş olması uygundur
-vitesleri 5 e kadar hızlıca değiştirin

tepe çıkışlar ve inişler:
-yokuşu sabit hızla inin
-yokuş çıkarken bırakın araç diğer sürücüleri engellemeyecek şekilde hız kaybetsin, minimum 40km/s hız ile çıkın
-eğim inişlerde ayağınızı gazdan çekin

motoru akıllıca kullanın:
-30 saniyeden fazla durulacağı zaman motoru kapatın
-kışın motoru önceden ısıtmayın
-araç çalıştıktan hemen sonra hareket edin

aracınıza bakın:
-her ay, lastik basıncını kontrol edin
-klima kullanımında dış ve iç sıcaklık arasında fazla fark olmasın
-araçta gereksiz yük taşımayın
-tavan raylarını ve bagajlarını kullanmıyorsanız sökün
-eco-driving kadar, aracın bakımının doğru yapılması ve doğru bir sürüş de önemlidir
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti oguz1 » 19 Nisan 2010 19:56

dikmenibo

Siz verdiğim linkleri tamamına göz attınızmı ? Verdiğim linkteki bilgilerin çoğunluğu otomobil uzmanlarının ortak kararıdır ve 1 yerden değilde 3-5 yerden toplanarak zenginleştirilmiştir. Devir konusunun dışında diğer tüm bilgiler örtüşmektedir.
Devir konusuna gelince bir tablo vermiştim yukarıdaki linklerin birinde aynı tabloyu vermeyim, maximum torkun 1800 devirde vermektedir bizim dizeller ortalama. Sizin verdiğiniz linkte max torku verdikten sonra değişlimi hedeflemekte.

Sizin verdiğiniz adreste 2000 devirde vites yükseltin 1000 devirde küçültün diyor siz bir deneyin depoyu fulleyin ve sonucu yazarsanız seviniriz eğer gerçekten değerler düşerse bizde aynı oranları kullanabiliriz. Denenebilir ama bence devirler çok düşük ve bu yakıt tüketimini bir miktar artırabilir sebebine gelince eğer hafif rampa çıkıyorsanız 2000 devirde vites değiştirin ve anlık tüketimi gözleyin birde 2300 devirden sonra vites değiştirin , 2000 de değiştirdiğinizde bir sonraki viteste anlık tüketimin arttığını göreceksiniz çünkü araçın devrini 2000 e getirmek daha fazla ayakıt yakacak yani araç devirden düşecektir eski deyimle. Eğer aracı hızla 5 . vitese çıkaracaksanız bence 2000-2500 aralığında değiştirmek gerekir. Hafif rampa aşağı olursa bende 2000 de değiştiriyorum yolun yapısına göre.

Az yakmakla ilgili buradada bir topik açmıştım http://forum.donanimhaber.com/m_26234338/tm.htm



(Dün depoyu yine fulledim 1 aydan sonra araç şu an net Ankarada ort. 162 krş yakmakta. Genelliklede kısa mesafede kullanmaktayım.işyeri 700 metre. Hanımı bırakmak içinde 1500 metreyi hergün arşınlıyor clioIII 3 er 5 er sefer)
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti nazmi28 » 19 Nisan 2010 21:23

oguz bey bu yakıt mıktarı bende cok guzel.pekkı yol bılgısayarı ne dıyor ortalama yakıt ne kadar gosterıyor....
nazmi28
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 30
Kayıt: 03 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCi 65bg
Kilometre: 74000
Yakıt: total eurodiesel
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: nazmi-kocaeli

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti cleaner_oz » 19 Nisan 2010 22:44

dün inebildiğim ortalamayı göstermek istiyorum ben bile şaşırdım 2.8lt 100km
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
cleaner_oz
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 77
Kayıt: 07 Eylül 2009 19:16
Marka & Model: 2006.exp.g.kırmızı
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65bg
Kilometre: 82000
Yakıt: SHELL gtl power
Lastik Markası: BRG. 195\60\15
İsim ve Şehir: ÖZKAN.İST

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti oguz1 » 20 Nisan 2010 07:22

nazmi28 demiş ki:oguz bey bu yakıt mıktarı bende cok guzel.pekkı yol bılgısayarı ne dıyor ortalama yakıt ne kadar gosterıyor....

Aldıktan yaklaşık 1 sene sonra yol pc değeriyle depoyu fulleyip tekar fulledikten sonraki değer arasında 0.2 veya 0.3 lük bir sapma olmaya başladı. Şöyleki yol pc si bende ort.4.9 gösteriyor ama fulledikten sonraki gerçek değer 5.2. Bu benim oturmuş değerim bunun üzerine şu ana kadar hiç çıkmadı. Yaz değerleri ise gerçekte 4.7 veya 4.9. pc ye restart attırayım dedim serviste, 1 sefer yapılıyor onuda şimdi yapmayalım dediler bende birşey demedim artık. Şimdilik gül gibi geçinip gidiyoruz. :Rose:

(Yakıt olarak Ankarada total docoyu kullanıyorum ithal euro dizel, motor ısındıktan sonra aracı kullanmak büyük keyif :friends: )
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti impossible » 20 Nisan 2010 08:25

benim aracım 2,0 hatta bi ara 1,9 a bile düştü, ve düz yolda 5.viteste 85-90km hızla, yokuşaşağı falan diildi?
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti dikmenibo » 20 Nisan 2010 11:12

oguz1@

aracımda BVR şanzıman var, sakin kullanımda 2100 devirde vites arttırır(1 den 2 ye geçiş hariç), devir de 1200 e düşünce vites düşürür. yani eco2 programına göre ayarlanmış bir şanzıman. bu şekilde şehirler arası yolda 3.6lt/100km, istanbul şehir içinde ise 5.5lt/100km ortalama tutturuyorum. kısacası size de tavsiye ederim.

rampa olayına gelirsek, ben rampayı sabit bi vites ile çıkmayı tercih ettiğim için vitesine göre 3000 devire kadar çıkar ve rampaya öyle girerim, gazdan da ayağımı hafif çekerim ozaman. zaten rampa bitene kadar 2000 devire kadar düşer motor. ekonomik mi? rampada 2000 den 2500 e devir yükseltip vites arttırmaktan ekonomik.

bu arada, 85bg 1.5dci lar 1900 devirde max torklarını verir, 1800-2500 arası da yüksek bir tork bandlarına sahiptirler. en yüksek tork devirleri 1800-2500 arasında diye vitesleri 2300-2500 gibi devirlerde değiştirmek, aracın devirli kullanılmasından dolayı yakıt tüketimini arttıracaktır. aynı mantıkla benzinli araçların torku, renault un dediği 2400 ün devirin çok üstünde verilmektedir, ama benzinli araçlar 3000 devirin altında iken ekonomik karakter sergilemektedirler.

görüşlere saygım var, ama ben işimi gaza çok sakin dokunarak BVR şanzımana bırakıyorum, bahsettiğim değerleri elde ediyorum, ki bu değerler çok güzel, herkese de tavsiye ederim. önceki mesajım da hiç bir türlü saldırgan bir tavırda değildi, sadece devirlerle ilgili değil, herkes yararlansın diye tüm programı ingilizceden çevirdim, yanlış anlaşılmasın.
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti oguz1 » 20 Nisan 2010 21:29

Hemen hemen aynı şeylerden bahsediyoruz.yukarıda veediğim max.tork devirlerini düzeltiyorum. 80bg olan dizellerimiz 1900 devirde 185 nm, 65bg ler 1700 devirde 160nm,1.2 ler 4250 devirde 105nm,1.4 lerde 4250 devirde 127nm tork vermekte. Araçlarımız dijital devir göstergesi olmadığı için ortalama olark 2000 deviri geçtikten sonra değiştiriyorum bu trafiğin ve yolun durumuna göre 2100 de olabilir 2200 de 2300 de ani hızlanmam ve yüksek hızlara çıkmam gerekiyorsa 2500 de bu manuel şanzumanın bize verdiği bir artı diye düşünüyorum. Otomatik şanzuman kullanan arkadaşlar fazla olmadığı için şanzuman aralıklarının bilmiyorduk öğrenmiş olduk.

4 sene önce ilk paylaşımları yaparken böyle 100 ve 200 devir farklarından değilde 1000 veya 1500 devir farklarından bahsediyorduk, kimi arkadaş o günlerde 3000 devirde vites değiştirmekten bahsediyordu, ancak bu duruma gelebildik ne mutlu araştıra araştıra. Paylaştıkça doğruyu bulmak ve bilgilerimiz artırmak için burada bulunuyoruz. Bilgi paylaştıkça artar. Paylaşımlar için teşekkürler. :Bravo:
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti dikmenibo » 21 Nisan 2010 14:05

doğrudur hocam :good: dizel motor konusunda bilinçlendikçe, daha ince çizgilerden bahsediyoruz, zaten devir bandı çok kısa olduğu için, benzinli araçlar gibi 1000 li devirleri konuşmak zor oluyor, yeni nesil dizellerde de gereksiz..

ara hızlanmalarda tabiki sizin yaptığınız doğru, hatta 2500 deviri geçmek gerekebiliyor bazen :)
iyi forumlar :good:
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul


Sonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 38 misafir