Anlık Gösterge Paradoksu

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Anlık Gösterge Paradoksu

İleti ahmet » 20 Mart 2010 00:55

Merhaba,

Clio benzinlilerle ilgili soruyu yönelteceğim ancak dizeli kapsıyormu bilmiyorum,

Şimdi anlık gösterge 30 km ve üzeri hızlarda 100 km de ne kadar yakıt yaktığımızı gösteriyor.

Devirli kullanınca bu oran artarken devirsiz kullanınca düşüyor.Bende göstergede devamlı anlık gösterge sabit durduğu için ona göre aracı kullanıyorum.Aracı genelde 3000 devir üstüne çıkartmıyorum, Bazen abartıyorum 50yle giderken 4e takıp gidiyorum,

Bunun zararı varmı ayrı bir tartışma konusu,

Ancak asıl soru şu, Yüksek viteste devirsiz gidince şöyle bir söylenti var, Araç çiğ yakıt yaktığı için daha fazla yakıt tüketecek, daha çok yakacak. Ama bu söylentiye bizim anlık gösterge karşı çıkıyor.Hayır yüksek vites az devirle ben daha az yaktığını söylüyorum diyor.

Bu durumda bu teknolojiyemi güvenmeli, illa ki öyle gösteriyor diye öyle olacak garantisi yok, Yada çiğ yakıt tezinemi güvenelim.
ahmet
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 09 Haziran 2008 12:53
Konum: dasdasdasdasd
Marka & Model: asddadsa
Motor Tipi & Gücü: dsaddsa
Kilometre: 0
Yakıt: adsdada
İsim ve Şehir: asdddasdasdas


Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti dikmenibo » 20 Mart 2010 18:34

fark etmişsinizdir ki, motor belli bir devirin altında hızlanma konusunda isteksiz, ben bunu 1500 devir civarları olarak görüyorum
zaten eğer motoru 1500 devir altına düşürürseniz, anlık göstergede yakıt tüketimi tavan yapmaya başlıyor :)
motoru 1500-2500 devirler arasında tutarsanız, hem motor canlı bi karakter sergiler, hem de düşük tüketim elde edersiniz
anlık tüketim ekranına güvenin :good:

ek olarak;
renault un eco2 drive ile ilgili bir kaç önerisi var:
-vitesi, dizel motorlarda 2000, benzinli motorlarda 2400 devirde değiştirin
-duracağınız zaman mutlaka motor kompresyonundan yararlanın
-motor kompresyonu ile dururken vitesleri, motor 1000 devire düşmeden değiştirmeyin
-düz yollarda sabit bir devir ile ilerleyin, rampalarda ise ayağınızın pozisyonunu değiştirmeyin, araç hız kaybetsede unutmayın, siz gaza ne kadar basarsanız araç o kadar yakıt harcar..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti ahmet » 21 Mart 2010 01:31

1500 devir altına hiç dikkat etmedim, bir ara ona da bakarım.

Ben bir türlü inanamıyorum, düşük devir az yakıt olayına ,sonuçta hızlanmak istemesende sabit gazla yoluna devam edebiliyosun, zararı varmı peki
ahmet
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 09 Haziran 2008 12:53
Konum: dasdasdasdasd
Marka & Model: asddadsa
Motor Tipi & Gücü: dsaddsa
Kilometre: 0
Yakıt: adsdada
İsim ve Şehir: asdddasdasdas

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti Diablo » 21 Mart 2010 13:11

ahmet demiş ki:1500 devir altına hiç dikkat etmedim, bir ara ona da bakarım.

Ben bir türlü inanamıyorum, düşük devir az yakıt olayına ,sonuçta hızlanmak istemesende sabit gazla yoluna devam edebiliyosun, zararı varmı peki


Düşük hız yüksek vites yakıt sarfiyatını düşürür sebebi yüksek vites de dişli oranın büyük olmasından dolayı devrin düşmesinden kaynaklanır devir düştükçe yakıt sarfiyatıda ona oranla düşecektir sizin bahsettiğiniz çiğ yakıt yakma olayı günümüz motorlarında mümkün değildir.Bu duruma göre çekişte minumun seviyeye incektir.Yakıt tasarrufu ile ilgili olarak bu durumdan sıkça bahsedilmektedir ve önerilmektedir.Diğer taraftan motor üreticileri ve uzmanlar tarafından aracı bu şekilde kullanmak kesinlikle tavsiye edilmemektedir.Bu şekilde araç kullanmak halk arasındaki değimi ile motorun sağırlaşmasına sebep olur ve motor geberir gider belli bir km den sonra motordan kesinlikle mevcut olan performansını alamazsınız devirli kullamaya başlasanız dahi motor tam performansını hiç bir zaman vermeyecektir.Yakıt sarfiyatı verileri bu durumlar göz önüne alınarak verilir buda uygun hıza göre olması gereken vites ve devirdir motor ancak bu şekilde sağlıklı bir şekilde çalışır ve uzun ömürlü olur.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti dikmenibo » 21 Mart 2010 17:38

ahmet demiş ki:1500 devir altına hiç dikkat etmedim, bir ara ona da bakarım.

Ben bir türlü inanamıyorum, düşük devir az yakıt olayına ,sonuçta hızlanmak istemesende sabit gazla yoluna devam edebiliyosun, zararı varmı peki


mesela merdeces c220cdi kullandık bir süre, otomatik vites, dikkat ettim 1400 devirin altına düşürmüyor otomatik şanzıman, buna göre programlanmış, çünkü o motor için ölü devirler.. o kadar düşük devirde giderseniz turbo fazla hava çekemediği için verimli çalışmayacaktır, o zaman ecu, yakıt pompasına abanıcak, motora fazla yakıt basacak.. benzer olay 2.0tdi tiguan ımızdada var, motor 1500 devirin altında iken, çok hafifçene gaza bassanız bile en kötü ihtimal 1 vites düşürüyor, ki yakıt tüketimi konusunda verimli bir sürüş yapın..
sabit gazla devam edersiniz, motoru yormayacak şekilde, ama yine de fazla tüketecektir.. motoru canlı devirlerde kullanın, gerisini dert etmeyin :good:
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti teknisyenu » 23 Mart 2010 15:42

Dün İstanbul - izmit arası 215 km gittim geldim ve 100 km de 4.85 lt yaktım,
arabam 2008 1.2 clio ııı ama motor 2020 km de ilk sahibi hiç gezmemiş
bir hanımefendi bence bu çok iyi bir rakam ve dizeller ile yarışır gibi geliyor.
Yolda da çok dikkat etmedim 90-110 arası gittim ama yukarıda analatılanlar
doğru 1500 - 2500 devir arası çekiş ve bu gibi performans açısından motorun en iyi olduğu
devir aralığı bunu hem şehir içi hemde şehir dışı için söyleyebiliriz diye düşünüyorum.
Saygılarımla
teknisyenu
ER
ER
 
İleti: 9
Kayıt: 18 Ocak 2010 15:40
Konum: ŞEf
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 Hp
Kilometre: 10
Yakıt: benzin
Lastik Markası: bristone 250
İsim ve Şehir: Ufuk - Kocaeli

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti Devrim » 24 Mart 2010 00:21

Evet, güzel bir değer 4.8lt/100km. Dizellerle yarışır denebilir ama yine de katılamıyorum bu deyime.
O yolda bir dizel, aynı süratlerde 3.8lt/100km değerlerine kadar düşebilir. Gerçi tartışma açmak istemem, sadece bilgi vermek istedim.

Gerçi şu var; arada 100 kilometrede 1 litre fark ediyor. Kısa süreçte bakarsak olaya, muhabbetini bile yapmama gerek yok. Uzun vadede ancak anlaşılır ancak o da...
Ben aynı noktaya kendi kullanımım için de bakıyorum. Örneğin Konya'dan Mersin'e giderken, "dikkat edeyim basmayayım, tasarruf edelim azcık" dediğim bazı yerler vardır. Geçen bir tek başıma gidişimde bastım basabildiğim kadar. Neticede ne değişti, 350 kilometrede taş çatlasa 1.3 litre değişmiş. Aynı noktaya geliyorum. Sadece o yolculuk için değmez kendimi tasarruf diye kasmama. Bir sakız az çiğnerim. :) Ama uzun vadede dersek, orasını düşünmüyorum şu an...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti Bayram » 24 Mart 2010 09:45

Devrim demiş ki:Evet, güzel bir değer 4.8lt/100km. Dizellerle yarışır denebilir ama yine de katılamıyorum bu deyime.
O yolda bir dizel, aynı süratlerde 3.8lt/100km değerlerine kadar düşebilir. Gerçi tartışma açmak istemem, sadece bilgi vermek istedim.

Gerçi şu var; arada 100 kilometrede 1 litre fark ediyor. Kısa süreçte bakarsak olaya, muhabbetini bile yapmama gerek yok. Uzun vadede ancak anlaşılır ancak o da...
Ben aynı noktaya kendi kullanımım için de bakıyorum. Örneğin Konya'dan Mersin'e giderken, "dikkat edeyim basmayayım, tasarruf edelim azcık" dediğim bazı yerler vardır. Geçen bir tek başıma gidişimde bastım basabildiğim kadar. Neticede ne değişti, 350 kilometrede taş çatlasa 1.3 litre değişmiş. Aynı noktaya geliyorum. Sadece o yolculuk için değmez kendimi tasarruf diye kasmama. Bir sakız az çiğnerim. :) Ama uzun vadede dersek, orasını düşünmüyorum şu an...

Hocam 350km'de 1.5LT fark etmesi imkansız
Demekki sen sakin kullanıyorum dediğinde bile şahlanmış gidiyorsun
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti AF890 » 24 Mart 2010 10:23

ben bugune kadar bütün çabalarıma rağmen düz yolda ortalamayı 5.8lt'nin altına indirebilmiş değilim, bi keresinde düm düz yaklaşık 160km yolu ortalama 80km hızla gittim ama ortalama 5.8'in altına inmedi (bu denemeyi aracım benzinli iken yapmıştım) bazen forumda okuyorum ortalamaları hayret ediyorum ya bende bi sorun var yada aracımda :)
aracıma LPG taktırdıktan sonra hiç yavaş gitmedim aksine ortalama fazla olsun ki fazla kar ediyim die düşünürüm hep :D :D
AF890
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Şubat 2010 09:30
Marka & Model: 2008 Grand Tour Auth
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 76500
Yakıt: LPG
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Fatih Niğde

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti Devrim » 24 Mart 2010 11:13

Bayram demiş ki:Hocam 350km'de 1.5LT fark etmesi imkansız
Demekki sen sakin kullanıyorum dediğinde bile şahlanmış gidiyorsun
"İmkansız" derken, az mı fazla mı?
350 kilometreyi, Konya - Ereğli - Ulukışla - Pozantı - Tarsus - Mersin hattından gidiyorum ve dümdüz yol değil. Hem Ulukışla'da otobana giriyorum hem de Toros'ları geçerken rampalardan geçiyorum.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Anlık Gösterge Paradoksu

İleti AF890 » 26 Mart 2010 09:30

350km'de toplam 1,5lt'mi fark etti yoksa ortalama mı 1,5lt arttı onu pek anlayamadım, ama konyadan mersine giderken az yakar, sadece tekir rampasını çıkıyosun geri kalan hep rampa aşşa, çök çökebildiğin kadar :) geçen yıl niğde'den adanaya 7lt ortalamayla gittim dönüşte 9'a yaklaşmıştı :D
AF890
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Şubat 2010 09:30
Marka & Model: 2008 Grand Tour Auth
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 76500
Yakıt: LPG
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Fatih Niğde



Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir