www.hurriyet.com.tr (bugun)
2010’un ilk müjdesi Fransa’dan geldi Clio 4 de Bursalı olacak
Fransız Renault, Türkiye’ye otomotivde yeni yılın ilk müjdesini verdi. Renault, şu an Fransa ve Bursa’da ürettiği küçük sınıftaki başarılı modeli Clio’nun 2011 yılı sonunda 2012 model olarak üretilmesi planlanan yeni neslini sadece Türkiye’de üretebileceğini söyledi.
FRANSIZ otomotiv devi Renault’dan Türkiye’ye 2010’un otomotivde ilk yatırım müjdesi geldi. Renault’un şu an Fransa ve Bursa’da ürettiği küçük sınıftaki başarılı modeli Clio’nun ‘Clio 4’ olarak adlandırılan yeni neslini sadece Türkiye’de üretileceği açıklandı. Fransız la Tribune gazetesinin haberine göre, Renault’un maliyetleri azaltmak için yeni nesil Clio 4 modelini Türkiye’de üretebileceği belirtilirken, “Şimdiki Clio’nun gelecek nesil modeli Paris bölgesindeki Flins fabrikası yerine Türkiye’de üretilebilir” denildi. Yeni Clio 4’ün 2011 yılı sonlarında piyasaya çıkması beklenirken, Türkiye’ye kaydırılan üretim sonrasında Fransa fabrikasında ise elektrikli modellerin üretilebileceği belirtiliyor.
Görüşmeler sürüyor
Renault sözcüsü, bu konuda nihai bir karar verilmediğini belirtirken, Oyak Renault yetkilileri ise Clio 4 üretim sürecinin uzun olduğunu şu an için geçen yıl makyajlanan Clio 3, Megane Sedan’ın yerini alan Fluence ve elektrikli Fluence üzerinde çalıştıklarını söyledi. La Tribune’nin haberine ilişkin olarak Renault’un Türkiye’deki ortağı olan
Oyak Grubu’nun Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, bunun stratejik bir konu olduğunu ve görüşmelerin devam ettiğini vurguladı.
La Tribune’nin sektör kaynaklarına dayandırılan haberinde ayrıca Renault’nun Alman rakibi Daimler ile küresel bir ortaklık için “aktif görüşmeler” yürüttüğü belirtildi. Gazetenin haberinde ortaklık görüşmelerinin gelecekteki
Smart serisi ve elektrikli otomobiller için ortak platform kullanımı ile motor ve teknoloji değişimlerini kapsadığı dile getirildi.
Yatırım açıklandı
2009’da 120 milyon Euro yatırımla yeni modeli Fluence’yi Bursa’da üretmeye başlayan Renault, aralık ayında da Bursa fabrikasına yönelik yeni yatırım planlarını açıklamıştı. 360 bin kapasiteli Bursa fabrikasında Symbol, Grandtour, Fluence ve Clio 3 modellerini üreten Renault, yeni yatırım planında 2010 yılı ortasında Megane Hatcbcak, 2010 yılı sonunda da elektrikli Fluence’yi üreteceğini açıklamıştı. 50 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilecek ve 2011 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulacak elektrikli Fluence, Fransız firmanın piyasaya sunacağı ilk elektrikli otomobil olma özelliğini de taşıyor.
Fransızlar anında tepki gösterdi
RENAULT’un yeni modeli Clio 4’ün üretiminin Bursa’ya kaydırma planlarının duyulmasının ardından, ülkenin sağ görüşlü kanadının bu gelişmeyi engelleyeceği bildirildi. Fransa hükümetinden Fredric Lefebvre üretimin tamamen Türkiye’ye kaydırılmasının ‘kabul edilemez’ olduğunu söylerken bu planın gerçekleşmesini engellemek için devlet yönetimine çağrıda bulundu.
Renault’nun ürettiği her 8 araçtan biri Bursa’dan
RENAULT’nun Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata, 1969’dan bu yana Türkiye’de üretim yaptıklarını hatırlatarak şunları söylemişti: “Oyak Renault’nun kuruluşundan bu yana 15 farklı model ürettik. Son 12 yılda 1.5 milyar doların üzerinde yatırım yaptık. 6 bin 500 kişiye doğrudan, 50 bin kişiye dolaylı yoldan istihdam yarattık. Renault dünyasında üretilen 8 araçtan biri Bursa’daki bantlardan çıkıyor. Bursa tesisi, dünyanın 7’nci, Avrupa dışında ise üçüncü büyük Renault fabrikası konumunda.”