[Dizel] 60.000 Km. Bakımı

Bu alt bölümde, özellikle sadece dizel araçlarla ilgili bakım konuları yer alır.

Re: 60.000 BAKIMI

İleti Arslan » 18 Aralık 2009 12:14

60bin bakımında ekstra triger seti değişir normalde. Amortisörler vs.. değişmezki bir arıza yoksa.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul


Re: 60.000 BAKIMI

İleti bahadix » 19 Aralık 2009 01:56

hasmer demiş ki:Bilmediğim için soruyorum , clioIII lerin trigger vs. değişim zamanı 60000 midir?(öyleyse erkenmiş.)Birde üstteki arkadaşımız niye 4 amortisörü değişiyor! Benim bildiğim bir amortisör işlevini yitirdiğinde ön veya arka çift olarak değişir.
Ayrıca olağandışı koşullar dışında 60000 de amörtisör değişimi gerekmemesi gerekir(türkçe katliamı oldu)Selamlarımla...


arkadaşlar biraz açayım konuyu o zaman bşde bikaç bişi diyeyim...
5 yıllık kö y öğretmeniyim...3yıldır köyde kullanıyorum clio 3 ü....o sebeple amortisör,ön düzendeki parçalar ve bilyeler artık miadını doldurdu....6o bin bakımıda yaklaştığı için hepsini birden yaptıracağım...sanırım şimdi anlaşıldı...

bir de bi kaç bişey söyleyeyim...inanın clio 3 ü öyle zorlu koşullarda kullanıyorumki....bi saban takıp tarla sürmedim yani...-25 derecelerde köylünün sıfır new holland ları garajlarda çalışmazken bu araba ayazlarda 2. kontağı istemedi daha...ben böyle bir motor bilmiyorum....1o numara motor var ....altını sürte sürte kıvılcımlar çıkarttım çoğu zaman tık yok...sadece bakımlarda karter tıpası değişti..eşşek olsa ölürdü....metre karın içinde pati ata ata kış boyunca yol gitti triger v.s sorun çıkarmadı....2-3 kere lastiği patladı...o halde 100 er km yol gitti öndüzeni bile bozmadı...ve inanın 3 yıldır zincir bile takmadım hala zincirim yok...:)....kaç kere çamurlu tarlalarda saplandı kaldı...kaç kere tarktörle çekildi gene devam etti :)...4 yılda bu kadar zorlu koşulda bi kere yağ eksiltmedi...bir kere ampül değişmedim 4 yılda...bir kere bile benim şuyum var demedi ... yahu daha neler neler...hangi birini anlatayım....bunlar hepsi tarafımdan bizzat denendiği için gönül rahatlığıyla alınabilecek bir arabadır...sadece periyoduk bakımlarına götürün...hatta götürmeyinde....

anlatayım dedim sadece...saygılar
bahadix
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 29
Kayıt: 13 Aralık 2009 00:51
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98 hp
Kilometre: 72000
Yakıt: opet 97
Lastik Markası: michelin 195/65/15
İsim ve Şehir: yiğit yıldırım kayseri

Re: 60.000 BAKIMI

İleti oguz1 » 19 Aralık 2009 08:07

Araba değil o, can yoldaşıdır. Benzinini koy japonyaya gider. Gitmem demez.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: 60.000 BAKIMI

İleti umurcak » 19 Aralık 2009 09:50

bahadix demiş ki:ben gene insaflıymışım ...demin kayseri servisi aradım bi bakın hele:

4 amortisör.........................704 tl
4 bilye...............................250 tl
60.ooo bkm (triger cart curt).....830 tl
4 balata.............................400 tl
rot,başlarıyla brber.................50 tl

ben bunu ödeyemem ki :) yaza doğru araç değişmek en iyisi

yuh demek istiyrum dün arkdasım vw servisine gitti aracı polo 2002 model bu 60 binlik bakımda aynı sekilde triger kayısı falan 800 dediler %20 indrim varmıs bide vw daha mı ucuz yani servisi :? %)
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: 60.000 BAKIMI

İleti ufuk5414 » 19 Aralık 2009 12:25

ben garanti süresi bittiği için dışarda sanayide bilinen güvenilen birinde bu bakımların yapılması taraftarıyım.yazmıştım ilk msj da görüyosunuz zaten 900 tl demişti bana servis o bakıma dışarda yaptırdım tamamen orjinal parça ve taksitli 400 tl kara geçtim.şükür henüz hiçbir problem yok...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: 60.000 BAKIMI

İleti Devrim » 19 Aralık 2009 16:25

bahadix demiş ki:...5 yıllık kö y öğretmeniyim...3yıldır köyde kullanıyorum clio 3 ü....o sebeple amortisör,ön düzendeki parçalar ve bilyeler artık miadını doldurdu....6o bin bakımıda yaklaştığı için hepsini birden yaptıracağım...sanırım şimdi anlaşıldı...bir de bi kaç bişey söyleyeyim...inanın clio 3 ü öyle zorlu koşullarda kullanıyorumki....bi saban takıp tarla sürmedim yani...-25 derecelerde köylünün sıfır new holland ları garajlarda çalışmazken bu araba ayazlarda 2. kontağı istemedi daha...ben böyle bir motor bilmiyorum....1o numara motor var ....altını sürte sürte kıvılcımlar çıkarttım çoğu zaman tık yok...sadece bakımlarda karter tıpası değişti..eşşek olsa ölürdü....metre karın içinde pati ata ata kış boyunca yol gitti triger v.s sorun çıkarmadı....2-3 kere lastiği patladı...o halde 100 er km yol gitti öndüzeni bile bozmadı...ve inanın 3 yıldır zincir bile takmadım hala zincirim yok...:)....kaç kere çamurlu tarlalarda saplandı kaldı...kaç kere tarktörle çekildi gene devam etti :)...4 yılda bu kadar zorlu koşulda bi kere yağ eksiltmedi...bir kere ampül değişmedim 4 yılda...bir kere bile benim şuyum var demedi ... yahu daha neler neler...hangi birini anlatayım....bunlar hepsi tarafımdan bizzat denendiği için gönül rahatlığıyla alınabilecek bir arabadır...sadece periyoduk bakımlarına götürün...hatta götürmeyinde...
Çook çok teşekkürler anlatım için Bahadır kardeş. Anladım şimdi olayı. :) Ve kolay gelsin diyorum gerçekten. Zor valla...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 60.000 BAKIMI

İleti cleaner_oz » 20 Aralık 2009 18:09

arkadaşlar benim aracım 78bin km de daha triger değiştirmedim debriyaj baskı balatada değişmesi gerekiyo bide bakımı var servis bunların değişmesi 900 tl tutacağını söyledi daha fazlada çıkabilirmiş bakalım ne yapıcam
cleaner_oz
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 77
Kayıt: 07 Eylül 2009 19:16
Marka & Model: 2006.exp.g.kırmızı
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65bg
Kilometre: 82000
Yakıt: SHELL gtl power
Lastik Markası: BRG. 195\60\15
İsim ve Şehir: ÖZKAN.İST

Re: 60.000 BAKIMI

İleti bahadix » 21 Aralık 2009 12:04

cleaner_oz demiş ki:arkadaşlar benim aracım 78bin km de daha triger değiştirmedim debriyaj baskı balatada değişmesi gerekiyo bide bakımı var servis bunların değişmesi 900 tl tutacağını söyledi daha fazlada çıkabilirmiş bakalım ne yapıcam



valla hocam 78.000' e iyigetirmişsin trigeri...normalde 60.000 de değişmesi lazımdı ya...tabi 5/10 bin töleransı vardır da sen epey bi zorlamışın :Bravo:
bahadix
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 29
Kayıt: 13 Aralık 2009 00:51
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98 hp
Kilometre: 72000
Yakıt: opet 97
Lastik Markası: michelin 195/65/15
İsim ve Şehir: yiğit yıldırım kayseri

Re: 60.000 BAKIMI

İleti ufuk5414 » 21 Aralık 2009 15:57

bence aracını da kendini de tehlikeye atıyorsun.allah korusun sana bişe olmaz inşallah tabi ama aracın triger kayışı koparsa 900 tl oluşacak masrafın yanında komik bi rakam kalır.örnek 3000 tl gibi...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: 60.000 BAKIMI

İleti hasmer » 21 Aralık 2009 16:35

bahadix demiş ki:
hasmer demiş ki:Bilmediğim için soruyorum , clioIII lerin trigger vs. değişim zamanı 60000 midir?(öyleyse erkenmiş.)Birde üstteki arkadaşımız niye 4 amortisörü değişiyor! Benim bildiğim bir amortisör işlevini yitirdiğinde ön veya arka çift olarak değişir.
Ayrıca olağandışı koşullar dışında 60000 de amörtisör değişimi gerekmemesi gerekir(türkçe katliamı oldu)Selamlarımla...


arkadaşlar biraz açayım konuyu o zaman bşde bikaç bişi diyeyim...
5 yıllık kö y öğretmeniyim...3yıldır köyde kullanıyorum clio 3 ü....o sebeple amortisör,ön düzendeki parçalar ve bilyeler artık miadını doldurdu....6o bin bakımıda yaklaştığı için hepsini birden yaptıracağım...sanırım şimdi anlaşıldı...

bir de bi kaç bişey söyleyeyim...inanın clio 3 ü öyle zorlu koşullarda kullanıyorumki....bi saban takıp tarla sürmedim yani...-25 derecelerde köylünün sıfır new holland ları garajlarda çalışmazken bu araba ayazlarda 2. kontağı istemedi daha...ben böyle bir motor bilmiyorum....1o numara motor var ....altını sürte sürte kıvılcımlar çıkarttım çoğu zaman tık yok...sadece bakımlarda karter tıpası değişti..eşşek olsa ölürdü....metre karın içinde pati ata ata kış boyunca yol gitti triger v.s sorun çıkarmadı....2-3 kere lastiği patladı...o halde 100 er km yol gitti öndüzeni bile bozmadı...ve inanın 3 yıldır zincir bile takmadım hala zincirim yok...:)....kaç kere çamurlu tarlalarda saplandı kaldı...kaç kere tarktörle çekildi gene devam etti :)...4 yılda bu kadar zorlu koşulda bi kere yağ eksiltmedi...bir kere ampül değişmedim 4 yılda...bir kere bile benim şuyum var demedi ... yahu daha neler neler...hangi birini anlatayım....bunlar hepsi tarafımdan bizzat denendiği için gönül rahatlığıyla alınabilecek bir arabadır...sadece periyoduk bakımlarına götürün...hatta götürmeyinde....

anlatayım dedim sadece...saygılar


Hocam size Allah kolaylık versin , koşullarınız gerçekten olağandışıymış.Deneyimleriniz de Clio için ciddi bir test ve referans bana göre...Kendi adıma teşekkür ederim.
hasmer
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 144
Kayıt: 09 Aralık 2009 16:25
Marka & Model: ClioIII FazIIDyn.bvr
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85hp
Kilometre: 7500
Yakıt: V/max Eurodiesel 10
Lastik Markası: Conti Prem.Contact.
İsim ve Şehir: Hasan Mermer İstanbul

Re: 60.000 BAKIMI

İleti ibom » 21 Aralık 2009 16:38

ufuk5414 demiş ki:tüm ürünler orjinal renault yedek parçası.yan sanayi kullanılsa inanın dışarda 300 ancak tutar.tüm ürünlerin orjinal olmasına özen gösterdim bayağı bi gezdim sakarya sanayide.yani bence aracının garantisi biten biri servise onca para dökmemeli....



parçalar orjinale benzemiyor fiyata göre
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: 60.000 BAKIMI

İleti bahadix » 22 Aralık 2009 00:32

hasmer demiş ki:
bahadix demiş ki:
hasmer demiş ki:Bilmediğim için soruyorum , clioIII lerin trigger vs. değişim zamanı 60000 midir?(öyleyse erkenmiş.)Birde üstteki arkadaşımız niye 4 amortisörü değişiyor! Benim bildiğim bir amortisör işlevini yitirdiğinde ön veya arka çift olarak değişir.
Ayrıca olağandışı koşullar dışında 60000 de amörtisör değişimi gerekmemesi gerekir(türkçe katliamı oldu)Selamlarımla...


arkadaşlar biraz açayım konuyu o zaman bşde bikaç bişi diyeyim...
5 yıllık kö y öğretmeniyim...3yıldır köyde kullanıyorum clio 3 ü....o sebeple amortisör,ön düzendeki parçalar ve bilyeler artık miadını doldurdu....6o bin bakımıda yaklaştığı için hepsini birden yaptıracağım...sanırım şimdi anlaşıldı...

bir de bi kaç bişey söyleyeyim...inanın clio 3 ü öyle zorlu koşullarda kullanıyorumki....bi saban takıp tarla sürmedim yani...-25 derecelerde köylünün sıfır new holland ları garajlarda çalışmazken bu araba ayazlarda 2. kontağı istemedi daha...ben böyle bir motor bilmiyorum....1o numara motor var ....altını sürte sürte kıvılcımlar çıkarttım çoğu zaman tık yok...sadece bakımlarda karter tıpası değişti..eşşek olsa ölürdü....metre karın içinde pati ata ata kış boyunca yol gitti triger v.s sorun çıkarmadı....2-3 kere lastiği patladı...o halde 100 er km yol gitti öndüzeni bile bozmadı...ve inanın 3 yıldır zincir bile takmadım hala zincirim yok...:)....kaç kere çamurlu tarlalarda saplandı kaldı...kaç kere tarktörle çekildi gene devam etti :)...4 yılda bu kadar zorlu koşulda bi kere yağ eksiltmedi...bir kere ampül değişmedim 4 yılda...bir kere bile benim şuyum var demedi ... yahu daha neler neler...hangi birini anlatayım....bunlar hepsi tarafımdan bizzat denendiği için gönül rahatlığıyla alınabilecek bir arabadır...sadece periyoduk bakımlarına götürün...hatta götürmeyinde....

anlatayım dedim sadece...saygılar


Hocam size Allah kolaylık versin , koşullarınız gerçekten olağandışıymış.Deneyimleriniz de Clio için ciddi bir test ve referans bana göre...Kendi adıma teşekkür ederim.

ben teşekkür ederim...bu arada kış geldi bir iki hatırlatma yapayım clio 3 için bilginiz olsun..nacizane dene
yimlerimi paylaşayım :)

1.lastik alacaksanız kışlık bridgestone blizzak alın(michelin kullanıyorm memnun değilim)
2.kar yağdığında aracın üzerindeki karı temizlemeyin....o kar ayazdan korur...karın altı sıcaktır
3.silecekleri ayazlarda kaldırmayın (zaten kalmıyor)...arasına bişi koymayın..yapışmaz korkmayın
4.karda benzinli motorda kesinlikle 1 le gitmeyin...motoru yer...2 ye takın..
5.clio 3 eski modeller gibi kışın ısıtılacak bir motora sahip değildir..kontağıçalıştırıp 5 dk
sonra yola devam edin...ama zorlamayın ısınana dek..
6.yakıt deposunu her zaman yarıdan fazla tutun...
7.aracı yıkamayın..film takacaksanız yazı bekleyin...kışın hemen atıyor
8.clio 3 için diyeyim vites değiştirirken mutlaka debriyaja sonuna kadar basın....öyle dğişin vitesi
9.soğutma sıvısına kesinlikle su katmayın ,kireç kanalları tıkar
10.ileriye doğru gidemediğiniz yerlerde geri geri gidin daha net gidiyor karda..(bizzat tescillidir tarafımdan) :)
11.cut-off u kullanın :) şimdi hocam bu ne diyeceksiniz belki...bilen bilir yokuş aşağı gidrken aracı boşa almayın
boşa alırsanız motorun çalışması için yakıt yer...ama vitesteyken gazdan ayağınıızı çekin
bu sefr motoru çalıştırmak için tekerler devreye giriyor ..yakıt kesiliyor...yokuş aşağı 1ooo km
bile gitseniz damla yakıt yemez...clionun en sevdiğim özelliği


herkese hayırlı sürüşler arkadaşlar
bahadix
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 29
Kayıt: 13 Aralık 2009 00:51
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98 hp
Kilometre: 72000
Yakıt: opet 97
Lastik Markası: michelin 195/65/15
İsim ve Şehir: yiğit yıldırım kayseri

Re: 60.000 BAKIMI

İleti Devrim » 22 Aralık 2009 02:36

bahadix demiş ki:...5.clio 3 eski modeller gibi kışın ısıtılacak bir motora sahip değildir..kontağıçalıştırıp 5 dk sonra yola devam edin...ama zorlamayın ısınana dek...
Bence 5 dakika çok fazla. Tam yağlamanın 1 dakika sonunda gerçekleştiğini düşünüyorum. Sonrasında hareket edilebilir.
Ancak benim yaptığım gibi, ısı göstergesinde ilk hareketlenmeleri görmedikçe 2bin devri geçmeyin...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 60.000 BAKIMI

İleti bahadix » 22 Aralık 2009 18:24

Devrim demiş ki:
bahadix demiş ki:...5.clio 3 eski modeller gibi kışın ısıtılacak bir motora sahip değildir..kontağıçalıştırıp 5 dk sonra yola devam edin...ama zorlamayın ısınana dek...
Bence 5 dakika çok fazla. Tam yağlamanın 1 dakika sonunda gerçekleştiğini düşünüyorum. Sonrasında hareket edilebilir.
Ancak benim yaptığım gibi, ısı göstergesinde ilk hareketlenmeleri görmedikçe 2bin devri geçmeyin...

devrimcim inan erciyese bazı çıkıyordum...1oo km bile gitsen motor ısısı birinci çizgiyi geçmiyordu....benim 5 dk dan kastım çok soğuk havalar için geçerli...
bahadix
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 29
Kayıt: 13 Aralık 2009 00:51
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98 hp
Kilometre: 72000
Yakıt: opet 97
Lastik Markası: michelin 195/65/15
İsim ve Şehir: yiğit yıldırım kayseri

Re: 60.000 BAKIMI

İleti Devrim » 22 Aralık 2009 18:51

Aa evet doğru, pardon. Her yer -5'te kalmıyor tabii.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


ÖncekiSonraki

Dizel Periyodik Bakımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google [Bot] ve 12 misafir