Pompa, triger kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti ufuk5414 » 10 Haziran 2008 22:37

dizellerin triger kayışı 60000 de değişiyor değil mi arkadaşlar?
başka 50000 ya da 60000 de ne gibi önemli değişiklikler yaşanacak...
malum benimki 47000 km de...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA


Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 10 Haziran 2008 22:52

:arrow: bu triger kayışı dedikleri benzinlilerde farklı dizeller de farklımı birde bildigimiz kayışmı , zincirmi?
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti ufuk5414 » 11 Haziran 2008 07:41

abi sadece şunu biliyorum 600 ytl civarıymış değişimi....ciddiyim...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 11 Haziran 2008 11:51

ufuk arabanın en pahalı parçası her halde galiba 40,000 km degişiyormuş?
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti Bahadir » 11 Haziran 2008 14:50

Benim araç 7000 km oldu. ve yakın zaman bir Afyon/Dinar ve bir istanbul ve 2-3 defa da Çankırı. Yani yakın bir zamanda Temmuz sonu gibi 10000 bakımına sokacağım arabayı. İlk bakım ne kadar tutuyor. Birde yakıtta biraz düşme olur demişlerdi doğrumudur sizce?
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti ufuk5414 » 11 Haziran 2008 23:00

ömer abi 40000 değildir.benim araba 48000 km de.alırken 45 di serviste cheak up a soktum 60000'e kadar gel değiş dediler....
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 12 Haziran 2008 09:03

bilgi paylaşımı için teşekkürler murat
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti ufuk5414 » 12 Haziran 2008 14:45

benim motor garanti kapsamı dışında evet dışarıda değiştircm zaten.sağol...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 18 Haziran 2008 22:45

bilgi paylaşımı için teşekkürler
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti ufuk5414 » 20 Haziran 2008 15:02

yok motorda sorun yok aracı ikinci el aldım sağolsun sahibi bakımların bazılarını dışarda yaptırmış onun için motor garanti kapsamı dışında kalmış...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 20 Haziran 2008 16:04

ufuk aman olmasın kolay gelsin
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti vipsezgin » 26 Eylül 2009 09:42

ufuk5414 demiş ki:yok motorda sorun yok aracı ikinci el aldım sağolsun sahibi bakımların bazılarını dışarda yaptırmış onun için motor garanti kapsamı dışında kalmış...

bır sorunolacagını zannetmıyorum dısarıdada cok ıyı ustalar var ufuk bey
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti ibom » 10 Kasım 2009 08:10

bende bakımları dışardaki ustalara yaptırıyorum.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti impossible » 10 Kasım 2009 10:58

ağır bakımların birincisi 5yıl yada 60.000 km bakımıdır,hangisi önce dolarsa, ikinci ağır bakım 120.000km yada 8-10yıl aralığındadır.. bu bakımlarda triger seti,motor alt takozu ve tapası,tüm filtreler ve yağlar,bujiler değişir.. yakıt pompasının durumuna göre hareket ediyor servisler,dizellerde aldığın yakıtla da alakalı bi durum..lastikleri söylemeye gerek yok,fabrikasyon lastikler en gec 60.000e kadar degiştirilmeli,genelde öyle yapılır,ağır bakım o yüzden dahada ağırlaşıyor.. triger, renault serisi araçlarda kayıştır, yanlış anımsamıyorsam honda ve toyota serisi araçlarda zincir yapıdadır
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: Pompa, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti Bayram » 10 Kasım 2009 22:43

impossible demiş ki:ağır bakımların birincisi 5yıl yada 60.000 km bakımıdır,hangisi önce dolarsa, ikinci ağır bakım 120.000km yada 8-10yıl aralığındadır.. bu bakımlarda triger seti,motor alt takozu ve tapası,tüm filtreler ve yağlar,bujiler değişir.. yakıt pompasının durumuna göre hareket ediyor servisler,dizellerde aldığın yakıtla da alakalı bi durum..lastikleri söylemeye gerek yok,fabrikasyon lastikler en gec 60.000e kadar degiştirilmeli,genelde öyle yapılır,ağır bakım o yüzden dahada ağırlaşıyor.. triger, renault serisi araçlarda kayıştır, yanlış anımsamıyorsam honda ve toyota serisi araçlarda zincir yapıdadır

Daha önce Renault 19'um vardı zircirliydi.
118.000km'de sattık ve sadece km geldiğinde gerekli bakım parçalarını değiştirdik.
Geçtiğimiz yaz
Neymiş efendim daha km dolmamış ama senesi dolmuş petrol ürünleri olduğu için değişim gerekirmiş.
15.000km gidecek yağ koyuyorlar 6.500km'de değiştirdiler.
Bende sordum o zaman neden opsiyon olarak 7500km'lik yağınız yok yani adam gider 6.000km yapar bu durumda 7.500km'lik yağı değiştirmek mantıklı
Şİmdi benim araç 2006 model 6 ay çıkışlı
önümüzdeki yaz 4. senesi doluyor yani ve sanırım o zaman 20.000-21.000km civarına gelmiş olurum.
Şimdi 60.000km'de bir değişen triger kayışı değiştirmemmi gerekir.
Burada kim aynı koşullarda kullanıyorki.
Motoru hiç yormam.
Karda aracı çıkarmam v.s v.s

Sonuçta yıpranacak bir triger varsa sanırım en son benimki yıpranır ama servise seneye değişecek diyor
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul


Sonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir