Nnnnevet arkadaşlar; Ben de 30bin bakımı yaptıranlardanım artıkınnn. :mrgreen:
(27 Ekim 2009) Değişen ürünler:
- Motor Yağı (5W40 RN710),
- Polen, Hava ve Yağ Filtreleri,
- Karter Tapa Contası
- (Diğer kontroller, Atık filtre bedeli, yıkama ücretleri yanı sıra bagaj lambası taktırdım (7 TL.)
Parça toplamı: 163.73 Lira + İşçilik: 65.50 Lira = 229.23 TL. + %18 KDV =
270.49 TL.Rakamlar ne de güzel kabarıyor di' mi, alıştıra alıştıra? :mrgreen:
Yalnız tabii bilmiyorum, ben bizim ustalardan çok memnunum. Karşılıksız yarcımseverler. Araç kabul esnasında, "
ABS devreye erken giriyor" deyivermişim eski lastikleri düşünerek. Sonra da lastikleri ve jant'ları değiştirdiğim aklıma geldi ve lafı geri çeviremedim. Eleman hemen yazdı, bakarız dedi. Bir de 2bin devirde sağ köşeden bir yerden zırıltı geldiğini ilettim, ona da baktık.
Öncelikle 2bin devirdeki zırıltı, motor bölümünde sürücü tarafındaki iki klima borusuyla ilgili bir hadise. Genç usta el attığıyla düzeltmesi bir oldu. Hatta test sürüşüne çıktık. "
Genelde elle hallediliyor ama yola çıkınca tekar geliyor ses, o yüzden test etmek lazım" dedi. Kanım kaynadı. :mrgreen:
Fren konusunda konuştuk. Ben eski lastiklerden bahsettim bu kez. Ama usta yine de bakmak istedi. Yine yola çıktık, 100 km/s hızdan kuvvetle frene asıldı. ABS bazen devreye girdi çıktı. Usta normal buldu. Fakat servise dönünce tüm hidroliği tazeledi (ücrete tabi tutmadı). Aracın içine oturan ustaya fren pedalını bir pompalatarak bir de sıkı bastırarak sistemdeki hava kabarcıklarını attırdı.
Arkadaşlar, bir sonraki bakımda bunu yaptırın bence. Servistekilerin prosedürlerinde olmayabilir, fren hidroliklerine baktırın... Araçlarımızın asıl fren pedalını unutmuşum yahu. Servisten çıkınca "Hah yaaa!" dedim. İnsanın güveni geliyor kendine ve özellikle araca!..
Bunlar dışında, ah o küçük eleman lastiklere normal hava basmasaydı iyiydi. Ben uyarınca diğer usta çocuğa bi' fiske indirdi "
Yeşul kapaklaru görmüyo'n mu!" diye. :mrgreen: