DİNAMİK MODELINDE ÖN KONSOLUNU....
ÖN FARLAR VE ÖN TAMPON VE DÜZENEKLERİ....
ARKA KOLTUK BAŞLIKLARI....
EX_PRO demiş ki:...yarım debriyajla bile vites değişimi
oguz1 demiş ki:Clio III, Euro NCAP’tan «5 yıldız» alan sekizinci Renault modeli oldu
Clio III de bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından yapılan testler sonucunda, 37 üzerinden 32,67 puan ile maksimum not olan «5 yıldız»ı aldı.
2004 yılında «5 yıldız» alan Modus’ten sonra, Clio III de bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından yapılan testler sonucunda, 37 üzerinden 32,67 puan ile maksimum not olan «5 yıldız»ı aldı. Clio III de, Modus gibi, çocukları koruma konusunda en yüksek not olan 4 yıldız ile ön plana çıktı ve böylece aile otomobili olma özelliğini ortaya koydu. Clio III Renault’nun güvenlik alanındaki tüm bilgi ve teknoloji birikiminden yararlanıyor ve «herkes için güvenlik» kavramını yaygınlaştırma hedefini simgeliyor. Euro NCAP’tan «5 yıldız» alan sekiz farklı modele sahip dünyadaki tek marka olan Renault, güvenlik alanında liderliğini bir kez daha kanıtladı. Euro NCAP yetkilililerinin gözetiminde yapılan çeşitli testlerde Clio III’ün mükemmel koruma düzeyi kanıtlandı. Otomobilin kasası, darbe anında açığa çıkan enerjinin emilmesi ve iç mekâna herhangi bir dış aksamın girişinin engellenmesi amacıyla mükemmel bir deformasyon özelliği gösterdi. Cansız mankenlerin analizinden sonra çıkartılan yaralanma bilançosuyla, başta iki kademeli açılan ön hava yastıkları ve kemer altından kaymayı önleyici düzenler olmak üzere, otomobilin yolcuları koruma sisteminin etkinliği kanıtlandı. Tüm yolcular için ödünsüz koruma Clio III’te, tüm koltuklarda oturan yolcuların optimal şekilde korunmasını garanti eden 3. nesil Renault Koruma Sistemi kullanıldı. Bu sistem, versiyonlara göre altı ilâ sekiz arasında değişen sayıda hava yastığı içeriyor : Bunlar, iki kademede açılan 2 adet ön hava yastığı, 4 adet yan hava yastığı (ön koltuklarda iki adet yan göğüs hava yastığı ile ön ve arkadaki yolcuların kafalarını korumaya yönelik iki adet perde hava yastığı) ve 2 adet kemer altından kaymayı önleyici hava yastığı (3 kapılı versiyonda). Cepheden çarpışma sırasında, bu farklı hava yastıkları, algılayıcısı ile ölçülen sürücünün boyu ile uyumlu şekilde açılır. Ön koltuklarda aynı zamanda kemer altından kaymayı önleyici sistemler ile kemerde göğsü koruyan 400 daN’lık bir güç limitörü bulunmaktadır. Sesli bir sinyal ve gösterge panelinde görüntülenen resimli simge ile emniyet kemerini takmayı unutan sürücü ikaz edilir. Arka koltuklarda oturanlar için kemer altından kayma riski, öngergili emniyet kemerleri, düşey konumlu sert kemer tokaları ve üç koltuk minderinin altındaki saç aksamdaki tümsekler ile sınırlandırılmıştır. Arka yan koltuklarda, piroteknik (fişekli) makaralı ve 600 daN güç limitörlü emniyet kemerleri vardır; bu donanım sadece Renault’ya özgü bir özelliktir. Clio III aynı zamanda, arka koltuk sırtlığının alt kısmında taban saçına vidalanmış bir bagaj tutma kirişine sahiptir. Bagajın yükleme hacmini kısıtlamayan bu düzen, herhangi bir darbe halinde bagajdaki eşyaların güvenli şekilde tutulmasını sağlar. Clio III, çocukların korunmasına ilişkin testler sonucunda elde ettiği 4 yıldız ile, Modus’ün yanı sıra, bu alanda kendi sınıfının en güvenli otomobilleri arasında yer alıyor. Clio III modelini arka yan koltuklarda ve ön yolcu koltuğunda dört noktalı Isofix bağlama sistemi ile donatıldı. Clio III aynı zamanda, arka koltuk sırasının ortasında 6-10 yaş arasındaki çocuklar için yeni bir koltuk tasarımının da öncüsü oldu. Koltuk minderi, çocuğun düzgün şekilde oturmasını sağlamak üzere kısaltıldı. Takviyeli kasa yapısı Çarpışma halinde tepki gösterme özelliğine sahip olan kasa, kinetik enerjiyi daha iyi emen ve dağılımını sağlayan yeni tip çelik ve malzemelerden oluşuyor. Kaportanın ön, yan ve arka bölümleri, darbenin yolcular üzerindeki etki ve şiddetini azaltmak üzere planlı şekilde deformasyona uğrayacak şekilde tasarlandı. Çok sert olması nedeniyle deforme olmayan kabin, her türlü ön blok aksamının (motor, vites kutusu, akü, diğer kutu ve aksesuarlar) iç mekana girmesine karşı koyarak, çarpışma anında yolcuların can güvenliği sağlayan bir yaşam hücresi gibi davranır. Bu aksamlar bir çarpışma halinde üst üste istif olacak şekilde tasarlandı. Deforme olabilen magnezyum direksiyon simidi armatürü ile pasif geri çekilmeli direksiyon sütunu, muhtemel bir darbe anında direksiyon simidi ile sürücü arasındaki mesafenin arttırılmasını sağlar. Direksiyon simidinin altındaki bölüme yerleştirilen dolgu malzemesi ve koruyucu saç, sürücünün bacaklarından yaralanma riskini azaltır. Fren pedalını gizleme sistemi de sürücünün ayak bileklerinden yaralanma risklerinin sınırlandırılmasını sağlar. Clio III’ün kapı panolarında dolgu malzemeleri ile birlikte, yandan çarpışma durumunda, darbenin en başından itibaren yolcuları mümkün olan en etkili biçimde korumak amacıyla açığa çıkan kuvvetlerin azaltılmasını sağlayan alüminyum bir kuşak kullanılıyor. Bir ağaca veya bir direğe çarpma halinde, bir perde hava yastığı ön ve arkadaki yolcuların kafalarını korurken, ön koltukların içine yerleştirilmiş yan hava yastıkları da göğüs bölgelerini korur. Arkadan çarpışma halinde, Clio III’ün ön bölümünde yine bir Renault yeniliği olan enerjiyi emme özelliğine sahip koltuk ve kafalıklar bulunuyor. Bu yeni teknoloji, «kamçı etkisi» yaratan arkadan çarpışma halinde boynun korunması yönünden önemli bir gelişme oluşturuyor. Kafalığın yükseklik ayarı sırasında, artık sert malzemeden yapılmayan çubukları değil, kafalığın kendisi kızak üzerinde kaydırılıyor. Çarpışma halinde, yolcunun sırtı, başı kafalığa deyinceye kadar koltuk sırtlığı içine daha fazla gömülebiliyor. Darbe halinde sırtlığın eğilmesini sınırlamak üzere, üç adet virgül tipi kafalıkla donatılmış olan arka koltuk sırası ile kasaya bağlanma bölümleri güçlendirildi. Euro NCAP’ta tartışmasız başarı tablosu Renault’nun Yeni Vel Satis modelini yolcu koltuğunda emniyet kemerinin takılı olmadığını ikaz eden sesli alarm sistemi ile donatma kararı üzerine, EuroNCAP bu modelin notunu bir puan arttırdı. Yani Vel Satis yine « 5 yıldız »’lı, ancak şimdi 37 üzerinden 34,12 toplam puana sahip. Kemerin takılı olmadığını ikaz eden sesli alarm yolcuların sorumluluk bilincini arttıran önemli bir sistem oluşturuyor. Araştırmalar gösteriyor ki, örneğin eğer Fransa’da herkes emniyet kemerini taksaydı, kazalarda her yıl yaklaşık 1200 hayat kurtarılabilirdi. Euro NCAP’tan "5 yıldız" alan sekiz modeli ile Renault, otomobil pazarının en güvenli ürün yelpazesini sunuyor. - Espace IV 5 yıldız "Pazarın en güvenli modeli" (2003) - Vel Satis 5 yıldız "sınıfının en güvenli modeli" (2005) - Laguna II 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2003) - Scénic II 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2003) - Mégane II 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2002) - Mégane CC 5 yıldız "sınıfının en güvenli modeli" (2004) - Modus 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2004) - Clio III 5 yıldız (2005) - Kangoo 4 yıldız (2003) - Twingo 3 yıldız (2003) http://www.renault.com - http://www.media.renault.com
Murat demiş ki:Kenancelik demiş ki:Yandan görüntüsü hariç diğer görüntüler,mavi konsol dışında içi mükembel.
Yandan görüntüyü değiştirebilmek için spoyi ; Konsulu güzelleştirmek için de mavi rengi boyamak yeterli olacaktır
Aslında mavi olan konsol bölgeleri mat siyaha boyatabilirsin...Extrem modellerde zaten o parçalar boyalı olduğundan çok daha rahat yeni boya uygulaması yapılabilir.
Kenancelik demiş ki:Yandan görüntüsü hariç diğer görüntüler,mavi konsol dışında içi mükembel.
Yandan görüntüyü değiştirebilmek için spoyi ; Konsulu güzelleştirmek için de mavi rengi boyamak yeterli olacaktır
Yalnız başlıklar en aşağıdayken oturanların sırtını rahatsız ediyor. Yukarı almak lazım...Murat demiş ki:Hemde tam 3 tane başlık varrr :DErsin demiş ki:arka koltuklarda da başlık olması ;)
Kenancelik demiş ki:Yandan görüntüsü hariç diğer görüntüler,mavi konsol dışında içi mükembel.
Yandan görüntüyü değiştirebilmek için spoyi ; Konsulu güzelleştirmek için de mavi rengi boyamak yeterli olacaktır
Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 37 misafir