Silecek Kolu

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Silecek Kolu

İleti Orkun » 30 Kasım 2008 20:00

Selam dostlar. Silecek meselesine takmış durumdayım. Önce silecek suyu derken şimdi de silecek koluna kafayı taktım. Dostlar şunu soracaktım silcek kolunda bir ayar sekmesi dah var onu çeviriyoruz (hani üstünde küçükten büyüğe doğru damlacık sembolleri olan). O ne işe yarıyor? Püskürtülen su miktarımı? Eğer evetse bende çalışmıyor. Veya yanlış bir tahmin mi? Herkese sevgiler.
Orkun
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 50
Kayıt: 28 Ekim 2008 22:16
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: Authentique 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Orkun İZMİR


Re: Silecek Kolu

İleti Devrim » 01 Aralık 2008 11:21

1. Bilindiği üzere silecek kolu en üstteki pozisyonda (Konum sıfır) kapalıdır.

1.1. Aynı selektör hareketinde olduğu gibi kolu kendimize doğru kısa bir dürtme yaparsak silecekler camı 1 kez siler.
1.2. Kolu kendimize doğru uzun süre çekersek aracımız ön camı yıkamaya başlar. Su püskürtülür ve eğer kontak 2'nci konumdaysa (Yol Pc'si açık) yıkama süreci içerisinde silecekler camı temizler. Kontak 1'inci konumdaysa su püskürtülür ama silecekler çalışmaz.

2. Silecek kolunu 1'inci konumdayken "fasılalı" denilen süreli silme mod'una geçilir. Silecek kolunun üzerindeki damla işaretleri hafif yağan yağmuru temsil eder. Çiselmekte olan yağmuru bilgisayara bu kol ile ifade ederiz. Sileceklerimiz, ayarlanılan en büyük damlada camları 2 saniyede bir silerken, en küçük damlada ise 7 saniyede bir siler. (Değerler tahminidir, az sonra doğrularım.). Park veya kısa süreli durmalarda bu mod görevine devam eder.

3. Silecek kolu 2'nci ve 3'üncü durumlarda sürekli silmeye geçer. Sağnak yağmurun hızına göre bu iki mod'dan biri kullanılabilir. Park veya kısa süreli duruşlarda bilgisayar fasılalı mod'a geçer ama "damla değerini" görmez.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Silecek Kolu

İleti filip34 » 01 Aralık 2008 16:10

Selam,

Şu hızlanınca hızlı yavaşlayınca yavaşlama olayını bende geçen yamurda gördüm çok şaşırdım. Güzel bir özellik yanımda arkadaş vardı benim fokusta bile yok bu özellik dedi güzelmiş dedi.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Silecek Kolu

İleti Orkun » 01 Aralık 2008 21:00

Cevaplarınız için çok teşekkürler :) İçim rahatladı. Gün geçtikçe daha neler öğreniyor isnan arabamız hakkında sağolun.
Orkun
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 50
Kayıt: 28 Ekim 2008 22:16
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: Authentique 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Orkun İZMİR

Re: Silecek Kolu

İleti -kadircan- » 30 Aralık 2008 11:57

dün akşam silecek donmasın diye kaldırayım dedim ,kaputtan dolayı dik duramıyor ilginç bir tasarım yapmışlar
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Silecek Kolu

İleti Orkun » 30 Aralık 2008 13:18

Benim bir silecek kalmıyo ya yolcu tarafı ya da sürücü tarafı. Bende zorlamadım kırılır falan iye sizde de öyle mi?
Orkun
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 50
Kayıt: 28 Ekim 2008 22:16
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: Authentique 1,2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Orkun İZMİR

Re: Silecek Kolu

İleti -kadircan- » 30 Aralık 2008 13:28

aynen oyle,artık donarsa buz çözücü spreyle hallederiz.
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Silecek Kolu

İleti emretes » 30 Aralık 2008 14:07

Benimkinde bunlara ek olarak bir de yağmur sensörü var. Çok da zaruri bir özellik değilmiş, onu fark ettim...

Yine de silecekle fazla uğraşmak zorunda kalmamak güzel bir şey.

Bir kere saçmalayıp ful hızda çalışmaya başladı, ama onun dışında oldukça iyi çalışıyor. Arabayı "yeniden başlatınca" düzeldi. Offf her şey bilgisayar olmuş artık. Bir yandan seviyorum, bir yandan da nefret ediyorum şu durumdan.
emretes
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 54
Kayıt: 25 Kasım 2008 15:21
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Emre - İstanbul

Re: Silecek Kolu

İleti msaltik » 01 Ekim 2009 21:01

sileceğin kalkmaması kaput ile alakalı değil. Silecek kolunun yapısı ile ilgili. Deneme amacıyla kaputu açıp bi de öyle deneyin...
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Silecek Kolu

İleti Devrim » 01 Ekim 2009 23:57

Aslında her ikisi de. :)

Bende;
sağ (yolcu) silecek, silecek kolundaki bir çıkıntı çektik sebebiyle kalkmıyor (ki bu bilerek yapılmış),
sol (sürücü) silecek ise sonuna kadar kalkabiliyor ama motor kaputuna sürttüğü için kaldırılamıyor (Şu yüzyılda bu nasıl bir tasarımdır?! Gramy, Emmy, Nobel, Pulitzer ne varsa verelim Renault'a!). Yani sonuna kadar çekerseniz tam kalkıyor ama son bir kaç santimlik açı boyunca kaputun kenarına sürtüyor ve boyayı derinden çiziyor.

Şehirler arası yolculuklarda mola yerlerinde, cama hep "YIKAMAYINIZ!" yazılı kağıtlar bırakırdım. Son kısa bir zaman, yazıcıdan çıkarttığım o yazıyı PVC kaplattırmıştım ve torpidoda taşıyordum, sileceklere iliştiririm diye. Bu çok işe yaradı uzun süre.

Fakat artık son zamanlarda bu tip mola yerlerine gelip motoru stop ettikten sonra, şunları çok kısa zamanda yapıyorum: Silecekleri çalıştırıyorum. Tam 90 derece pozisyonuna gediklerinde kontağı tamamen kapatıyorum. Dediğim gibi silecekler tam dik pozisyonda kalıyor. Ön camın ortasına denk gelen yolcu sileceğini kimse kaldırmıyor zaten (hoş zorlasa da birşey olmaz). Camın en sol kenarına gelen sürücü sileceği de çok rahatça kaldırılabiliyor, kaputa temas etmiyor...

Aslında bunu da bana bir arkadaşım önerdi. Fakat bu yöntemi, silecekleri daha da gömülü olan başka model araçlarda kullanıyorlarmış daha çok...
Neyse. Bunu tavsiye ederim. Gözünüz arkada kalmaz en azından... :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Silecek Kolu

İleti msaltik » 02 Ekim 2009 08:28

şöyle bir faydası var, lokantaya falan gittiğinizde arabanızı yıkıyolar, silecekleri kaldıramadıkları için para vermeden çıkıyosunuz :D

şaka bi yana, zaten arabayı daha beter pislettikleri için yıkamayın diyorum bende.
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Silecek Kolu

İleti Devrim » 02 Ekim 2009 14:07

Doğru. Yaz başında bir yerde durduk. Yarım saat sonra aracın başına bir geldik ki, aracın alt yarısı komple fırça iziyle dolu. Çamur etmişler ve o da kurumuş.

Valla kan beynime sıçradı. Ben aracı çizmemek için fırça değdirmiyor, süngerle kendim yıkıyor veya yıkamacıda sadece su tutturuyorken, adam girişmiş fırçayla çamur etmiş bırakmış. Gittim çağırdım adamı bak şu hâle dedim, "tekrar su tutayım" diyor. Anlamadı mevuzyu...

Haklısın aslında. Keşke Pvc kaplı "Yıkamayınız!" yazımı atmasaydım. :cry:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Silecek Kolu

İleti msaltik » 02 Ekim 2009 14:19

ya ben fırçayla yıkıyorum, Koçtaş'tan aldım, banat marka:D sünger de çiziyo miziyo dediler, bari fırçayla kısa sürede, şampuana değmeden yıkayalım dedim...
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON



Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 32 misafir