erim demiş ki:Hesap yaptığın zamandan bu yana hiç yol bilgisayarını sıfırladın mı? Eğer arada bir sıfırlıyorsan en son sıfırladığın zamandan itibaren hesap yapar ki bu da neredeyse tam doğru.
Şöyle yapmanı tavsiye ederim.;
Yakıtını fulle, yol bilgisayarını sıfırla ve kmsini bir yere not al...Ve yakıtın bitince bir daha köküne kadar fulle. Yakıt istasyonundan aldığın yakıt kaç litre bak, ve bir önceki yakıt aldığında kat ettiğin km ne ise, şu anda km ile arasında farkı hesapla..
En sonunda formül: (Şu anki km - bir önceki yakıtalımı kmsi) / Alınan en son yakıt mikaterı(litre) * 100
Bu hesabın bir depo boyunca düzgün çıkabilmesi için yol bilgisayarını kesinlikle bir daha sıfırlamamalısın... Ve hesap kesinlikle tam doğru...
burayada yazdım mı hatırlamıyom ama depo full'leme yöntemi de tam doğru değil. Bizim depolar büyük, 55lt. Pompanın tam attığı yerde bırakıyorum ama işte yakıtın dalgalanmasından püskürmesinden yarım santim yukarda veya aşağıda atsa pompa, 1lt fark eder zaten kabaca...
Bu yöntemi uyguladım geçenlerde, değerlerimi not aldım, fulledim, 2 gün sonra bi daha fulledim, bilgisayar 3.9lt/100km gibi gösterirken, gerçek hesaplanan 4.3-4.4 gibi bişeydi. lt bazında arada 1.3lt fark vardı. diyelim 14.8lt harcamışım diye gösteriyorsa, aldığım yakıt 16.1 gibi bişeydi.
Ayrıca bilgisayarımı her hafta başı sıfırlıyorum, ve ondan sonra her seyahatimi muntazam bir şekilde, delilik boyutunda not alıyorum. devlet istatistik enstitüsü benim kadar hesap yapmamıştır.
Benim aklıma yakıtta su olabileceği falan gelmişti, bilmiyorum ne dersiniz. Su motora girmeden ayrılıyoya, ne biliyim bişe bulamadım işte