[3.1] Kısa Far & Sinyal Ampullerini Değiştirmek

İç ve dış aydınlatmaya dair herşey...

[3.1] Kısa Far & Sinyal Ampullerini Değiştirmek

İleti Devrim » 08 Ağustos 2009 05:05

Selamlar...

Birkaç gün önce sol far lambam patlamıştı ve değiştirtmiştim. Forum üyelerimizden Bayram'ın (Alp_o) aklıma bu ampulleri sokması sonucu bugün akşam üstü, Praktiker'den çiftini ~35 TL'ye edindiğim Osram Night Breaker H7 (12V 55W Type2G) tipi kısa far ampullerini, aracımdaki standart H7'lerle değiştirmiş bulunmaktayım.

Değiştirme çalışmalarımı, iş esnasında çektiğim 78 adet pozdan, insaflı davranarak 13'ünü seçip sizlerle paylaşmak istedim. Sezgin'in belirttiği gibi kolay bir iş esasında. Fakat bu işin zor bir tarafı yok da değil...

:!: Fotoğraflar 800 pixel genişliğindedir. Üzerlerine tıklayarak yeni sekme/pencerecede açabilirsiniz. (Fotoğraflar NIKON COOLPIX 4100 ile çekilmiştir.)

:!: Yine hemen klişe olarak, "Elinize güveniyorsanız rahatlıkla yapılacak bir iş. Fakat 'ampulü kırma', 'kabloları koparma', ve 'yaralanma' riskleri mevcuttur. Çalışırken kontağın kapalı ve el freninin çekili olduğundan emin olunuz. Fakat bunlara rağmen doğabilecek olası problemlerden sorumlu değilim. Lütfen ampluünüzü yetkili servisinize değiştirtiniz." uyarılarımı yaparak içimi rahatlattıktan sonra yaptıklarımı anlatayım...
:pardon:


OSRAM NIGHT BREAKER H7

devrim_clio3_kisafardegistirme-01.jpg
Ürünümüz kendi kutusunda bu şekilde satılıyor. Ampulleri çıkartmak için, kağıdını çıkartıyorsunuz ve alt taraftan kutuyu (portakal ayırır gibi) ikiye ayıracak şekilde çekince kutu açılıyor.

devrim_clio3_kisafardegistirme-02.jpg
Belirgin olarak standart H7'lerden farklı olarak, camındaki bu filtreler gözüme çarptı. Teknik olarak başka bir bilgim yok.


SAĞ FAR

devrim_clio3_kisafardegistirme-03.jpg
Ben ilk olarak sürücü tarafındaki ampulü değiştirdim. Fara yukarıdan baktığımızda aşağı doğru, sarı ok ile gösterilen tarafa doğru yöneldiğimizde...

devrim_clio3_kisafardegistirme-04.jpg
...yukarıdaki manzarayla karşılaşıyoruz. Şu an, akü istikametinden farın arka kısmına bakıyoruz. Bizim uğraşacağımız kısım, soldaki büyük düz plastik yuvarlak yer. Sağdaki çıkıntılı plastik yuvarlak ise uzun far kısmı.

devrim_clio3_kisafardegistirme-05.jpg
Orada görünen yumuşak plastik kapağı çıkarttıktan sonra görülen durum yukarıdaki gibidir. Görüdüğü üzere, kırmızı ve siyah kablolarla gelen siyah plastik soket, ampule bağlıdır. Ampulü de metal bir koruluk yerine sabitlemektedir.

devrim_clio3_kisafardegistirme-06.jpg
İlk yapılması gereken hareket elektrik soketini sökmek olacaktır. Eğer metal koruluğu açacak olursanız ampulü çıkartmanız pek kolay olmuyor. Metal koruluk açıldıkça kabloları ve ampulü aşağıya itiyor. Bu durumda da ampulün uç kısmını içinde bulunduğu delikten almak hayli sakınca doğruyor. O yüzden önce soketi söktüm ben.

devrim_clio3_kisafardegistirme-07.jpg
Bir önceki fotoğrafla bunu karşılaştırdığınızda, metal koruyucuyu nasıl açacağınızı görebilirsiniz. Metalin en üst noktasını sağa doğru kaydırdığınızda önündeki engelden kurtularak kendisini geriye bırakır.

devrim_clio3_kisafardegistirme-08.jpg
Ve bulunduğu yerden ampulü dikkatlice çekip, yeni ampulü yerleştirebilirsiniz.

devrim_clio3_kisafardegistirme-09.jpg
Ampul yuvasının dışarıdan görünümü...

NOT: Farkeder mi ya da önemli mi bilmiyorum ama... Ampulleri sökmeden önce, yerindeyken incelediğimde, ampüllerin tellerinin aşağıya baktığını gözlemledim. Takarken de aynı şekilde ışıma yapan telleri aşağı doğru pozisyonlayarak taktım. Diğer şekilde veya herhangi bir pozisyonda taksaydım sonuç ne olurdu bilmiyorum. Onu ileriki bir gün deneme yanılma yoluyla araştırmayı düşünüyorum...

Yeni ampulü yuvasına yerleştirdikten sonra, yukarıdaki işlemleri geriye doğru takip ediyoruz; Önce metal koruluğu yerine takıyoruz. En üst noktasını yerine doğru bastırmak yetiyor. O kendisi çengele geçiyor. Daha sonra elektrik kablosundaki soketi ampule takıyoruz. Bu noktada soketin yukarı ya da aşağı yönü farketmiyor (+/- yönü). Nasıl denk gelirse takılabilir. En azından sökerken gözlemlediğim buydu. En son olarak da ilk başta çıkarttığımız koruyucu yumuşak plastik kapağı yerleştiriyoruz. Bu kadar...


KARŞILAŞTIRMA

devrim_clio3_kisafardegistirme-10.jpg
Bu fotoğrafta, sağdaki Night Breaker H7, soldaki ise standart H7'dir. Fotoğrafı çekerken özellikle sağa sola gezinerek eşit yoğunluğu yakalamaya çalıştım. Zira bir tarafa fazla kayarsanız o far daha dolgun görünüyor. Ama ona rağmen bile Night Breaker'ın farkı kendini belli etti.

Görüldüğü gibi sağ taraf, sola göre daha berrak. "%10 daha parlak" denilse de %10'dan fazla görünüyor gibi.

devrim_clio3_kisafardegistirme-11.jpg
Bu da biraz daha uzak mesafeden (fakat zoom yapılarak) çekilmiş bir poz. Buradaki renk farkı biraz daha bariz.


SOL FAR

devrim_clio3_kisafardegistirme-12.jpg
İşte benim için işin zor tarafı burada oldu. Bu fotoğrafta, aracın sağındaki (yolcu tarafındaki) far bölgesine bakıyoruz. Herşeyden önce -Renault mühendisleri sağolsunlar- farın arkasını öyle sıkışık yapmışlar ki yapılı/etli bir elin oraya girip rahat rahat ampulü değiştirmesi nasıl mümkün bilemiyorum. Hadi ben zayıf yapılı biri olarak bir şekilde yaptım ama gerçekten insan eli biraz zor giriyor oraya. Hele bir de soketle boğuşacaksanız, bir şeyleri çekip çıkartmak için yeterli alan olmadığından hiç birşeye "asılamıyorsunuz"...

Bu fotoğrafta, silecek suyunu döktüğümüz (sarı kapaklı) borunun solundaki yuvarlak plastik uzun far kısmı (zaten önünden tırtıklı ince bir kablo-boru geçiyor). Kısa far kapağı, beyaz renkli silecek suyu borusunun sağında kalıyor.

devrim_clio3_kisafardegistirme-13.jpg
İşte bahsettiğim dar alan ve kıs far kapağı. Bu tarafın ampulünü değiştirmek için işte çalışma alanınız. İşin kötü tarafı dar alan değil, çıkmak bilmeyen soket. Diğer tarafın aksine bu soket bir türlü çıkmak bilmedi. Ne kadar asılsam da soketi çıkartamadım. Yaklaşık yarım saat söketi sökmek için azmettim. Fakat en sonunda oldukça uzun yapılı tornavida ile ayırabildim soketleri. Yanlış ve sakat bir yöntem aslında. Soketi kullanılmaz hâle getirip ampulü parçalayabilirdim. Neyse ki ikisinin buluştuğu yeri hafifçe ayırmayı başarınca çıkartabildim soketi...


SONUÇ

Şu an için "Evet süper, müthiş fark!" diyeceğim bir sonucu görebilecek sürüş yapamadım. Ama yine de bir fark olduğunu anlamak mümkün. Bu üründen Xenon parlaklığını beklemek kesinlikle yanlış olur. Ayrıca tam bir beyaz ışığa sahip değil. Fakat daha güçlü aydınlattığı ve bundan kaynaklanan daha açık bir renk verdiği kesin. Durup dururken ampullerinizi Night Breaker ile değiştirmenize gerek yok bence. Fakat herhangi bir arıza durumunda ikisini birden bu şekilde yenileyebilirsiniz. Kalan tek ampul de yedek olur.
;)
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


CLIOIII SİNYAL LAMBASI

İleti Devrim » 08 Ağustos 2009 06:02

Bu arada...

Yukarıdaki işlerle uğraşırken sinyal lambasının da kolayca (hatta en 'kolayca') yerinden çıkabildiğini farkettim.

devrim_clio3_sinyaldegistirme-1.jpg
Sol (sürücü tarafı) sinyal lambasının arka kapağı. Kirlilik için kusura bakmayın. :Search:

devrim_clio3_sinyaldegistirme-2.jpg
Tutacağı hafifçe sola çevirdiğinizde kapak kendisini bırakır.

devrim_clio3_sinyaldegistirme-3.jpg
Şimdi soketi çekip çıkartabilirsiniz. (Burası çok hoşuma gitti; Terminatör dizindeki gibi, robotun kafasındaki çipi çıkartmak gibi oldu. Nihehe! :crazy:)

Son olarak ampulü, bulunduğu soketten çıkartabilirsiniz.
Bu kadar...

(Bu ampulün kodunu adını sanını bileniniz varsa, ekleyelim buraya...)
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti oguz1 » 08 Ağustos 2009 08:13

Devrim çalışman için eline sağlık.


Senin taktığın tam beyaz ampulmü osramın, daha önce takanlar olmuştu ve tam beyazdı zannedersem.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti vipsezgin » 08 Ağustos 2009 09:18

devrim abi cok tesekkür ederiz ellerine sağlık...
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti vipsezgin » 08 Ağustos 2009 09:22

Devrim demiş ki:
vipsezgin demiş ki:devrım abıcım far ampulu kolay degısebılıyor plastık var farın arkasnda onu acınca hersey elının altında :D
Valla Sezgin'cim, evet değiştirdim ampülleri. Fakat sağ ampul yerindeki (yolcu tarafı) soket çıkmak bilmedi, sinir etti beni. Ama evet kolaymış.

abıcım sılecek suyunun doldurdugumuz taraftan bagsedıyorsun degılmı ! sılecek suyunu doldurdugumuz sarı kapaklı zımbırtı az cekınce cıkıyor yanı daha rahat bır calısma ortamı oluyor !!! ayrıca dıger taraf kolay ama akunun koruyucu kapakları cok kolay cıkıyor onları cıkartırsan daha kolay calısma ımkanın olacaktr :) sevgılerımle....
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti dikmenibo » 08 Ağustos 2009 11:41

hocam ellerine sağlık, gerçekten çok açıklayıcı olmuş yazınız ve resimler
benim merak ettiğim soru şu, sinyal lambalarının rengiyle ilgili bi kanun varmı? yani turuncu olmak zorundalarmı, koyu mavi, kırmızı yada yeşil takamazmıyız, illa turuncu mu olacak?
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti Devrim » 09 Ağustos 2009 02:32

Teşekkürler arkadaşlar.

oguz1 demiş ki:...Senin taktığın tam beyaz ampulmü osramın, daha önce takanlar olmuştu ve tam beyazdı zannedersem.
Alp_o demiş ki:...Birde şöyle gece kullanımdan sonra yorumlarını eklersen süper olur...
Bu akşam da (gece 12 suları) şöyle alıcı gözle bir baktım. Genel olarak sarı ton hakim yine. Yani tam beyaz değil malesef. Ama bir eskisinin sarı renginin bir nebze de olsa açıldığını ve parladığını söyleyebilirim. Yukarıdaki yazımda, araca karşıdan bakınca %10'dan fazla beyazlık var demiştim ama aracın içinden -kullanımda- gerçekten %10 civarında görünüyor. Benim genel düşüncem, bu ampuller eskisine göre bir tür "iyileştirme". Fakat gerçekten daha güçlü bir aydınlatması var. Çok memnun oldum açıkcası. Fakat eğer olur da bu tip bir ampul varsa "tam beyaz ışık veren" (Xenon gibi) onları da edinip denemeyi düşünürüm...

vipsezgin demiş ki:...abıcım sılecek suyunun doldurdugumuz taraftan bagsedıyorsun degılmı ! sılecek suyunu doldurdugumuz sarı kapaklı zımbırtı az cekınce cıkıyor yanı daha rahat bır calısma ortamı oluyor !!! ayrıca dıger taraf kolay ama akunun koruyucu kapakları cok kolay cıkıyor onları cıkartırsan daha kolay calısma ımkanın olacaktr :) sevgılerımle....
Evet yazıda da özellikle o kısımdaki zorluktan bahsettim. Aslında silecek suyu borusu pek rahatsız etmedi beni. Orayı, uzun farları falan değiştirirken çıkartmam gerekecek sanıyorum. Dİğer tarafta gayet rahattı, akü kapağına dokunmaya gerek yok bence.

dikmenibo demiş ki:...benim merak ettiğim soru şu, sinyal lambalarının rengiyle ilgili bi kanun varmı? yani turuncu olmak zorundalarmı, koyu mavi, kırmızı yada yeşil takamazmıyız, illa turuncu mu olacak?
Açıkcaı bu konuda hiç mi hiç bilgim yok İbrahim kardeş. Ve ben de ayıktım şimdi, hiç düşünmemiştim aslında... :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti Devrim » 04 Eylül 2009 18:49

Selam.

Standart ampullere göre öyle "işte bu!" dedirten bir fark yok. Sadece daha iyi, daha hoş diyebilirim. Yani durup dururken değiştirmenize gerek yok bence. Ancak, biri patlarsa (bende olduğu gibi) o zaman bir çift alıp değiştirerek kullanabileceğiniz bir seçenek bu ampuller.

Kutusunda %90'dan bahsediyor ama "mevcut olana göre" %90 artış demek muazzam bir oran. O kadar değil bence... Öte yandan araç yüklü olduğunda (arkası basık, ön kalkık) karşıdan acayip uyarıyorlar farları. 1 derece indiriyorum ama bu kez de ben çok memnun olmuyorum yol görüşümden.

***

Bu arada şu adrese tıklar mısınız, bu ampul hakkında ne düşünüyorsunuz?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti sammy64 » 15 Eylül 2009 02:36

geçenlerde benim de başıma geldi,kısa farın biri patlamış.ilginç olan ne araba ne de ben farketmedik bunu:):)
gerçekten yol bilgisayarı ikaz vermedi.sanayiye gittim,osramın +%10olanının çiftini 30a değiştirdim.tek değiştirmek olmayacaktı.
yeri gelmişken,ben plaka aydınlatmasını ve iç aydınlatma mpüllerini led oalark değiştirmek istiyorum.bu amaçla üretilmiş ampul var mı ki???
ustanın birine sordum,içindekiler kısaysa 5 lira tanesi,uzunsa 9 lira dedi.ne dediğinden de pek bişey anlamadım.size danısayım da,ona gore değiştiririm belki.
devrim bey kadar profesyonel olamasam da fotoğraflar yayınlarım hem:):)
sammy64
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 28
Kayıt: 25 Nisan 2009 14:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCİ 80hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Sami Uşak

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti Devrim » 15 Eylül 2009 04:50

Sami, foruma hoşgeldin öncelikle.

Yanlış bilmiyorsam, yol bilgisayarımız (veya diğer herhangi bir ekipman) ampül arızalarını bize bildirmiyor. Malesef böyle bir özelliğimiz yok... Plaka ve iç aydınlatmayla ilgili şu forum işleri akabinde bazı çalışmalar yapacağım. Led'lerle ilgli araştırma sürecinin sonuna geldim. Herzamanki gibi tüm öğrenimleirmi paylaşacağım.
:)

Size iyi yolculuklar, görüşmek üzere.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ClioIII Standart Kısa Far Ampulü (H7)

İleti sammy64 » 28 Eylül 2009 12:18

teşekkür ederim devrim bey,calışmalarınızı bekliyorum..
sammy64
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 28
Kayıt: 25 Nisan 2009 14:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCİ 80hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Sami Uşak

Re: Kısa Far & Sinyal Ampullerini Değiştirmek

İleti Devrim » 15 Kasım 2009 01:45

Arkadaşlar, çok ilginç ki benim sol kısa far ampulü yine uçtu. "Yine" derken; Bir kaç ay önce sol ampul yandı. İşi bilmediğimden serviste değiştirttim. Olayı öğrendim ve kendim gidip Night Breaker aldım (bu konu). Fakat geçen gün sol ampul yine uçtu. Bu nokta kafama takılıyor, araştırmak gerek... Neyse ki her zaman bagajda iki yedek, standart (Osram) H7 taşırım (özellikle yolculuklarda ne olacağı belli olmaz). Daha doğrusu eskileri bagaja atmıştım ve bundan sonra yedek bulundurma kararı almıştım. Aslında bir adet sürücü tarafı silecek de bulundurmakta fayda görüyorum.

Neyse... Şöyle anlatayım; Akşam gittiğim yere varırken yolun sol kısmın aydınlatması zayıflayıverdi. Hedefe varınca baktım ki ampul gitmiş. Dönüş zamanı, yedek ampulle patlağı değiştirdim. Fakat gece olmasından dolayı farın arkasını görmek mümkün değil. Özellikle ancak bir elin sığdığı yeri. Yapacak bir şey yok, onca yolu tek farla gelemezdim. Sağ kolumu sıvayıp, yukarıdaki fotoğrafları gözümde canlandırarak ezbere, parmaklarımla dokunarak değiştirdim ampulü. Etraftaki arkadaşların da tebriklerini aldım valla...

Şu stepne değiştirme işi gibi bunun da provasını yapmak gerek bence...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Sonraki

Aydınlatma

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir