pasta, cila, yıkama için bilgi istiyorum arkadaşlar

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

pasta, cila, yıkama için bilgi istiyorum arkadaşlar

İleti UUUUUU61 » 17 Ağustos 2009 13:27

bi sürü şeyler yazılıyo tüm internette ve konuşuluyo her yerde,

ben arabadan çok anlamam ama temiz tutmaya çalışırım.
bir kaç hususta kafam karıştı ve bilgilerinize deneyimlerinize başvurmak istiyorum.

1. ben arabamı köpükle yıkatıyorum. otomatik yıkama ve fırçalamaya karşıyım.
köpük mantıklı temiz fakat kimyasal yapısını bilmiyorum.
süngerle gerine gerine kendimin yıkaması en mantıklısı ama istanbulda bunu yapabileceğin bir yer varmı bilmiyorum bence yok.
bide böyle yıkarken birileri görse su israfçısı diye tv ye çıkarız alimallah
siz nası yıkatıyorsunuz sizce uygulayabilme/zararsızlık orantısı en yüksek hangisi.

2. pasta cila ne demek yani ne oluyor 2 si ayrılmaz bir bütün mü?
herkes pasta cila yapıyormu belirli periyodlarla ve yahut neden yapılıyor.

3. ben arbayı alalı 9 ay oldu motor kaputunu 3 kere filan açmışımdır. yağ çubuğunu daha çekmemişimdir. bu normalmidir. (silecek suyu hariç)
( 30.ooo bakımını serviste yaptırdım. 34.000 de şu anda)
ama motorun görünen tüm aksamını temizleyip parlatma isteği doğmuştur yüreğimde).

4. servise bir kaç kere kaliper sesi dolayısıyla gittim. sıkıyolar sonra yine ses yapıyo ... sıkıyolar sonra yine ses yapıyo bende artık alıştım.
bu sese benden başka alışan var mı.


teşekkür eder değerli cevap/yorumlarınızı beklerim.
UUUUUU61
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 39
Kayıt: 17 Ocak 2009 17:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul


Re: pasta, cila, yıkama için bilgi istiyorum arkadaşlar

İleti Diablo » 17 Ağustos 2009 22:47

UUUUUU61 demiş ki:bi sürü şeyler yazılıyo tüm internette ve konuşuluyo her yerde,

ben arabadan çok anlamam ama temiz tutmaya çalışırım.
bir kaç hususta kafam karıştı ve bilgilerinize deneyimlerinize başvurmak istiyorum.

1. ben arabamı köpükle yıkatıyorum. otomatik yıkama ve fırçalamaya karşıyım.
köpük mantıklı temiz fakat kimyasal yapısını bilmiyorum.
süngerle gerine gerine kendimin yıkaması en mantıklısı ama istanbulda bunu yapabileceğin bir yer varmı bilmiyorum bence yok.
bide böyle yıkarken birileri görse su israfçısı diye tv ye çıkarız alimallah
siz nası yıkatıyorsunuz sizce uygulayabilme/zararsızlık orantısı en yüksek hangisi.

2. pasta cila ne demek yani ne oluyor 2 si ayrılmaz bir bütün mü?
herkes pasta cila yapıyormu belirli periyodlarla ve yahut neden yapılıyor.

3. ben arbayı alalı 9 ay oldu motor kaputunu 3 kere filan açmışımdır. yağ çubuğunu daha çekmemişimdir. bu normalmidir. (silecek suyu hariç)
( 30.ooo bakımını serviste yaptırdım. 34.000 de şu anda)
ama motorun görünen tüm aksamını temizleyip parlatma isteği doğmuştur yüreğimde).

4. servise bir kaç kere kaliper sesi dolayısıyla gittim. sıkıyolar sonra yine ses yapıyo ... sıkıyolar sonra yine ses yapıyo bende artık alıştım.
bu sese benden başka alışan var mı.


teşekkür eder değerli cevap/yorumlarınızı beklerim.



1.Bu kadar ince düşünme derim sen özene bezene yıkatırsın veledin biri bisikletiyle gelir boyanın icabına bakar fakat otomatik yıkama tavsiye edilmiyor dediğin gibi uzak durmak lazım vatandaşlar dönen fırçaları temizlemediği için fırçanın içinde kalan pisliklerden bir güzel çiziliyor.


2.Pasta cila krem kıvamında içinde aşındırıcı partiküller ihtiva eden ve makina ile uygulalan bir işlem ufak tefek çizikleri ve zamanla oluşan boyadaki matlaşmayı gideren bir uygulama burada işlem arabanın üzerindeki cilayı mikron mertebesinde aşındırarak cizikleri yok etmek ve tekrar boyanın parlamasını sağlamak ve kaza sonrası tekrar boyanan yerlere boyayı düzeltmek için uygulalan bir işlem.Pasta cila iyi bir şey değil bunun yerine boya koruma uygulası daha mantıklı forumda arama yaparsan boya koruma ile ilgili bir çok ileti var.

3.Tabikide iyi bir şey değil haftada bir tüm sıvıları motor yağı direksiyon ve fren hidroliklerini gözle kontrol etmek lazım araç yeni diye eksilmeyeceğinin yada problem olmayacağının garantisi yok motor yağ yakıyordur farkında bile olmazsın.


4.Garanti devam ediyorsa kaliperleri değiştir bir kaç arkadaşımız var garantiden değiştiren renaultlarda bu şekilde kaliperden kaynaklanan ses problemi var bir ihtimal olarak balatalardan kaynaklanıyorda olabilir devrim abinin ki gibi oda yapışkan balata ile problemini çözmüştü.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: pasta, cila, yıkama için bilgi istiyorum arkadaşlar

İleti vipsezgin » 19 Ağustos 2009 07:35

ben degıstrmıstım cok asırı ses gelıyordu 4 kez gıttım 5.de degıstrdm en sonunda arızayı gec buldular araba bozuk yolda gıderken hafıf fren pedalına basarsanses kesılıyorsa bılınız kı frenkalıperı gıtmıs gecmıs olsun ....
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: pasta, cila, yıkama için bilgi istiyorum arkadaşlar

İleti Devrim » 20 Ağustos 2009 20:53

Selam UUUUUU61. Ben de bir kaç şey yazayım dedim...

  • Ben burada aracımı kendi kendime yıkama ortamım vardı. Fakat ben de biraz huzursuz olduğumdan son verdim. Dediğin gibi su tasarrufu önem kazandı son zamanlarda. Evimin yakınlarındaki bir akaryakıt istasyonunda basınçlı su ile yıkama bölümü varmış. Ustayla da "kaynaştık", oraya gidiyorum artık. Kimyasal bir köpükle yıkatıyorum uzun dönemde bir. Ama köpüğün aşındırıcı dozunu ben de bilmiyorum ve bu yüzden biraz çekiniyorum. Onun dışında çoğunlukla sadece basınçlı su ile geçiyorum. Dediğin gibi otomatik ve fırçalı yıkamayı ben de sevmiyorum.

  • Dediğin gibi hep "Pasta Cila" diye anılıyor ama bunlar farklı ürünlerdir. Ama çokca ürün var bu ikisini tek bir kutuda bulunduran. "Yeni araçlarda pastaya gerek yok" derler, doğrudur. Boya yenidir çünkü. Bu yüzden ben aldığımdan beri, senede bir sadece cilalıyorum. Aklımda yoktu, servisin dükkanında Renault'un cilasını gördüm, alıverdim 20 TL'ye. Bitirince daha bilinen ürünlere bakacağım. (Deneyimimi paylaşmıştım. Arama'dan bulabilirsin sanıyorum.) Fakat ben şu zamana kadar pasta yapmadım hiç. Pasta konusunda Diablo'nun dedikleri doğru; Pastanın içindeki kimyasallar, mevcut boyayı mikron seviyesinde çözer. Uygulayıcının ovalaması sayesinde çözülen boya partikülleri, boyada bulunan çiziklerin (yani yarıkların) içine yerleşir ve çizikler doldurulmuş olur. Pastanın hafif çizikleri (izleri) yok etmesinin sırrı budur. Fakat çizik derinleştikçe bu pek mümkün olmaz malesef...

    Araçlarımızın kaportasında (boyasında) zamanla oluşan çiziklere bir önlem yok bence. Nereden geldiği belli olmayan, anlaşılamayan çizilmelere karşı koymak, yaşlanmaya karşı koymak gibi birşey. Yeni bir gün aracımın sol kapısındaki bir yüzeysel minik çiziği gördüğümde artık eskisi gibi üzülmüyorum. Ve zaman ilerledi, benim araçta da hafif sürtünmeden kaynaklı çizikler oluştu. Önümüzdeki haftalar bir cila daha yapmak istiyorum. Ama hemen öncesinde aracımın bu tip hafif çiziklerine pasta uygulaması yapacağım. Aracım 26bin Km'de, halâ yeni sayılır. Tüm boyayı pastalamak bence halâ yanlış olur. Bölgesel pastalamalardan sonra tüm aracı cilalayacağım. Önce cila yapıp sonra pasta yapmak bence yanlış çünkü pasta maddesi cilayı da bozacaktır...

  • Bence motor bölümüyle fazla ilgilenmemen normal olabilir. Çünkü bu (günümüzün) araçları böyle. Normal şartlarda koca bir sene boyunca silecek suyundan başka hiçbirşeye bakmasan yeridir. Benim araçla neredeyse iki sene oldu; Hiç yağını veya suyunu değiştirme veya ekleme ihtiyacım olmadı. Tabii normal şartlarda.

    Fakat yine de kontrolü elden bırakmamak adına -evet- motor bölümüyle ilgili olmak gerekir. Beni sorarsan benim en büyük ilgim -senin de belirttiğin gibi- motor bölümünü temiz tutmak. Motora çok mu faydası var? Yoktur belki ama bu bir tür sevgi ve bağlılıktır, tarif edilmez. :) Şöyle anlatyayım; Bir gün, alakasız bir zaman ve alakasız bir yerde, üç arkadaş sohbet ederken bir tanesi "Açsana bi' kaputu bi' bakayım senin motor şekline" dedi. Açtım. Tertemiz görüntüyle karşılaşınca şaşırdılar ve çok hoş bir ortam oluştu. E ben de gururlanmadım değil hani. O yüzden bence yüzeysel de olsa motor temizliği güzel şey. Bu şekilde, zamanla motorun suyunu yağını (rengini) ıvır zıvırını değiştirmesen de kontrol ediyorsun ve seyir esnasında orada neler olup bittiğini bilmek inan çok huzur verici oluyor!. :)

  • Kardeş, ben o kaliper sesine 3-5 gün tahammül edebildim. ***** Yapışkanlı balata. Değiştirildiğinden beridir 10bin Km'nin üzerinde zaman geçti, halâ sorun yok...
Kolay gelsin...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 62 misafir