Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti thpozitif » 27 Temmuz 2009 01:13

atıyorum, 10 litrelik bidona benzin alsanız ve sayaçtan kaç litre doldurduğuna baksanız. 10 litre gibi düşük bir miktarda ortaya çıkar mı eksik verip vermediği?
thpozitif
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 41
Kayıt: 01 Temmuz 2009 18:03
Marka & Model: Clio III Authentic
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: tufan istanbul


Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti vipsezgin » 04 Ağustos 2009 16:18

ıse yarıyormu acaba euro dızelden ne farkı var kı?
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 10 Ağustos 2009 07:49

aylan demiş ki:
erim demiş ki:
aylan demiş ki:arkadaşlar bilkent shellden vp disel+gtl yakıt aldım yol bilgisayarım ile aldığım yakıt litresi arasında 8,5 lt fark vardı bende shellin internetten sitesinden bu durumu anlatan şikayet gönderdim hemen beni telefon ile ayarıp bilgi aldılar.sonuç bekliyorum bilgi vereyim istedim oradan yakıt alırken dikkat edin.


Aylan, senin araba kalan yakıtı mı gösteriyor? Anlayamadım? Harcanan yakıtı görebilirsin ancak depoda ne kadar yakıt kaldığını dijital olarak nereden görüyorsun?


yakıt almadan önce harcanan yakıt miktarına bakmıştım daha doğrusu arabamı aldığım günden beri aldığım yakıt miktarı, hangi istasyon, litre fiyatı, geçilen kilometre, yol bilg. harcanan litre hepsini kayıt ederim. ogünde bakmıştım yol bilgisayarı harcananı 45,90 lt gösteriyordu ben 53,52litre aldım.

ayrıca bugün shell'den aradılar teknisyenlerin bilkent'deki tüm pompaları tektek kontrol ettiğini ve değerlerin normal olduğunu söylediler ayrıca istersem benim eşliğinde tekrar kontrol edebileceklerini bildirdiler bende 1haftalığına konya'ya gideceğim için kabul etmedim onlar istediğim zaman benimle bu kontrolu yapabileceklerini söylediler.belki konya dönüşü gidip kontrola katılabilirim.


aylan demiş ki:arkadaşlar bugün tekrar kontrol amaçlı yakıt almaya bilkent shelle gittim, benim aracım harcanan yakıt miktarı olarak 11.1 lt gösteriyordu ama yine bana 12,87 lt yakıt verdiler artık bilkent shellin önünden bile geçmem.sizlerede geçmemenizi tavsiye ederim.

Aylan Merhaba , epeydir aktif değilsin ev taşıyorsun, lojmanı aldın heralde.

Ben de bugün depoyu fulledim. En son Antalyada euro dizel almıştım shel den mecburiyetten. Depom bugün bitti ve tekrar deneme amaçlı bilkent shelden fulledim. Gidilebilecek km 170 gösteriyordu. Ort 4.4/100km de idi ve hesaplarıma göre 4.4 ü 4,6lt alırsak çünkü 2 depodur km yi sıfırlamamıştım ş.iiçde çok kullandım. 170 km yi 7,48 lt ile gidebilirdim buda şu demek 55-7,48=47,5 lt civarında yakıt alması lazım ama bu değer kesinlikle ortalama. Depoda 48.8 lt GTL aldı. 1.3 lt civarındaki bir sapma var.

Testtim depo bitene kadar devam edecek bundan sonra ise kullanılan yakıt ve alınan yakıt karşılaştırması olacak. Yine 1 lt civarı çıkarsa çok önemli değil ama seninki gibi yüksek değerler çıkarsa bende lt olarak test isteyeceğim.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 10 Ağustos 2009 07:59

vipsezgin demiş ki:ıse yarıyormu acaba euro dızelden ne farkı var kı?

Sezin bir miktar işe yaradığını ben test ettim. Çekişte far ediyor, Ara hızlanmalar daha iyi. Ama dahada önemli olan kükürtün sıfır olması bda kurumlanma yok demek.
thpozitif demiş ki:atıyorum, 10 litrelik bidona benzin alsanız ve sayaçtan kaç litre doldurduğuna baksanız. 10 litre gibi düşük bir miktarda ortaya çıkar mı eksik verip vermediği?

Kesinlikle 5 değilde 10 lt ile denemek lazım onların gözü önünde ama şöyle diyebilirle bu bidonun payı var 0.5 tl az olabilir bu bilemeyiz. Ölçüm için kesin çizgileri olan bir bidon götürmek lazım.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti vipsezgin » 14 Ağustos 2009 08:14

oguz1 demiş ki:
vipsezgin demiş ki:ıse yarıyormu acaba euro dızelden ne farkı var kı?

Sezin bir miktar işe yaradığını ben test ettim. Çekişte far ediyor, Ara hızlanmalar daha iyi. Ama dahada önemli olan kükürtün sıfır olması bda kurumlanma yok demek.
abıcım dızel ve benzın farkı varmıdr pekı mesela en cok sanırm dızelde fark edılıyor
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti ufuk5414 » 14 Ağustos 2009 12:04

çok farkediyor.ben başka bişey kullanmam gtl tek geçerim
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 14 Ağustos 2009 13:34

Sezgin benzinde böyle bir teknoloji yok.



Bu devrin niteliğinde bir yakıt yakıtı 3 karışımdan elde edil, GTL (gas to likit) yani yeraltından çıkan evlerde kullandığımız doğalgazı devasa türbinlerden geçirip çeşitli kimyasal işlemlere sokuyorlar, bu sırada ortaya saf suda çıkıyor, bu suyu 2 . tesis olan katara büyük oranda fayda sağlanacağı söyleniyor.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti vipsezgin » 15 Ağustos 2009 08:39

fark etse bıle artık ne benzın nede dızel aracım var
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti ufuk5414 » 17 Ağustos 2009 15:07

bu tabi apayrı bi durum.allah inşallah 0 km bi clio hb almayı nasip eder en kısa zamanda...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti vipsezgin » 19 Ağustos 2009 07:42

ufuk5414 demiş ki:bu tabi apayrı bi durum.allah inşallah 0 km bi clio hb almayı nasip eder en kısa zamanda...

ufuk abı clio almam herhalde bıdaha :D
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti karelaz » 07 Eylül 2009 04:24

arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba.bende bir clio 3 kullanıcısı olarak aranıza yeni katıldım ve forumdaki konuları inceliyorum.burayada kendi düşüncemi yazıp sizinle paylaşmaya başlıyayım dedim.öncelikle internette hoşuma giden faydalı bulduğum en güzel site burası oldu.ayrıca benim arabamda 1.5 dci ve şu an 39000km de aracı aldığımdan beri bir çok yakıt istasyonunu denedim.bildiklerim şunlar.öncelikle opet ve total in yakıtları ithal yakıtlarmış.ayrıca shell istasyonları türkiyede en çok denetlenen istasyon olarak söylensede yakıttaki pislik vb yüzünden büyük sorun yaşayanlar gördüm.bp den uzak durun derim bende hemen olmasada ilerleyen zamanda motora büyük zarar verdiği söyleniyor.son olarak aracımın 30000km sini opet eurodizel kullanarak yaptım.performans olsun her konuda gayet memnunum.opet den asla şaşmam ve gtl bilmemne teknolojisi çok ta öemli değil çünkü bütün şirketler fazla geç kalmadan yakıt kalitelerini artırıyor.teşekkürler.opetciyimmm :)
karelaz
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 10
Kayıt: 07 Eylül 2009 00:04
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65hp
Kilometre: 53000
Yakıt: OPET
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: yasin karabük

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 07 Eylül 2009 09:32

İlk olarak aramıza hoşgeldiniz.

Opet temiz yakıt satan şirketlerden birisi, Renault EN 590 standartlarını sağlayan totali öneriyor, tabi illa oradan alacağız diye bir durumda yok.

Yalnız bende kendi aracımda şunu gözlemledim opette biraz araç ses yapıyor ve güçte birmiktar kayıp var gibi.Siz hiç GTL yi kullandınızmı inanın aracınızdaki değişikliği farkedeceksiniz, sanki arkadan tutan birisi aracı bırakmış gibi bir izlenime kapılıyorsunuz. Buradaki bilgilerde reklam amaçlı değil tahmin edersiniz sadece motorumuzun ömrü uzun olsun, az yakıt harcayalım ve motor gücündede kayıp olmasın. Bu kriterleri sağlayan şu ana kadar totali kullanmıştım 27 000 km şimdi ise GTL yi deniyorum bakalım şimdilik sorunsuz, en güzelide sıfır kükürt iddası.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti msaltik » 30 Eylül 2009 10:12

Adaş yazılanları okuyunca akla mantığa uygun geliyor tabi ama Shell bu... donanimhaber'e de yazdım. Belli dönemlerde çıkar böyle ortaya şunu bulduk, bunu bulduk diye. Son 1-2 haftadır (yaklaşık 1600km) çekişimde düşüş ve buna bağlı tüketim artışı gözlemledim. O yüzden PO'ya döneceğim bi süre. Total'den alıyordum tüketimim baya düşmüştü ama istasyona güvenemiyorum. Senin şu GTL'yi denerdim ama Trabzon'da satışı yok şu an. Çok km yaptığım ve ağırlıklı uzun yol olduğu için kısa sürede fark varsa gösterirdi. Niye tüm Türkiye'de satılmıyor?
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 30 Eylül 2009 16:01

Adaşım, veziri(otomobil uzmanı) bilirisn onlada uzun uzun bu konuya kafa yorduk ve deneyenleri dinledik, nette tüm bulduklarımızı payşatık.

Sonuç: Bu yakıt ileri teknoloji ürünü, saf olarak motora konulduğu zaman setanı yüksek olduğu için motoru patlatabilir o yüzden v-pover euro dizelle karışım olarak veriliyor, çekişte fark ettiğini 10 kişiden 8 i söylüyor.

Dizel motorları biliyorsun en önemli handikapı kükürt yani kurumlanma bu PO nun10 ppm, diğer şirketlerin 50 ppm diye övüne övüne verdikleri kurumlanma. GTL de bunun sıfıra indirildiği iddaa ediliyor. Tabi karışım olunca setan artışıyla birlikte bir miktar kükürtte olur diye tahmin ediyorum.

Ben 4 depo kullandım. Yalnız şunu gözlemledim tüketilen yakıtla, aracın ort tük değeri arasında uçurum oluştu yani şu an 4.5 gösteriyor ama depoyu fulledinmi gerçekte 5.0/100 km oluyor. Bunuda bayiylemi alakalı yoksa araçlamı alakalı bulamadım araştırmalar ful depo ve tekrar ful depoyla devam etmekte. Donma noktasının da normal euro dizele göre daha iyi olduğu söyleniyor, özellikle doğuda satış yaparsa patlama yapacağından bahsediliyor.

Bu yakıtı şu anda bulduğunuz yerde alın diyorum ben, kullandığım için söylemiyorum. Motorunuzun sağlığı, turbonuzun sağlığı, cebinizinsağlığı açısından.

Türkiyede heryerde satılamamasının nedeni bunu üreten malezyadaki fabrika sınırlı miktarda üretiyor talebi karşılayamıyor. Katardaki fabrika devreye girdiğinde dahada yaygınlaşacak.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti msaltik » 30 Eylül 2009 21:04

tecrübe önemli tabi, burda satılsa denerdim ben de paylaşırdım.

Mesajının içinde yazdığın tüketim değeri uyuşmazlığı dikkatimi çekti. Bununla ilgili bi başlık açtım, ona baktın mı? aynı şeyden mi bahsettik acaba?
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON


ÖncekiSonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir