Sağlık olsun abi. Tabii ki "öncesi"ni kendi araçlarımızdan biliyoruz. "Sonrası"nı fırsat olunca görmek sevindirir bizi... :)
Evet bu arada ben servis saatlerimi anlatayım...
Benim de ilk dikkatimi çeken bu oldu. Serviste girince bir eleman bir yol işaret etti ve aracı Araç Kabul'ün önünde parkedip ofise girdim. Oradaki genç, bana istemeyeceğim kadar detaylı şekilde, aracın göreceği bakımı anlattı ve akabinde herhangi bir şikayetimin olup olmadığını sordu (AHgh! Lekeli farları ve silecek hikayesini şimdi (yazarken) hatırladım iyi mi! Ne demişler, akılda değil satırda kalır! Neyse haftaiçi tekrar gideceğim zaten kaliperler için. Tüh ya!). Şikayet olarak, bagajdan ve ön taraftan gelen ses/tıkırtıları ifade ettim, bilgisayara girdi. Çıkan döküm kağıtta onlarca kontrol noktası vardı. Dip not'ta da benim ifadeler yer alıyordu. 92 ayrı nokta mı kontrol ediliyormuş, öyle bir şey...omeralemdar demiş ki:devrim senin servis çok güzel çalışmış inan kutlarım o arkadaşları bravo öyle çalışan servis elemanları benim baş tacımdır :roll:
ya bizimkiler bilmiyorlar yada işlerine gelmiyor servistekiler çok bilinçsiz elemanlar...
Bu arada farkettim ki bir eleman aracın içinde bir şeyler yapıyor. Eleman, kullanacakları yeri muşamba ve jelatinle korumaya aldı. Şaka maka direksiyon hoşuma gitti. Direksiyon kılıfından vazgeçtim, bundan yapacağım ben de :mrgreen:
[ img ]
[ img ]
Servis alanının genel görünümü:
[ img ]
Böcüğüm, manikür pedikür esnasında:
[ img ]
[ img ]
Bu da aracımızın alttan görünümü. Açıkcası sürünüp de girmemiştim hiç altına. Normalde şaftı olan, arkadan itişli araçlarda, arka koltukta ortaya oturan adamın ayağına bir yükseklik denk gelir. Kişinin bir ayağı diğerine göre yüksekte olur falan. İlginç ki bizim araçlar önden çekişli olduğu hâlde o yükseklik bizde de var. "Şaft yok bizde niye bunu yapmışlar?" diye düşünüyordum. Gördüm ki egzos borusu geçiyormuş oradan. Yine de bence biraz daha engin yapabilirlerdi! (Renault mühendislerinden iyi biliyorum ya!..)
[ img ]
Ve aracın motoru. Son tozlu pis hâlini bildiğimden şaşırdım. Sıfır gibi yapmışlar. Eh tabii ki sprey harikası ama yine de böylesine parlak parlak görünce neşelendim. :)
[ img ]
Bakım ve şu tıkırtıları tespit ve gidermek için test sürüşleriyle birlikte 3-3.5 saat sürdü diyebilirim. Bu arada yakaladığım ustalarla sohbet, asıl usta ile sohbet, servis alanı müdürüyle sohbet, kantinciyle sohbet, showroom'daki satış müdürü ile yine sohbet şeklinde geçirdim diyebilirim zamanımı. O süre zarfı içinde "Allah! Yine geliyor, birşeyler soracak" kişisi idim yani.:mrgreen:
:!: Bu arada yetkili ustaya, yüksek devirde klimayı devreye sokmamız durumunda oluşabilecek zararları sordum! "Eğer", diyor, "90 başlarında olsaydık -92 veya 93 seneleri gibi- o dönemdeki klima motoru teknolojisi çerçevesinde bir takım problemler yaşamak mümkündü" dedi ve günümüzde böyle bir problem olmayacağını iletti. "Zaten aracınız aşırı yüksek devirdeyse -4500 ilâ 500 gibi- klima zaten devreye girmez" diyor ve araçlarımıza dair şöyle bir özelliğin olduğunu da ekliyor: "Normal sürüş davranışında seyrederken, bir aracı sollamak üzere aniden gaza yüklenirseniz, bilgisayar klimayı devreden çıkartır. Ta ki sakin sürüşe dönene kadar", diyor. Ama açıkcası, "bu dediğiniz otomatik klimalar için mi geçerli yoksa?" diye de sormadım o an için. Bu haftasonu Alanya'ya gitmem gerekti. Bir deneyeceğim bakalım.
8-)
:idea: Bir de, baş ustaya ayna kapaklarını vs. boyatmak istediğimi söyledim. Nasıl yapsak, olur mu daha diyemeden, gel dedi, kolumdan çekti aracın yanına kadar. Aynalar, kapı kolları, yan kapı bantları, arka tampon köşeler, ön tampon köşeleri, "hepsini araç renginde boyarız, süper olur" dedi! Ama hepsine 300 küsür YTL dedi. Biraz dudak büktüm. Sonra "ayarlarız bakarız bir şeyler" dedi. Artık 1,5 ay sonra yaptırırım belki, maddi durumum parlak değil bu aralar. Onu da taksit yaptırabilirsem süper olur... Sizce de fiyat yüksek değil mi?...
Bu arada can sıkıntımı gidermek için, servis tesisinin showroom kısmına da gidip, şöyle sıfır Clio3'lerin içine binip, kapıyı kapatım, sıfır araç kokusunu şöööööööööööööööööyle çektim içime mis gibi!!! Kendime gelip çıktım araçtan sonra. :) Ve işte bir kaç foto:
Benim (bizim) klasik Gri Auth. Gül üstüne gül koklamak gibi oldu ama... idare edelim artık. :)
[ img ]
Çok tatlı bir renk yahu!
[ img ]
Ve bu da yeni Laguna! ~80 milyar!.
[ img ]
Ve iç dizaynı...
[ img ]
[ img ]
Servis kısmına dönerken güleç yüzlü bir ustaya sordum, "Yahu ustam! Bu sıfır araç kokusunu nasıl geri getiririz?!!". Müzip bir gülüşle, "Bak şimdi hocam!" dedi ve duruşunu tekrar pozisyonladı ve elinde bir kutu var gibi kollarını kaldırdı biraz ve uzaklara bakan bir bakışla anlatmaya başladı. Allah dedim, herhalde bir formül verecek bana!. "Şu hava pompaları var ya" dedi, "Ondan bir tane alacaksın. Bir de metal tüp bulacaksın ve bizim şu sıfır araçların birine bineceksin" dedi. "Sonra, o pompayla içerdeki havayı tüpe dolduracaksın. O tüpü de bi' kimya laboratuvarına götüreceksin ki bileşenlerini analiz edip sana o parfümü yapsınlar" dedi. Ve tabii ki hemen çaktım mevzuyu, adam ayak üstü matrak(!) geçiyor (terbiyem el vermedi asıl kelimeye :mrgreen:). Bir hayli gülüştük falan... :D
Herşey bittiğinde aracı bi' güzel yıkadılar basınçlı su ile. İş ödemeye geldiğinde %10 indirim uyguladılar. O yüzden toplam 190 YTL ödedim 10bin bakım ücreti olarak. Bana tahminimden çok çok ucuz geldi. 260-270'i gözden çıkartmıştım ne yalan söyleyeyim. 4-5 tane de çay içtim ücretsiz (ay, iğrendim kendimden!) :)
Bu arada isteyenler için bakım/değişim yapılan parça listesini (checklist'i) yazabilirim bilahare...
Böyle işte...