manuel vites bence harika tabiki şehir içi dur kalk hariç genelde harika ayrıca tabiki otomatik vites tercih sebebi ne araba istop ediyor gaza basıyorsun gidiyor (yalnış anlaşılmasın bayan sürücüler tercih ediyorlar)bende yol musaitse 5 vites bas gitsin mis gibi al sana otomatik vites :lol:
ŞANZIMAN NEDİR
Motordan, baskı balata (Kavrama) yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma organıdır.
Sözcük; Fransızca kökenli olup Boite de changement'dır (Okunuşu: Buat dö şanjman). Fransızcadaki anlamı "değişim kutusu"dur. Dilimize sadece "şanjman" sözcüğü alınmış ve "şanzıman" şeklinde değişikliğe uğrayarak Türkçeleşmiştir.
Şanzımanın Görevleri Döndürme momentini arttırarak aracın kalkışını sağlamak. (1.vites)
• Araç dururken motorun çalışır vaziyette kalmasını sağlamak. (boş vites)
• Yol ve trafik durumuna göre araca en uygun hızı vermek.
• Aracı harekete geçirmek
• Hızlanmanın sağlanması ve geçirilen uygun vites ile yüksek hızlarda dahi ekonomik sürüşün mümkün kılınması.
• Aracı ileri,geri hareket ettirmesi.
Şanzımanlar ikiye ayrılır:
1. Manuel sanzuman [Debriyajlı(Baskı, balata)sistemler]
2. Otomatik Şanzımanlar(Tork konvertörlü)
Şanzımanın Bakımı
Vites kutusunun içerisinde yan tapa seviyesinde dişli yağı bulunmalıdır. Yağ numarası genellikle 90W olmakla birlikte kullanma klavuzu tavsiyesine uyulmalıdır. Araçlarda vites kutusu çıkışına irtibatlı olan kilometre teli ile kilometre göstergesine kumanda edilir. Kilometre göstergesi çalışmıyorsa kilometre teli kopmuş olabilir. Belirli sürelerde vites kutusunun ön ve arka kısımlarında yağ kaçağı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Yağ kaçağı varsa araç servise götürülmelidir.
Şanzımanın Ana Elemanları
• Giriş mili(Priz direk)
• Ana mil
• Grup mili
• Dişli grupları
• Geri vites dişlisi (Boş dişli)
• Kayıcı mil
• Sekromencler(her vites dişlisi için)
• Vites çatalı (Her vites dişlisi için)
(Kaynak: vikipediden alıntıdır)