umurcak demiş ki:hımm kardesim diline saglık güzel acıklamıssın..bende diyorum arabam neden böle kalkarken zorlanıyo gibi yane birazcık bagıryoo sanki dedim herhalde arabam 1.2 ondandır diye düşnmüştm.. ama dilmiş zaten daha arabam km bile yapmadı tam anlamıyla cok fazla gezemiyom.. ama bi an önce acıp gercek performansını görmek istyorum..ins ii bir sekilde acarım peki sen nasıl actın yane 6000 km yaptıktan sonra performansını tam anlamıyla görmusun yaa nasıl gittn o km ye kadar sürekli hız yaptınmı arabanı zorladınmı birazz bahsedermsn banada bu konuda yardımcı olursan cok sevnirm..simdiden cok tesekkur ederim
Öncelikle arabalarımız her ne marka olursa olsun eskisi gibi üretilmiyor şu an CNC teknolojisi bütün üretim sahalarında mevcut.Şu kanı yanlıştır;motor daha fabrikadayken açılır diye (Zaten böyle bir şey olsaydı rodaj denen şey olmazdı).Motorun krank mili gibi piston gibi parçaları bir birleri ile bütün halde hareket ettikleri zaman eksenel yuvarlanma dirençleri zamanla düşer.Farklı malzemelerin bir birlerine temas eden yüzeyleri birbirine alışır(moleküler yapı değişir ; çok bilimsel oldu :lol: :lol: ).Her ne kadar yüzeyler insan gözünün gördüğü derecede kusursuz olsada farklı malzemelerin yüzeyleri bir birleri arasında sürtünmeye (yani çalışırken direnç meydana getirir) neden olur.
Motor açmaya gelince araba motoru her bir vites de tek tek yüksek devirle açılmaz hiç bir faydası olmayacağı gibi çok büyük zararı olur.Motorun ömründen ömür gider.Örneğin 0 araba alındığı zaman şu yapılır genelde trafiğin seyrek olduğu bir yol seçilir.Araba ışıkta durur önce 1. vites araba 4500 devir yada 5000 devir yapana kadar vites değiştirilmez sonra 2. vites sonra 3. vites sonra 4. vites.Bu şekilde araba adeta motor açıyorum diye böğürtüle büğürtüle 1 saat sürülür hatta zaten devir 4000 ken bide vites küçültülür (tabi o ara şanzuman iner aşşa) maksat iyi bağırsın motor açılsın diye.Zaten açılmamış bir motor 1. 2. 3. viteste mevcut maximun deviri zaten çevirir (ama max devire gelmesi açılmış bir motora nazaran daha uzun sürer) böyle bir şey yapmanın lüzümu yoktur.Daha sonra hararet yapmış bir arabayla eve dönülür bu şekilde devam edilirse bir haftada motor yağı katrana döner :lol: :lol: :lol: .Neyse çok uzadı motor uzun yolda açlılır ve sabır ister hemende olacak bir şey değildir ve acelede edilmemelidir.5000 km den sonra başlamanı tavsiye ederim.Zaten ilk fark edeceğin şey 5. viteste 4000 devire geldiğin zaman motor bağırmaya başlayacak ve 4000 devir üzeri çeviremeyecek tabi eğer yol yokuş aşşağı ise araba hızlanır gider bu durum aldatır biraz.İşte işin can alıcı noktası bu düz ve eğimsiz bir yolda gazı yapıştır döşemeye bırak gitsin tabi trafiği kontrol ederek yap.Ara ara vitesi 4 de al biraz zorlansın ama çok fazla 4 te tutma senkronize bir şekilde 4. 5. 4. 5 bu şekilde git.Arabanın hızından dolayı yeterli hava akımı olduğu için hararette yapmayacaktır.Yaklaşık 2000 km den sonra motor sesinde kendini belli eder bir değişiklik olacak ve araba 1. 2. 3. viteslerde daha seri davranmaya başlayacak ve 5000 deviri rahat çevirir hane gelecek.Ben bu şekilde 5000 km giderek açtım birde ince bir temas noktası var havanın soğuk olduğu zamanlarda motor daha performanslı çalışır sebebi pistona emilen hava soğuk olduğu için daha yoğundur karışımda hava oranı ne kadar yüksekse silindirin içindeki yanma o kadar verimli olur (Turboların mantığıda budur) soğuk havalarda motor daha verimli açılır ve açıldıktan sonra motor yağını değiştir inşallah yardımcı olabilmişimdir.