[3.x] Kol Dayama Aparatı (Kolçak) Montajı

Aracımızda bulunan (sonradan eklediğimiz) her türlü harici (yardımcı) malzemeler, cihazlar.

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti CHIEF » 28 Aralık 2008 15:08

Devrim somunlu vida kullan mutlaka..öyle çok saglam oluyor.

Kolçagın yan tarafları plastik. fotoda metal gibi çıkıyor....
kolçagın yan taraflarını vinlex kapladım fena olmadı...
1.JPG

11.JPG

12.JPG
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
CHIEF
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 126
Kayıt: 27 Eylül 2008 12:35
Konum: İZMİR
Marka & Model: Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1,2 Aut. LPG
Kilometre: 35
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Mıchelin
İsim ve Şehir: Bitki Hayvan


Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti Devrim » 29 Aralık 2008 11:38

CHIEF; cevaplar için çok teşekkürler, deneyeceğim.
Bu arada özel mesajları vasıtasıyla çokca yardımlarda bulunan Koray arkadaşıma da teşekkürlerimi iletmek istiyorum. :)

Hava çok soğuk burada da. Kar da yağıyor. Isı ve enerji sahibi olunca bitireceğim şu işi. Boyadım bi de aleti. :mrgreen:

Vinlex'i de yapıvereyim. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti Emirreis » 29 Aralık 2008 13:13

:) bu konuda cok ustrutbelı var ızınsız konusulmaz..

kumandanım bir konu arz etmek ıstıyorum :)


arkadasım guzelolmus gule gule kullan.. konsolu sokmedende takmakmumkun olmazmıydı koltukları öne cekerek vs..
hanı kolalık olması cısından diyorum yanlış anlamayın...
Emirreis
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 372
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:58
Konum: Beylikdüzü - İstanbul
Marka & Model: Seat Leon
Motor Tipi & Gücü: 1.6 tdi
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: GOODYEAR
İsim ve Şehir: İSTANBUL

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti Devrim » 29 Aralık 2008 13:58

Emirreis demiş ki::) bu konuda cok ustrutbelı var ızınsız konusulmaz.. kumandanım bir konu arz etmek ıstıyorum :) ...konsolu sokmedende takmakmumkun olmazmıydı koltukları öne cekerek vs...

Sayın Teğmenim; :) Kolçak ayağının ön vidaları için delik açamıyoruz öyle olunca. Bir de konsolu sökmeden matkap işleri rahat olmayacak gibi.
Yani, ya koltukları sökmek gerek, ya da konsolu. :mrgreen: Ya da şöyle çok güçlü karışım yapıştırıcıları sürüp, tek atışta, bir daha sökememek üzere yapıştırılabilir. 8-)

Konsolun arka kısımda ve ön kısımda ikişerden 4 adet vidası var. Onları sökünce çektin mi geliyor. Fotoğrafladım hepsini, anlatacağım ama ah şu çakmak soketi uğraştırmasaydı bitmişti şimdiye!. Koparmadan sökebilirsem ne mutlu bana... :roll:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti vipsezgin » 30 Aralık 2008 18:40

dogan abımın kolcagı daha farklıydı sankı yaa onda böle metl aparat yok tu dıye hatırlıyorum
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

DEVRİM'İN KOLÇAK MONTAJI :)

İleti Devrim » 06 Ocak 2009 04:32

Vay vay vay, ne güzel, ne hoş birşeymiş kolçak yahu. Sürüş zevki gerçekten değişiyor. Fazla abartmayayım ama gerçekten (özellikle orta-uzun mesafeler için) olmazsa olmaz birşeymiş, bu gece anladım arkadaşlar.

Ve işte benim kolçağım!. Nihayet bitti. Artık borsalar yükselebilir, ekonomi iyileşebilir. :mrgreen:

Benim bu iş çok uzadı biliyorum ama vakit ayıramadım okul işleri sebiyle. Şimdi yine uzun bir merasimle anlatayım kendi aşamalarımı. Anlatımımda 23 adet fotoğraf bulunuyor. CTRL + tıklama ile ayrı sayfada 640 pixel olarak görebilirsiniz.

AŞAMA #1

Aşağıdaki koçkağı (hepsi kutunun içinden çıktı) toplam 30 küsür TL'ye Hepsiburada'dan edindim (Ürün bağlantısı). Kutusundaki görüntülerle kendisinin alakası yok ve kutusundaki İngilizce metinlerde fazlaca imlâ hatası var; gıcık oldum. :mrgreen:

Yazımda gıyabında konuşacağım bir iki parça, tanıştırayım: En solda "ayaklar" ve en sağda "orta aparat". :)

devrim_kolcak_01.jpg

Derken, kolçağın ara çıtasının boyasız(!) olduğunu farkettim. Üreticileri unutmuş olsa gerek. :) Hemen açılır kapağın altındaki minik vidayı sökerek, üst dayanağı çıkarttım.

devrim_kolcak_02.jpg

Aşağıdaki dört fotoğrata görüldüğü gibi izole edip boyadım; [Ekleme] Tabii ki öncelikle boyayacağım kısmın üzerinden sert bir zımparayla geçtim. Çünkü üzerinde desen kalınlığı biraz fazla. Sonra orta sertlikte bir zımpara ile tahrişi aldım. En son olarak da sıfır zımpara ile cila yaptım. Zımparalanacak yüzey az olduğundan uğraştım bu kadar.

Daha sonra kolçağın alt kısmını poşete geçirdım. Üst kısmını da gazete parçaları ve izole bandıyla kapladım ve havalandırma çerçeveleri ve diğer bilumum yerleri boyadığım gibi spreyle boyadım.

devrim_kolcak_03.jpg

devrim_kolcak_04.jpg

devrim_kolcak_05.jpg

devrim_kolcak_06.jpg

AŞAMA #2

Kolçağın orta aparatını ve ayaklarını alıp Koçtaş'a gittim ve üzerindeki deliklere uygun vidalar ve somunlar aldım. Aşağıdaki gereçler üstten aşağıya sırasıyla; Orta parça için vida ve somunlar (Silindir Baş vida - Ebat: 4x35), pullar, orta konsola monte vida ve somunları (paketten çıkanlar), orta aparatla ayakları birleştirmek için vida ve somunlar (8.8 rakamı var üzerinde). Minik eldivenlerin bir fonksiyonu yoktur. : )

Kutularını atmış bulunduğum için vidalar hakkında sınırlı bilgi verebildim malesef. Ama bu koçkaçtan alırsanız ve parçalar beraber vida almaya giderseniz doğru vidaları bulmak kolay.

devrim_kolcak_07.jpg

İnce vidalarla kolçak ve orta aparatı birleştirdim. Vidalar az geniş gelmiş olacak ki zor girdi ve aşağıdan da somunları iyi sıkınca gayet sağlam oldu.

devrim_kolcak_08.jpg

devrim_kolcak_09.jpg

Ve işte kolçak tek başına. (Ayaklar idareten duruyor).

devrim_kolcak_10.jpg

AŞAMA #3

Sıra araçtaki orta konsolu sökmeye geldi ki bu, dört vidaya bir de çakmak soketine bakıyor. Ben dört vidayı sökmesine söktüm ama çakmak soketini keşfedene kadar bir hayli sinir harbi yaşadım hani. Öncelikle iki koltuğu en öne kaydırın. Konsolun arka kısmındaki iki vidayı rahat sökebilirsiniz. Daha sonra da vites çerçevesi ve onu tutan parçayı yukarı doğru çıkartın. Hemen orada göreceğiniz iki vidayı da sökün.

devrim_kolcak_11.jpg

devrim_kolcak_12.jpg

Bence bu noktada iki koltuğu bu kez en arkaya çekerseniz sanırım daha rahat çalışırsınız. Şimdi el frenini iyice çekip, fren kolunun altındaki parçayı da çıkarttıktan sonra konsolun bir miktar yukarı kalkabildiğini görürsünüz. Daha fazla gelmemesinin sebebi çakmak kablosudur. Onu aşağıdan sağ elinizle kurcalayarak sökebilirsiniz. Ama ben dakikalarca uğraştım fakat yapamadım ve tekrar vakit bulana kadar günler geçti.

En sonunda uygun bir açıdan "fotoğraflayabilerek" anladım neyin ne olduğunu. Aşağıdaki iki karede soketin ne tip bir şekli olduğu ve nereye "basılarak" aşağı çekileceği görülüyor. Konsolu sol elinizle olabildiğince havada tutup, sağ elinizle sokete ulaştığınız takdirde, sağ elinizin baş parmak tırnağı sol kapıyı görsün. Aşağıdan gelen kablonun sokete girdiği tam noktayı tespit edip orada, baş parmağınızın ucuyla aşağıdaki (ilk foto) basılacak minik noktayı (kırmızı daire) bulun, basın ve soketi aşağı çekin.

devrim_kolcak_13.jpg

devrim_kolcak_14.jpg

Şimdi vites kolu çerçevesinden başka bir engel kalmıyor. Çerçeveyi fotoğrafta görüldüğü şekilde aşağı doğru indirerek çıkartabilirsiniz. Yalnız bu esnada, konsolun ucundaki göğüs bölümüne giren tırnaklarının zarar görmemesine dikkat edin!.

devrim_kolcak_15.jpg

AŞAMA #4

Gerek araçta gerekse evde, bazı pozisyonlamalar yaptım. Fakat daha sonra bazı değişiklikler yaparak tekrar pozisyonladım. Bu arada fotoğraf almayı unutmuşum ama ilerdeki fotoğraflarda herşey görülebilir.

Şimdi arabadan söktüğüm konsolu deleceğim. Bu aşamada 6 numara matkap ucuyla konsola dört adet delik açtım. Bilirsiniz ki konsolun yan tarafları tamamıyla düz değil. Matkapın ucunun gezelememesi için şöyle bir yol izledim. Matkaba önce 6 numaralı ağaç deliciyi taktım. Ucunda sivri bir çıkıntı var. Bu şekilde, konsol üzerinde işaretlediğim yerlerin ortasına hafif bir oyuk açtım ki diğer uç için rehber olsun. Bu uç ile sonuna kadar delmek mümkün ama ucu sebebiyle zaman kaybı. Yanık plastik de cabası (Ayrıca gecenin 12'sinde çalışınca uzun süre matkap sesi çıkartmak istemedim. Nihehe). Hemen diğer 5 numaralı metal deliciyi takıp (malesef 6 numara'sı elimde yok) delikleri açtım. Son olarak 6 numara ağaç deliciyi takıp, mevcut delikleri genişlettim... Öh... :)

devrim_kolcak_16.jpg

devrim_kolcak_17.jpg

Bu arada, zaman sorunum sebebiyle adam gibi arayıp Vinlex kaplama bulamadığım için, siyah yapışkanlı folyo ile ayakları kaplayıverdim. Vinlex kadar iyi olmadı ama koltuklar arasında kaldığı için de çok önemsemedim açıkcası.

devrim_kolcak_18.jpg

devrim_kolcak_19.jpg

Bu arada, nasıl olsa kaplarım düşüncesiyle siyah vida da aramadım, bulduklarımı kullandım. Yukarıda görüldüğü üzere, orta parça ile ayakları sabitlemek için 4+4=8 vida kullandım (ayakların en üst sırası + orta parçanın üstten üçüncü sırası). Her iki tarafa da pul koydum (vida+pul | plastik-plastik | pul+somun). Gerçekten sağlam oldu... (Bu arada, CHIEF, EX_PRO ve Koray arkadaşlarıma teşekkür ederim. Çok güzel tavsiyelerde bulundular. Her nekadar paketten çıkan vidaları kullanma deseler de konsola montaj için siyah vidaları kullandım ama aralara pul atarak. Oldukça sıkı oldu...)

Ve aşağıdaki görülen noktalara monteledim!. Yanlara dörder vida kullanmak istemem sebebiyle ayakları oldukça yukarı montelemem icabetti. Ayağın arka kısmındaki vida, konsolun vidasının yukarısına denk geldi. Gerçi bu fotoğrafta flaş parlamasından ötürü yerleri belli olmamış.

devrim_kolcak_20.jpg

AŞAMA #5

Yapanlar nasıl yaptı bilmem ama ben kolçağı monte etmiş vaziyette taktım konsolu. :mrgreen: Bu noktada hatırlatayım, yine iki koltuğu tamamen geriye çekip rahat çalışınız. Konsolu monte edebilmek için önce el frenini çekiniz.

Aşağıda, fotoğraflamak için konsolu koyuverdim. Oysa önce, vites kolu çerçevesini yukarı sıyırarak konsoldan geçirip, ondan sonra konsolu oturtmak gerek!. Tırnaklarının göğüse tam girdiğinden emin olun. Vites çerçevesini oturtmadan önce oradaki iki vidayı ve arkadaki iki vidayı sıkıştırınız. El freni kolunun altındaki kapağı takınız.

devrim_kolcak_21.jpg

Ve işte gecenin 1'inden final foto'ları. Yarın gündüz gözüyle tekrar çekerim... Bu arada, yakında kolkaç kutusunun içine de döşeme yapacağım.

devrim_kolcak_22.jpg

devrim_kolcak_23.jpg
Kolçaktaki parlama, yağmur damlasından oldu. : ))

Gece nasıl olsa boş yollar. Hafif de yağmur var. Çıktım yola gezdim 8-10 kilometre. Test ettim. :mrgreen: Gerçekten güzel rahatlık, keyif veriyor...

Tavsiye ederim arkadaşlar... 8-)
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti filip34 » 06 Ocak 2009 08:52

Devrim selam,

Abi gerçekten süper.Eline koluna sağlık güle güle kullan. Süper... Benimde kolçak bu gün geliyor Arkadaş aldı. Clio 3 direk uyumlu bir aletmiş..
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti filip34 » 07 Ocak 2009 12:32

Devrim selam,

Bana gelen koldayama uyumsuz çıktı hatta uydurmakta pek mümkün görünmüyor onu iade edip yerine senin aldığını almayı düşünüyorum. Sen koldayamayı birkaç gündür kullanıyorsun yorumların nelerdir.

Bilgi verebilirmisin.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti Devrim » 08 Ocak 2009 18:02

filip34 demiş ki:...birkaç gündür kullanıyorsun yorumların nelerdir...

Valla eşime denettirdim, "senin bu becerinle aç kalmayız" dedi. Bilmiyorum nasıl yorumlasam. Hiç olmadı bir serviste iş bulurum sanırım. :roll: :twisted:

Neyse... Abi dediğim gibi büyük güzellik. Araç sürüş keyfini artırıyor. Ah hele havalar sıcak olsa var ya, tadından yenmez!.

Henüz bir tıkırtı, ses veya gevşeme çözülme olmadı. Tabii ki tüm vücut ağırlığımı vermiyorum. Onun için tasarlanmamış zaten. Kolun ağırlığını taşısın yeter. Fakat daha fazlasını da taşır elbete ki... Bu üründen alırsan, paket gelince anlatımlarımı daha iyi göreceksindir; kolçağın altındaki "orta aparat" ile ayakları 8 vida ile sabitledim. Ayakları da konsola 4 vida ile monteledim ve her bi' yerde "pul" kullanmaktan geri kalmadım. Kesinlikle pulsuz olmamalı bu iş. Her taraf plastik zaten. Ya değilse kısa zamanda gevşeme olur.

Ve çekinmeden sıktım sonuna kadar, ama plastikleri ezip çatlatmayacak kadar!. Açıkcası gevşeme olursa, olsa olsa ayaklarla konsol arasında olur. Eğer olursa, bu kez ayaklara 2 ilâ 4 vida daha eklemeyi düşünüyorum. Tabii ki yukarıdaki işlemlerin bir kısmını (matkap falan) tekrarlamak gibi olacak. Olsun, haz alıyorum nasıl olsa. 8-)

Şu an kolçağın sağa sola salınımı da oldukça az. Belki, orta aparat ile ayakların ortak alanı kadar bir metal plaka kestirilip araya yerleştirilebilir. Eh bir miktar daha sağlamlaştırır kanaâtindeyim!. Hatta ayakların konsolla olan birleşim yerlerine (varsa) daha kalın pul (veya somun vb.) bir parça konulabilir:

kolçak.gif

En kısa sürede yap abi, mutlu olacaksın... :mrgreen:
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti CHIEF » 08 Ocak 2009 21:00

Devrim gene arşivlik bir çalışma olmuş bravo....

Devrim demiş ki:Şu an kolçağın sağa sola salınımı da oldukça az. Belki, orta aparat ile ayakların ortak alanı kadar bir metal plaka kestirilip araya yerleştirilebilir. Eh bir miktar daha sağlamlaştırır kanaâtindeyim!. Hatta ayakların konsolla olan birleşim yerlerine (varsa) daha kalın pul (veya somun vb.) bir parça konulabilir:


Benimde aklımda kolçagın altında kalan kısma metal veya tahta vb bir maddeyi yatay olarak koyup extra bir göz daha elde etmek gibi bir fikrim var.. Hem bir nebze olsun salımımı keser hemde kullanışlı olabilir aklında bulunsun......
CHIEF
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 126
Kayıt: 27 Eylül 2008 12:35
Konum: İZMİR
Marka & Model: Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1,2 Aut. LPG
Kilometre: 35
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Mıchelin
İsim ve Şehir: Bitki Hayvan

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti Devrim » 08 Ocak 2009 22:58

Teşekkürler CHIEF, çok sağol.

Fikrin de güzel. Doğru, en azından ufak tefek şeyler veya kağıt vb. şeyler konulabilir. Veya gözlük yeri yapılabilir mi acaba oraya... Bakalım bir, şahane olur.
:)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti SAFAK SAHIN » 08 Ocak 2009 23:38

DEVRİM YİNE DEVRİM YAPMIŞSSIN .HARİKA YAAA.CESARETİNE DENECEK BİŞEY YOK VALLA.ELLERİNE ,KOLLARINA ,VİDALARINA SAĞLIK.HARİKA BİR ÇALIŞMA OLMUŞ.eĞER BU ÇALIŞMA BAŞKA BİR SİTEDE OLSAYDI DERDİMKİ.BU ADAM NEDEN BİZİM SİTEDE DEĞİL.KEŞKE BİZİM SİTEDE OLSA DİYE SÖYLENİRDİM.AMA ŞANSLIYIZKİ SEN BİZİMSİN VE BİZİM KALACAKSIN İNŞALLAH.
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti Devrim » 09 Ocak 2009 12:13

SAFAK SAHIN demiş ki:DEVRİM YİNE DEVRİM YAPMIŞSSIN .HARİKA YAAA.CESARETİNE DENECEK BİŞEY YOK VALLA.ELLERİNE ,KOLLARINA ,VİDALARINA SAĞLIK.HARİKA BİR ÇALIŞMA OLMUŞ.eĞER BU ÇALIŞMA BAŞKA BİR SİTEDE OLSAYDI DERDİMKİ.BU ADAM NEDEN BİZİM SİTEDE DEĞİL.KEŞKE BİZİM SİTEDE OLSA DİYE SÖYLENİRDİM.AMA ŞANSLIYIZKİ SEN BİZİMSİN VE BİZİM KALACAKSIN İNŞALLAH.

Safak hocam, teşekkür ederim güzel sözlerin için. Ne diyeyim, seviyorum bu tip işleri, elimiz döndüğünce yapıyoruz. Bazı yabancı ve yerli sitelerde daha ne çalışmalar yapmış adamlar. Onları da uygulamak isterim ama vakit ve kafa yormak lazım. Tekrar teşekkürler.

Bu arada arkadaşlar, yukarıdaki anlatımımda "zımparalama" kısmını unutmuşum, ekledim: "Tabii ki öncelikle boyayacağım kısmın üzerinden sert bir zımparayla geçtim. Çünkü üzerinde desen kalınlığı biraz fazla. Sonra orta sertlikte bir zımpara ile tahrişi aldım. En son olarak da sıfır zımpara ile cila yaptım. Zımparalanacak yüzey az olduğundan uğraştım bu kadar."
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti filip34 » 12 Ocak 2009 11:10

Devrim selam,

Abi bilgi için çok teşekkürler.

Ferdi
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: KOL DAYAMA APARAT MONTAJI

İleti -kadircan- » 22 Ocak 2009 18:37

bu konu hakkında yardımları olan arkadaşlara tekrardan teşekkür ederim,özellikle çakmak soketi şıp diye söküldü.
:D konuya önemli bir ilavede ben yapayım araç düz zemindeyken montaj yapın ben neredeyse arabayı aşağıya düşürüyordum :)
orjinal kolçağın ayağı emniyet kemerini takmakta problem çıkartır diye düşündüğüm için ve biraz tuhaf kaldığı için kendim metal ayak tasarlayıp yaptım,maliyeti kolçak 31 tl,ayak 30tl,boya 4tl,vidalar 2 tl ye çıktı.
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul


ÖncekiSonraki

Aksesuarlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir