Vay vay vay, ne güzel, ne hoş birşeymiş kolçak yahu. Sürüş zevki gerçekten değişiyor. Fazla abartmayayım ama gerçekten (özellikle orta-uzun mesafeler için) olmazsa olmaz birşeymiş, bu gece anladım arkadaşlar.
Ve işte benim kolçağım!. Nihayet bitti. Artık borsalar yükselebilir, ekonomi iyileşebilir. :mrgreen:
Benim bu iş çok uzadı biliyorum ama vakit ayıramadım okul işleri sebiyle. Şimdi yine uzun bir merasimle anlatayım kendi aşamalarımı. Anlatımımda 23 adet fotoğraf bulunuyor.
CTRL + tıklama ile ayrı sayfada 640 pixel olarak görebilirsiniz.
AŞAMA #1Aşağıdaki koçkağı (hepsi kutunun içinden çıktı) toplam 30 küsür TL'ye
Hepsiburada'dan edindim
(Ürün bağlantısı). Kutusundaki görüntülerle kendisinin alakası yok ve kutusundaki İngilizce metinlerde fazlaca imlâ hatası var; gıcık oldum. :mrgreen:
Yazımda gıyabında konuşacağım bir iki parça, tanıştırayım: En solda "
ayaklar" ve en sağda "
orta aparat". :)
devrim_kolcak_01.jpg
Derken, kolçağın ara çıtasının boyasız(!) olduğunu farkettim. Üreticileri unutmuş olsa gerek. :) Hemen açılır kapağın altındaki minik vidayı sökerek, üst dayanağı çıkarttım.
devrim_kolcak_02.jpg
Aşağıdaki dört fotoğrata görüldüğü gibi izole edip boyadım;
[Ekleme] Tabii ki öncelikle boyayacağım kısmın üzerinden sert bir zımparayla geçtim. Çünkü üzerinde desen kalınlığı biraz fazla. Sonra orta sertlikte bir zımpara ile tahrişi aldım. En son olarak da sıfır zımpara ile cila yaptım. Zımparalanacak yüzey az olduğundan uğraştım bu kadar.Daha sonra kolçağın alt kısmını poşete geçirdım. Üst kısmını da gazete parçaları ve izole bandıyla kapladım ve havalandırma çerçeveleri ve diğer bilumum yerleri boyadığım gibi spreyle boyadım.
devrim_kolcak_03.jpg
devrim_kolcak_04.jpg
devrim_kolcak_05.jpg
devrim_kolcak_06.jpg
AŞAMA #2Kolçağın orta aparatını ve ayaklarını alıp Koçtaş'a gittim ve üzerindeki deliklere uygun vidalar ve somunlar aldım.
Aşağıdaki gereçler üstten aşağıya sırasıyla; Orta parça için vida ve somunlar (Silindir Baş vida - Ebat: 4x35), pullar, orta konsola monte vida ve somunları (paketten çıkanlar), orta aparatla ayakları birleştirmek için vida ve somunlar (8.8 rakamı var üzerinde).
Minik eldivenlerin bir fonksiyonu yoktur. : )Kutularını atmış bulunduğum için vidalar hakkında sınırlı bilgi verebildim malesef. Ama bu koçkaçtan alırsanız ve parçalar beraber vida almaya giderseniz doğru vidaları bulmak kolay.
devrim_kolcak_07.jpg
İnce vidalarla kolçak ve orta aparatı birleştirdim. Vidalar az geniş gelmiş olacak ki zor girdi ve aşağıdan da somunları iyi sıkınca gayet sağlam oldu.
devrim_kolcak_08.jpg
devrim_kolcak_09.jpg
Ve işte kolçak tek başına. (Ayaklar idareten duruyor).
devrim_kolcak_10.jpg
AŞAMA #3Sıra araçtaki orta konsolu sökmeye geldi ki bu, dört vidaya bir de çakmak soketine bakıyor. Ben dört vidayı sökmesine söktüm ama çakmak soketini keşfedene kadar bir hayli sinir harbi yaşadım hani. Öncelikle iki koltuğu en öne kaydırın. Konsolun arka kısmındaki iki vidayı rahat sökebilirsiniz. Daha sonra da vites çerçevesi ve onu tutan parçayı yukarı doğru çıkartın. Hemen orada göreceğiniz iki vidayı da sökün.
devrim_kolcak_11.jpg
devrim_kolcak_12.jpg
Bence bu noktada iki koltuğu bu kez en arkaya çekerseniz sanırım daha rahat çalışırsınız. Şimdi el frenini iyice çekip, fren kolunun altındaki parçayı da çıkarttıktan sonra konsolun bir miktar yukarı kalkabildiğini görürsünüz. Daha fazla gelmemesinin sebebi çakmak kablosudur. Onu aşağıdan sağ elinizle kurcalayarak sökebilirsiniz. Ama ben dakikalarca uğraştım fakat yapamadım ve tekrar vakit bulana kadar günler geçti.
En sonunda uygun bir açıdan "fotoğraflayabilerek" anladım neyin ne olduğunu. Aşağıdaki iki karede soketin ne tip bir şekli olduğu ve nereye "basılarak" aşağı çekileceği görülüyor. Konsolu sol elinizle olabildiğince havada tutup, sağ elinizle sokete ulaştığınız takdirde, sağ elinizin baş parmak tırnağı sol kapıyı görsün. Aşağıdan gelen kablonun sokete girdiği tam noktayı tespit edip orada, baş parmağınızın ucuyla aşağıdaki (ilk foto) basılacak minik noktayı (kırmızı daire) bulun, basın ve soketi aşağı çekin.
devrim_kolcak_13.jpg
devrim_kolcak_14.jpg
Şimdi vites kolu çerçevesinden başka bir engel kalmıyor. Çerçeveyi fotoğrafta görüldüğü şekilde aşağı doğru indirerek çıkartabilirsiniz. Yalnız bu esnada, konsolun ucundaki göğüs bölümüne giren tırnaklarının zarar görmemesine dikkat edin!.
devrim_kolcak_15.jpg
AŞAMA #4Gerek araçta gerekse evde, bazı pozisyonlamalar yaptım. Fakat daha sonra bazı değişiklikler yaparak tekrar pozisyonladım. Bu arada fotoğraf almayı unutmuşum ama ilerdeki fotoğraflarda herşey görülebilir.
Şimdi arabadan söktüğüm konsolu deleceğim. Bu aşamada 6 numara matkap ucuyla konsola dört adet delik açtım. Bilirsiniz ki konsolun yan tarafları tamamıyla düz değil. Matkapın ucunun gezelememesi için şöyle bir yol izledim. Matkaba önce 6 numaralı ağaç deliciyi taktım. Ucunda sivri bir çıkıntı var. Bu şekilde, konsol üzerinde işaretlediğim yerlerin ortasına hafif bir oyuk açtım ki diğer uç için rehber olsun. Bu uç ile sonuna kadar delmek mümkün ama ucu sebebiyle zaman kaybı. Yanık plastik de cabası
(Ayrıca gecenin 12'sinde çalışınca uzun süre matkap sesi çıkartmak istemedim. Nihehe). Hemen diğer 5 numaralı metal deliciyi takıp (malesef 6 numara'sı elimde yok) delikleri açtım. Son olarak 6 numara ağaç deliciyi takıp, mevcut delikleri genişlettim... Öh... :)
devrim_kolcak_16.jpg
devrim_kolcak_17.jpg
Bu arada, zaman sorunum sebebiyle adam gibi arayıp Vinlex kaplama bulamadığım için, siyah yapışkanlı folyo ile ayakları kaplayıverdim. Vinlex kadar iyi olmadı ama koltuklar arasında kaldığı için de çok önemsemedim açıkcası.
devrim_kolcak_18.jpg
devrim_kolcak_19.jpg
Bu arada, nasıl olsa kaplarım düşüncesiyle siyah vida da aramadım, bulduklarımı kullandım. Yukarıda görüldüğü üzere, orta parça ile ayakları sabitlemek için 4+4=8 vida kullandım (ayakların en üst sırası + orta parçanın üstten üçüncü sırası). Her iki tarafa da pul koydum (vida+pul | plastik-plastik | pul+somun). Gerçekten sağlam oldu...
(Bu arada, CHIEF, EX_PRO ve Koray arkadaşlarıma teşekkür ederim. Çok güzel tavsiyelerde bulundular. Her nekadar paketten çıkan vidaları kullanma deseler de konsola montaj için siyah vidaları kullandım ama aralara pul atarak. Oldukça sıkı oldu...)Ve aşağıdaki görülen noktalara monteledim!. Yanlara dörder vida kullanmak istemem sebebiyle ayakları oldukça yukarı montelemem icabetti. Ayağın arka kısmındaki vida, konsolun vidasının yukarısına denk geldi. Gerçi bu fotoğrafta flaş parlamasından ötürü yerleri belli olmamış.
devrim_kolcak_20.jpg
AŞAMA #5Yapanlar nasıl yaptı bilmem ama ben kolçağı monte etmiş vaziyette taktım konsolu. :mrgreen: Bu noktada hatırlatayım, yine iki koltuğu tamamen geriye çekip rahat çalışınız. Konsolu monte edebilmek için önce el frenini çekiniz.
Aşağıda, fotoğraflamak için konsolu koyuverdim. Oysa önce, vites kolu çerçevesini yukarı sıyırarak konsoldan geçirip, ondan sonra konsolu oturtmak gerek!. Tırnaklarının göğüse tam girdiğinden emin olun. Vites çerçevesini oturtmadan önce oradaki iki vidayı ve arkadaki iki vidayı sıkıştırınız. El freni kolunun altındaki kapağı takınız.
devrim_kolcak_21.jpg
Ve işte gecenin 1'inden final foto'ları. Yarın gündüz gözüyle tekrar çekerim... Bu arada, yakında kolkaç kutusunun içine de döşeme yapacağım.
devrim_kolcak_22.jpg
devrim_kolcak_23.jpg
Kolçaktaki parlama, yağmur damlasından oldu. : ))Gece nasıl olsa boş yollar. Hafif de yağmur var. Çıktım yola gezdim 8-10 kilometre. Test ettim. :mrgreen: Gerçekten güzel rahatlık, keyif veriyor...
Tavsiye ederim arkadaşlar... 8-)
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.